Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Muzyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(19)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(7)
Bogdanowicz Katarzyna
(2)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(2)
Jeleń Marcin
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Butkiewicz Anna M
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Handzel Zofia
(1)
Jundziłł Elżbieta (1954- )
(1)
Kasica Alicja
(1)
Konieczny Tadeusz (zarządzanie kryzysowe)
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Okrzesik Dariusz
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pawłowska Róża (1946- )
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sayles Alan H
(1)
Szabuniewicz Stanisław
(1)
Szulman-Wardal Aleksandra
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Temat
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(8)
DZIECKO
(4)
Język polski
(2)
Korekcja mowy
(2)
METODA SHERBORNE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PISANIE
(2)
Wymowa
(2)
ANOREKSJA
(1)
Autyzm
(1)
BULIMIA
(1)
CZYTANIE
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
JĄKANIE
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
KRĘGOSŁUP
(1)
LOGOPEDIA
(1)
Logopedia
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MOWA
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PRACA
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
RODZICE
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
STRES ZAWODOWY
(1)
Socjologia
(1)
Spółgłoski
(1)
Spółgłoski syczące
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
TERAPIA PSYCHODYNAMICZNA
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wczesna interwencja
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZESPÓŁ DOWNA
(1)
ZNIECZULANIE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Językoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(4)
dysleksja
(2)
edukacja
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
pomoc logopedyczna
(2)
rehabilitacja
(2)
terapia
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
wychowanie
(2)
wymowa
(2)
zabawa
(2)
zaburzenia mowy
(2)
anoreksja
(1)
autyzm
(1)
bajkoterapia
(1)
bulimia
(1)
ból kręgosłupa
(1)
czas wolny
(1)
delfinoterapia
(1)
diagnoza
(1)
dydaktyka
(1)
dysgrafia
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
głoski
(1)
głoski syczące
(1)
głoski szumiące
(1)
integracja sensoryczna
(1)
inteligencja emocjonalna
(1)
interwencja logopedyczna
(1)
język obcy
(1)
kręgosłup
(1)
kultura
(1)
leczenie
(1)
menedżer
(1)
metoda McKenziego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
nauczanie
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność ruchowa
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika specjalna
(1)
piosenka
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka jąkania
(1)
psychoanaliza
(1)
radzenie sobie
(1)
rozwój dziecka
(1)
seksualność
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
sprawność fizyczna
(1)
stres
(1)
stres zawodowy
(1)
stwardnienie rozsiane
(1)
terapia psychoanalityczna
(1)
trening mentalny
(1)
uczniowie
(1)
układ nerwowy
(1)
wolontariat
(1)
wspomaganie rozwoju mowy
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zespół Downa
(1)
zmys
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4547.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji poruszono tematy dotyczące dysleksji jako formy niepełnosprawności. Uwzględniono tematy: prawa uczniów z dysleksją rozwojową, nauczanie integracyjne, Kwestionariusz EDA, uczniowie z dysleksją w Europie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4551.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ryzyko dysleksji : problem i diagnozowanie / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2002. - 143 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
W książce została zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) - niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. W opisie SRD uwzględniono procedurę korzystania ze skali, opracowane arkusze badania oraz arkusz nieuzupełniony - z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji:: nauczycielach, logopedach, jak też o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2655 [Magazyn 1], P.2656 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3827.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce została zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) – niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze, stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I–III. W opisie SRD uwzględniono procedurę korzystania ze skali, opracowane arkusze badania oraz arkusz nieuzupełniony – z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, jak też o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4073 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4072.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4549.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to czytelnie przedstawione narzędzie badawcze stosowane do oceny wpływu zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne na uczestników, zwłaszcza w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego. W książce zamieszczono dwie skale. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka. Ułatwia prowadzenie i rejestrację obserwacji wybranych aspektów zachowania. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) służy natomiast do oceny dorosłego w roli partnera dziecka podczas zajęć. Ponadto umożliwia ocenę wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4550.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Dyslexia in the English Classroom" jest pierwszym na polskim rynku przewodnikiem metodycznym dla nauczycieli jezyka angielskiego - przygotowanym z mysla o nauczaniu dzieci z dysleksja rozwojowa. Ksiazka oferuje cwiczenia skoncentrowane na nastepujacych umiejetnosciach: nauczaniu pisowni i sprawnosci pisania, nauczaniu wymowy i sprawnosci mówienia, nauczaniu rozumienia ze sluchu, nauczaniu slownictwa i struktur gramatycznych. Cwiczenia odwoluja sie do metod stosowanych w terapii osób z dysleksja - opieraja sie na technice wielozmyslowego uczenia sie, wielokrotnego powtarzania, wykorzystuja zabawne skojarzenia, czesto wymagaja aktywnosci ruchowej, rozwijaja spostrzegawczosc i percepcje wzrokowa, ksztaltuja kompetencje spoleczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4382.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4548.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczne poszukiwania. Głoski J, L, LI, R to zestaw poświęcony różnicowaniu tychże głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz w grupach spółgłoskowych. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się 80 kart, które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1397 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1396.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1395.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedyczne poszukiwania. Szereg syczący i szumiący to zestaw poświęcony różnicowaniu głosek szeregu syczącego: [s], [z], [c], [dz] oraz szumiącego: [sz], [ż], [cz], [dż] w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie. Pomoc oparta jest na materiale obrazkowym. Można ją z powodzeniem wykorzystać zarówno podczas zajęć indywidualnych, jak i grupowych. To atrakcyjna propozycja ćwiczeń nie tylko artykulacyjnych, ale również koncentracji słuchowej i wzrokowej dla dzieci. To także pomoc, która rozwija spostrzegawczość. W zestawie znajduje się łącznie 120 kart (60 kart do ćwiczenia głosek syczących oraz 60 kart poświęconych głoskom szumiącym), które mogą być różnorodnie używane w trakcie terapii logopedycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1394 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1393.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1392.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki opiekuńczej. Uwzględnia podstawy oraz współczesne kierunki przemian teorii i praktyki tej dyscypliny naukowej. Autorami tekstów są czołowi znawcy problematyki z różnych ośrodków akademickich w kraju, zarówno ci, którzy podjęli się trudu wykreowania pedagogiki opiekuńczej na samodzielną dyscyplinę naukową, jak i ci, którzy kontynuują to zadanie. Są to między innymi: prof. Zdzisław Dąbrowski, prof. Stanisław Kawula, prof. Heliodor Muszyński, prof. Jerzy Stochmiałek, ks. prof. Janusz Tarnowski. Praca przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów pedagogiki oraz pracy socjalnej. Jest to publikacja ważna i niezwykle potrzebna, pokazuje miejsce pedagogiki opiekuńczej w systemie nauk pedagogicznych, a treści w niej zawarte utwierdzają jej naukowy status.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8831.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10335.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jest kolejną pozycją z serii Psychologia Biznesu. Prezentowana tu tematyka oparta jest na założeniu, iż realizacja celów biznesowych i ekonomiczna wartość organizacji zależy w dużej mierze od czynnika ludzkiego, i to nie tylko samych pracowników, ale również pracodawców. Autorzy poszczególnych artykułów przekonują, jak ważne jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu i że nie powinno ono być jedynie domeną lekarzy i psychologów. Coraz ważniejszą rolę w tym obszarze powinny odgrywać piony zarządzania zasobami ludzkimi, badając i rozpatrując wpływ polityki HR na poziom zdrowia i efektywnego zachowania się pracownika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14047.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14915.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków - psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8412.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9814.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-[112].
Rozwojowa niepłynność mówienia ujawnia się w okresie kształtowania się mowy dziecka i jest zjawiskiem najczęściej przejściowym, ale niekiedy przekształca się w jąkanie, które może towarzyszyć do końca życia. Profilaktyka jest więc jednym z istotnych elementów w poprawnym przyswojeniu mowy przez dziecko. W książce przedstawiono wiedzę na temat powstawania głosu, roli oddechu w mówieniu, warunków prawidłowego przebiegu terapii oraz zalecenia dla rodziców ćwiczących z dziećmi w domu. W drugiej części podano przykłady ćwiczeń logopedycznych, podzielonych na zestawy, które stosuje się w profilaktyce jąkania i niepłynności mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8582 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8583.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10007.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Psychoanalytic psychotherapy : a practitioners guide, 2004.
Bibliogr. s. 360-383. Indeksy.
Autorka, reprezentantka podejścia psychodynamicznego, pisze o wielu sprawach związanych z prowadzeniem terapii, wskazując te, które bez względu na wyznawane teorie są najistotniejsze: nawiązanie empatycznej relacji z klientem, zrozumienie mechanizmów procesu terapeutycznego, w tym oporu czy przeniesienia, ustalenia przymierza terapeutycznego oraz wyznaczenia granic. Autorka pokazuje nie tylko, jak pracować z klientem, ale też jak współpracować z superwizorem i chronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z tym zawodem. Fascynująca i przystępna pozycja, którą chętnie powitają zarówno początkujący terapeuci psychoanalityczni, jak i doświadczeni terapeuci reprezentujący wiele różnych orientacji. Idealna jako podręcznik w ramach kursów psychologii klinicznej, terapii, poradnictwa, psychiatrii, pracy socjalnej i pielęgniarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12631.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej książce Autorka – znana specjalistka w zakresie problematyki zespołu Downa – porusza kwestie najistotniejsze dla rodziny dziecka z tym zaburzeniem. Zaczyna od wyjaśnienia natury zespołu Downa, omówienia jego typów i przedstawienia historii badań. Potem koncentruje się na funkcjonowaniu dziecka obarczonego omawianym zaburzeniem, jego postrzeganiem samego siebie, relacjach z innymi osobami oraz odczuciach wiążących się z reakcjami tych osób na jego niepełnosprawność. Szczególne miejsce Autorka poświęca sytuacji takiego dziecka w rodzinie. Analizuje wpływ niepełnosprawności na funkcjonowanie rodziny (rodziców, rodzeństwa i dalszych krewnych), poziom ich życia i poczucie wartości. Omawia znaczenie wsparcia społecznego, a także pomocy innych osób (np. sąsiadów, wolontariuszy, specjalistów). Wymieniając trudności wynikające z zaburzenia (np. związane z mową, ruchem, emocjami, komunikacją społeczną), podpowiada jednocześnie, jak je pokonywać. Opisuje wiele metod wspomagających rozwój, np. terapię behawioralną, techniki parateatralne, paluszkowe zabawy, hipoterapię, metodę integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10941.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. - Wydanie 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 210 stron : ilustracje ; 21 cm.
Forma i typ
Temat
Słowo kluczowe: autyzm terapia
Bibliografia strony: 187-210.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17936 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19452.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19451.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-110.
Jest to książka napisana przez pacjenta dla pacjenta, oparta na własnych doświadczeniach autora. Opracowane przez niego zalecenia mają duże znaczenie instruktywne i praktyczne, tym bardziej, że napisane zostały krytycznie, wnikliwie i z dużą dozą nieprzeciętnej spostrzegawczości zjawisk otaczającego nas świata. Stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich, którzy zmuszeni do wielogodzinnej, siedzącej pracy w bezruchu, odczuwają bóle kręgosłupa. Treść tej książki polecam rodzicom i nauczycielom szkolnym, to jest tym wszystkim, którzy mają (albo powinni mieć) zasadniczy wpływ na kształtowanie prawidłowej postawy ciała dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3889.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fenomen czasu wolnego / Maria Truszkowska-Wojtkowiak. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2012. - 292 strony : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: czas wolny kultura
Bibliogr. s. 273-288. Indeks.
Niniejsza publikacja poświęcona jest analizie pojęcia czasu wolnego jako jednego z ważniejszych współczesnych zagadnień cywilizacyjnych i kulturowych. Czas wolny ujęto tutaj wieloaspektowo i interdyscyplinarnie. Obok wnikliwej analizy historycznej samego pojęcia i jego wielu interpretacji, przedstawiono także wnioski badań literaturowych oraz empirycznych dotyczących postrzegania, rozumienia i przeżywania czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22170.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22169.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14325.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15234.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 121-[124].
Niniejsza książka nie tylko dostarcza informacji na temat zaburzeń odżywiania oraz sposobów ich leczenia, ale również pomaga zrozumieć anoreksję i bulimię, ukazując te groźne choroby przez pryzmat zwierzeń cierpiących na nie osób. Jest to książka niezwykle wartościowa, trafiająca w zapotrzebowanie społeczne, przystępna, a przede wszystkim "patrząca" na przyczyny i przejawy anoreksji i bulimii z zupełnie odmiennego punktu widzenia niz dotychczasowe opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12901.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej