Sorting
Source
Books
(11)
Form of Work
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(10)
available
(7)
unknown
(2)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Author
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Stankowski Adam
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Logopedzi
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
CZYTANIE
(2)
DZIECKO
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
PISANIE
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ARTETERAPIA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Młodzież
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wychowanie
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
Poradnik
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
terapia pedagogiczna
(11)
dysleksja
(3)
dzieci
(3)
pedagogika specjalna
(3)
arteterapia
(2)
edukacja
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
rehabilitacja
(2)
wychowanie
(2)
adaptacja społeczna
(1)
agresja
(1)
biblioterapia
(1)
czytanie
(1)
edukacja przez ruch
(1)
geloterapia
(1)
integracja sensoryczna
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
logopedia
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda dobrego startu
(1)
młodzież
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
niepełnosprawność
(1)
niesmiałość
(1)
pedagogika
(1)
pisanie
(1)
psychologia
(1)
reakcja stresowa
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
relaksacja
(1)
relaksacja aktywna
(1)
rewalidacja
(1)
scenariusze
(1)
socjalizacja
(1)
stres
(1)
symulacja polisensoryczna
(1)
szkoła specjalna
(1)
technologia informacyjna
(1)
terapia
(1)
terapia zajęciowa
(1)
trening
(1)
trudności w czytaniu
(1)
trudności w nauce
(1)
trudności w pisaniu
(1)
układ nerwowy
(1)
wiek wczesnoszkolny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
zaburzenia
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
(1)
ćwiczenia
(1)
11 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Celem niniejszej pracy zbiorowej jest prezentacja współczesnych trendów i koncepcji terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz przedstawienie wybranych form terapii i metodyki ich realizacji zgodnie z aktualnymi założeniami pedagogiki specjalnej. Publikacja podzielona została na trzy części obejmujące teksty dotyczące określonych obszarów tematycznych: Część I. Szanse, możliwości i zagrożenia w terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi; Część II. Współczesne tendencje w terapii pedagogicznej w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami; Część III. Nowe oblicza sprawdzonych metod, technik i środków terapeutycznych. Publikacja, ze względu na tematykę, adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24385.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 24384.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia Pedagogika)
Publikacja stanowi zachętę do poszukiwania własnej drogi we wspólnym przeciwstawianiu się agresji u dzieci. Może także ułatwić nauczycielom projektowanie i podejmowanie profilaktyki agresji na poziomie klasy i szkoły. Książka adresowana jest nie tylko do profesjonalistów - nauczycieli, wychowawców, psychologów, pegagogów czy terapeutów, jest adresowana także do wszystkich tych, których interesuje prawdziwe wychowanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3733.VI.12 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3530.VI.12 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2502.VI.12 [Czytelnia A], P.2278.VI.12 [Czytelnia A] (2 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
Bibliogr. s. 195-203.
Autorka podjęła ciekawy i oryginalny temat, przeprowadziła pionierskie badania nad nowymi formami oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych w przypadku dysleksji rozwojowej. Przygotowana praca posiada wysoką wartość aplikacyjną. Książka ma charakter uniwersalny i może być z powodzeniem stosowana w każdym okresie życia, także dorosłego człowieka, bo i on powinien się permanentnie kształcić.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11590.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 271-288.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22585.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22584.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Słownik zawiera hasła z zakresu: wielospecjalistycznej diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki zaburzeń rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14174.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 155-156.
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 21018.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 21017.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 167-182.
Książka jest poświęcona problematyce efektywności pracy terapeutycznej w zakresie czytania i pisania u dzieci prowadzonej w zespołach korekcyjno-kompensacyjnych i klasach terapeutycznych. Pokazuje nauczycielom drogę do efektywniejszych działań w zakresie niwelowania specyficznych trudności, jakie mają dzieci w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Są to umiejętności niezwykle ważne dla dziecka, gdyż w znacznym stopniu warunkują jego dalszy rozwój intelektualny i osiąganie dalszego sukcesu w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13783.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Tekst częśc. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Praca stanowi zbiór artykułów przygotowanych przez pracowników naukowych i praktyków pedagogiki specjalnej z Czech, Słowacji i Polski, wskazuje nie tylko na teoretyczne aspekty terapii pedagogicznej, ale zawiera także szereg wskazań do obszaru działań praktycznych. Pozwoli nauczycielom, wychowawcom, studentom, terapeutom czy rodzicom na nowo spojrzeć na problematykę wychowania dziecka niepełnosprawnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10144.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11717.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 125-134.
W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11176.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12214.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again