PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Dostępność
dostępne
(39)
tylko na miejscu
(30)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(18)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(21)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(30)
Autor
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(2)
Afonin Anatolij (1938- )
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Buko Jacek
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dębski Maciej
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Gołębiewska Barbara
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Johann Maria
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Kornak Aleksander Stefan
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Mazurkiewicz Ludwik
(1)
Milian Lech (1932- )
(1)
Rzeczycka Anna
(1)
Sarnowski Janusz
(1)
Sikora Jan
(1)
Staszewska Jolanta
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Tokarz Anna
(1)
Wartecki Andrzej
(1)
Śniadek Joanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(23)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1469)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(477)
ZARZĄDZANIE
(329)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(-)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WIELKA BRYTANIA
(124)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
Bezpieczeństwo narodowe
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
Historia
(62)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(2)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo turystyczne
(9)
konkurencyjność
(3)
hotel
(2)
produkt turystyczny
(2)
rynek turystyczny
(2)
usługi turystyczne
(2)
zarządzanie
(2)
agroturystyka
(1)
biuro podróży
(1)
biznesplan
(1)
budowanie marki pracodawcy
(1)
controlling
(1)
e-biznes
(1)
employer branding
(1)
finansowanie
(1)
funkcja turystyczna
(1)
gospodarstwo agroturystyczne
(1)
hotelarstwo
(1)
innowacje
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
korespondencja handlowa
(1)
korespondencja służbowa
(1)
marka
(1)
marketing
(1)
organizacja ucząca się
(1)
organizacyjne uczenie się
(1)
popyt turystyczny
(1)
praca biurowa
(1)
produkt regionalny
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorczość
(1)
region turystyczny
(1)
rezerwacja hotelowa
(1)
rezerwacja lotnicza
(1)
system informatyczny
(1)
szlak kulturowy
(1)
szlaki turystyczne
(1)
turystyka
(1)
turystyka biznesowa
(1)
turystyka kulturowa
(1)
turystyka sportowa
(1)
turystyka wiejska
(1)
zarządzanie kryzysowe
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 113-[114].
Ekonomikę przedsiębiorstwa można uznać za interdyscyplinarną dziedzinę nauczania, w której ma miejsce szerokie zastosowanie teorii i praktyki rachunkowości, analizy ekonomicznej, statystyki, techniki i technologii procesów produkcji, prawa, polityki itp. W pracy zawarto najistotniejsze elementy ekonomiki przedsiębiorstw, w tym przedsiębiorstw turystycznych, przydatne w sprawnym prowadzeniu działalności. Przedstawiono także treści związane z potencjałem przedsiębiorstw turystycznych oraz z oceną efektywności ich działania. Szczególną uwagę zwrócono na efekty ekonomiczne i mierniki oceny efektywności finansowej, poprzedzając je charakterystyką celów działalności i zasobów przedsiębiorstw turystycznych. Osobny rozdział poświęcono także kosztom działalności przedsiębiorstw, których wysokość w gospodarce rynkowej często przesądza o sukcesie firmy. Opracowanie jest kierowane do osób studiujących zagadnienia ekonomiki przedsiębiorstw turystycznych i nauki o przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7379 [Magazyn 1], P.7380 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8347.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8346.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [225]-241.
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17238 [Magazyn 1], P.17237 [Magazyn 1], P.17235 [Magazyn 1], P.17233 [Magazyn 1], P.17236 [Magazyn 1], P.17234 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17015.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17014.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka omawia kwestie związane z uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz innych krajach UE. Przede wszystkim jednak skupia się na uwarunkowaniach prowadzenia tej działalności w Polsce w obszarze turystyki. Centralnym punktem podjętych rozważań jest sam przedsiębiorca, gdyŜ to on prowadzi działalność gospodarczą i pełni określona rolę w gospodarce turystycznej. Rozważania odnoszą się zarówno do sytuacji obecnej przedsiębiorców, jak i częściowo do możliwości i perspektywy ich rozwoju w najbliższych latach w Polsce w związku z planowaną u nas za trzy lata imprezą sportową EURO 2012.”
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8646 [Magazyn 1], P.8647 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10097.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10096.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie marketingowe w turystyce / Maria Johann. - Warszawa : "Difin", 2009. - 150 s. : il. ; 23 cm.
Podstawowym celem publikacji jest przedstawienie procesu formułowania strategii marketingowej w przedsiębiorstwach turystycznych oraz wyróżnienie czynników umożliwiających uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku usług turystycznych. Szczególny nacisk położony został na prezentację zasad tworzenia strategii marketingowej realizowanej przez biura podróży, a istotnym elementem opracowania są przykłady działań marketingowych, które przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu analizowanych przedsiębiorstw i umożliwiły im zdobycie znaczącej pozycji na rynku. Przedstawiony w podręczniku materiał opiera się na analizie literatury przedmiotu, wywiadach przeprowadzonych z kadrą kierowniczą, pracownikami przedsiębiorstw turystycznych i odbiorcami usług turystycznych oraz doświadczeniach autorki związanych z długoletnią współpracą z biurami podróży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8214 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8215.XX.5 [Wypożyczalnia B], P.8213.XX.5 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9554.XX.5 [Czytelnia B], 9555.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Po omówieniu istoty i mechanizmów funkcjonowana gospodarki turystycznej autorzy przedstawiaja problemtyke szeroko pojetej regionalnej i lokalnej gospodarki turystycznej. Szczególnie duzo uwagi poswiecaja oni: menedzerskiemu systemowi zarzadzania w turystyce, marketingowi uslug turytycznych, ladowi przestrzennemu i ekonomicznemu w turystyce, a takze roli czynnka ludzkiego, kapitalu i finansów w turystyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.478 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1407.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie / red. nacz. Magdalena Kowalska-Musiał ; 66)
Praca, dotycząca zastosowania w praktyce kontrolingu w przedsiębiorstwach hotelowych jest unikatową i niezwykle użyteczną książką w praktyce zarządzania na trudnym współczesnym rynku turystycznym. Niewątpliwie mocną stroną dużej części tekstu Książki jest erudycja Autorki w stosowaniu terminologii profesjonalnego zarządzania hotelami. Na podkreślenie zasługuje rzetelność oferty zastosowania kontrolingu, zwłaszcza finansowego w efektywnym zarządzaniu hotelami przedstawionej w książce właścicielom, menedżerom i studiującym na kierunkach zarządzanie w turystyce, rachunkowość i finanse czy turystyka. Jest to oferta tym cenniejsza, że pojawia się na rynku akurat w okresie dużych wyzwań i zaostrzonej walki o przetrwanie przedsiębiorstw "hotelarskich w biznesie turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8942 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10510.XX.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10509.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem pracy jest prezentacja tych zagadnień marketingu, które stanowią niezbędne elementy w dobrym funkcjonowaniu biura turystycznego na wysoce konkurencyjnym rynku. Książka obejmuje m.in.: charakterystykę celów współczesnej turystyki, charakterystykę usług turystycznych, zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych, zarządzanie turystyczne, działalność biur podróży, badania marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5295.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienia marketingu które stanowią niezbędne elementy w dobrym funkcjonowaniu biura turystycznego na wysoce konkurencyjnym rynku a w szczególności - charakterystykę celów współczesnej turystyki - charakterystykę usług turystycznych, świadczonych przez biura turystyczne - zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych poprzez instrumenty marketingu-mix - zarządzanie turystyczne i strategie przedsiębiorstw turystycznych - działalność biur podróży zorientowanych na klienta - badania marketingowe. Książka przeznaczona jest dla praktyków i managerów turystyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3590 [Magazyn 1], P.3591 [Magazyn 1], P.3589 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4312.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4311.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji kolejno omówiono etapy procesu planowania marketingowego, wskazując, jak przewiduje się przyszłość na skomplikowanym i dynamicznie się rozwijającym rynku turystycznym oraz jak na tej podstawie formułuje się cele oraz opracowuje właściwe strategie marketingowe. Książka przedstawia również krok po kroku, jak na ich bazie jest konstruowany plan marketingowy przedsiębiorstwa turystycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5646 [Magazyn 1], P.5867 [Magazyn 1], P.5868 [Magazyn 1], P.5869 [Magazyn 1], P.424 [Magazyn 1], P.5870 [Magazyn 1], P.425 [Magazyn 1], P.5866 [Magazyn 1], P.5873 [Magazyn 1], P.5872 [Magazyn 1], P.5871 [Magazyn 1], 1012 [Magazyn 2], P.423 [Magazyn 1] (13 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7246.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7245.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest uświadomienie czytelnika jakim wymaganiom osobnicyzm trzeba sprostać i jak kierować ludźmi zorganizowanymi w zespół. Książka przedstawia ogólną problematykę socjopsychologiczną przedsiebiorstwa z dostosowaniem jej do specyfiki przedsiębiorstwa turystycznego. Opracowanie podejmuje także wybrane problemy rynku turystycznego w aspekcie kształtujących tenże rynek potrzeb konsumenckich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3800.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług turystycznych / Adam Oleksiuk. - Wznowienie. - Warszawa : "Difin", 2007. - 326 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Książka zajmuje się szeroko rozumianymi problemami marketingu w turystyce. Rozwój rynku usług spowodował potrzebę adaptacji marketingu do usług turystycznych. Zadaniem autora było przedstawienie podstawowych zasad marketingowych i ich zastosowania w turystyce. Zainteresowania w opracowaniu zostały skoncentrowane wokół pięciu wyszczególnionych w formie rozdziałów zagadnień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6639 [Magazyn 1], 5567 [Magazyn 2], P.6636 [Magazyn 1], P.6638 [Magazyn 1], P.4962 [Magazyn 1], P.6637 [Magazyn 1], P.6640 [Magazyn 1] (7 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5566.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług turystycznych / Adam Oleksiuk. - Wyd. 2. - Warszawa : "Difin", 2009. - 325 s. : il. ; 23 cm.
Turystyka, stanowiąca interdyscyplinarny obszar badań wzbogacany wynikami innych dziedzin, znajduje się w centrum zainteresowania nie tylko władzy publicznej i ekonomistów, ale również menedżerów, polityków i przedsiębiorców. Książka zajmuje się szeroko rozumianymi problemami marketingu w turystyce. Rozwój rynku usług spowodował potrzebę adaptacji marketingu do usług turystycznych. Zadaniem autora było przedstawienie podstawowych zasad marketingowych i ich zastosowania w turystyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7514.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.7513.XX.5 [Czytelnia B], 8525.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo turystyczne / red. Andrzej Rapacz. - Warszawa : "Difin", 2007. - 280 s., tab. ; 24 cm.
Książka stanowi kompendium wiedzy systematyzujące zagadnienia z zakresu funkcjonowania podmiotów gospodarczych działających w branży turystycznej. Autor wyjaśnił istotę i zakres działalności przedsiębiorstw turystycznych, oferując jednocześnie pomoc w opanowaniu wiedzy o podstawach prawnych działalności tych podmiotów oraz kluczowych obszarach ich aktywności, takich jak: kształtowanie oferty, polityka cenowa, promocja, dystrybucja, zarządzanie zasobami ludzkimi, zapleczem materialnym i jakością usług czy też wykorzystanie technologii informatycznych. Ważnym tematem książki są rozważania poświęcone logistyce, zarządzaniu strategicznemu i operacyjnemu oraz efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5763 [Magazyn 1], P.5126 [Magazyn 1], P.5764 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6237.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6236.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie przygotowane zostało jako podręcznik akademicki dla studentów szkół wyższych. Podejmuje ono takie zagadnienia jak - przedsiębiorstwo turystyczne jako uczestnik rynku - typologia podmiotów gospodarki turystycznej - otoczenie przedsiębiorstwa turystycznego - zasoby przedsiębiorstwa turystycznego i ich wykorzystanie - instrumenty i działania marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym - strategia działąnia przedsiębiorstwa turystycznego - skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym - sposoby oceny efektywności działania przedsiębiorstwa turystycznego. Opracowanie jest zmienioną wersją skryptu pt. Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku, pracy zbiorowej pod red. A. Rapacza wydanej przez Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu w 1998 r. Autorzy mają nadzieję, że prezentowane w nim zagadnienia przyczynią się do pełniejszego wyjaśnienia i zrozumienia problematyki funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych na rynku. Zawarte w nim treści powinny być przydatne także dla osób profesjonalnie zajmujących się działalnością gospodarczą w turystyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3854 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2699.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 99-100.
Prowadzenie działalności gospodarczej w okresie nasilającej się konkurencji i ryzyka, stawia przed przedsiębiorstwem zadania związane z utrzymaniem się na rynku oraz stałego zwiększania efektywności funkcjonowania firmy. Konieczne jest więc szukanie rozwiązań dla prowadzonej działalności i zapoznanie się z określonymi w publikacji, które dotyczą: - majątku przedsiębiorstwa, - amortyzowania środków trwałych w kontekście efektów generowanych przez przedsiębiorstwo, - zarządzania kapitałem obrotowym jako procesu zapewniającego płynność przedsiębiorstwa, - pozyskania źródeł finansowania przedsiębiorstwa w krótkim i długim okresie, wraz z uwzględnieniem kosztu kapitału oraz dźwigni finansowej, - czynników wpływających na poziom wyniku finansowego. Problematyka zawarta w publikacji nawiązuje do praktyki gospodarczej, związanej z funkcjonowaniem przedsiębiorstw, w szczególności funkcjonujących w branży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10566.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiot zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym wykładany jest na wielu uczelniach w kraju. Jednakże do tej pory na rynku nie ma w zasadzie podręcznika, który by w sposób kompleksowy ujmował podstawowe problemy zarządcze występujące w podmiotach funkcjonujących w branży turystycznej. Próbę wypełnienia (choćby częściowego) tej luki podjęli autorzy opracowania. Wykorzystali w związku z tym swoje wieloletnie doświadczenie nabyte zarówno w praktyce gospodarczej, jak również w wieloletniej działalności dydaktycznej prowadzonej na wyższych uczelniach. Książka ta, zdaniem autorów, powinna być użyteczna dla grup społecznozawodowych, które pragną uzupełnić, uporządkować czy pogłębić swą wiedzę z różnych zagadnień związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem turystycznym. Są to np. nauczyciele akademiccy, praktycy życia gospodarczego posiadający własne przedsiębiorstwa lub pragnący je założyć czy osoby zatrudnione w sektorze turystyki, zarówno na stanowiskach wykonawczych, jak i kierowniczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5767 [Magazyn 1], P.5768 [Magazyn 1], P.5766 [Magazyn 1], P.5373 [Magazyn 1], 6980 [Magazyn 2] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6639.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6638.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji podjęto ocenę klastra jako perspektywy dla przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym Wybór rynku turystycznego został podyktowany tym, że turystyka zajmuje coraz ważniejsze miejsce w rozwoju Polski. Fakt zniesienia wiz, barier celnych, możliwość swobodnego przemieszczania się między krajami UE wyraźnie zwiększa skłonność do podróżowania. Z tego powodu zwiększa się zapotrzebowanie na ofertę turystyczną, która potrafi zaspokoić ujawniające się oczekiwania turystów. Wskazane jest też tworzenie nowych ofert i kreowanie nowych kierunków popytu. Temu zadaniu mogą sprostać klastry turystyczne, które tworząc wspólny produkt, są w stanie zaoferować pakiety usług, jakich dotychczas nie oferowano. Opracowanie jest przeznaczone dla praktyków i teoretyków zarządzania turystyką poszukujących nowych sposobów funkcjonowania na rynku w celu osiągnięcia sukcesu oraz studentów studiów ekonomicznych ze specjalizacją zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8973 [Magazyn 1], P.8974 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7750.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10548.XX.4 [Czytelnia B], 8757.XX.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Ekonomii ; 171)
Bibliogr. s. 252-276.
Przedsiebiorczość i innowacyjność stały się czynnikami przesądzającymi o wzroście gospodarczym zarówno przedsiebiorstw jak i gospodarek poszczególnych krajów. Przyjęta konstrukcja opracowania oraz podjęta tematyka stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju problematyka nie posiada bogatej literatury (poza najnowszymi badaniami OECD). Wprawdzie ostatnie dwie dekady obfitują w liczne opacowania na temat innowacji, jednak zazwyczaj nie mają one kompleksowego charakteru i dotyczą głównie możliwości wprowadzania innowacji technologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9433.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11072.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cel ogólny pracy to ustalenie związku między poziomem tolerancji niepewności kultury organizacyjnej w polskich przedsiębiorstwach turystycznych współpracujących z przedsiębiorstwami niemieckimi a oceną jakości usług w opinii klientów oraz zweryfikowanie czy istnieje związek między poziomem tolerancji niepewności kultury organizacyjnej w polskich przedsiębiorstwach turystycznych współpracujących z przedsiębiorstwami niemieckimi a oceną jakości usług w opinii klientów. Praca ma charakter teoretyczno - empiryczny. Część teoretyczną tworzy rozdział pierwszy i drugi. Empiryczną zaś dwa kolejne. W rozdziale pierwszym autor pracy stara się przedstawić specyfikę usług turystycznych, przedstawia produkt turystyczny oraz omawia kwestie związane ze sposobem pomiaru jakości usług. Autor podkreśla role menadżera oraz personelu usługowego w procesie świadczenia usług turystycznych. W drugim rozdziale przedstawiono kulturę organizacyjną, jej przejawy oraz doniosłą rolę jaką spełnia w organizacji. Autor wprowadza również w problematykę dotyczącą wysokiej i niskiej tolerancji niepewności w organizacji, oraz jej konsekwencje dla sposobu działania danej firmy. W rozdziale zamieszczono również przegląd modeli analizy kulturowej. W części badawczej przedstawione zostają starania jakie poczynił autor celem dokonania empirycznej weryfikacji hipotez sformułowanych na bazie opracowanych ustaleń. W dalszej kolejności zostanie zamieszczona ich analiza oraz wnioski, które pozwolą również na wskazanie dalszych kierunków poszukiwań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5246 [Magazyn 1], P.5765 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7211.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6456.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 114-117.
Opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym. Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematykę rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, a także identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych. W pracy wskazano na możliwość wykorzystania omówionych metod i narzędzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacją podstawowych zagadnień teoretycznych, znaczne miejsce zajmują studia przypadków i przykłady praktycznego zastosowania poszczególnych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi. Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się w specjalnościach związanych z szeroko rozumianą gospodarką turystyczną, a także do przedstawicieli branży turystycznej, kadry menedżerskiej i pracowników biur podróży, hoteli, placówek gastronomicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5672.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7177.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej