WYCHOWANIE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(124)
Forma i typ
Książki
(124)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(120)
dostępne
(114)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(52)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(65)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(121)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(9)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(6)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria (1938- )
(5)
Nowak Marian (1955- )
(5)
Kubiak-Szymborska Ewa
(4)
Kubińska Olga
(4)
Kubiński Wojciech
(4)
Modrzewski Jerzy
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Rynio Alina (1954- )
(3)
Wołoszyn Stefan
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Lepa Adam (1939- )
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Zając Dariusz
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Apanel Danuta
(1)
Barbier Jean-Marie
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bochenek Marcin
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Boużyk Maria Małgorzata (1959- )
(1)
Brańka Zofia
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Czartoszewski Jacek Wojciech
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gała Aleksandra (1954- )
(1)
Grelowska Wanda
(1)
Grott Edward (1951- )
(1)
Gutek Gerald L
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hellwig Jan (1931-2000)
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Jusiak Roman
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kapias Michał
(1)
Karbowska Grażyna
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kielska Elżbieta
(1)
Konovaluk Elena (1972- )
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
MacKenzie Robert
(1)
Magier Piotr
(1)
Malewska Eugenia (1935- )
(1)
Markiewiczowa Hanna
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maćkowiak Krzysztof (1963- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mielicka Halina
(1)
Mikołajewicz Wojciech (1958- )
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Musioł Marcin
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Neyman Elżbieta
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Petrykowski Piotr (1956- )
(1)
Piotrowska Elżbieta (1939- )
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Poznański Karol (1931- )
(1)
Rothenberg Michael B
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Spock Benjamin (1903-1998)
(1)
Starnawski Witold
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Sulak Agata
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(82)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(124)
Język
polski
(124)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
WYCHOWANIE
(124)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
Podręcznik
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
ANTOLOGIA
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(28)
pedagogika
(8)
edukacja
(5)
pedagogika chrześcijańska
(5)
kształcenie
(4)
szkoła
(4)
wychowanie do wartości
(4)
filozofia
(3)
media
(3)
nauczyciel
(3)
pedagogika społeczna
(3)
religia
(3)
rodzina
(3)
socjalizacja
(3)
teoria wychowania
(3)
Internet
(2)
altruizm
(2)
antropologia filozoficzna
(2)
badania pedagogiczne
(2)
człowiek
(2)
dzieci
(2)
historia
(2)
jakość życia
(2)
katolicyzm
(2)
kościół katolicki
(2)
kultura
(2)
media elektroniczne
(2)
młodzież
(2)
pedagogika autorytarna
(2)
pedagogika emancypacyjna
(2)
pedagogika krytyczna
(2)
pedagogika międzykulturowa
(2)
pedagogika personalistyczna
(2)
personalizm
(2)
praca socjalna
(2)
samowychowanie
(2)
socjologia wychowania
(2)
wartości
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
środowisko szkolne
(2)
Freinet Celestyn
(1)
Jan Paweł II
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Petersen Peter
(1)
agresja
(1)
anoreksja
(1)
antropologia społeczna
(1)
autokreacja
(1)
autorytet pedagogiczny
(1)
chrześcijaństwo
(1)
cierpienie
(1)
codzienność
(1)
czas wolny
(1)
demokracja
(1)
dialog wychowawczy
(1)
dorosłość
(1)
dorośli
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekorozwój
(1)
empatia
(1)
etyka środowiskowa
(1)
godność
(1)
indoktrynacja
(1)
katolicka nauka społeczna
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
kompetencje pedagogiczne
(1)
koncepcja pedagogiczna
(1)
kryzys rodzinny
(1)
kultura akademicka
(1)
liberalizm
(1)
lęk
(1)
metoda Montessori
(1)
metoda wychowawcza
(1)
metody badań
(1)
metodyka wychowania
(1)
moralność
(1)
myślenie kreatywne
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
nauczanie zintegrowane
(1)
niepełnosprawność
(1)
nieśmiałość
(1)
odpowiedzialność
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagog
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika egzystencjalna
(1)
pedagogika ekologiczna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika negatywna
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
pedagogika postmodernistyczna
(1)
pedagogika pozytywistyczna
(1)
124 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.139-147.
Publikacja jest skryptem dla studentów Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej. Treść podzielona została na dziesięć rozdziałów, w których omówiono m.in.: istotę socjalizacji, koncepcje osobowości i wychowania, psychospołeczne aspekty zmian osobowości, cele i procesy wychowania, środowisko wychowawcze, dziedziny wychowania, kulturę w edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8972.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10545.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W swych artykułach autorzy z trzech krajów omawiają całą paletę aktualnych problemów związanych z wykorzystaniem mediów informacyjnych i komunikacyjnych w zaspokajaniu różnorodnych potrzeb dziecka. W sposób kompetentny pokazują kompleksowy i intencjonalny wpływ mediów na procesy nauczania i wychowania oraz zdrowie dziecka. W pracy zbiorowej przedstawione są wyniki różnorodnych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych, opartych na procedurach metodologicznych stosowanych w Polsce, Czechach i Słowacji. Książka zawiera ponadto interesujące refleksje pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7060.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-247.
Teks podręcznika jest skondensowaną formą prowadzonych wykładów z historii wychowania dla studentów I roku studiów pedagogicznych. Pod względem chronologii uwzględnia tylko najważniejsze - jak się wydaje - zagadnienia z dziejów wychowania i myśli pedagogicznej w Polsce na tle dziejów powszechnych od zmierzchu epoki renesansu, a więć od końca XVIw., aż po współczesność, czyli do wybuchu II wojny światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7974 [Magazyn 1], P.7973 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7972.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9272.V.1 [Czytelnia B], 9273.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Poglądy Znanieckiego wyrastają z tradycji modernistycznej, toteż krytyczny namysł nad rzeczywistością kulturową wiąże on z możliwością naprawy rozwijającego się, dziś powiemy "niekoniecznego" projektu współczesnej cywilizacji. Znaniecki zdaje sobie sprawę, iż właściwe wysoko rozwiniętym społeczeństwom osiągnięcia z zakresu kultury materialnej nie idą w parze z rozwojem osobowości człowieka i duchowej warstwy kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2549 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2548.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest bardzo dobrze napisana tak pod względem merytorycznym jak i formalnym. Prezentowane tezy, dotyczące integralnego wychowania, są˛ bardzo dobrze uzasadniane dzięki bogatemu materiałowi źródłowemu. Również układ rozprawy jest logiczny i komplementarny. Na szczególne podkreślenie zasługuje zaprezentowana w książce bibliografia, która jest bardzo bogata. Autorka zgromadziła obfity materiał tak źródłowy jak i różnego rodzaju opracowania. Należy podkreślić, że książka upowszechnia dotąd mało znane treści oryginalnej nauki społecznej Jana Pawła II w odniesieniu do wychowania i stanowi bardzo cenny wkład. Publikacje˛ te˛ warto polecić wszystkim, którym bliska jest osoba Jana Pawła II. Zrozumiały jest postulat, że każdy profesjonalny pedagog winien zapoznać się z tezami tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3691.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie religijno-moralne widziane w aspekcie rozwoju osoby jest pojęciem szerokim i odnosi się do sfery ludzkiego rozwoju, myślenia i działania. Uzasadnienie tego rodzaju wychowania opiera się głównie na potrzebie integralnego wychowania osoby i pojmowaniu człowieka jako istoty religijnej (ens religiosum), potrzebującej odniesień, które ją przekraczają i jednocześnie tłumaczą doświadczenia codzienności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15551.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ranga wychowania sprawia, że wielu pedagogów, psychologów, teologów, filozofów, socjologów i polityków kieruje swoje zainteresowania na to, co składa się na treść, kierunek i sposób wychowania człowieka. Powszechnie wiadomo, że zarówno jakość życia w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym, a tym samym przyszłość społeczeństw, ludów i narodów uwarunkowana jest jakością wychowania. Pomimo że powstało na ten temat wiele różnorodnych teorii, to problem wychowania, będąc zagadnieniem "arcytrudnym", pozostaje kwestia ciągle otwartą, potrzebującą nowych rozwiązań i inspiracji w każdym pokoleniu. Stąd szczególnie w świecie współczesnym, "lansującym wzorce wychowawcze opatrywane mianem «neutralnych aksjologicznie» i niosących niejednokrotnie zamierzoną destrukcję moralnych fundamentów życia społecznego i indywidualnego", istnieje pilna potrzeba odnowienia i rekonstrukcji takiego wychowania i takich systemów wartości, które nie dewaluowałyby się tak łatwo, ale miały moc opierania się naciskowi dehumanizacji cywilizacji współczesnej. Niewątpliwie taką szansę niesie chrześcijańska tradycja wychowawcza, na którą składają się sprawdzone przez wieki ideały, zasady i wartości. Są one związane z realistycznie pojmowaną naturą ludzką, wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami rozwojowymi człowieka i obowiązującym w chrześcijaństwie etosem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6501 [Magazyn 1], P.14801 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7084.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7437.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13829.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poruszone w książce zagadnienia dotyczą podstawowych aspektów pomocy pedagogicznej, w odniesieniu do obszaru edukacyjnego, uwzględniając wielowymiarowość poradnictwa i jego dynamiczny charakter. Teoretyczne założenia wybranych obszarów, stanowiących problem poradnictwa, zostały uzupełnione praktycznymi wskazówkami postępowania poradniczego w różnych sytuacjach edukacyjnych. Publikacja ma na celu zapoznanie studentów z problematyką poradnictwa i pomocy udzielanych szerokiej grupie odbiorców (dzieciom, młodzieży, rodzicom, nauczycielom, wychowawcom). Charakterystyka działań pomocowych, poradniczych, strategie czy metody i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym dostarczają niezbędnej wiedzy teoretycznej z zakresu filozofii, psychologii, socjologii i pedagogiki podkreślając interdyscyplinarny charakter działań poradniczych, a praktyczne ćwiczenia (zadania dla studenta) kształtują gotowość udzielania profesjonalnej pomocy w zakresie czynności zawodowych opartych na relacjach interpersonalnych. Książka jest odpowiedzią na potrzeby studentów związane z przygotowaniem zawodowym do realizacji czynności poradniczych w ramach obowiązków pedagogicznych. Nowe kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela wymagają umiejętności pomocowych, doradczych, wspierających, co stanowi wyzwanie dla wykładowców akademickich realizujących taki przedmiot. Publikacja skupia informacje, poglądy, teorie wskazując jednocześnie praktyczny aspekt działań poradniczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8700.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10164.IV.4 [Czytelnia B], 10165.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. publ. A. J. Sowińskiego s. 13-14 i bibliogr. s. 261-271.
Książka poświęcona została niezwykle ważnej problematyce. Walory naukowe, poznawcze i edukacyjne pracy podkreślają autorskie tabele i rysunki. Podejmując ciekawą formę szkicu, Autor w sposób inspirujący skłania do refleksji, dyskusji i dalszych poszukiwań. Przyjęcie przez Autora książki konwencji szkicu skłania nie tylko do kreatywnego pochylenia się nad niezwykle ważną problematyką, ale także inspirująco zachęca do twórczej refleksji oraz do podejmowania autorskich prób realizacji zasygnalizowanych koncepcji w praktyce wychowawczej. (z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13088.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14177.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziesiąte, rozszerzone, uaktualnione wydanie kultowego poradnika dla rodziców. Dziecko Benjamina Spocka, opracowane na nowo przez doktora Roberta Needlmana, to od lat wierny pomocnik i towarzysz rodziców i opiekunów, którzy poważnie i otwarcie podchodzą do najważniejszego w życiu zadania, jakim jest wychowanie dziecka. Książka niesie głęboko humanistyczne przesłanie: ważne jest otwarte i tolerancyjne, choć jednocześnie wyważone, konsekwentne i spójne podejście do dziecka, bo tylko takie pozwoli wychować człowieka szczęśliwego i spełnionego, który akceptuje siebie i innych, potrafi radzić sobie z wyzwaniami, jakie stawia przed nim życie, ma poczucie własnej wartości i kieruje się jasnymi zasadami. A przecież wszyscy chcemy, żeby nasze dzieci były szczęśliwe i spełnione. Skarbnica bezcennych porad opartych na najnowszej wiedzy medycznej i psychologicznej w zakresie rozwoju dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5102 [Magazyn 1], 6215.XVIII.1.5 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Publikacja traktuje o podstawach filozoficznych wychowania, o prawdzie, miłości, moralności. Książka ważna dla wykładowców, którzy czują potrzebę pogłębienia studium myśli pedagogicznej i wizji praktyki wychowawczej o aspekty filozoficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13820.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W rozprawie przedstawiono koncepcje trójjedni człowieka, która stanowi główną oś monografii. W książce jest wiele polemik, których celem jest wskazanie studentom wątków wątpliwych, jakby do końca nieprzemyślanych. Treść publikacji podzielono na 6 rozdziałów: Dylematy pedagogiki, Dylematy etyki, Teoria człowieka, Teoria wartości i norm, Teoria wychowania, Metodyka wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2888.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Praca obejmuje polskie badania nad myślą pedagogiczną realizowane w latach 1900-1939. Przyjęte cele badawcze: krytyczno-syntetyczne i historyczno-hermeneutyczne opracowanie źródeł czasopiśmiennych; zastosowanie metody metahistorycznej jako podstawy historycznej teorii pedagogicznej; rozpoznanie i określenie wkładu w kształt badań nad dziejami myśli pedagogicznej szerokiej grupy badaczy, dotąd nieuwzględnianych bądź zapomnianych; określenie orientacji metodologicznych, stylów badań i wynikających stąd konsekwencji merytorycznych; dążenie do syntezy dziejów myśli pedagogicznej, konstatacja ewolucji kierunków i prądów w myśli pedagogicznej; próba doprecyzowania podstawowych pojęć oraz określenie przedmiotu badań historii doktryn i myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5110.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee - metody - inspiracje)
Uważa się, że funkcją pedagogiki jest dostarczanie nauczycielom przepisów na uzyskiwanie zakładanych celów, swoistej technologii działania edukacyjnego. Niezwykła złożoność procesów edukacyjnych powoduje jednak, że owe proste i zrozumiałe dla wszystkich, łatwe do praktycznego stosowania teorie okazują się raz za razem mistyfikacjami. Rodzi to zniechęcenie, stwarza konflikt praktyków z teoretykami i wywołuje jeszcze większe zapotrzebowanie na oczywistość i prostotę. Praca podzielona jest na trzy rozdziały: Wyzwanie pedagogiki krytycznej, Antypedagogika i Emancypacja [z] pedagogiki antypedagogicznym wyzwaniem dla dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1889 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1890.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka katedry filozofii wychowania / red. Marian Nowak, Ewa Smołka, Anna Szudra, Katarzyna Uzar)
Personalistyczna filozofia wychowania bywa różnie rozumiana i uprawiana w obszarze współczesnej pedagogiki. Fakt ten znajduje również odzwierciedlenie w niniejszej książce. Wśród zamieszczonych w niej tekstów znalazły się artykuły ściśle związane z personalistyczną filozofią wychowania, ale również takie, w których "osoba" wydaje się być tylko tłem dla prowadzonych rozważań o charakterze pedagogicznym. Niektórzy autorzy umieszczają swoje wypowiedzi w ramach określonego nurtu filozofii personalistycznej, wielu zaś pomija źródła filozoficzne obranej przez siebie interpretacji faktów pedagogicznych. Publikacja jest próbą przybliżenia istniejących podejść do tytułowego zagadnienia, zarówno na gruncie pedagogiki, jak i filozofii. Traktując ją jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania w obszarze filozofii wychowania, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli, zwłaszcza w obszarze personalistycznych podstaw wychowania i pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8225.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozprawa poświęcona została rozwojowi polskiej historii oświaty i wychowania w latach 1944-1956. Był to początkowo czas odbudowy życia naukowego, tworzenia nowych programów badawczych oraz organizacji ośrodków naukowych, ale już od 1948 roku nastąpił okres przyspieszonej sowietyzacji, ograniczania autonomii nauki i niszczenia naukowych instytucji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5374 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6645.V.1 [Czytelnia B], 6646.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13698.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14702.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2260.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2259.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
… jest to książka merytorycznie znakomita – i to zarówno w kontekście przyjętych przez Autora założeń teoretycznych i metodologicznych, sposobów narracji oraz argumentacji, jak i konkretnych rezultatów analitycznych. W pełni zasługuje na druk oraz szeroką popularyzację. Dokonuje w niej Autor wielokontekstowej, głębokiej rekonstrukcji pedagogiki dziecka; jej historii, teorii i recepcji. Ponadto konfrontuje ideologię i filozofię pajdocentryzmu z rzeczywistością edukacyjną, społeczno-kulturową i polityczno-ekonomiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5546.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej