HANDEL ZAGRANICZNY
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(23)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Kapusta Piotr
(2)
Kotyński Juliusz
(2)
Marciniak-Neider Danuta (1947- )
(2)
Marczewski Krzysztof
(2)
Stępień Beata (nauki ekonomiczne)
(2)
Boruczkowska Agata
(1)
Czarnecka Anna
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Danik Lidia
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Dudziński Jerzy (1947- )
(1)
Grącik-Zajaczkowski Małgorzata
(1)
Januszkiewicz Włodzimierz (1944- )
(1)
Jażdżewska-Gutta Magdalena
(1)
Jeliński Bohdan
(1)
Kacprzyk Anna
(1)
Kaczmarek Paweł (nauki prawne)
(1)
Kaczurba Janusz (1938- )
(1)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta
(1)
Kierek Przemysław
(1)
Leśniewski Dariusz
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Narękiewicz Jarosław
(1)
Oręziak Leokadia (1954- )
(1)
Pomian Ewelina
(1)
Rudnicka Magdalena (ekonomista)
(1)
Rymarczyk Jan (1944- )
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Senczyszyn Sylwia
(1)
Skulski Przemysław (nauki ekonomiczne)
(1)
Sobczak Magdalena
(1)
Staszków Michał
(1)
Stępień Beata
(1)
Stępień Krzysztof
(1)
Sulimowska-Formowicz Monika
(1)
Szczepaniak Tadeusz (1931- )
(1)
Treder Hanna
(1)
Wendland Martyna
(1)
Wincewicz-Bosy Marta (1973- )
(1)
Śledziewska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(26)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
HANDEL ZAGRANICZNY
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
POWIEŚĆ ANGIELSKA
(102)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
POWIEŚĆ AMERYKAŃSKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PORADNIKI
(6)
PODRĘCZNIKI
(2)
ROCZNIKI STATYSTYCZNE
(2)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podręcznik
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ROSYJSKIE
(1)
SŁOWNIKI WIELOJĘZYCZNE
(1)
Słowo kluczowe
handel zagraniczny
(16)
Polska
(5)
eksport
(4)
polityka handlowa
(3)
transport
(3)
Światowa Organizacja Handlu
(3)
Unia Europejska
(2)
cło
(2)
handel międzynarodowy
(2)
język polski
(2)
język rosyjski
(2)
koniunktura gospodarcza
(2)
polityka gospodarcza
(2)
przedsiębiorstwo
(2)
rynek zagraniczny
(2)
słownik
(2)
terminologia
(2)
Białoruś
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
VAT
(1)
badania marketingowe
(1)
dokument elektroniczny
(1)
faktoring
(1)
giełda towarowa
(1)
holding
(1)
import
(1)
innowacje
(1)
język angielski
(1)
kontrakt
(1)
leasing
(1)
leksykon
(1)
logistyka
(1)
marketing
(1)
marketing strategiczny
(1)
marketing-mix
(1)
obrót towarowy
(1)
podatek
(1)
polityka celna
(1)
polityka międzynarodowa
(1)
polityka transportowa
(1)
poradnik
(1)
procedury celne
(1)
płatności
(1)
rynek
(1)
rynek międzynarodowy
(1)
spedycja
(1)
strategia marketingowa
(1)
transakcje zagraniczne
(1)
transport kolejowy
(1)
transport lotniczy
(1)
transport międzynarodowy
(1)
transport morski
(1)
transport samochodowy
(1)
tranzyt
(1)
ubezpieczenia transportowe
(1)
ubezpieczenie transportowe
(1)
współpraca międzynarodowa
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Leksykon jest przeznaczony dla szerokiego kręgu czytelników, a więc praktyków międzynarodowego obrotu gospodarczego, poszukujących objaśnień terminologii, z którą rzadziej się stykają (np. handlowców w odniesieniu do terminologii transportowej czy finansowo-rozliczeniowej, transportowców i pracowników służb finansowych w odniesieniu do terminologii handlowej), studentów kierunków ekonomicznych studiujących problematykę handlu zagranicznego, międzynarodowy marketing, międzynarodowy transport, międzynarodowe finanse i rozliczenia. W leksykonie większość zajmują hasła dotyczące międzynarodowego obrotu gospodarczego, a więc najważniejsze pojęcia z zakresu międzynarodowych stosunków gospodarczych, międzynarodowych organizacji gospodarczych, międzynarodowego marketingu, organizacji i techniki handlu zagranicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5477.I.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
W polskiej gospodarce wzrasta znaczenie wymiany międzynarodowej, a zatem zwiększa się zainteresowanie organizacją i technikami handlu zagranicznego. Podręcznik stanowi kompendium wiedzy z tego zakresu, umożliwiając Czytelnikowi zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami i warunkami przeprowadzania transakcji, sposobami ich zawierania oraz istotnymi dokumentami. W trzecim, zmienionym wydaniu książki Autor uwzględnił nowe rozwiązania, wpływające na prowadzenie wymiany międzynarodowej (m.in. Incoterms 2000; możliwości wykorzystania Internetu do zawierania i realizacji transakcji handlowych; system międzynarodowego znakowania towarów - EAN; transakcje: giełdowe, przetargowe, franchisingowe, leasingowe).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3038 [Magazyn 2], P.2084 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3287.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 266-272.
W książce pokazano zmiany w handlu światowym na przełomie XX i XXI w. oraz miejsce i rolę Polski w tym handlu. Przedstawione są dwa podstawowe punkty odniesienia handlu międzynarodowego: globalizacja oraz regionalizacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8263.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9605.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 134-136.
W podręczniku, oprócz najważniejszych pojęć, klasyfikacji i ogólnej charakterystyki sposobów organizacji działalności handlowej przedsiębiorstw produkcyjnych na rynkach zagranicznych, starano się zamieścić możliwie najnowsze informacje na temat rozwiązań, składających się na system funkcjonowania wymiany gospodarczej naszego kraju z zagranicą. Opracowanie zawiera również dość szczegółowe dane statystyczne, dotyczące obrotów polskiego handlu zagranicznego w latach 1990-2001, wraz z odpowiednim komentarzem i wskazaniem głównych tendencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3798.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-[282].
Różnorodność obu rynków - amerykańskiego i unijnego - jest czynnikiem, który pozwala im wzajemnie się zmieniać i dostosowywać, a także prowadzi do zmiany otoczenia międzynarodowego. W tym opracowaniu obu podmiotów w handlu międzynarodowym nie konfrontuje się, ale podejmuje się próbę udowodnienia, że w warunkach pogłębiających się współzależności w gospodarce światowej są one skłonne do podejmowania współpracy, a ich wspólne działanie i ustalanie reguł wpływa na pozostałych uczestników międzynarodowego systemu handlowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9137.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10772.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera i Bankowca)
Bibliogr.
W książce omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, informacje o ocenie tych rynków i możliwych sposobach wejścia na nie, różne rodzaje strategii marketingowych i innych strategii funkcjonalnych, wzajemne zależności między tymi strategiami, różne warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych oraz informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach. Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego świadomie nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami tego przedmiotu ani z dokładnym opisem badań marketingowych rynku międzynarodowego czy form wejścia na nie. Niniejsza publikacja może więc być wykorzystana podczas zajęć ze studentami akademii ekonomicznych, wydziałów zarządzania i ekonomii uniwersytetów przy omawianiu problemów zarządzania międzynarodowego i marketingu międzynarodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3569 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3568.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja koncentruje uwagę na badaniu i wykrywaniu prawidłowości charakteryzujących polską wymianę handlową z zagranicą. Jest kompendium wiedzy dotyczącej prawidłowości i ogólnych zasad prowadzenia współpracy gospodarczej z zagranicą, które tworzą podstawy do zrozumienia przesłanek i procesów kreowania polityki handlu zagranicznego, czego wynikiem są szczegółowe regulacje prawne i ekonomiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3799.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma przyblizyć Czytelnikowi skomplikowane i różnorodne regulacje WTO, pokazać ich znaczenie dla polskiego handlu zagranicznego i innych dziedzin współpracy z zagranicą. Szczególny nacisk położono w niej na omówienie podstawowych zasad systemu WTO i porozumień wypracowanych w trakcie poprzednich rokowań Rundy Urugwajskiej. Omówiono również wielostronne regulacje w zakresie handlu usługami, ochrony praw własności intelektualnej i inwestycji mających skutki dla handlu dobrami, tj. w trzech dziedzinach międzynarodowych powiązań gospodarczych, które po raz pierwszy objęte zostały uzgodnieniami w ramach GATT/WTO.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3090 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3091.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: 22000 haseł.
Słownik zawiera ponad 22 000 polskich haseł, zwrotów frazeologicznych przetłumaczonych na język angielski i rosyjski, łącznie ponad 50 000 znaczeń. Słownik obejmuje zakres organizacji i techniki handlu zagranicznego, prawa, transportu międzynarodowego i spedycji, ubezpieczeń oraz zwyczajów w handlu zagranicznym, rozliczeń międzynarodowych itd. Słownik przychodzi z pomocą tym wszystkim, którzy w swojej pracy zawodowej uczestniczą w realizacji transakcji w handlu zagranicznym i posługują się językiem angielskim. Adresowana jest do osób dokonujących importu i eksportu, spedytorów, przewoźników, tłumaczy, lektorów, studentów szkół morskich, filologii angielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13224.I.3 [Czytelnia A], 13226.I.3 [Czytelnia A], 13227.I.3 [Czytelnia A], 13225.I.3 [Czytelnia A] (4 egz.)
Książka
W koszyku
(Foreign Trade Collection)
Polsko-rosyjski słownik eksportera zawiera 22 000 terminów obejmujących terminologię z zakresu: organizacji i techniki handlu zagranicznego, makroekonomii, mikroekonomii, prawa, transportu i spedycji, ubezpieczeń i rozliczeń w handlu zagranicznym, zwyczajów w handlu zagranicznym, badań rynków zagranicznych, ceł , podatków oraz dziedzin pokrewnych. Słownik przeznaczony jest dla pracowników handlu zagranicznego, spedytorów, przewoźników, tłumaczy, studentów oraz pracowników naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13222.I.3 [Czytelnia A], 13221.I.3 [Czytelnia A], 13220.I.3 [Czytelnia A], 13223.I.3 [Czytelnia A] (4 egz.)
Książka
W koszyku
Raport roczny o zagranicznej polityce gospodarczej Polski. Autorzy koncentrują się w dużym stopniu na kwestiach związanych ze zbliżającym się członkostwem Polski w Unii Europejskiej. W poszczególnych rozdziałach omówione zostały zagadnienia dotyczące prognozy obrotów handlu zagranicznego Polski na lata 2003-2004, ocena instrumentów sterowania eksportem i importem oraz dostosowania ich do warunków działania w Unii Europejskiej. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom wspierania proinnowacyjnego rozwoju i zwiększania konkurencyjności polskiej gospodarki oraz eksportu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3044 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1620.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest raportem rocznym o zagranicznej polityce gospodarczej Polski. Omówione są najnowsze zmiany w polskim handlu zagranicznym i rola eksportu w ożywieniu gospodarki. Przedstawiona jest również polityka wobec inwestorów zagranicznych i zaprezentowana prognoza obrotów handlu zagranicznego Polski na najbliższe lata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2486 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3695.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr przy rozdz.
Znajomość organizacji i techniki rozliczeń zagranicznych jest niezbędna każdemu, kto ma do czynienia z handlem zagranicznym. W książce przedstawiono zarówno ogólne zasady rozliczania transakcji handlu zagranicznego, jak i omówiono w sposób dość szczegółowy takie środki i sposoby zapłaty, jak weksel, czek, inkaso dokumentowe, akredytywa dokumentowa, polecenie wypłaty, a także gwarancje bankowe, stanowiące zabezpieczenie zapłaty. Zwrócono też uwagę na możliwość posługiwania się faktoringiem. Czytelnik może się także zapoznać z kosztami obsługi bankowej transakcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2691 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3847.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Raport o koniunkturze, w którym omówiono rozwój gospodarki i handlu światowego oraz jego wpływ na gospodarkę Polski w latach 2000-2002. Szczegółowo zanalizowano sytuację w wybranych dziewięciu krajach, ważnych dla gospodarki światowej i polskiego handlu zagranicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1621 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3045.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Raport o koniunkturze, w którym omówiono rozwój gospodarki i handlu światowego oraz jego wpływ na gospodarkę Polski w latach 2001-2003. Szczegółowo zanalizowano sytuację w wybranych dziewięciu krajach, ważnych dla gospodarki światowej i polskiego handlu zagranicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1622 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3046.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-252.
Książka jest pierwszym w polskim piśmiennictwie ekonomicznym zwartym opracowaniem przedstawiającym w sposób kompleksowy koncepcję uczenia się przez eksport (learning by exporting). Tytułowe uczenie się dotyczy przedsiębiorstw, które wchodząc w interakcje z podmiotami rynku zagranicznego, stają przed koniecznością wdrożenia innowacji. Spełnianie innych niż krajowe standardów jakościowych, skutkujące niezbędnymi zmianami dostawców materiałów, wprowadzaniem nowych funkcji w oferowanym produkcie, modyfikacją sposobu czy skróceniem czasu dostawy, stymuluje przedsiębiorstwa do rozwoju w zakresie stosowanych technologii oraz wspierających je rozwiązań organizacyjnych i marketingowych. Mechanizm uczenia się przez eksport jest intuicyjnie dość łatwy do uchwycenia i uzasadnienia, ale w badaniach naukowych w wielu przypadkach nie udaje się w przekonujący sposób wykazać jego występowania. Autorka próbuje dociec, dlaczego tak się dzieje. Zwraca przy tym uwagę na nie dość precyzyjną definicję uczenia się przez eksport, niewystarczającą podbudowę teoretyczną czy ograniczenia metody dotychczasowych badań empirycznych. Z wykorzystaniem samodzielnie zaprojektowanej procedury badawczej zmierza do ustalenia, w jakim stopniu polskie przedsiębiorstwa, w tym szczególnie podmioty high-tech, rzeczywiście uczą się przez eksport.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14461.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15378.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks.
Opracowanie stanowi kompendium wiedzy o organizacji i technice handlu zagranicznego. Oprócz rozdziałów ściśle związanych z organizacją i techniką handlu zagranicznego znalazły miejsce kwestie teoretyczne, uzasadniające płynące z niego korzyści. Prezentowana praca w istotnej mierze została oparta na literaturze zachodnio-europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3031 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3288.XI.4 [Czytelnia C], P.2085.XI.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsze opracowanie zawiera omówienie podstawowych zasad i metod badań marketingowych rynków zagranicznych. Wychodząc od omówienia istoty badań marketingowych i podstawowych zakresów prowadzonych prac badawczych, przedstawiono następnie metody gromadzenia informacji. Podjęta została równiez próba systematyzacji metod badań strukturalnych służących wyborowi docelowych rynków zagranicznych i określeniu podstaw międzynarodowej strategii marketingowej. W dalszej kolejności omówiono czynniki określające funkcjonowanie podstawowych elementów rynku oraz wybrane metody ich analizy i prognozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3582 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3583.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.107.
Książka zawiera bardzo dokładny opis kolejnych etapów międzynarodowych transakcji handlowych, zilustrowany ponad 280 przykładami i uzupełniony uwagami z praktyki zawierania takich transakcji. Autorzy opisali między innymi takie zagadnienia związane z międzynarodowymi transakcjami handlowymi, jak: rodzaje i przebieg transakcji; zawieranie umów (oferta, kontrakt); formuły handlowe; warunki płatności; spedycja, transport i odprawa celna towarów; ubezpieczenia; podatki pośrednie; dokumenty w handlu zagranicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4975.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej