Sorting
Source
Books
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Status
only on-site
(2)
available
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
NAUCZYCIELE
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
UCZNIOWIE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
integracja szkolna
(2)
dziecko niepełnosprawne
(1)
integracja społeczna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
nauczyciel
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
paradygmat
(1)
pedagogika specjalna
(1)
psychologia
(1)
rehabilitacja
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczenie się
(1)
uczeń
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie
(1)
2 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 372-401. Indeksy.
Pierwszy od dwudziestu lat, nowoczesny podręcznik podejmujący całościowo problematykę psychologii kształcenia w odniesieniu do polskiego systemu edukacji. Prezentuje podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży dobraną pod kątem potrzeb nauczycieli kształcących w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich różnego typu. Omawia najważniejsze i najtrudniejsze problemy edukacyjne według wspólnego schematu teoretycznego: prezentacja konkretnego przypadku ilustrującego konkretny problem edukacyjny, wszechstronne i pogłębione naukowe wyjaśnienie problemu, ukazanie praktycznych implikacji wynikających z przestawionej wiedzy i dotyczących praktycznych działań nauczycieli służących rozwiązaniu określonego problemu edukacyjnego, propozycje praktycznych działań i zastosowania wiedzy psychologicznej w praktyce edukacyjnej, elementy ułatwiające przyswojenie wiedzy: schematy, wykresy, ramki, wyróżnienia definicji i najważniejszych pojęć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12869.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 217-222.
Książka jest propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9829.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11363.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again