Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(304)
Forma i typ
Książki
(298)
Publikacje naukowe
(11)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(281)
dostępne
(219)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(88)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(153)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(282)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(13)
Gajdzica Zenon
(7)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Klinik Anna
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(4)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Korzeniowska Wiesława
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Fuks Agata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gardian Renata
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Papież Jan
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Adamek Irena
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Apanel Danuta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Budniak Alina
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Cabalski Marian
(1)
Charkowska Katarzyna
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Demkowicz Leszek
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dudak Anna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzierżanowski Jerzy
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Dziubaszewska Renata
(1)
Dziura Małgorzata (pielęgniarka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(137)
2000 - 2009
(160)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(304)
Język
polski
(303)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(27)
DZIECKO
(24)
WYCHOWANIE
(21)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(20)
NAUCZANIE
(19)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(16)
RODZINA
(11)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(8)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(7)
KOBIETA
(6)
KULTURA MASOWA
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
POSTAWY
(6)
UCZNIOWIE
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
INTERNET
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
MOWA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PRACE DYPLOMOWE
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
INNOWACJE
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
MOTYWACJA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
SZKOLNICTWO
(4)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(4)
AUTYZM
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
GRY EDUKACYJNE
(3)
JĘZYK POLSKI
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(3)
OSOBOWOŚĆ
(3)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
PROSTYTUCJA
(3)
Pedagogika
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(3)
WYCHOWANIE MORALNE
(3)
Wychowanie
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
ADOPCJA
(2)
ALKOHOLIZM
(2)
ARTETERAPIA
(2)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(2)
Edukacja regionalna
(2)
INFORMATYKA
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
Myślenie twórcze
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
NEUROPSYCHOLOGIA
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRACA
(2)
Temat: czas
1989-
(13)
2001-0
(12)
2001-
(5)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
KUJAWSKO-POMORSKIE, województwo
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(20)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(8)
PODRĘCZNIKI
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI
(4)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(3)
Poradnik
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(25)
dzieci
(23)
edukacja
(18)
wychowanie
(17)
edukacja wczesnoszkolna
(14)
nauczanie
(13)
kształcenie
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
niepełnosprawni
(9)
rehabilitacja
(9)
wspomaganie rozwoju
(9)
dziecko niepełnosprawne
(8)
kobiety
(8)
pedagogika
(8)
wychowanie przedszkolne
(7)
dydaktyka
(6)
młodzież
(6)
niepełnosprawność umysłowa
(6)
psychologia
(6)
socjologia
(6)
terapia
(6)
agresja
(5)
autyzm
(5)
cele kształcenia
(5)
dziecko autystyczne
(5)
historia
(5)
ludzie starzy
(5)
metody nauczania
(5)
myślenie twórcze
(5)
nauczyciele
(5)
niepełnosprawność
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
praca dyplomowa
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
resocjalizacja
(5)
seksualność
(5)
sztuka
(5)
twórczość
(5)
uczeń
(5)
zasady nauczania
(5)
ADHD
(4)
Internet
(4)
czas wolny
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
formy kształcenia
(4)
jakość życia
(4)
kultura
(4)
pedagogika specjalna
(4)
praca
(4)
praca magisterska
(4)
prostytucja
(4)
przestępczość
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
rynek pracy
(4)
socjalizacja
(4)
uczeń zdolny
(4)
wsparcie społeczne
(4)
czytanie
(3)
dyskryminacja
(3)
dyslalia
(3)
edukacja ekologiczna
(3)
edukacja kulturalna
(3)
edukacja międzykulturowa
(3)
integracja społeczna
(3)
kurator sądowy
(3)
literatura
(3)
metodologia
(3)
muzyka
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
nauczanie początkowe
(3)
ojcostwo
(3)
pedagogika kultury
(3)
pisanie
(3)
plastyka
(3)
praca zawodowa
(3)
prawo
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
religia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rodzina adopcyjna
(3)
samobójstwo
(3)
socjologia edukacji
(3)
sponsoring
(3)
społeczeństwo
(3)
stereotyp
(3)
tożsamość kulturowa
(3)
uzależnienie
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wykluczenie
(3)
środki kształcenia
(3)
alkoholizm
(2)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(2)
autoagresja
(2)
badania pedagogiczne
(2)
depresja
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dom pomocy społecznej
(2)
dyskurs
(2)
304 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W przebiegu humanistycznych studiów uniwersyteckich słuchacze na ogół mają do czynienia z tym zagadnieniem na gruncie poszczególnych dyscyplin albo stykają się z tematami wymagającymi tylko zastosowania zintegrowanej już wiedzy o zależnościach między mózgiem a zachowaniem, stąd więc zrodził się pomysł napisania tego skryptu, w którym zaprezentowano wybór najważniejszych współczesnych poglądów na temat mózgowej organizacji czynności psychicznych. Zagadnienia przedstawiono na takim poziomie ogólności, by mogły stanowić punkt wyjścia do bardziej szczegółowego studiowania aspektów zachowań ludzkich zarówno prawidłowych, jak też patologicznych-ze wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6830.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka wpisuje się w refleksję nad teoretycznymi podstawami współczesnej pedagogiki. Autorka stara się udzielić odpowiedzi na pytania o istotę wychowania, jego związek z praktyką pedagogiczną oraz jego podstawy filozoficzne i teoretyczne uzasadnienia. Podstawowym celem było wskazanie takich działań funkcjonujących w rzeczywistości wychowawczej, które są przykładem manipulacji. Pierwsza część pracy to rozważania dotyczące istoty manipulacji. Kolejna część książki zawiera opisy wybranych obszarów funkcjonowania manipulacji w przestrzeni społecznej. Są to: manipulacja jako forma nacisku, interpretacja ukrytego programu jako formy manipulacji, opis koegzystencji manipulacji i propagandy. Trzecia część pracy to interpretacja manipulacji w rzeczywistości wychowawczej. Rezultatem tych dociekań było wskazanie tekstów opisujących działania edukacyjne nacechowane zjawiskami manipulacyjnymi, zaliczonymi do wielkiej manipulacji. Praca skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, socjologii, politologii, teoretyków i praktyków wychowania, dziennikarzy oraz osób zajmujących się komunikacją i analizą różnorodnych metod wywierania wpływu, pracowników i wolontariuszy organizacji zajmujących się walką z sektami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4641.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5013.V.2 [Czytelnia B], 5012.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.175 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.175.
Książka obejmuje trzy grupy zagadnień. W pierwszej części znalazły się wstępne wiadomości dotyczące oligofrenopedagogiki jako nauki. Na temat etiologii upośledzenia umysłowego istnieje dość obszerna specjalistyczna literatura naukowa. Moje zadanie polegało nie na tym, aby podać skróconą wiedzę w tym zakresie, lecz na pokazaniu wzajemnego związku między stopniem upośledzenia umysłowego a planowaniem postępowania rewalidacyjnego. Druga część książki zawiera ogólne założenia organizacji szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo w Polsce. Analiza objęła głównie te placówki, które związane są z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w formie zorganizowanej opieki szkolnej i zakładowej. Odrębnego opracowania wymaga zagadnienie organizacji środowiska rewalidacyjnego w domu rodzinnym dziecka. Materiał dotyczący opieki nad dzieckiem upośledzonym umysłowo w dwóch wybranych państwach (Francja, Belgia) umieszczono w ostatniej części opracowania łącznie z problemem integracji upośledzonych umysłowo ze społeczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7053.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3308 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji zostały przedstawione rodzime działania pomocowe i opiekuńcze skierowane do wybranych grup społecznych w szczególności narażonych w okresie ponowoczesności na marginalizację i wykluczenie społeczne (osoby starsze, niepełnosprawne, ofiary przemocy domowej, byli skazani, rodziny wychowujące dzieci z określoną dysfunkcją, rodziny z dziećmi osiągające niskie dochody). Poruszona została również kwestia aktywności społecznej lokalnych liderów w organizowaniu pomocy potrzebującym oraz rodzin zastępczych ze szczególnym podkreśleniem znaczenia rodzin niespokrewnionych z dzieckiem. Tematyka opracowań zawartych w monografii stanowi szerokie spektrum analiz, pytań, ale również konkretnych propozycji na przykład dla polityki rodzinnej państwa. Założone cele publikacji to ukazanie zasadności wspierania określonych grup w funkcjonowaniu w życiu społecznym oraz wyzwanie do gruntownej reorientacji teorii i praktyki pomocy społecznej i opieki w środowisku lokalnym. Publikacja posiada wartości zarówno naukowe, jak i informacyjne. Adresowana jest do pracowników naukowo-dydaktycznych, nauczycieli, pracowników szeroko rozumianej pomocy społecznej, studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10892.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych. Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną. Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej – dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8361 [Magazyn 1], P.8099 [Magazyn 1], P.8363 [Magazyn 1], P.8362 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8098.IV.4 [Wypożyczalnia B], P.8002.IV.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9333.IV.4 [Czytelnia B], 9332.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 63-64.
Celem publikacji jest wielopłaszczyznowe przedstawienie problematyki związanej z dzieckiem autystycznym. W pierwszej części publikacji omówione zostały merytoryczne opracowania dotyczące uregulowań prawnych niepełnosprawności, problematyki autyzmu oraz metod wspomagania rozwoju dziecka. W drugiej części autorka prezentuje indywidualny przypadek swojego dziecka, dotkniętego autyzmem, charakteryzuje wykorzystywane metody pracy, leczenia i rehabilitacji. Książka jest odbiciem wiedzy, doświadczeń, dylematów osobistych i emocjonalnych przeżyć autorki dotyczących funkcjonowania w rodzinie z dzieckiem autystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11708 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wnosi do stanu wiedzy o mediach i edukacji medialnej nowe elementy, które zasługują na upowszechnienie. Autorkę interesowało bowiem w jaki sposób przemiany dotyczące przechodzenia od starych do nowych form przekazu wpłynęły na pozycję widza. W publikacji dokonano analizy wybranych teorii komunikowania masowego oraz przeglądu stanowisk teoretycznych dotyczących relacji telewizja – odbiorca. Zaprezentowana analiza dotyczy sposobów odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną oraz rola edukacji medialnej we współczesnej szkole poprzez przyjętą procedurę badań empirycznych jest oryginalna i prowadząca do poszerzenia wiedzy pedagogicznej w zakresie mediów i edukacji medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5995 [Magazyn 1], P.5994 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5993.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7272.VI.11 [Czytelnia B], 7271.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-289.
Książka jest wręcz imponującym zbiorem wiedzy na temat osób z zespołem Downa, przy tym jest to wiedza najbardziej kompetentna, została bowiem ujęta `od wnętrza` tychże osób oraz najbliższych członków rodziny, z którymi dzielą one swoje codzienne życie. Jest to wiedza `gorąca`, ponieważ zastosowana metoda narracji biograficznej pozwala na ujawnienie tego, co zazwyczaj skrywane przed otoczeniem, a niekiedy i przed samym sobą. [...] Oprócz tej pasjonującej części obejmującej narracje książka zawiera bardzo obszerną wiedzę na temat zespołu Downa, zarówno historyczną, jak i medyczną, psychologiczną czy pedagogiczną, zarówno teoretyczną, jak i praktyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11986.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-401.
Książka skupia się na zmianach w świecie pracy i praktyce planowania kariery i zarządzania karierą z perspektywy młodzieży akademickiej znajdującej się w momencie podwójnej tranzycji: z okresu młodzieńczości do dorosłości oraz edukacji na rynek pracy. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej skupiono się na rekonstrukcji teorii związanych z wyjaśnieniem domeny kariery. Część druga odnosi się do badań własnych nad postrzeganiem i interpretacją kariery przez młodzież akademicką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14270.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 179-189.
Destygmatyzacja przestępców, będąca integralnym elementem właściwej resocjalizacji, może (i powinna) być odczytywana także jako integralny element realizacji fundamentalnych zasad życia społecznego, jakie zostały wskazane w nauczaniu Kościoła. Autor omawia kolejno te zasady jako określające poszczególne konteksty resocjalizacyjne, w których dokonuje się destygmatyzacja. Prezentację tę uzupełnia sugestiami odnoszącymi się do zadań duszpasterstwa więziennego oraz uwagami związanymi z kontekstem społeczno-prawnym i komunikacyjno-językowym destygmatyzacji, z myślą o włączeniu jej w proces resocjalizacji w warunkach zakładów karnych, poprawczych oraz wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18154.VI.13 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20026.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20025.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 330-346. Indeksy.
Książka jest próba uporządkowania wiedzy na tema procesu diagnozy i podstawowych rozwiązań metodologicznych przyjętych w diagnozowaniu. autorka omawia założenia teoretyczno-metodologiczne diagnozy pedagogicznej, jej funkcje, kryteria oceny wykorzystywanych modeli i technik diagnostycznych, podstawowe standardy decydujące o jakości tworzonych i wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.13163.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14281.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 357-368.
Pedagogika medialna to jeden z tzw. palących problemów pedagogiki współczesnej – nie bez powodu. Już w połowie XX w. filozofowie i socjolodzy przestrzegali przed złożonością świata współczesnego i wyzwaniami, jakie ze sobą niesie. Nie bez przyczyny najmłodsze pokolenie określane jest mianem „cyfrowych tubylców” – bez najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych ich codzienność jest już nie do pomyślenia. Poza oczywistymi korzyściami, niesie to ze sobą szereg niebezpieczeństw i zagrożeń, od uzależnienia od mediów elektronicznych po cyberprzemoc rówieśniczą, zataczającą coraz szersze kręgi wśród dzisiejszych nastolatków, a nawet i uczniów szkół podstawowych. W tej sytuacji głównym zadaniem staje się przygotowanie najmłodszych do życia i funkcjonowania w tak wysoce zcybernetyzowanym społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15479.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem pracy jest psychologiczna charakterystyka zachowań człowieka związanych z życiem rodzinnym i zawodowym oraz wskazanie na ile role i zadania realizowane w ramach tych obszarów życia człowieka mogą wpływać na satysfakcję z życia. Praca obejmuje siedem rozdziałów, w których przedstawione zostały następujące zagadnienia:: psychospołeczne aspekty jakości życia rozpatrywane w kontekście najnowszych ujęć teoretycznych; rodzina jako grupa i system wsparcia; psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej; specyfika komunikacji małżeńskiej, rodzinnej i w środowisku pracy; role społeczne realizowane w okresie dorosłości; psychologiczne uwarunkowania zadowolenia z pracy z odniesieniem do życia małżeńskiego, rodzinnego i jakości życia. Na szczególne podkreślenie zasługuje ostatni rozdział książki poświęcony znaczeniu równoważenia się ról małżeńskich i rodzinnych z rolami zawodowymi. Opracowanie to jest oparte na bogatej literaturze przedmiotu z ostatnich lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.7334.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8291.VI.8 [Czytelnia B], 8292.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-320.
Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9114.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10742.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W pierwszej części autorzy stawiają dwa istotne pytania: Jaki będzie wpływ nowoczesnych technologii na rzeczywistość realną? Jak będzie się zmieniała rzeczywistość wirtualna pod wpływem nowoczesnych technologii? Granica rozwoju nie jest znana, a zmiany, które zaszły w ostatnim trzydziestoleciu w dziedzinie technologii informacyjnych, przybrały niespotykaną dotąd skalę. Jesteśmy w okresie przejściowym, a może początkowym, niewykrystalizowanej rzeczywistości. Internet zmienił i ciagle zmienia naszą rzeczywistość. Można odnieść wrażenie, że więcej uwagi poświęcamy znaczeniu Internetu dla jednostki, tymczasem jego udział i wpływ na sposób funkcjonowaia różnego rodzaju instytucji państwowych, społecznych, korporacji czy organizacji jest równie znaczący.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15836.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej