Nauczanie języków obcych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(229)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Programy komputerowe
(4)
Rejestracje audio i wideo
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(120)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(114)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(218)
Autor
Zemach Dorothy E
(12)
Mann Malcolm
(7)
Taylore-Knowles Steve
(7)
Kotane L.V
(6)
Dörnyei Zoltán
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Long Michael H
(3)
Makova M.N
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Ur Penny
(3)
Uskova O.A
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Chomacki Kate
(2)
Cohen Robert F
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Doughty Catherine J
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Kisslinger Ellen
(2)
Lansford Lewis
(2)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(2)
Mackey Alison
(2)
McKinnon Mark
(2)
Mercer Sarah
(2)
Miller Judy L
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Oshima Alice
(2)
Oxenden Clive (1953- )
(2)
Philp Jenefer
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Richards Jack C. (1943- )
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Beatty Ken
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Bland Janice
(1)
Boyle Mike
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brinton Donna M
(1)
Broudy Daniel
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burgess Sally
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Clark Alisha
(1)
Clarke Mark A
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Clegg John (1946- )
(1)
Combs Martha
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cummins Jo
(1)
Curtis Jane
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Dainty Peter
(1)
Dakowska Maria (1950- )
(1)
Daloiso Michele
(1)
Davis Fiona
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Dellar Hugh
(1)
Devitt Matthew
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dickinson Leslie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(150)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(62)
Anglia
(49)
Polska
(41)
Nowy Jork (stan) (USA)
(27)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(4)
Kiribati
(4)
Wirginia (USA)
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(178)
polski
(34)
rosyjski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
C1 poziom biegłości językowej
(9)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Poziom średniozaawansowany
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
Nauczanie języków obcych
(229)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
JĘZYKI
(103)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
Bezpieczeństwo narodowe
(67)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(28)
Sprawdziany i testy
(6)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(213)
Edukacja i pedagogika
(169)
Zarządzanie i marketing
(12)
Psychologia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(78)
study and teaching
(64)
teaching
(46)
learning
(34)
English
(32)
second language acquisition
(30)
foreign speakers
(26)
writing
(22)
reading
(21)
language
(19)
grammar
(16)
русский язык
(16)
language learning
(14)
foreign language
(13)
speaking
(13)
language teaching
(11)
бизнес
(11)
education
(10)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
learning strategies
(9)
FCE
(8)
textbook
(8)
group work
(7)
language skills
(7)
psychology
(7)
teaching materials
(7)
listening
(6)
rhetoric
(6)
teaching approaches
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
bilingualism
(5)
linguistics
(5)
motivation
(5)
teacher
(5)
vocabulary
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1
(4)
English teacher
(4)
classroom managment
(4)
communication
(4)
communication skills
(4)
język obcy
(4)
language acquisition
(4)
learner
(4)
literature
(4)
methodology
(4)
methods of teaching
(4)
nauczanie języków obcych
(4)
research method
(4)
study
(4)
CLIL
(3)
CPE
(3)
Japanese speakers
(3)
academic reading
(3)
academic writing
(3)
assessment
(3)
business English
(3)
children
(3)
dydaktyka
(3)
język rosyjski
(3)
literacy
(3)
report writing
(3)
research
(3)
special educational need
(3)
testing
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(2)
CAE
(2)
ELT
(2)
Internet
(2)
bilingual education
(2)
composition and exercises
(2)
computer-assisted instruction
(2)
digital technology
(2)
dyslexia
(2)
educational technology
(2)
feedback
(2)
games
(2)
glottodydaktyka
(2)
language and languages
(2)
language teacher
(2)
learning strategy
(2)
lifelong learning
(2)
linguistic
(2)
lower secondary school
(2)
nauczanie
(2)
photocopiable materials
(2)
pragmatics
(2)
primary school
(2)
pronunciation
(2)
second language
(2)
second language learning
(2)
social context
(2)
sociolinguistics
(2)
speaking skills
(2)
spoken English
(2)
teaching online
(2)
229 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Task-based language teaching.)
Includes bibliographical references (pages 175-188) and index.
The book examines how task-based language teaching (TBLT) can be carried out with young beginner learners in a foreign language context. It addresses how TBLT can be introduced and implemented in a difficult instructional context where traditional teaching approaches are entrenched. The book reports a study that examined how TBLT can be made to work in such a context. The study compares the effectiveness of TBLT and the traditional “present-practice-produce” (PPP) approach for teaching English to young beginner learners in Japan. The TBLT researched in this study is unique as it employed input-based tasks rather than oral production tasks. The study shows that such tasks constitute an ideal means of inducting beginner learners into listening and processing English. It also shows that such tasks lead naturally to the learners trying to use the L2 in communication. It provides evidence to support the claim that TBLT promotes the kind of naturalistic interaction which is beneficial for the development of both interactional and linguistic competence. The book concludes with suggestions for how to implement TBLT in Japanese school contexts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17702.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reader's Choice / Sandra Silberstein, Barbara K. Dobson, Mark A. Clarke. - 5th edition - Ann Arbor : University of Michigan Press, c2008. - XXVI, 410 pages : illustrations ; 28 cm.
Includes bibliographical references.
Reader's Choice is among the world's best loved and most successful ESL/EFL textbooks for the teaching of academic skills. Based on the theory that proficient reading requires the coordination of a number of skills, this classic text recognizes that the most important of these is the reader's ability to select the proper skills or strategies to solve each reading challenge. The exercises and readings in Reader's Choice help students to become independent, efficient readers. Each carefully selected reading is accompanied by a wide variety of exercises. Skills-focused units alternate with units centering on full reading passages. Reader's Choice, Fifth Edition, preserves this proven format and popular readings while bringing new material and updates to every unit from the previous edition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18055 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19771.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19770.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research Series)
Bibliografia.
Language fundamentally defines and distinguishes us as humans, as members of society, and as individuals. As we go through life, our relationship with language and with learning shifts and changes, but it remains significant. This book is an up-to-date resource for graduate students and researchers in second language (L2) acquisition who are interested in language learning across the lifespan. The main goal is to survey and evaluate what is known about the linguistic-cognition-affect associations that occur in L2 learning from birth through senescence (passing through the stages of childhood, adolescence, adulthood, and third age), the extent to which L2 acquisition may be seen as contributing to healthy and active aging, the impact of the development of personalized, technology-enhanced communicative L2 environments, and how these phenomena are to be approached scientifically and methodologically. The effects of certain specific variables, such as gender, socio-economic background, and bilingualism are also analyzed, as we argue that chronological age does not determine the positioning of L2 learners across the lifespan: age is part of a complex web of social distinctions such as psychological and individual factors that intersect in the construction of a learner's relative status and opportunities.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22464.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22463.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do publikacji dołączono płytę o tej samej sygnaturze.
Пособие содержит материалы для обучения устной и письменной речи в ситуациях деловых переговоров и встреч. В книге приводятся речевые модели, образцы деловых документов, тренировочные упражнения, а также аутентичные диалоги, записанные на прилагаемый к книге CD-диск. Издание может быть использовано как в аудиторных, так и во внеаудиторных формах групповой и индивидуальной работы. Предназначено для иностранных бизнесменов, студентов, широкого круга лиц, владеющих русской грамматикой на элементарном уровне и стремящихся освоить базовый уровень владения РКИ.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20687.XXII.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20686.XXII.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
The Longman Academic Reading Series is a five-level series that prepares English language learners for academic work. The aim of the series is to make students more effective and confident readers by providing high-interest readings on academic subjects and by teaching them skills and strategies for effective reading, vocabulary building, note-taking, and critical thinking. The series also encourages students to discuss and write about the ideas they discovered in the readings, making them better speakers and writers of English as well.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18268.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18267.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How Languages are Learned / Patsy M. Lightbown, Nina Spada. - Fifth edition. - Oxford : Oxford University Press, 2021. - IX, 280 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Now in its fifth edition, the award-winning How Languages are Learned has established itself as an indispensable introduction to research in language acquisition and its relationship with classroom practice. Patsy Lightbown and Nina Spada have worked for over four decades in second language research and education. They are highly respected worldwide for making theory and research about language learning accessible and relevant to classroom teaching. This widely acclaimed book remains essential reading for second language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22852.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resourceful Teacher Series)
Bibliografia na stronach 130-131.
MIND THE APP! 2.0 is an exciting and innovative resource book which introduces teachers and their students to some of the most useful and interesting web applications for language teaching and learning. MIND THE APP! 2.0 is an exciting and innovative resource book which introduces teachers and their students to some of the most useful and interesting web applications and smartphone functions for language teaching and learning. MIND THE APP! 2.0 covers a wide variety of applications such as Wordle, Animoto, TodaysMeet, Voicethread and Prezi, all of which are presented in clearly explained step-by-step sequences using screenshots. Each application includes a variety of activities to stimulate students' interest and to help them understand how the applications work and how best they can be used.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21354.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford applied linguistics)
Includes bibliographical references (pages 285-320) and index.
Taguchi and Roever present the latest developments in second language pragmatics research, combining acquisitional and sociolinguistic perspectives.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22860.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22859.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do you need a confidence boost in your workplace communication? Whether you speak English as an additional language, or you're a native speaker looking to take your writing to the next level, How to Write Effective Business English provides easy to apply guidance on how to express yourself in writing clearly, concisely, and confidently. With case studies from companies such as Innocent and Virgin which demonstrate how English is used internationally in business, and ideas to help you get your communications right first time, this book is ideal for multinational companies where communication is a priority. For native English speakers, it may mean un-learning things you were taught at school and learning how to save time by getting to the point more quickly in emails; for intermediate English speakers, it focuses on the areas that are easy to get wrong.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20497.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Covers practical topics such as classroom observation, dealing with errors, lesson planning and presenting grammar * Includes a glossary of terms used in teaching and training and suggestions for further reading
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9730.XXIV.14 [Magazyn 1], 524.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9726.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9721.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9720.XXIV.14 [Magazyn 1], 526.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9728.XXIV.14 [Magazyn 1], P.73.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9723.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9727.XXIV.14 [Magazyn 1], 525.XXIV.14 [Magazyn 1], 521.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9729.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9732.XXIV.14 [Magazyn 1], 62.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9731.XXIV.14 [Magazyn 1], 523.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9722.XXIV.14 [Magazyn 1], 520.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9724.XXIV.14 [Magazyn 1], P.9725.XXIV.14 [Magazyn 1], 61.XXIV.14 [Magazyn 1] (22 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 519.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 522.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.75.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.74.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This book examines how literary texts can be incorporated into teaching practices in an EFL classroom. It takes a multi-faceted approach to how English language teaching and learning can best be developed through presentation and exploration of literary texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18070.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Indeks.
Scott Thornbury's very accessible 30 Teaching Methods, groups methods according to what they have in common, even if separated in time. At the same time, it rehabilitates some lost or forgotten methods, with a view to challenging current orthodoxies, especially with regard to such topics as translation, rote learning, authenticity, and communication. In doing this it aims to unpack, not just the history of methods, but the beliefs that underpin them and the benefits that still might possibly accrue from experimenting with them. Through its inclusion of interesting characters, intriguing anecdotes, and often bizarre techniques, the material is absorbing and engaging.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21401.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21400.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Grammar / Scott Thornbury. - Oxford ; New York : Oxford University Press, 2006 - XI, 132 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Resource books for teachers)
Includes bibliographical references (p. 128) and index.
This book helps teachers become more versatile and resourceful in teaching grammar.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21421.XXIV.14.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Developing materials for Language Teaching / edited by Brian Tomlinson. - Second edition, reprinted. - London : Bloomsbury Academic, 2018. - XI, 561 pages. ; 23 cm.
Index.
Developing Materials for Language Teaching is the only publication which views current developments in materials development through the eyes of developers and users of materials from all over the world. In doing so it applies principles to practice in ways demonstrated to facilitate the effectiveness of language learning materials. The book provides critical overviews of recent changes in materials development and at the same time acts as a stimulus for innovation in the field. It is intended both for use as a course book on postgraduate and teacher training courses and as a resource for teachers, publishers and applied linguists in the field. The book contains updated versions of many of the chapters in the 2003 edition plus new chapters on corpus-informed materials development, materials development for blended learning, materials development for EAP, materials development for ESOL and materials development for young learners.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17346 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17964.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17963.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materials Development in Language Teaching / edited by Brian Tomlinson. - Second edition, reprinted. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - XIV, 368 pages. ; 23 cm.
(Cambridge Language Teaching Library)
Index.
Materials Development in Language Teaching aims to help readers apply current theoretical pronciples and research findings to the practical realities of developing and exploiting classroom materials. The authors also suggest new ideas and directions in materials development, which readers can pursue for themselves. This book is accessible to readers with little previous experience in the field, and is essential reading for all those involved in developing materials for language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17987.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 17972.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17971.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A course in English language teaching / Penny Ur. - Second edition. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2012. - X, 325 stron : ilustracje ; 27 cm.
Includes bibliographical references and index.
A completely revised and updated edition of A Course in Language Teaching. This book provides a comprehensive introduction to English language teaching, and is suitable for teachers in a variety of educational settings, including compulsory education. It has been completely revised and updated to include essential new topics for the modern English language teacher, including English as an international language, Content and Language Integrated Learning (CLIL) and using digital materials. It is ideal for initial teacher training and as a reference guide for practising teachers. The book combines theory and practice, with each unit containing tasks that encourage reflection and discussion, plus action tasks such as classroom observation and practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21376.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Includes bibliographical references and index.
Tried and tested teaching tips for language teachers. This practical book, with its clear and accessible style, will be useful to many teachers, whether trainee, novice or experienced, in a variety of contexts. It provides a set of 100 hands-on tips on 19 different areas of classroom teaching, including using a coursebook, giving and checking homework, classroom discipline, testing and assessment. The clear and concise advice is accompanied by brief explanatory notes based on the author's extensive teaching experience.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21428.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21427.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This highly accessible introductory textbook carefully explores the main issues that have driven the field of second language acquisition research. Intended for students with little or no background in linguistics or psycholinguistics, it explains important linguistic concepts, and how and why they are relevant to second language acquisition. Topics are presented via a 'key questions' structure that enables the reader to understand how these questions have motivated research in the field, and the problems to which researchers are seeking solutions. It provides a complete package for any introductory course on second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21530.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21529.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
The major purpose of this book is to help students improve their school behavior. The activities described in the book cover six major areas. Briefly described they are: 1. Developing better communication skills through accurate perception, listening, and paraphrasing; 2. Learning how to cooperate with others through consensus in order to achieve appropriate goals; 3. Acquiring a better understanding of oneself and one's needs through giving and getting feedback; 4. Learning appropriate methods of self-disclosure of one's needs and desires; 5. Learning how to deal with conflicts in an appropriate manner in order to achieve a desired end; 6. Developing problem solving skills related to the student's values and legitimate goals.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22106.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej