Form of Work
Książki
(150)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(125)
only on-site
(124)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(51)
Wypożyczalnie
(73)
Czytelnie
(125)
Wypożyczalnia - Filia Radzyń Podlaski
(1)
Czytelnia - Filia Radzyń Podlaski
(1)
Author
Fiedler Eckhard
(6)
Jansen Reimer
(6)
Norman-Risch Mil
(6)
Oakland John S
(6)
O'Driscoll James
(5)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(3)
Harvey Paul (1949- )
(3)
Jones Rhodri
(3)
Laird Elizabeth
(3)
Mauk David (1945- )
(3)
Szulżycka Alina
(3)
Adrian-Vallance D'Arcy
(2)
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(2)
Barge J. Kevin
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bednarek Józef
(2)
Berbeka Jadwiga
(2)
Bromhead Peter (1919- )
(2)
Fiske John
(2)
Giddens Anthony (1938- )
(2)
Hofman Iwona
(2)
Izdebski Paweł (psycholog)
(2)
Jakubowska Urszula (psycholog)
(2)
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(2)
Lapp Diane
(2)
Morreale Sherwyn P
(2)
Moss Barbara 1950-
(2)
Musman Richard
(2)
Niemczyk Agata
(2)
Popławski Zbigniew
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Siara Olga
(2)
Sokołowski Marek (1962- )
(2)
Spitzberg Brian H
(2)
Stevenson Douglas Keith (1944- )
(2)
Sutton Philip W. (1959- )
(2)
Szpunar Magdalena
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Ambercrombie Nicholas
(1)
Andrusiewicz Joanna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Arnoldi Jakob
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Barefoot Darren (1974- )
(1)
Barnes Colin (1946- )
(1)
Barrett Barney
(1)
Bell Allan
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Black Sam (1915-1999)
(1)
Bluszcz Ewa
(1)
Bodenstein Jürgen H
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Branston Gill
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Bucholc Marta
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Bussey Cathy
(1)
Bytniewski Paweł (1954- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Ceramella Nick
(1)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(1)
Chełpa Stanisław (1962- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chlewińska Iwona
(1)
Cichobłaziński Leszek
(1)
Coulton Gary
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czernecka Julita
(1)
D'Amico Vito
(1)
Daun-Barausch Elke
(1)
Davis Anthony
(1)
Dawes Lyn
(1)
Deszczyński Przemysław (1956- )
(1)
Doherty Nora
(1)
Dovey Jon
(1)
Drozdowska Karolina (1985- )
(1)
Drzewiecki Marcin (1948- )
(1)
Dutton Brian (1952- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyer Gillian
(1)
Dzierżyńska-Mielczarek Jolanta
(1)
Dzik Renata
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Edelmann Robert J
(1)
Fischer Benjamin
(1)
Fisher Alan
(1)
Gackowski Tomasz
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Giddings Seth
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Year
2020 - 2022
(6)
2010 - 2019
(78)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(22)
1980 - 1989
(4)
Time Period of Creation
2001-
(27)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(124)
Kiribati
(15)
United Kingdom
(5)
England
(3)
unknown (us)
(3)
New York (State)
(2)
United States
(2)
Language
Polish
(141)
English
(12)
Audience Group
Szkoły wyższe
(3)
Hotelarze
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Subject
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(30)
WIELKA BRYTANIA
(17)
INTERNET
(13)
Środki masowego przekazu
(12)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(10)
STANY ZJEDNOCZONE
(10)
PUBLIC RELATIONS
(7)
KONFLIKT
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
MEDIACJA (prawo)
(6)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(6)
MEDIACJA (socjol.)
(5)
MULTIMEDIA
(5)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
KULTURA MASOWA
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Metody badawcze
(3)
NEGOCJACJE
(3)
OPIEKA SPOŁECZNA
(3)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
Socjologia
(3)
Turystyka
(3)
Analiza treści i zawartości mediów
(2)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(2)
BIBLIOTEKARSTWO
(2)
CYBERKULTURA
(2)
CZYTANIE
(2)
Dziennikarstwo
(2)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
Innowacje
(2)
Internet
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
Kultura
(2)
Literacy
(2)
MARKETING
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Marketing
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Media literacy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Medioznawstwo
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
PISANIE
(2)
PORZĄDEK SPOŁECZNY
(2)
Polityka
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
REKLAMA
(2)
RODZINA
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Visual literacy
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Alienacja
(1)
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE
(1)
BIBLIOTEKOZNAWSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania rynku
(1)
Czasopismo polskie
(1)
DANE OSOBOWE
(1)
DZIENNIKARSTWO
(1)
DZIENNIKARSTWO INTERNETOWE
(1)
Decyzje
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
EDUKACJA REGIONALNA
(1)
EDYTORSTWO
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Eskapizm
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Historia
(1)
Hotelarstwo
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
IRLANDIA
(1)
Image
(1)
Infografika
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość usług
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
Język specjalistyczny
(1)
KOMPUTERY
(1)
KONFLIKT SPOŁECZNY
(1)
KONWERGENCJA MEDIÓW
(1)
Subject: time
2001-
(21)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1989-
(4)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
Subject: place
Polska
(6)
Wielka Brytania
(6)
POLSKA
(2)
WIELKA BRYTANIA
(2)
CHEŁM (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
ROSJA
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
SŁOWACJA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(12)
Opracowanie
(9)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(8)
Podręcznik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI
(4)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(2)
Antologia
(1)
CZASOPISMA ZWIĄZKOWE POLSKIE
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Esej
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
PUBLICYSTYKA POLSKA
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(21)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Edukacja i pedagogika
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Historia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
153 results Filter
Book
In basket
(Warsztaty Menedżerskie)
Kolejna publikacja w serii warsztaty menedżerskie to vademecum dla ludzi odpowiedzialnych w firmie za komunikację z mediami. Autorzy omawiają najważniejsze formy współpracy działów public relations z redakcjami prasowymi, radiowymi i telewizyjnymi. Konkretnie i fachowo podpowiadają: jak zorganizować te pracę jak odróżnić, co wśród wydarzeń medialnych zasługuje na uwagę jak przygotować konferencję prasową na co zwracać uwagę przy redagowaniu tekstu promocyjnego co trzeba wiedzieć, by wygrać batalię o sprostowanie, a kiedy jej zaniechać jak posługiwać się językiem ciała a nawet - czym pachnieć, w co się ubrać i jakim żarcikiem w towarzystwie zabłysnąć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4432.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
The Media Student's Book / Gill Branston, Roy Stafford. - 5th ed. - London, New York : Routledge, cop. 2010. - X, 394 s. : il. ; 25 cm.
Słowo kluczowe: mass media ; media
Index.
"The Media Student's Book" is a comprehensive introduction for students of media studies. It covers all the key topics and provides a detailed, lively and accessible guide to concepts and debates. Now in its fifth edition, this bestselling textbook has been thoroughly revised, re-ordered and updated, with many very recent examples and expanded coverage of the most important issues currently facing media studies. It is structured in three main parts, addressing key concepts, debates, and research skills, methods and resources.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11805.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Understanding the Media / Andrew Hart. - London, New York : Routledge, 1997. - XVI, 267 s. ; 23 cm.
A guide for teachers to teaching the media. Hart focuses on television, the press, radio and pop music. Addressing familiar problems which teachers encounter, the book provides examples of practical classroom activities.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11268.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
In basket
(Zeszyt Wydziałowy / Uniwersytet Jagielloński. Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ; z. nr 2)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia strony: 126-127.
Praktyczny poradnik jakościowej analizy dyskursów medialnych w prasie, radiu, telewizji, internecie. Książka w przystępny sposób tłumaczy, na czym polega analiza dyskursu (ze szczególnym uwzględnieniem metodologii wypracowanej na gruncie tzw. krytycznej analizy dyskursu), a także ukazuje różnorodne, praktyczne zastosowania jakościowych metod badania tekstu w prasie, mediach elektronicznych, reklamie. Poradnik przeznaczony jest dla studentów dziennikarstwa i medioznawców, może być jednak przydatny także adeptom innych kierunków humanistycznych – socjologii, kulturoznawstwa, historii, nauk politycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. E.8.VI.11 [Magazyn 1] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Studying the Media: an introduction / Tim O'Sullivan, Brian Dutton, Philip Rayner. - Ed.1, 6 im. - London : Arnold, 1996. - XI, 308 s. : il. ; 24 cm.
Słowo kluczowe: media ; history
Providing an introduction to the main subject areas of media studies for 16+ students, this book covers media history, forms and analysis, representations, audiences, institutions and production, and media practice. Key concepts are introduced, using examples, backed up with a selection of exercises and activities. Suggestions for future reading provide students with guidelines for further research and analysis.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11191.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
New media language / edited by Jean Aitchison and Diana M. Lewis. - London ; New York : Routledge, 2006. - X, [3], 209 stron : ilustracje ; 24 cm.
New Media Language brings leading media figures and scholars together to debate the shifting relations between today's media and contemporary language. From newspapers and television to email, the Internet and text messaging, there are ever increasing media conduits for news. This book investigates how developments in world media have affected, and been affected by, language. Exploring a wide range of topics, from the globalization of communication to the vocabulary of terrorism and the language used in the wake of September 11, New Media Language looks at the important and wide-ranging implications of these changes. From Malcolm Gluck on wine writing, to Naomi Baron on email, the authors provide authoritative and engaging insights into the ways in which language is changing, and in turn, changes us. With a foreword by Simon Jenkins, New Media Language is essential reading for anyone with an interest in today's complex and expanding media.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19782.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19781.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Advertising as communication / Gillian Dyer. - London ; New York : Routledge, 1999. - XIV, 230 pages : illustrations ; 21 cm.
(Studies in culture and communication.)
Includes bibliographies and index.
Advertising is a form of communication that constantly impinges on our daily lives, yet we are often unaware of its more subtle form of persuasion, or of the extent to which it manipulates our (consumer) culture. This book sets out to examine advertising as a form of communication in contemporary society and also places it in its wider cultural and economic context.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19344.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19343.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 299-300. Indeksy.
Metody badania wizerunku w mediach są niezwykle atrakcyjną nowością wydawniczą na polskim rynku badań mediów. Casus polskiego biznesmena Ryszarda Krauzego jest dobrze dobranym przykładem analizy kreowania pozytywnego wizerunku, jak również jego niszczenia w przestrzeni publicz­nej. O czym zatem jest ta książka? O tym, jak to robić w sposób profesjonalny, jakie metodologiczne ustalenia znajdują tu zastosowanie, jakie to może rodzić następstwa dla jednostki w sferze publicznej ? - i o tym wszystkim piszą w sposób niezwykle interesujący i badawczo odkrywczy młodzi analitycy, działający przy Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Czy warto sięgnąć po tę książkę? - tak i to jak najszybciej, po to, aby poszerzyć wiedzę i umiejętności badawcze w zakresie komunikacji społecznej. prof. Teresa Sasińska-Klas, Uniwersytet Jagielloński
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19560.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19559.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy referatach.
Uznając, że nauki o mediach wchodzą w okres dojrzałości metodologicznej i chcąc uczcić jubileusz naszej serii, dziesiąty jej tytuł – Współczesne media. Problemy i metody badań nad mediami – zaplanowałyśmy jako swoiste podsumowanie. Ważnym powodem wyboru problematyki było przejście od etapu opisu wnętrza dyscypliny nauki o mediach (przedmioty badań i ich geneza) do poziomu dyskusji o metodologii (jak badać, czerpiąc z multigenetyczności dyscypliny). Na nasze zaproszenie odpowiedziało 46 badaczy, których teksty zostały podzielone na dwa tomy. Teksty te, reprezentując poszczególne nurty badawcze współczesnego medioznawstwa, zawierają omówienie metod wykorzystywanych w badaniach nad mediami (zarówno zaczerpniętych z innych dyscyplin naukowych, jak i wypracowanych na gruncie medioznawstwa) i egzemplifikują zastosowanie tych metod w praktyce analitycznej, a także zwracają uwagę na najważniejsze (najbardziej aktualne lub ponadczasowo istotne) problemy badań nad mediami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19556.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19555.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 229-247.
Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem również pewnych więzi, zależności tych dwóch, wydawałoby się, skrajnych zjawisk w kontekście społeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok mediów globalnych, by móc wyraźnie zaznaczyć także różnorodność tych mediów, ich odmienność, zalety i wady, jak również możliwości we wspieraniu oraz rozwoju kultury i edukacji. Media lokalne i media globalne wspólnie tworzą środowisko medialne, jednak kwestia wizerunku i oddziaływania tych pierwszych w publikacjach naukowych w kontekście edukacyjnym jest podejmowana bardzo rzadko, stąd próba ich wydobycia z medialnej masowości. (fragment Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14318.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tyt. oryg.: Brilliant PR : create a PR sensation, whatever your budget, whatever your business, 2011.
W książce omówiono wszelkie aspekty PR, począwszy od wyszukania atrakcyjnego tematu, przygotowania komunikatu prasowego i podsuwania materiałów informacyjnych dziennikarzom, przez wykorzystanie mediów społecznościowych, a skończywszy na realizacji różnych kampanii PR. Książka zawiera mnóstwo doskonałych przykładów i cennych wskazówek pochodzących od ludzi, którzy na co dzień mają stycznośc z branżą PR. Czytelnik znajdzie w niej wszystko, co jest potrzebne, by zaistnieć w mediach z dobrym skutkiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12901.IX.18 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14023.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia z Podstaw Socjologii Wiedzy.)
Bibliogr. przy pracach.
Socjologia wiedzy jest dziedziną obejmującą różnorakie studia z pogranicza socjologii, filozofii, metodologii nauk społecznych, czasem też innych dyscyplin naukowych, tj. psychologii, pedagogiki czy literaturoznawstwa. Pytanie o to, jak formy życia społecznego, wartości i normy kulturowe determinują wiedzę, w tym także wiedzę naukową, wydaje się dziś szczególnie interesujące, o czym świadczy rosnąca liczba prac dotyczących tej tematyki. Przekonani o użyteczności socjologii wiedzy i jej naukowej doniosłości, prezentujemy czytelnikom trzeci tom "Teoretycznych podstaw socjologii wiedzy", zapowiadając jednocześnie kontynuację tej problematyki. Autorzy zawartych w nim studiów stawiają pytania związane m. in. ze społecznym funkcjonowaniem wiedzy, warunkami jej nabywania i reprodukcji, a także psychospołecznymi uwarunkowaniami rozwoju nauki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15526.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
W tym wszechstronnym, a jednocześnie przystępnie napisanym opracowaniu omówiono najczęściej stosowane narzędzia PR oraz przeanalizowano ich przydatność i skuteczność. Poza teorią zawarto też wiele praktycznych przykładów i studiów przypadków, pozwalających wykorzystać zdobytą wiedzę w codziennym funkcjonowaniu firmy, oraz ciekawe rozważania nad przyszłością public relations. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, marketingu, dziennikarstwa, socjologii i psychologii oraz praktyków zainteresowanych tą tematyką.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5955 [Magazyn 1], P.5954 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5953.IX.18 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7264.IX.18 [Czytelnia C], 6883.IX.18 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Media i komunikowanie masowe : teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu / Tomasz Goban-Klas. - Wydanie II, 5 dodruk. - Warszawa; Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 339 stron : rysunki, tabele ; 24 cm.
Jest to najpopularniejszy polski podręcznik z dziedziny medioznawstwa i komunikacji masowej! Książka jest syntetyczna i aktualna - niezbędna w pracy i na studiach; przedstawia rzeczywisty stan wiedzy o środkach masowego komunikowania oraz ukazuje ich siłę i oddziaływanie społeczne; w obecnym wydaniu prezentuje całkowicie nowy - uzupełniający rozważania na temat mediów - rozdział Ku społeczeństwu medialnemu oraz bibliografię najnowszych prac w języku polskim. Pozycja polecana studentom nauk politycznych, dziennikarstwa, bibliotekoznawstwa, socjologii, psychologii, filmoznawstwa, kulturoznawstwa i europeistyki, a także praktykom - dziennikarzom, badaczom mediów, badaczom opinii publicznej, specjalistom od public relations i menedżerom medialnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20433.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20432.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Przestrzenie mediów i dziennikarstwa / Jerzy Jastrzębski. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2018. - 260, [1] stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 253-260.
Szczegóły „Książka Jerzego Jastrzębskiego jest zbiorem artykułów i esejów, które łączy przedmiot refleksji – media, dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Wspólną cechą wszystkich tekstów składających się na publikację jest wartka narracja, piękny język oraz liczne odniesienia do bogatej interdyscyplinarnej literatury przedmiotu. Podejmowana w poszczególnych rozdziałach tematyka jest obudowana solidnym i szerokim kontekstem historycznym i kulturowym. Czytelnik dowie się, jakie teorie i paradygmaty dotyczące oddziaływania mediów dominowały w przeszłości, jakie są współczesne ustalenia, co wpłynęło na zmiany oraz jakie mogą być ich konsekwencje. Z recenzji dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz, prof. KA
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19554.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19553.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16958.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Media - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
Nowe media to wyczerpujące wprowadzenie do kultury, historii, technologii i teorii nowych mediów. Książka ta powstała z myślą o studentach, a jej celem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, na czym polega nowatorstwo „nowych mediów”, poddanie krytycznej ocenie tezy, zgodnie z którą jesteśmy świadkami rewolucji medialnej i technicznej, oraz wytyczenie nowych kierunków w badaniach nad mediami. Autorzy poruszają szeroki wachlarz zagadnień, takich jak: charakterystyka nowych mediów; społeczne i polityczne zastosowania nowych mediów i nowych technik komunikowania się; nowe technologie medialne i ich związek z polityką i globalizacją; nowe media i życie codzienne; teorie interaktywności; symulacja; ekonomia nowych mediów; cybernetyka i cyberkultura oraz historia robotów i sztucznego życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10654.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie przy pracach.
Publikacja jest owocem pracy naukowców z Polski, Włoch, Hiszpanii, Węgier, Ukrainy. Kwestie praw człowieka są nie tylko aktualne, ale również ciągle nowe. Wpływ na to ma przede wszystkim rozwój społeczeństwa spowodowany nowymi technologiami komunikacji i przemieszczania się. Umiędzynarodowienie zespołu badawczego pozwoliło na przedstawienie współczesnych problemów człowieka z szerszej perspektywy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19889.X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
Byron Reevs i Clifford Nass, amerykańscy informatycy od technologii komunikacyjnych, postanowili zbadać - wykorzystując metody psychologii społecznej i socjologii - jak ludzie reagują na media. Otóż okazało się, że uczestnicy eksperymentu bardzo się starali, aby nie zrobić komputerowi przykrości, czuli się fizycznie zagrożeni przez coś, co było tylko wizerunkiem, przypisywali kreskówkom bogatą osobowość bądź reagowali na głosy w komputerze zgodnie ze stereotypami płci. Zachowania te potwierdziły ciekawą i nowatorską tezę autorów: wbrew intuicyjnym wyobrażeniom nasze interakcje z komputerami, telewizją i nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje z innymi ludźmi. Stawianie znaku równości między mediami a realnym życiem nie wynika bynajmniej z niewiedzy lub młodego wieku, lecz jest zjawiskiem powszechnym i niezależnym od naszej świadomości.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3515 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4271.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Infografika w prasie i Internecie / Przemysław Szews. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - 196, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 181-193.
Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19552.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19551.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again