Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(286)
Forma i typ
Książki
(279)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Programy komputerowe
(13)
Publikacje naukowe
(10)
Rejestracje audio i wideo
(7)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(256)
dostępne
(152)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(133)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(268)
Autor
Evans Virginia
(12)
Zemach Dorothy E
(12)
Dooley Jenny
(10)
Kotane L.V
(6)
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Chomacki Kate
(4)
Ellis Rod
(4)
Gray Elizabeth
(4)
Lansford Lewis
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Long Michael H
(3)
Mackey Alison
(3)
Makova M.N
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Richardson Karen
(3)
Thornbury Scott (1950- )
(3)
Uskova O.A
(3)
Yeates Eunice
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Cohen Robert F
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Doughty Catherine J
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Gass Susan M
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Green Catherine
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hart Claire
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Kisslinger Ellen
(2)
McKinnon Mark
(2)
Miller Judy L
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Oshima Alice
(2)
Philp Jenefer
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Sheils Colleen
(2)
Struk Barbara
(2)
Tanner Rosie
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Ur Penny
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Averbuh K. Â
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Ball Rhiannon
(1)
Barber Daniel
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Beatty Ken
(1)
Becker-Mrotzek Michael
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Bland Janice
(1)
Blatchford Peter
(1)
Bohlke David
(1)
Boyle Mike
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Annie
(1)
Broudy Daniel
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burgess Sally
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(178)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(103)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(74)
Wielka Brytania
(74)
Anglia
(51)
Nowy Jork (stan) (USA)
(31)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(6)
Massachusetts (USA)
(5)
Kiribati
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Wirginia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
nieznany (us)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
nieznany (d)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Indie
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
angielski
(202)
polski
(66)
rosyjski
(18)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(33)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(9)
C1 poziom biegłości językowej
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
C1 plus
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Poziom zaawansowany
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(213)
Język angielski
(109)
Nauczanie
(50)
JĘZYKOZNAWSTWO
(23)
Metody nauczania
(21)
Język rosyjski
(19)
Czytanie
(17)
Nauczanie początkowe
(17)
Pisanie
(15)
JĘZYK ANGIELSKI
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Język środowiskowy
(11)
Dwujęzyczność
(10)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Gramatyka
(7)
Językoznawstwo
(7)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
JĘZYKI
(6)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
Praca zespołowa
(5)
JĘZYK NIEMIECKI
(4)
Language and languages
(4)
Literatura
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
Second language acquisition
(3)
Słownictwo
(3)
Technologia
(3)
Testy językowe
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Badania naukowe
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Język
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Sprawność językowa
(2)
Strategie uczenia się
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Teoria nauczania
(2)
Ankieta
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
English language
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Idiomy
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Klasa szkolna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie korespondencyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Learning strategies
(1)
Lęk
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Mówienie
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka pisania
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(43)
Bajki i baśnie
(11)
Sprawdziany i testy
(6)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(259)
Edukacja i pedagogika
(196)
Literaturoznawstwo
(13)
Zarządzanie i marketing
(12)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(106)
teaching
(82)
study and teaching
(67)
English
(36)
learning
(36)
second language acquisition
(31)
writing
(25)
foreign speakers
(24)
reading
(23)
language
(20)
linguistics
(17)
русский язык
(17)
grammar
(16)
language learning
(14)
speaking
(14)
foreign language
(13)
storytelling
(12)
education
(11)
language teaching
(11)
learning strategies
(11)
pupils
(11)
storytime
(11)
бизнес
(11)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
FCE
(8)
group work
(8)
language skills
(8)
bilingualism
(7)
listening
(7)
motivation
(7)
study
(7)
textbook
(7)
vocabulary
(7)
ELT
(6)
rhetoric
(6)
teacher
(6)
teaching approaches
(6)
teaching materials
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
applied linguistics
(5)
classroom managment
(5)
język obcy
(5)
methodology
(5)
psychology
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
EFL
(4)
communication
(4)
communication skills
(4)
literacy
(4)
literature
(4)
methods of teaching
(4)
nauczanie języków obcych
(4)
research
(4)
research method
(4)
CLIL
(3)
CPE
(3)
ESL
(3)
English teacher
(3)
Japanese speakers
(3)
academic reading
(3)
academic writing
(3)
assessment
(3)
business English
(3)
children
(3)
dydaktyka
(3)
intermediate level
(3)
język rosyjski
(3)
reading comprehension
(3)
report writing
(3)
second language
(3)
special educational need
(3)
testing
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
English dictionary
(2)
Internet
(2)
SLA
(2)
advanced level
(2)
bilingual education
(2)
composition and exercises
(2)
computer-assisted instruction
(2)
cross-cultural perspective
(2)
czytanie
(2)
dictionary
(2)
digital technology
(2)
discourse
(2)
dyslexia
(2)
educational technology
(2)
elementary level
(2)
games
(2)
glottodydaktyka
(2)
język angielski
(2)
język polski
(2)
kompetencje językowe
(2)
language acquisition
(2)
language and languages
(2)
286 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Testing for language teachers / Arthur Hughes. - Second edition - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2003. - XII, 251 pages : illustrations ; 24 cm.
(Cambridge Language Teaching Library)
Includes bibliographical references (p. 237-245) and indexes.
This second edition remains the most practical guide for teachers who want to have a better understanding of the role of testing in language teaching. It has a new chapter on testing young learners and expanded chapters on common test techniques and testing overall ability.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18074.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Communication is primary to human existence and while people acquire their mother tongue naturally, the acquisition of a second language presents a significantly greater challenge, one that cannot be successfully completed without applying appropriate approaches, methods, strategies and techniques. After centuries of development in ELT, we now find ourselves in a post-method period and in the plenitude of approaches available to us, it is greatly important to choose those that suit the learner best. This book presents an overview of various methods and approaches, paying special attention to communicative language teaching and communicative competence. However, the main body of the book analyses pair work in ELT from various perspectives, suggesting its pros and cons and relating it to the principles of CLT. The theoretical part of the book sets foundations to the second part, which details a field research carried out in a selected primary school. The book should be particularly useful to students of pedagogy and didactics, as well as teachers of primary and seconary schools, who seek practical advice on how to enhance their professional performance.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. B.1341.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączono płytę Audio o tej samej sygnaturze.
English File Fourth Edition Advanced Plus Student's Book with Online Practice - Podręcznik z kodem dostępu do dodatkowych ćwiczeń interaktywnych na platformie English File to wyjątkowo komunikatywny kurs, który sprawia, że uczniowie chcą mówić po angielsku i mają dużo do powiedzenia na każdej lekcji. Równowaga gramatyki, słownictwa, wymowy i rozwoju sprawności językowych buduje pewność siebie uczniów i słuchaczy. Słuchacze i lektorzy mają wygodny dostęp do dużej ilości materiałów dodatkowych, jak np. nagrania audio, filmy, karty pracy do kopiowania, ćwiczenia interaktywne i wiele innych, zgromadzonych w jednym miejscu online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22543.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22542.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teenagers / Gordon Lewis. - Oxford ; New York : Oxford University Press, 2016. - X, 114 pages: illustrations ; 25 cm.
(Resource Books for Teachers)
Includes bibliographical references (p. 111) and index.
Provides advice and activities to make working with teenagers a rewarding and enriching experience. Teenagers encourages learners to notice how language works, promotes cultural awareness, develops creative thinking and problem-solving skills, and appeals to teenagers' curiosity beyond the confines of media-driven popular culture.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17990.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge Handbooks in Second Language Acquisition)
Includes bibliographical references and index.
The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Individual Differences provides a thorough, in-depth discussion of the theory, research, and pedagogy pertaining to the role individual difference (ID) factors play in second language acquisition (SLA). It goes beyond the traditional repertoire and includes 32 chapters covering a full spectrum of topics on learners’ cognitive, conative, affective, and demographic/sociocultural variation. The volume examines IDs from two perspectives: one is how each ID variable is associated with learning behaviors, processes, and outcomes; the other is how each domain of SLA, such as vocabulary or reading, is affected by clusters of ID variables. The volume also includes a section on the common methods used in ID research, including data elicitation instruments such as surveys, interviews, and psychometric testing, as well as methods of data analysis such as structural equation modeling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21803.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom series)
Includes bibliographical references (p. [145]-157) and index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21414.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21413.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key issues in language teaching / Jack C. Richards. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2015. - XXII, 826 stron : ilustracje ; 25 cm.
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive and extensively researched overview of key issues in language teaching today. This essential text, also available to purchase separately as an enhanced eBook with embedded video, surveys a broad range of core topics that are essential in understanding contemporary approaches to teaching English as a second or international language, and which form the content of many professional development courses for language teachers. A wide range of issues is examined, including a consideration of the nature of English in the world, the way the English teaching profession works, the development of teaching methods, the nature of classroom teaching, teaching the four skills, teaching the language system, and elements of a language program.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18292.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20094.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20093.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cognitive, affective and drama activities for EFL students This is a resource book for teachers containing material for a wide variety of games which can be played in the English language classroom. Each game focuses on one or more points of English grammar. A specification is given for each game, describing its level, materials needed, grammar points practised and time required. Grammar Games enables teachers to integrate grammar practice into their classes in novel and motivating ways.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 142.XXIV.12.2 [Magazyn 1], 146.XXIV.12.2 [Magazyn 1], 143.XXIV.12.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145.XXIV.12.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144.XXIV.12.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Business English Business English Writing Masterclass: How to Communicate Effectively & Communicate with Confidence: How to Write Emails, Business Letters & Business Reports provides a structured framework under which business students, business professionals, entrepreneurs and other professionals can significantly improve their writing skills. You will be taken through the main vocabulary and grammar structures in business writing, and you'll be allowed to practise them through highly targeted activities, which aim to develop, not only your Business English skills, but also your confidence and overall competence within business settings. The last section of this book, contains an amazing selection of business email and letter templates to guide you through writing letters, reports and many other documents. It will be an invaluable resource for your studies and career in business.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20485.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-224.
Niniejsza monografia z dziedziny językoznawstwa stosowanego omawia zagadnienie kreatywności w odniesieniu do dydaktyki języków obcych. Kreatywność, rozumiana jako pomysły nowe, oryginalne i użyteczne, rozpatrywana jest z perspektywy kompetencji nauczycielskich, dyspozycji uczniowskich oraz właściwości samego języka. Podstawowym założeniem prezentowanym w tej publikacji jest uznanie, że kreatywność jest cechą, którą można rozwijać, i która może wspierać proces nauki języka obcego. Autor dowodzi, że stymulowanie twórczego myślenia uczniów i nauczycieli nie musi wiązać się z wybitnymi odkryciami, ale że możliwe jest bycie kreatywnym w codziennych, rutynowych czynnościach związanych z nauką języka obcego. Przykładem na to jak rozwijać uczniowską kreatywność jest zaprezentowany w tej książce autorski model treningu kreatywności na lekcji języka obcego. Zgromadzone w tej książce informacje dowodzą, że taki trening jest możliwy już od pierwszych etapów edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18898.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series)
Bibliografia.
Language fundamentally defines and distinguishes us as humans, as members of society, and as individuals. As we go through life, our relationship with language and with learning shifts and changes, but it remains significant. This book is an up-to-date resource for graduate students and researchers in second language (L2) acquisition who are interested in language learning across the lifespan. The main goal is to survey and evaluate what is known about the linguistic-cognition-affect associations that occur in L2 learning from birth through senescence (passing through the stages of childhood, adolescence, adulthood, and third age), the extent to which L2 acquisition may be seen as contributing to healthy and active aging, the impact of the development of personalized, technology-enhanced communicative L2 environments, and how these phenomena are to be approached scientifically and methodologically. The effects of certain specific variables, such as gender, socio-economic background, and bilingualism are also analyzed, as we argue that chronological age does not determine the positioning of L2 learners across the lifespan: age is part of a complex web of social distinctions such as psychological and individual factors that intersect in the construction of a learner's relative status and opportunities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22464.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22463.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading : B2+ upper intermediate / Naomi Styles. - London : Harper Collins Publisher, 2014. - 127 stron : fotografie, ilustracje, portrety ; 30 cm.
(The Collins English for Life)
English File Fourth Edition Advanced Plus Student's Book with Online Practice - Podręcznik z kodem dostępu do dodatkowych ćwiczeń interaktywnych na platformie English File to wyjątkowo komunikatywny kurs, który sprawia, że uczniowie chcą mówić po angielsku i mają dużo do powiedzenia na każdej lekcji. Równowaga gramatyki, słownictwa, wymowy i rozwoju sprawności językowych buduje pewność siebie uczniów i słuchaczy. Słuchacze i lektorzy mają wygodny dostęp do dużej ilości materiałów dodatkowych, jak np. nagrania audio, filmy, karty pracy do kopiowania, ćwiczenia interaktywne i wiele innych, zgromadzonych w jednym miejscu online.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22546.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22545.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Covers practical topics such as classroom observation, dealing with errors, lesson planning and presenting grammar * Includes a glossary of terms used in teaching and training and suggestions for further reading
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9730.XXIV.14 [Magazyn 1], 524.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9726.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9721.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9720.XXIV.14 [Magazyn 1], 526.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9728.XXIV.14 [Magazyn 1], P.73.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9723.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9727.XXIV.14 [Magazyn 1], 525.XXIV.14 [Magazyn 1], 521.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9729.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9732.XXIV.14 [Magazyn 1], 62.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9731.XXIV.14 [Magazyn 1], 523.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9722.XXIV.14 [Magazyn 1], 520.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9724.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9725.XXIV.14 [Magazyn 1], 61.XXIV.14 [Magazyn 1] (22 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 519.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 522.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.75.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.74.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Indeks.
An A-Z of ELT is a practical and informative guide which is indispensible to teachers and teacher trainers of all levels of experience. The entries provide summaries of the major issues in ELT as well as their practical implications. New teachers can check the meanings of new terms whilst experienced teachers will gain a more wide-ranging understanding of topics of interest. Covers all the key used in English Language Teachinf, including explanations of common acronyms. Describes language teaching techniques, methods and theories as well as ways of teaching common language points. Provides cross references to interrelated concepts and suggestions for further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17959.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
Index.
The New A-Z of ELT is a practical and informative guide which is indispensible to teachers and teacher trainers of all levels of experience. The new edition been revised and restructured to take recent developments in language teaching into account and is a fully cross-referenced, alphabetical guide to ELT that defines and explains essential language teaching concepts and terminology from fields including grammar, linguistics, discourse analysis, digital pedagogies and phonology. The entries provide summaries of the major issues in ELT as well as their practical implications, and are clear, concise and readable. New teachers can check the meanings of new terms whilst experienced teachers will gain a more wide-ranging understanding of topics of interest. The guide covers all the key used in English Language Teachinf, including explanations of common acronyms. Describes language teaching techniques, methods and theories as well as ways of teaching common language points. Provides cross references to interrelated concepts and suggestions for further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17976.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
Now you can make teaching and learning English fun again. Stop spending so much time preparing lessons ! Enjoy what you do best, being in the classroom. Your free time is your own time, save your energy for the students. Now you can have a classroom full of attentive and excited students using ESL Classroom Activities for Teens and Adults. You may contact the author for help anytime. Every query is personally answered by Shelley. After years of teaching and ten years of writing, Shelley Ann Vernon has created a fun-filled book of classroom activities for ESL teachers. Pump some energy into your lessons and get your students talking, even the shy ones. ESL Classroom Activities for Teens and Adults is a great resource for schools. Schedules are jam-packed but with this book teachers won’t need to plan their next lesson during lunch. It’s also great for new teachers who are nervous or overwhelmed. Each classroom is unique and this book is full of variants to cater for your group sizes and abilities. Shelley has taught all levels of English. She also draws on the experience of teachers who have given feedback and contributed to the book. This updated edition is a rich and varied selection of activities to make your classroom dynamic and fun.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17985.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-155. Indeks.
Autonomy in Language Education offers a holistic overview of and novel contribution to a complex and multifaceted, yet under-studied, field of inquiry that is transforming language pedagogy: It offers nineteen original chapters that critically analyze the impact of Henri Holec's seminal 1979 book Autonomy in Foreign Language Learning unpack theoretical, empirical, conceptual, methodological, ethical, and political developments over the last forty years from many perspectives explore practical implications for teaching, learning, and teacher education and suggest future avenues and challenges for research and practice in this broad, diverse, essential field.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21783.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21782.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 393-412.
Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.44.V.8 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drama Techniques : a resource book of communication activities for language teachers / Alan Maley, Alan Duff. - Third edition, 8th printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - X, 246 pages : illustrations ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
The fully revised edition of this 'classic' helps teachers give their learners the tools they need to express themselves through a range of stimulating drama contexts. This completely revised edition of the classic title "Drama Techniques" provides: *150 ideas for interesting and productive fluency practice *a large selection of drama-based techniques which focus learners' attention on communicative tasks or activities *techniques suitable for all levels *clear instructions for the teacher *advice on how to use the techniques in the classroom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17707.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10740.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
"The Open Learning Handbook" is a self-contained and self-sufficient reference source. It will be equally valuable to teachers, lecturers and trainers who wish to improve their open learning materials, and to those who wish to introduce open learning materials, and to those who wish to introduce open learning into their educational or training courses for the first time." [from the cover]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22686.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej