Sorting
Source
Books
(28)
Form of Work
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(24)
available
(21)
unknown
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Author
Bernat Krystyna
(2)
Górna Krystyna (1950- )
(2)
Jaracz Krystyna
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Muscari Mary E
(2)
Namysłowska Irena
(2)
Rybakowski Janusz (1946- )
(2)
Skotnicka Magdalena
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Banasiak Anna (pedagog)
(1)
Bartek Krajicek Jean
(1)
Bragdon Allen
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Cameron Mary Emily
(1)
Celiński Rafał
(1)
Cepuch Grażyna
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Ebert Michael H
(1)
Frey Michelle A
(1)
Gamon David
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grzywa Anna (medycyna)
(1)
Harris Mona
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hobdell Elizabeth
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kendall Philip C
(1)
Klinik Anna
(1)
Kowrach Marek
(1)
Krzeczkowska Bożena
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Nowotny Janusz
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Perek Mieczysława
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Pyszkowska Anna
(1)
Płatos Mateusz (1988- )
(1)
Rumińska Aleksandra Elżbieta
(1)
Rymaszewska Joanna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Twarduś Krystyna
(1)
Waliś Robert
(1)
Wojciechowska Małgorzata (nauki medyczne)
(1)
Zawada-Targoni Sylwia
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
20 - 29
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(28)
Language
Polish
(28)
Subject
DZIECKO
(6)
ZESPÓŁ ADHD
(6)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(3)
PSYCHIATRIA
(3)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
DZIECKO z ADHD
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
PSYCHIATRIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
CHOROBY PRZEWLEKŁE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Choroby dziecięce
(1)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO TRUDNE
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Doświadczenia edukacyjne
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
LĘK
(1)
MÓZG
(1)
NARZĄD RUCHU
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Neuroróżnorodność
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z dysleksją
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PEDIATRIA
(1)
PIELĘGNIARKI i PIELĘGNIARZE
(1)
PIELĘGNIARSTWO
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POZNANIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEMOC
(1)
PSYCHOLOGIA LEKARSKA
(1)
Pediatria
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pielęgniarstwo dziecięce
(1)
Psychiatria
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SZPITALE DZIECIĘCE
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
(1)
UMYSŁ
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ZESPÓŁ ASPERGERA
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
PODRĘCZNIKI
(4)
Podręcznik
(4)
Raport z badań
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
ADHD
(28)
dzieci
(16)
autyzm
(8)
zaburzenia odżywiania
(8)
depresja
(6)
psychiatria
(6)
rozwój psychiczny
(6)
zaburzenia psychiczne
(6)
zaburzenia rozwoju
(6)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(6)
mózgowe porażenie dziecięce
(5)
młodzież
(5)
upośledzenie umysłowe
(5)
uzależnienie
(5)
zaburzenia lękowe
(5)
zaburzenia zachowania
(5)
astma
(4)
dysleksja
(4)
psychoterapia
(4)
substancje psychoaktywne
(4)
trudności szkolne
(4)
wada serca
(4)
zaburzenia emocjonalne
(4)
agresja
(3)
badanie psychiatryczne
(3)
badanie psychologiczne
(3)
białaczka
(3)
choroby psychosomatyczne
(3)
cukrzyca typu 1
(3)
dziecko maltretowane
(3)
hemofilia
(3)
lęk
(3)
mukowiscydoza
(3)
młodzieńcze zapalenie stawów
(3)
otyłość
(3)
otępienie
(3)
pediatria
(3)
rozszczep podniebienia
(3)
rozszczep wargi
(3)
schizofrenia
(3)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(3)
zdrowie psychiczne
(3)
zespół Downa
(3)
alergia
(2)
alkohol
(2)
biegunka
(2)
celiakia
(2)
cewa nerwowa
(2)
choroby afektywne
(2)
choroby neurologiczne
(2)
choroby układu krwiotwórczego
(2)
choroby układu krążenia
(2)
choroby układu moczowego
(2)
choroby układu nerwowego
(2)
choroby układu pokarmowego
(2)
choroby zakaźne
(2)
chłoniak
(2)
cukrzyca typu 2
(2)
diagnostyka
(2)
dystrofia mięśniowa
(2)
dziecko krzywdzone
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
endokrynologia
(2)
etyka
(2)
farmakoterapia
(2)
genetyka
(2)
gospodarka wodno-elektrolitowa
(2)
guz mózgu
(2)
impulsywność
(2)
interwencja kryzysowa
(2)
jadłowstręt psychiczny
(2)
jąkanie
(2)
moczenie mimowolne
(2)
neuroanatomia
(2)
neurofizjologia kliniczna
(2)
niedoczynność tarczycy
(2)
niedokrwistość
(2)
niemowlę
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
niewydolność krążenia
(2)
nowotwór
(2)
odwodnienie
(2)
oparzenia
(2)
opieka psychiatryczna
(2)
padaczka
(2)
pedagogika wczesnoszkolna
(2)
pedofilia
(2)
pielęgniarstwo
(2)
pielęgniarstwo pediatryczne
(2)
pielęgniarstwo psychiatryczne
(2)
posocznica
(2)
przemoc seksualna
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
przepuklina
(2)
psychofarmakologia
(2)
psychologia
(2)
rodzina
(2)
rozwój fizyczny
(2)
rozwój poznawczy
(2)
28 results Filter
Book
In basket
(Psychologia dla praktyków)
Książka dostarcza uporządkowanej wiedzy na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego etiologii i mechanizmu powstawania. Tym samym uwalnia rodziców, przynajmniej w części, z poczucia winy i pozwala na zaprzestanie zadawania ciągłych pytań: "Co złego zrobiliśmy?" i "Jaki jest nasz udział w powstawaniu tego schorzenia?". Obok opisu stosowanych metod edukacyjnych, psychoterapeutycznych i farmakologicznych, książka zawiera wiele cennych i praktycznych uwag, na przykład kiedy i jak chwalić dziecko oraz za co. Te praktyczne uwagi, które mają pomagać rodzicom w radzeniu sobie z trudem wychowania dzieci nadpobudliwych ruchowo i mających problemy z utrzymaniem uwagi, są jednocześnie na tyle ogólne, że mogą z nich skorzystać wszyscy rodzice przeżywający trudności wychowawcze lub po prostu niepewni, jak postępować z dziećmi. Autorzy dostarczają również informacji na temat objawów zespołu ADHD w dorosłym życiu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7071.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik dla wszystkich rodziców i nauczycieli mających do czynienia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) i pokrewnymi zaburzeniami. Głównym zadaniem niniejszej książki jest przekazanie najnowszej wiedzy oraz pokazanie różnych sposobów na aktywną pomoc dzieciom i młodym osobom dorosłym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4800.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5168.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 263-303.
W monografii Czytelnik znajdzie zarówno rozważania teoretyczne, jak i wyniki badań naukowych dotyczących problematyki pamięci u dzieci z łączną diagnozą dysleksji i ADHD. Książka obejmuje szerokie spektrum zagadnień zaliczanych do tematyki z zakresu psychologii i neuropsychologii rozwoju. W części pierwszej zaprezentowano współczesne poglądy teoretyczne dotyczące specyfiki podwójnej diagnozy zaburzeń rozwoju u dzieci, jakimi są dysleksja i ADHD oraz ogólne modele współwystępowania zaburzeń. W części drugiej zaprezentowano badania własne Autorki dotyczące deficytów pamięci. Monografię zamyka podsumowanie wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12888.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 245-269.
Publikacja jest raportem z największego jak dotąd badania sytuacji studentów neuroatypowych, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z siedmiu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju. Opracowanie dostarcza bogatych informacji na temat przebiegu studiowania, aktywności na uczelni, doświadczanych problemów, zgłaszanych potrzeb i otrzymywanego wsparcia oraz zagadnień związanych z kontekstem społecznym i zdrowiem psychicznym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23390.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 23389.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Autorzy podjęli się trudnego zadania omówienia przyczyn, obrazu klinicznego zespołu nadpobudliwości psychoruchowej oraz różnych form pomocy dzieciom nadpobudliwym psychoruchowo, ich rodzicom i nauczycielom.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2134 [Magazyn 1], P.2133 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3340.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.12)
Tom ten poświęcono w głównej mierze różnorodnym formom oddziaływania podmiotów środowiska społecznego, w tym głównie rodziny, na rzecz usamodzielniania, upodmiotowiania osób niepełnosprawnych. W stosowanych zabiegach terapeutycznych ukierunkowanych na treści modelu społecznego coraz częściej korzysta się z wiedzy i przesłanek nauk humanistycznych, w których to jednostka, w naszym przypadku niepełnosprawna, postrzega świat subiektywnie, uczestnicząc w nim na zasadzie własnej aktywności, podejmowania różnorodnych zadań, poszukiwania swojego miejsca.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10658.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
"Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Białymstoku)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12015.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2136 [Magazyn 1], 3342 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego)
Publikacja jest formą działalności Sekcji Psychologii Klinicznej dziecka PTP. Ten tom został poświęcony dzieciom z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. W zamieszczonych tekstach pokazano problem nadpobudliwości psychoruchowej z różnych punktów widzenia; podejścia medycznego do tego schorzenia, funkcjonowania szkolnego dzieci z tym zaburzeniem, osobowościowymi uwarunkowaniami ich sukcesów i niepowodzeń, stosowania psychoterapii wobec dzieci z nadpobudliwością.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2560.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2561.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11601.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 365-368.
Podręcznik jest pierwszym na rynku polskim, oryginalnym opracowaniem adresowanym do studentów fizjoterapii i fizjoterapeutów. Zawiera istotne dla fizjoterapeutów wiadomości o różnych jednostkach chorobowych, ważne dla programowania procesu rehabilitacji i zrozumienia uwarunkowań jego skuteczności oraz przeciwwskazań do stosowania zabiegów fizjoterapeutycznych w zakresie ortopedii i traumatologii, reumatologii, neurologii oraz neurologii dziecięcej. Podstawowe wiadomości o poszczególnych chorobach opisano w ujęciu typowym. Uwzględniono przede wszystkim mechanizmy i dynamikę rozwijających się zmian, ich odwracalność, mechanizmy kompensacyjne i powiązania przyczynowo-skutkowe pomiędzy poszczególnymi objawami. Rokowanie, zejście choroby i jej skutki, przedstawiono natomiast z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności, a całość w stopniu niezbędnym w praktyce fizjoterapeutycznej, umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii i planowanie procesu rehabilitacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13123 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14209.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka niniejszej publikacji [...] dotyka między innymi dylematów diagnostycznych na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno-pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom występującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Każdy artykuł podaje terminologię, ewolucję definicji wybranych zaburzeń, kryteria diagnostyczne oraz obszar objawów dla omawianych jednostek." (ze Wstępu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12136 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13256.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Dziecko wymaga szczególnej troski i opieki zarówno przed, jak i po urodzeniu, z uwagi na swoją niedojrzałość fizyczną oraz umysłową. Powyższe opracowanie zawiera artykuły pozwalające zapoznać się z sytuacjami trudnymi dla dzieci, ich rodziców. Autorzy prac starali się wykazać, w jaki sposób należy postępować podczas pielęgnowania, leczenia czy rehabilitacji dziecka, opisali różne formy rehabilitacji, wskazując na ich dużą wartość emocjonalną. W części poświęconej nowym trendom w pielęgniarstwie i położnictwie zwrócono szczególną uwagę na prowadzone szkolenia w zakładach pracy, ich dostępność i przydatność do pracy, opisano rolę obserwacji podopiecznych w diagnozie pielęgniarskiej, zwrócono uwagę na efektywność kształcenia nowej kadry oraz przedstawiono proces wdrażania ISO w placówkach ochrony zdrowia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11676.XVIII.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12867.XVIII.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Co potrafi twój mózg / David Gamon, Allen Bragdon. - Warszawa : "Medium", 2003. - 124 s. : rys. ; 21 cm.
(Trenuj Swój Mózg)
Tyt. oryg.: Brains that work a little bit differently.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy przedstawiają dziesięć najczęściej spotykanych cech będących wynikiem nietypowego rozwoju pewnych obszarów mózgu. Cechy te są tak rozpowszechnione, że nie traktuje się ich jako przypadków wymagających leczenia. Autorzy wyjaśniają na czym polegają te odmienności, jak z nimi żyć, jak je rozpoznawać i sprawdzać oraz jak na nie reagować (leworęczność, dysleksja, pamięć fotograficzna, autyzm, alkoholizm, synestezja itd.).
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2539 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2538.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3784.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji – mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów – jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11564.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Nowości z Psychiatrii)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
"Psychiatria - co nowego" nie jest klasycznym podręcznikiem psychiatrii, ale zbiorem autorskich rozdziałów, napisanych przez specjalistów z całej Polski. Prezentuje oryginalne opracowania poszczególnych tematów, odzwierciedlających poglądy autorów na aktualną wiedzę i nowości z zakresu psychiatrii - od nowoczesnej diagnostyki, przez zagadnienia dotyczące poszczególnych grup zaburzeń, po aktualne możliwości terapii zaburzeń psychicznych. Całość poprzedza esej prof. Jerzego Mozrzymasa, biofizyka i humanisty, omawiający perspektywy psychiatrii, szczególnie wieku podeszłego, w świetle rozwijającej się neuronauki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11318.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12457.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Podręcznik obejmuje najważniejsze zagadnienia dotyczące zaburzeń psychicznych, opisane zgodnie z aktualnymi systemami diagnostycznymi ICD-10 i DSM-IV. W książce omówiono: podstawy psychiatrii, ocenę stanu psychicznego pacjenta oraz komunikowania się z osobami z zaburzeniami psychicznymi, podstawy kliniczne zaburzeń psychicznych i psychiatryczną opiekę pielęgniarską. Na końcu książki zamieszczono wzory dokumentacji procesu pielęgnowania chorego z zaburzeniami psychicznymi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.836.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19255.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again