JĘZYKI
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(103)
Forma i typ
Książki
(103)
Dostępność
tylko na miejscu
(100)
dostępne
(71)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(21)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(50)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(100)
Autor
Komorowska Hanna
(8)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(5)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(3)
Dakowska Maria
(3)
Bielak Marlena
(2)
Cohen Andrew D
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Komorowska Hanna (1946- )
(2)
Kramsch Claire
(2)
Lewicki Roman (1953- )
(2)
Rinvolucri Mario (1940- )
(2)
Skehan Peter
(2)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(2)
Anisimowicz Barbara
(1)
Arens Katherine (1953- )
(1)
August Diane
(1)
Bachman Lyle F. (1944- )
(1)
Baker Judith
(1)
Balcerkiewicz Magdalena
(1)
Bandura Ewa
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Brzeziński Jerzy (1923-1990)
(1)
Bygate Martin
(1)
Campbell Stuart (1950- )
(1)
Corbett Greville
(1)
Czyżewska Urszula
(1)
Damm Krystyna
(1)
Dawes Lyn
(1)
Deller Sheelagh
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Ehrman Madeline
(1)
Ellis Rod
(1)
Figarski Władysław
(1)
Florczak Jacek
(1)
Fortescue Sue
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Gorbacz-Pazera Jolanta
(1)
Grugeon Elizabeth
(1)
Hubbard Lorraine
(1)
Hudson Thom
(1)
Hurd Stella
(1)
Iluk Jan
(1)
Jankowski Bogusław Antoni
(1)
Johnson Keith
(1)
Jones Christopher (1949- )
(1)
Kaczmarski Stanisław P
(1)
Kaczorowski Bartłomiej (1960- )
(1)
Khurshid Ahmad (1948- )
(1)
Kiewra Kenneth A
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Kormos Judit (1970- )
(1)
Krawczak Marcin
(1)
Kuczyński Marek (1969- )
(1)
Lantolf James P
(1)
Lantolf James P. author
(1)
Leaver Betty Lou
(1)
Lee W. R
(1)
Lewicka Grażyna
(1)
Lewis Tim Dr
(1)
Llinares Ana (1968- )
(1)
Lynch Tony
(1)
Lyster Roy
(1)
Macaro Ernesto
(1)
Mackiewicz Maciej
(1)
Malinowska Urszula
(1)
Mamet Piotr
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
McKay Penny
(1)
Mikusińska Aldona
(1)
Mocarz-Kleindienst Maria
(1)
Morton Tom (1958- )
(1)
Mrózek Alicja
(1)
Nosowicz Jan Franciszek
(1)
Ortega Lourdes
(1)
Painter Lesley
(1)
Palmer Adrian S. (1940- )
(1)
Pamuła Małgorzata
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Peltz William H
(1)
Pfeiffer Waldemar (1938- )
(1)
Pieklarz Magdalena
(1)
Pinter Annamaria
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Poehner Matthew E
(1)
Popescu Teodora (1974- )
(1)
Prodromou Luke
(1)
Puchta Herbert
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rodgers S. Theodore
(1)
Rogers Margaret
(1)
Ruszkiewicz Dominika
(1)
Seliger Herbert W
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Shekhtman Boris
(1)
Shohamy Elana
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(3)
Kraj wydania
Polska
(71)
Kiribati
(16)
Anglia
(6)
nieznany (us)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Stany Zjednoczone
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(86)
angielski
(17)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(1468)
TURYSTYKA
(578)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
Język angielski
(478)
ZARZĄDZANIE
(329)
JĘZYKI
(103)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(260)
PODRĘCZNIKI
(245)
Nauczanie języków obcych
(229)
JĘZYK NIEMIECKI
(205)
KADRY
(202)
POLSKA
(198)
DZIECKO
(189)
PEDAGOGIKA
(160)
PIELĘGNIARSTWO
(157)
JĘZYK ROSYJSKI
(154)
Pielęgniarstwo
(154)
UNIA EUROPEJSKA
(146)
INNOWACJE
(145)
POWIEŚĆ ROSYJSKA
(144)
MARKETING
(140)
RODZINA
(139)
MŁODZIEŻ
(132)
NAUCZANIE
(128)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(126)
WYCHOWANIE
(124)
INTERNET
(123)
WIELKA BRYTANIA
(123)
Nauczanie
(117)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(116)
OPOWIADANIE ROSYJSKIE
(112)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(109)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(108)
JĘZYKOZNAWSTWO
(107)
FILOZOFIA
(104)
SOCJOLOGIA
(104)
SŁUŻBA ZDROWIA
(101)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(100)
ROLNICTWO
(100)
SPORT
(99)
PORADNIKI
(96)
ZDROWIE PUBLICZNE
(94)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(93)
KULTURA FIZYCZNA
(93)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(92)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(91)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(91)
EKOROZWÓJ
(89)
PROMOCJA ZDROWIA
(89)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(89)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
RACHUNKOWOŚĆ
(87)
GLOBALIZACJA
(84)
BUDOWNICTWO
(83)
ODPOCZYNEK
(82)
Zarządzanie
(82)
GOSPODARKA
(81)
Język rosyjski
(81)
POEZJA ROSYJSKA
(81)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(78)
Turystyka
(77)
HOTELARSTWO
(76)
KULTURA
(75)
UCZNIOWIE
(72)
FINANSE
(71)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(71)
POLITYKA SPOŁECZNA
(71)
SZKOLNICTWO
(70)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(70)
USŁUGI
(69)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(68)
Bezpieczeństwo narodowe
(67)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(67)
STATYSTYKA
(67)
BANKI
(66)
FIZYKOTERAPIA
(66)
Rehabilitacja medyczna
(66)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(65)
CZYTANIE
(64)
GOSPODARKA TERENOWA
(64)
Anatomia człowieka
(63)
EGZAMINY
(63)
Historia
(63)
Przedsiębiorstwo
(63)
KONSUMENCI (ekon.)
(62)
ROZWÓJ REGIONALNY
(62)
STANY ZJEDNOCZONE
(62)
Dzieci
(61)
MEDYCYNA
(61)
ODŻYWIANIE
(61)
WIEŚ
(61)
EKONOMIA
(60)
OPIEKA SPOŁECZNA
(60)
PSYCHOLOGIA
(60)
Gramatyka
(59)
PRACA
(59)
BIBLIOTEKARSTWO
(58)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(58)
LUDZIE STARZY
(58)
Temat: miejsce
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(27)
language
(22)
linguistics
(14)
second language acquisition
(10)
English language
(9)
język obcy
(9)
language acquisition
(9)
nauczanie
(9)
applied linguistics
(6)
EFL
(5)
SLA
(5)
learning
(5)
learning strategies
(5)
foreign language
(4)
reading
(4)
research
(4)
study
(4)
study and teaching
(4)
ELT
(3)
culture
(3)
kompetencje językowe
(3)
methodology
(3)
assessment
(2)
authentic text
(2)
bilingualism
(2)
communication
(2)
computer
(2)
context of speech
(2)
discourse
(2)
education
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
glottodydaktyka
(2)
listening
(2)
literary text
(2)
psycholinguistics
(2)
psychology
(2)
story
(2)
tests
(2)
uczenie się
(2)
vocabulary
(2)
young learners
(2)
CLIL
(1)
ESL
(1)
SpLD
(1)
United States
(1)
ability testing
(1)
academic achievement
(1)
autonomia
(1)
autonomy
(1)
childhood
(1)
collocation
(1)
communicative competence
(1)
constructions
(1)
content-based classroom
(1)
conversation
(1)
czytanie
(1)
didactics
(1)
drama (ped.)
(1)
dydaktyka
(1)
dysleksja
(1)
dyslexia
(1)
e-learning
(1)
educational games
(1)
edukacja kulturalna
(1)
efficiency
(1)
fonetyka
(1)
foreign speakers
(1)
games
(1)
glottodidactic
(1)
gramatyka
(1)
grammar
(1)
homework
(1)
individual differences
(1)
intercultural studies
(1)
intercultural teaching
(1)
język
(1)
język angielski
(1)
językoznawstwo
(1)
kompetencje interkulturowe
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie językowe
(1)
kultura
(1)
language assessment
(1)
language learning
(1)
language pedagogy
(1)
language skills
(1)
learner
(1)
learning difficulty
(1)
leksykon
(1)
literacy
(1)
literature
(1)
media
(1)
metody nauczania
(1)
metodyka
(1)
mother tongue
(1)
multilingualism
(1)
naród
(1)
nauczanie języków specjalistycznych
(1)
neuro-linguistic programming
(1)
103 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(ESL & applied linguistics professional series)
Includes bibliographical references (pages 225-242) and index.
Explicating clearly and concisely the full implication of a praxis-oriented language pedagogy, this book argues for an approach to language teaching grounded in a significant scientific theory of human learning―a stance that rejects the consumer approach to theory and the dichotomy between theory and practice that dominates SLA and language teaching. This approach is based on Vygotsky’s sociocultural theory, according to which the two activities are inherently connected so that each is necessarily rooted in the other; practice is the research laboratory where the theory is tested. From the perspective of language education, this is what is meant by the ‘pedagogical imperative.’ Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education Elaborates a new approach to dealing with the relationship between theory and practice―an approach grounded in praxis―the dialectical unity of theory and practice Presents an analysis of empirical research illustrating praxis-based principles in real language classrooms Brings together cognitive linguistics and sociocultural theory ─ the former provides the theoretical knowledge of language required of praxis and the latter furnishes the theoretical principles of learning and development also called for in a praxis approach Offers recommendations for redesigning teacher education programs Its timely focus on the theory-practice gap in language education and its original approach to bridging it put this book at the cutting edge of thinking about Vygotskian sociocultural theory in applied linguistics and SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15685.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 258-265
Aimed at beginning to intermediate undergraduates and above, this textbook is designed to help the student achieve optimal success as a language learner and user. It teaches students to understand their own preferences in learning, develop individual learning plans and approaches, and select appropriate learning strategies. Each chapter contains an overview and review section, with learning activities that students can carry out either individually or in classrooms.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7979.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9283.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching Games and Contests / W. R. Lee. - Ed. 2 revised. - Oxford : Oxford University Press, 2008. - 208 s. : il. ; 22 cm.
Designed to make language learning enjoyable and effective, this book includes games for all age groups and language levels. Each chapter begins with a short introduction, and each game is then explained clearly and practically. The book is especially suitable for use with large classes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9109.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10733.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5005.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5664.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The Roles of Language in CLIL provides a theoretically-based approach to the integration of language and content in primary and secondary contexts addressed to a range of stakeholders in Content and Language Integrated Learning. Adopting the framework of systemic functional linguistics, this book raises practitioners' awareness of how language functions in CLIL. Drawing on their wide experience as CLIL educators and researchers, the authors explore data collected in real CLIL classrooms from two interrelated perspectives: the CLIL classroom as an interactional context for developing language and content, and the genres and registers through which the meanings of the different academic subjects are enacted. From the analysis of this corpus of data, the authors provide a rich description of how CLIL students' language works and may be expected to develop.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14562.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Tony Lynch looks at how learners interact in the classroom, and offers guidance to teachers on how to make lessons more effective by giving learners better opportunities for interaction and communication. Using illustrative transcripts, he offers insights from research into the nature of real-life interaction, and practical guidance on designing communicative tasks in all four skills.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9106.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10730.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 18)
Index s.167-172
Based on a synthesis of classroom SLA research that has helped to shape evolving perspectives of content-based instruction since the introduction of immersion programs in Montreal more than 40 years ago, this book presents an updated perspective on integrating language and content in ways that engage second language learners with language across the curriculum. A range of instructional practices observed in immersion and content-based classrooms is highlighted to set the stage for justifying a counterbalanced approach that integrates both content-based and form-focused instructional options as complementary ways of intervening to develop a learner’s interlanguage system. A counterbalanced approach is outlined as an array of opportunities for learners to process language through content by means of comprehension, awareness, and production mechanisms, and to negotiate language through content by means of interactional strategies involving teacher scaffolding and feedback.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8589.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9810.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8894 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang. niem. Streszcz. ang., pol. przy rozdz.
Bibliogr. przy rozdz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8883.XXIV.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10438.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 173-175
This book, by one of the leading figures in applied linguistics, provides a wide-ranging and comprehensive treatment of the major issues. Its six chapters take the reader through the major tenets and debates in the field and are essential reading for anyone involved in applied linguistics and language teaching today. It outlines the historical roots of the field and its major developments over the years, and examines current issues such as language modelling and the analysis of discourse. While not neglecting theory, the book takes a practical approach and language teachers, as well as university level students, will find it a useful read.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7981.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9203.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessing young language learners / Penny McKay. - Cambridge, UK : Cambridge University Press, 2006. - XII, 388 p. : ill. ; 23 cm.
(Cambridge language assessment series)
Includes bibliographical references (p. 364-378) and index.
In this book the author builds a comprehensive framework for the assessment of young language learners in both foreign language and second language learning situations. She begins by considering why we need a special book on young learner assessment, and describes the nature of young learner language learning. The assessment approach is task-based and is centred around tasks and techniques suitable for young learners, with particular emphasis on classroom assessment. Oral language assessment, and reading and writing assessment are addressed in separate chapters, as is the large-scale testing of young learners. Underpinned by sound theory, the book is full of practical guidelines, and draws on examples of assessment contexts, issues and practices from around the world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15683.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. w różnych jęz., częśc. tł. Streszcz. ang., niem., pol., ros. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach
Tematyka publikacji koncentruje się wokół szeroko rozumianego zagadnienia jakim jest kształcenie nauczycieli języków obcych w polskiej rzeczywistości edukacyjnej i najbliższych naszych sąsiadów. Książka zawiera prace reprezentujące różne dyscypliny humanistyczne przede wszystkim nauk filozoficznych. Składa się z czterech części: Praktyczny wymiar edukacji - dydaktyka języków obcych, Aspekty językoznawcze w dydaktyce języków obcych, Literatura, translatoryka, historia w nauczaniu języków obcych, Aspekty pedagogiczne i dydaktyczne w nauczaniu języków obcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7704.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second language acquisition / Lourdes Ortega. - London : Hodder Education, 2009. - XV, [1], 304 s. ; 24 cm.
(Understanding Language Series)
Index.
Whether we grow up with one, two, or several languages during our early years of life, many of us will learn a second, foreign, or heritage language in later years. The field of Second language acquisition (SLA, for short) investigates the human capacity to learn additional languages in late childhood, adolescence, or adulthood, after the first language --in the case of monolinguals-- or languages --in the case of bilinguals-- have already been acquired. Understanding Second Language Acquisition offers a wide-encompassing survey of this burgeoning field, its accumulated findings and proposed theories, its developed research paradigms, and its pending questions for the future. The book zooms in and out of universal, individual, and social forces, in each case evaluating the research findings that have been generated across diverse naturalistic and formal contexts for second language acquisition. It assumes no background in SLA and provides helpful chapter-by-chapter summaries and suggestions for further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11407.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Homework / Lesley Painter. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - XIV, 146 s. : il. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
Over 100 classroom activities. Will encourage students to actually do their homework! Encourages learning outside the classroom. The companion website (www.oup.com/elt/teacher/rbt) provides regular updates to the information and ideas in the book.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6841 [Magazyn 1], P.6840 [Magazyn 1], P.6839 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7642.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7641.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-114.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7842.V.8 [Wypożyczalnia A], P.7841.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8867.V.8 [Czytelnia A], P.7840.V.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition ; 27)
Includes bibliographical references (p. 184-194) and index.
The book discusses vocabulary learning strategies as an integral subgroup of language learning strategies. It defines language learning strategies in general and their features on the basis of cognitive theory and relevant models of second language acquisition as the basis for empirical research. Furthermore, the book gives a survey of research on vocabulary learning strategies and describes three original empirical studies. Thus, the book attempts at integrating the approaches of theories of second language acquisition, the theory and practice of instructed foreign language learning, and the findings of current empirical research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14816.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15611.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wokół Kompetencji)
Bibliogr. przy pracach.
"Ukazanie się kolejnego wyczerpującego opracowania na temat autonomii jest cennym wkładem do dyskusji o teraźniejszości i przyszłości dydaktyki języków obcych w naszym kraju na różnych poziomach biegłości i w różnych grupach wiekowych - od nauczania wczesnoszkolnego po szkoły wyższe, w tym filologie obce. (...) Artykuły włączone do zbioru wnoszą wiele nowych treści w postaci nie tylko dalszych przemyśleń na temat konieczności zreformowania zasad organizacji procesu dydaktycznego oraz nowocześniejszego zdefiniowania ról pełnionych przez uczniów i pedagogów, lecz także w formie interesujących doniesień badawczych, nierzadko odwołujących się do zupełnie nowych możliwości stwarzanych przez współczesną technologię edukacyjną i nieskrępowany obieg informacji." (prof. dr hab. Jan Majer)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13518.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3860 [Magazyn 1], P.3862 [Magazyn 1], P.2740 [Magazyn 1], P.3861 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2741.V.8 [Wypożyczalnia A], P.2739.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3884.V.8 [Czytelnia A], P.2738.V.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning second languages / Annamaria Pinter. - Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan, 2011. - XV, 296 s. ; 23 cm.
(Research and practice in applied linguistics)
Includes bibliographical references (p. 267-292) and index.
"Children Learning Second Languages" is a four-part comprehensive guide to current research and debate related to second language learning in childhood, the age factor and the relationship between research and classroom practice. Part 1 covers child development, L1 and L2 language learning processes in childhood and offers a guide to contexts from foreign language learning at school to immersion education and bilingual/trilingual acquisition at home. Part 2 gives a bird's eye view of current research in the area of child SLA and pedagogy highlighting the strengths and weaknesses of different traditions and types of research. This is followed by a close examination of eight case studies. Part 3 is devoted to issues of future research priorities by discussing methodological and ethical difficulties in child focused research and outlining 15 feasible studies for the future. Part 4 offers some resources including hands-on teaching materials, handbooks, theoretical books, details of organizations and projects in the broad area of child second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15682.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Photocopiable Resource Series)
This book offers 80 lessons with photocopiable worksheets devised to develop key thinking and language skills in young children. A selection of activities, organised in categories from basic to higher-order thinking skills, engage young learners in meaningful use of language while enhancing cognitive abilities trough real-life thinking tasks. All tasks carefully match both the cognitive and language level of the students and will create hours of fun and motivation for both teachers and learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14045.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej