Form of Work
Książki
(325)
Publikacje naukowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(25)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Pliki i bazy danych
(2)
Status
only on-site
(311)
available
(262)
unavailable
(15)
unknown
(2)
Branch
Magazyny
(112)
Wypożyczalnie
(167)
Czytelnie
(311)
Author
Czarny Bogusław (1957- )
(6)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(4)
Budnikowski Adam (1948- )
(4)
Buko Jacek
(4)
Zalega Tomasz
(4)
Al-Kaber Munir
(3)
Bednarczyk Małgorzata
(3)
Dębski Wiesław (1948- )
(3)
Grzywacz Jacek
(3)
Karpuś Piotr
(3)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(3)
Marciniak Stefan (1928- )
(3)
Niemczyk Agata
(3)
Podstawka Marian
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Węcławski Jerzy (1953- )
(3)
Zwiech Patrycja
(3)
Balińska Agata
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Begg David K. H
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Chodkowski-Gyurics Gabor
(2)
Cieślikowski Krzysztof
(2)
Cwynar Wiktor
(2)
Czerw Aleksandra
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Deresz Agnieszka
(2)
Domański Stanisław Ryszard
(2)
Dziedzic Ewa
(2)
East Robert (1940- )
(2)
Firlit-Fesnak Grażyna
(2)
Flejterski Stanisław (1948- )
(2)
Folland Sherman
(2)
Garczarczyk Józef
(2)
Goodman Allen C
(2)
Gołasa Piotr
(2)
Grabia Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Janoś-Kresło Mirosława
(2)
Jarecki Wojciech
(2)
Jedel Joanna
(2)
Jędrzejczyk Irena (1952- )
(2)
Klimczak Bożena (1942- )
(2)
Klukowski Bogdan (1939- )
(2)
Konieczna-Domańska Anna
(2)
Korona Magdalena
(2)
Kowalski Sławomir
(2)
Kozak Sylwester
(2)
Krugman Paul R. (1953- )
(2)
Kulesza Grzegorz
(2)
Kunasz Marek
(2)
Kwiatkowska Walentyna
(2)
Litwiniuk Przemysław
(2)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(2)
Matera Rafał (1972- )
(2)
Mazur-Wierzbicka Ewa
(2)
Michałek Jan Jakub (1953- )
(2)
Milewska Anna (ekonomia)
(2)
Milewski Roman (1940-2001)
(2)
Moska Waldemar (1962- )
(2)
Naumowicz Krystyna
(2)
Ostaszewski Janusz (1956- )
(2)
Pająk Kazimierz (1953- )
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Panek Tomasz (1953- )
(2)
Parlińska Agnieszka
(2)
Partycki Sławomir (1951- )
(2)
Patena Wiktor
(2)
Piekutowska Agnieszka
(2)
Podstawka Marian (1954- )
(2)
Pukała Ryszard
(2)
Różycki Mateusz
(2)
Siciarek Marta
(2)
Siwiński Włodzimierz (1939- )
(2)
Skodlarski Janusz (1947- )
(2)
Stano Miron
(2)
Suchecka Jadwiga (1948- )
(2)
Szaban Jolanta
(2)
Szylko-Skoczny Małgorzata
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Vanhuele Marc
(2)
Varian Hal R
(2)
Wells Robin (ekonomista)
(2)
Wicka Aleksandra
(2)
Wolska Grażyna
(2)
Wright Malcolm (1929- )
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Wyrwa Joanna
(2)
Wójcicki Włodzimierz (ekonomia)
(2)
Zawadka Jan
(2)
Żegnałek Rafał
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Afonin Anatolij Alekseevič (1938- )
(1)
Alejziak Wiesław (1960- )
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Year
2020 - 2022
(10)
2010 - 2019
(208)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(7)
Time Period of Creation
2001-
(44)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(335)
Language
Polish
(335)
Audience Group
Szkoły wyższe
(27)
Maklerzy giełdowi
(2)
Menedżerowie
(2)
Pracownicy banków
(2)
Ekonomiści
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pracodawcy
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Subject
TURYSTYKA
(28)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(26)
RYNEK PRACY
(22)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(21)
RYNEK FINANSOWY
(21)
MIKROEKONOMIA
(18)
RYNEK KAPITAŁOWY
(16)
FINANSE
(13)
USŁUGI
(13)
BANKI
(12)
EKONOMIA
(12)
ZARZĄDZANIE
(10)
BEZROBOCIE
(9)
MARKETING
(9)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(9)
Turystyka
(9)
GLOBALIZACJA
(8)
GOSPODARKA
(8)
INNOWACJE
(8)
KONSUMENCI (ekon.)
(8)
MAKROEKONOMIA
(8)
UNIA EUROPEJSKA
(8)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(7)
POLITYKA SPOŁECZNA
(7)
Ekonomia
(6)
RYNEK
(6)
Rynek finansowy
(6)
KRYZYS GOSPODARCZY
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(5)
PIENIĄDZ
(5)
ZDROWIE PUBLICZNE
(5)
FINANSE PUBLICZNE
(4)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(4)
HANDEL ZAGRANICZNY
(4)
KADRY
(4)
Mikroekonomia
(4)
POLSKA
(4)
POPYT
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
Rynek pracy
(4)
SŁUŻBA ZDROWIA
(4)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
BIURA PODRÓŻY
(3)
Banki
(3)
Finanse
(3)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
KOBIETA
(3)
KSIĄŻKA
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PRACA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
Praca
(3)
REGIONALNY RYNEK PRACY
(3)
SIŁA ROBOCZA
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
Zarządzanie
(3)
AGROTURYSTYKA
(2)
Bezrobocie
(2)
Crowdfunding
(2)
DECYZJE
(2)
EDYTORSTWO
(2)
EURO (pieniądz)
(2)
Finanse międzynarodowe
(2)
GIEŁDA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Gospodarka
(2)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(2)
Historia gospodarcza
(2)
INSTRUMENTY POCHODNE
(2)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(2)
INTERNET
(2)
Inwestycje
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
JEDNOLITY RYNEK UE
(2)
KREDYT
(2)
KRYZYS FINANSOWY 2007 r.
(2)
KSIĘGARSTWO
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
LEKI
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
Marketing
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
NAUKI EKONOMICZNE
(2)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
Pieniądz
(2)
RACHUNKOWOŚĆ
(2)
ROLNICTWO
(2)
RYNEK WALUTOWY
(2)
Rynek
(2)
SPOŻYCIE
(2)
Sport
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
TURYSTYKA KULTUROWA
(2)
UBEZPIECZENIA CHOROBOWE
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
Zatrudnienie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Subject: time
2001-
(27)
2001-0
(27)
1989-
(20)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
1-100
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1001-1100
(2)
101-200
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
201-300
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
301-400
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
401-500
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
501-600
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
601-700
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
701-800
(2)
800-701 p.n.e.
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
Subject: place
Polska
(12)
POLSKA
(8)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(2)
Azja
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
CHINY
(1)
EUROPA
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(73)
Podręcznik
(23)
PODRĘCZNIKI
(10)
Opracowanie
(8)
Monografia
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Dane statystyczne
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MARKETING
(1)
Oopracowanie
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
RANKING
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(41)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Podróże i turystyka
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
335 results Filter
Book
In basket
Operacje handlu zagranicznego / Klemens Paweł Białecki. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. - 303, [1] s. ; 24 cm.
Bibliogr. Indeks.
W polskiej gospodarce wzrasta znaczenie wymiany międzynarodowej, a zatem zwiększa się zainteresowanie organizacją i technikami handlu zagranicznego. Podręcznik stanowi kompendium wiedzy z tego zakresu, umożliwiając Czytelnikowi zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami i warunkami przeprowadzania transakcji, sposobami ich zawierania oraz istotnymi dokumentami. W trzecim, zmienionym wydaniu książki Autor uwzględnił nowe rozwiązania, wpływające na prowadzenie wymiany międzynarodowej (m.in. Incoterms 2000; możliwości wykorzystania Internetu do zawierania i realizacji transakcji handlowych; system międzynarodowego znakowania towarów - EAN; transakcje: giełdowe, przetargowe, franchisingowe, leasingowe).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2084 [Magazyn 1], 3038 [Magazyn 2] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3287.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: rynek ; rolnictwo
Problematyka cen artykułów rolnych należy do najważniejszych, a jednocześnie do najbardziej złożonych zagadnień współczesnego rynku. Złożoność tego zjawiska wynika z nakładania się mechanizmu rynkowego z systemem interwencji państw lub ugrupowań integracyjnych. Książka ma służyć jako pomoc w zrozumieniu złożonego całokształtu sił rządzących zachowaniem się cen produktów rolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1024.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(BC Edu Biznes)
Tyt. oryg.: Handbuch Marketingpraxis.
Bibliogr. s. 431-436.
Podręcznik, a zarazem przewodnik i kompendium wiedzy, skierowany jest przede wszystkim do osób zajmujących się praktyką marketingową. Mogą z niego korzystać także studenci, którzy chcieliby pogłębić nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także praktyczną. Ta książka, napisana z myślą o codziennej praktyce zawodowej, gwarantuje dogłębną prezentację poszczególnych tematów. Ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy, lecz przede wszystkim budowanie kompetencji w działaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10240.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Współczesne warunki funkcjonowania podmiotów rynku są bardzo złożone i wymagają szerokiego spektrum analizy wszystkich związanych z rynkiem aspektów. Wśród wielu, licznie opisywanych w literaturze polskiej i zagranicznej, kategorii rynkowych znajduje się także, rzadziej i często marginalnie wspominane zagadnienie wrażliwości popytu na różne czynniki. Waga problematyki wrażliwości nabywców na zmiany w poziomie cen czy też poziomie osiąganych dochodów wynika przede wszystkim z implikacji praktycznych, gdyż umiejętność oszacowania wielkości popytu daje możliwość dostosowania do niej wielkości podaży. Obecne trudne dla przedsiębiorstw warunki działania, powodują, że niejednokrotnie kwestia możliwości przewidywania teoretycznej, a zwłaszcza realnej wielkości popytu może decydować o przetrwaniu i rozwoju firmy. Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, autorki starają się przedstawić zagadnienie wrażliwości popytu w sposób uporządkowany, dając jednocześnie praktyczne przykłady, tak aby Czytelnik mógł skorzystać z wiedzy teoretycznej, w sytuacji wystąpienia w praktyce konkretnych problemów decyzyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1931 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1932.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Biznesplan w praktyce / Michael Miller. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2002. - 348 s. : rys. ; 24 cm.
(Onepress)
Książka zawiera podstawowe wskazówki potrzebne do przygotowania biznesplanu. Uczy, w jaki sposób określać odbiorcę planu, rozpoznawać rynek i jego podstawowe potrzeby, przygotować strategię i ocenić ewentualne formy finansowania. Krok po kroku wprowadza w tajniki tworzenia poszczególnych części typowego biznesplanu. Pokazuje, w jaki sposób napisać przekonujący tekst, zawierający wszystkie niezbędne elementy biznesplanu. Na końcu każdego rozdziału czytelnik znajdzie specjalne "zadania domowe", pomocne w pisaniu biznesplanu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4038.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Ekonomia menedżerska to doskonale opracowany podręcznik, w którym przedstawiono najważniejsze problemy decyzyjne, przed jakimi stają współcześni menedżerowie. Autorzy odwołują się w nim do najnowszych osiągnięć wiedzy w dziedzinie zarządzania oraz wykorzystują je w analizie głównych obszarów ekonomii menedżerskiej. Pokazują, w jaki sposób metody i narzędzia analizy ekonomicznej powinny być stosowane przy podejmowaniu trafnych i optymalnych decyzji. Podręcznik ten, ze względu na kompleksowość i przejrzystość rozważań oraz liczne przykłady, stanowi wartościową pomoc dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w wyższych uczelniach oraz dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3130 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1500.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2926.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W celu zapewnienia wiekszej przejrzystości i komunikatywności cały zbiór opracowań podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy ogólnych uwarunkowań konkurencyjności w agrobiznesie rozpatrywana w aspekcie wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej i doświadczenia w tym względzie innych krajów. W drugiej części treść większości opracowań nawiązuje do teorii "łańcucha wartości" sformułowanej przez M.E. Portera. Autorzy koncentrowali swoją uwagę na relacji między zasobami czynników produkcji a celami rozwojowymi przedsiębiorstw i gospodarstw, ujmowanymi przy pomocy różnych kategorii ekonomicznych. W szczególności zwrócono uwagę na takie zagadnienia jak produktywność czynników wytwórczych, opłacalność produkcji rolniczej, umiejętności wyboru kryterium celu gospodarowania czy też analiza finansowa działalności. Biorąc pod uwagę uwarunkowania rozwojowe agrobiznesu w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo i w Polsce oraz dochodotwórczą funkcję rynku powiązaną z koniecznością permanentnej adaptacji zwłaszcza drobnych i średnich gospodarstw i przedsiębiorstw do turbulentnego ich otoczenia zewnętrznego, część autorów uznała, że kluczowe znaczenie w tak rozproszonym sektorze ma budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o czynnik organizacji. Stanowi to myśl przewodnią trzeciej części tego tomu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2397 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1063.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Tyt. oryg.: "The innovator's dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997.
Indeks.
Największą wartością książki jest ukazanie błędnego koła, w którym tkwią przedsiębiorstwa. Stają się one zakładnikami jednej z głównych zasad prowadzenia biznesu: klient jest najcenniejszym zasobem firmy. Stosując tę zasadę, w pewnym uproszczeniu, przedsiębiorstwa robią tylko, czego oczekuje klient. W efekcie nie przeznaczają środków na działania, które nie są w danym momencie pożądane przez klienta. [...\ W konsekwencji firma nie zauważa, że technologia zakłócająca rozwój tworzy nowy rynek i buduje tzw. nowy łańcuch wartości, w którym będą obowiązywać inne zasady gry, niż w tym, w którym obecnie ona funkcjonuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10908.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Tytuł oryginału : "Marketing 4.0 : Moving from Traditional to Digital" 2017.
W Marketingu 4.0 pokazują nam, jak świadomych konsumentów przekształcić w naszych orędowników. Tradycyjna ścieżka prowadząca do zakupu (rozbudzenie świadomości, przykucie uwagi, zadawanie pytań i działanie) została poszerzona o etap orędownictwa, gdyż opinie naszych krewnych i znajomych mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. W pełni uaktualniony opis owej ścieżki tłumaczy mechanizm działania orędownictwa, wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych. Przejście od marketingu tradycyjnego do cyfrowego nie jest wcale trudne, jeśli mamy do dyspozycji oferowane w książce praktyczne porady i intuicyjne wyjaśnienia, które można natychmiast zastosować. Podsumowanie na koniec każdego rozdziału zawiera skrót najważniejszych tematów, by książka jeszcze lepiej sprawdziła się w roli codziennego przewodnika i punktu odniesienia. Pytania skłaniające do refleksji mają na celu sprowokowanie czytelnika do wejścia na drogę własnych odkryć, a także właściwe pokierowanie dyskusją, gdy nadejdzie czas zapoznania z nowym podejściem całej organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17440.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17439.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Analiza rynku / pod red. Henryk Mruk. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 278, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Klasyczny podręcznik, w którym Autorzy przedstawiają metody analizy zjawisk rynkowych w nawiązaniu do orientacji marketingowej przedsiębiorstwa oraz podają przykłady ich wykorzystania w praktyce. Omawiają również zastosowanie metod analizy rynku do prognozowania zjawisk rynkowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1494 [Magazyn 1], 2705 [Magazyn 2] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1495.IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2704.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zawartość merytoryczna podręcznika akademickiego obejmuje nie tylko standardowy kurs mikroekonomii realizowany w polskich szkołach wyższych, lecz także w pewnym zakresie wykracza poza niezbędne minimum, tym samym służąc bardziej zaawansowanym programom z obszaru mikroekonomii. Opracowanie w postaci zbioru ćwiczeń i zadań pozwala na zrozumienie teorii, jej sprawdzenie i umieszczenie w kontekście podejmowania decyzji o charakterze gospodarczym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14390.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15292.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Słowo kluczowe: ekonomia ; rynek ; gospodarka ; globalizacja
Bibliografia, netografia na stronach 113-118.
Wybory nie są wyłącznie domeną ekonomii. W życiu codziennym, na każdym kroku stoimy przed wyborem. Coraz większy obszar działalności jest objęty wymianą stricte rynkową, ale relacje powstają przy każdej wymianie i dlatego każdą powinna interesować się ekonomia. Na razie skupia uwagę na funkcjonowaniu rynku określonego w ekonomii klasycznej, gdzie wybór determinuje mechanizm popyt/podaż/cena, a funkcjonowanie jest oparte na wolności, własności, konkurencji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17265 [Magazyn 1], P.17264 [Magazyn 1], P.17263 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17470.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17469.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik ten - wykorzystywany przez większość renomowanych uczelni zachodnich - zawiera wykład podstawowych problemów współczesnej ekonomii, łącząc sposoby podejścia do nich charakterystyczne dla wszystkich reprezentatywnych nurtów. Podręcznik obejmuje: wprowadzenie, mikroekonomię, ekonomię dobrobytu. Układ treści podręcznika pozwala dostosować wykład do programów różnych typów szkół wyższych. W obecnym wydaniu autorzy pokazali najnowsze tendencje w ekonomii, m.in. zmiany w polityce konkurencji w Unii Europejskiej, najnowsze analizy dotyczące inflacji, zmiany w polityce monetarnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6891.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6890.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 225-226 i przy rozdz. Indeks.
We współczesnej gospodarce informacje są jednym z najważniejszych zasobów każdego podmiotu gospodarującego. Wiedza o rynku pozwala na podejmowanie decyzji obciążonych mniejszym ryzykiem. Wiedzę taką można zdobyć, przeprowadzając badania rynku, które są złożonym procesem składającym się z następujących po sobie kolejno zespołów czynności gromadzenia informacji, przetwarzania zebranych informacji oraz analizy i interpretacji uzyskanych wyników. Tym właśnie zagadnieniom jest poświęcony ten podręcznik.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9324 [Magazyn 1], P.9323 [Magazyn 1], P.9322 [Magazyn 1] (3 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently unavailable
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11010.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Jest to nowe wydanie popularnego podręcznika do nauki ekonomii, który stał się bestsellerem w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Podręcznik obejmuje wprowadzenie do ekonomii (w tym: dziesięć zasad ekonomii i krótki kurs nauki myślenia jak ekonomista) oraz pełny wykład mikroekonomii, uwzględniający kontekst europejski. Podręcznik cechuje przystępny język, a refleksja teoretyczna przeplata się z praktycznymi przykładami, ułatwiającymi studiowanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16173.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16172.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Magazyn 1
Brak informacji o dostępności: sygn. P.15146, P.15145, P.15144
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 92-97.
Autor monografii liczy na zapoczątkowanie zainteresowania ekonomią u czytelników. W wielu fragmentach nawiązuje do wczesniej opublikowanej monografii "O czym mówi i nie mówi ekonomia."
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17318 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17814.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17813.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Magazyn 1
Brak informacji o dostępności: sygn. P.17320, P.17319
Book
In basket
Funkcjonowanie rynku / Wojciech Wrzosek. - Wydanie 3 zmienione - Warszawa : Polskie Wydaw. Ekonomiczne, 2002. - 426, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr.
W książce zostały przedstawione zagadnienia dotyczące rynku oraz jego struktur i zasad funkcjonowania. Autor omawia w niej:*istotę rynku i jego struktury*popyt jako element rynku i jego związek z cenami*podaż jako element rynku*zachowanie podmiotów rynku w warunkaqch monopolu i konkurencji*mechanizm, instrumenty, rodzaje, formy i intensywność konkurencji*mobilność podmiotów rynku*interwencjonalizm państwa na rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17770.VIII.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy ekonomii : wprowadzenie do ekonomii, mikroekonomia / Bogusław Czarny. - Wydanie 4. poprawione i uzupełnione. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2017. - 522 strony : wykresy ; 24 cm.
Informacja o wydaniu na podstawie wstępu.
Bibliografia na stronach 505-506. Indeks.
Przygotowując czwarte wydanie Podstaw ekonomii, usunąłem błędy i niejasności odkryte w trzecim wydaniu, wypełniłem podręcznik nowymi danymi statystycznymi o polskiej gospodarce, zaktualizowałem wiele "ramek" ilustrujących teorię ekonomiczną przykładami z życia gospodarczego, przygotowałem nowe kolokwia i egzaminy z zajęć, które od lat prowadzę w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej, rozbudowałem zbiory zadań kończące poszczególne rozdziały i odpowiedzi do tych zadań, wymieniłem i ulepszyłem część studiów przypadku. Mimo wszystkich tych zmian Czytelnik znający poprzednie wydanie Podstaw ekonomii będzie się tu czuł jak u siebie w domu. Oczywiście podręcznik nadal składa się z trzech części: Wprowadzenia do ekonomii, Mikroekonomii i Makroekonomii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17259 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17444.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17443.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy ekonomii / red. nauk. Roman Milewski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 553 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Indeks.
Nowe, zmienione wydanie znanego od lat podręcznika. Zawiera on nowoczesną i zarazem przystępną prezentację podstawowych zagadnień współczesnej ekonomii, zarówno mikroekonomii, jak i makroekonomii. Najważniejsze zalety podręcznika: przystępny język wykładu, który pozwala studentom, jak również szerszemu kręgowi czytelników, na zrozumienie podstawowych problemów współczesnej ekonomii ujęcia algebraiczne wykorzystywane są w minimalnym, niezbędnym stopniu, liczne ilustracje ułatwiają zrozumienie trudniejszych problemów, odwoływanie się w toku analiz do polskiej rzeczywistości gospodarczej, co zdecydowanie wyróżnia podręcznik na tle tłumaczonych opracowań zagranicznych autorów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14855 [Magazyn 1], P.14854 [Magazyn 1], P.6364 [Magazyn 1], P.6363 [Magazyn 1], P.6362 [Magazyn 1], P.6361 [Magazyn 1], P.6359 [Magazyn 1], P.6357 [Magazyn 1], 15653 [Magazyn 2] (9 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6360.VIII.2 [Wypożyczalnia C], P.6358.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7411.VIII.2 [Czytelnia C], 7410.VIII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
E-book
In basket
Mikroekonomia / Tomasz Zalega. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, 2016. - 568 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Słowo kluczowe: ekonomia ; popyt ; podaż ; konsument ; producent ; rynek
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia na stronach 558-566.
„Proponowany podręcznik spełnia wszelkie naukowe i merytoryczne standardy, jakich wymagamy od książek. Autor wykazał się tu pełnym profesjonalizmem i kompetencją…”. prof. dr hab. Marek Garbicz (Szkoła Główna Handlowa) „…książka ma charakter podręcznika akademickiego z zakresu mikroekonomii, przeznaczonego dla studentów uniwersyteckich studiów ekonomicznych […] …nie odbiega od międzynarodowych standardów podręczników z zakresu ekonomii, zwłaszcza podręczników anglojęzycznych”. prof. dr hab. Marek Rekowski (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.85.VIII.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again