Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(436)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(434)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(12)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(401)
dostępne
(326)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(152)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(199)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(406)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(12)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(8)
Nowak Marian (1955- )
(7)
Izdebska Jadwiga
(6)
Camarda Sylwia
(5)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria (1938- )
(5)
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Gordon Thomas (1918-2002)
(4)
Kubiak-Szymborska Ewa
(4)
Kubińska Olga
(4)
Kubiński Wojciech
(4)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Wojnar Irena (1924- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Kacprzak Lech
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Modrzewski Jerzy
(3)
Moska Waldemar (1962- )
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Rostowska Teresa (1947- )
(3)
Rynio Alina (1954- )
(3)
Skalski Dariusz
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Wołoszyn Stefan
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Bielski Janusz (1924-1996)
(2)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Ciechaniewicz Wiesława
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Fidelus Anna
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Lepa Adam (1939- )
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Przybylski Stanisław (medycyna)
(2)
Siara Olga
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Starnawski Witold
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szołtysek Adolf Ernest
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Truskolaska Justyna
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(2)
Zając Dariusz
(2)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(2)
Żukowska Zofia
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejewski Marek
(1)
Anna Makarczuk
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arcimowicz Beata
(1)
Arendarska Agnieszka
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora G
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Baker Sidney M
(1)
Banaszek Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(144)
2000 - 2009
(221)
1990 - 1999
(47)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(5)
1918-1939
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(437)
Holandia
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(437)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Pedagodzy
(5)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(124)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
DZIECKO
(42)
PEDAGOGIKA
(41)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(41)
UCZNIOWIE
(33)
RODZINA
(31)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(24)
Wychowanie
(20)
Wychowanie przedszkolne
(19)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(16)
MŁODZIEŻ
(14)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(13)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
KULTURA FIZYCZNA
(10)
PERSONALIZM
(10)
NAUCZANIE
(9)
SZKOLNICTWO
(9)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
DZIECKO TRUDNE
(8)
Dzieci
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(7)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(7)
TELEWIZJA
(7)
TURYSTYKA
(7)
WYCHOWANIE MORALNE
(7)
ALKOHOLIZM
(6)
CHORZY w RODZINIE
(6)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(6)
Młodzież
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(6)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(6)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(6)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(6)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(5)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
OJCOSTWO
(5)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(5)
PORADNIKI
(5)
WARTOŚĆ
(5)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(5)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(5)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
GRY EDUKACYJNE
(4)
INTERNET
(4)
Metoda Montessori
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(4)
ODPOCZYNEK
(4)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(4)
PROMOCJA ZDROWIA
(4)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(4)
RODZICE
(4)
RODZINA ZASTĘPCZA
(4)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(4)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(4)
WYCHOWAWSTWO
(4)
AGRESYWNOŚĆ
(3)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(3)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
ETYKA
(3)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(3)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(3)
KULTURA
(3)
KULTURA MASOWA
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
OŚWIATA
(3)
Pedagogika
(3)
PŁYWANIE
(3)
RATOWNICTWO WODNE
(3)
RODZINA ADOPCYJNA
(3)
Socjoterapia
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
WIĘŹ RODZINNA
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
ZESPÓŁ DOWNA
(3)
AIDS
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
2001-0
(15)
1989-
(7)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1901-
(2)
1945-1989
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
POLSKA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Poradnik
(13)
Opracowanie
(12)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Podręcznik
(11)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
PORADNIKI
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
PODRĘCZNIKI
(5)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Monografia
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
Antologia
(2)
Biografia
(2)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(12)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Historia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(74)
dzieci
(51)
rodzina
(38)
wychowanie fizyczne
(26)
edukacja
(25)
młodzież
(23)
wychowanie w rodzinie
(19)
wychowanie przedszkolne
(15)
nauczyciel
(14)
szkoła
(13)
dziecko niepełnosprawne
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
rodzicielstwo
(12)
kultura fizyczna
(11)
pedagogika
(11)
sport
(11)
edukacja przedszkolna
(10)
nauczanie
(9)
ojcostwo
(8)
rodzice
(8)
uczeń
(8)
aktywność fizyczna
(7)
czas wolny
(7)
edukacja zdrowotna
(7)
kształcenie
(7)
przedszkole
(7)
rehabilitacja
(7)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie do wartości
(7)
dziecko autystyczne
(6)
metoda Montessori
(6)
pływanie
(6)
religia
(6)
socjalizacja
(6)
agresja
(5)
aktywność ruchowa
(5)
gry ruchowe
(5)
małżeństwo
(5)
nauczyciele
(5)
pedagogika chrześcijańska
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
rodzina zastępcza
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
teoria wychowania
(5)
terapia
(5)
Internet
(4)
autyzm
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
edukacja ekologiczna
(4)
edukacja przyrodnicza
(4)
filozofia
(4)
katolicyzm
(4)
komunikacja interpersonalna
(4)
nieletni przestępcy
(4)
niepełnosprawni
(4)
pedagogika społeczna
(4)
praca socjalna
(4)
promocja zdrowia
(4)
psychologia
(4)
rekreacja ruchowa
(4)
rodzina adopcyjna
(4)
rodzina niepełna
(4)
rozwód
(4)
rozwój
(4)
scenariusze zajęć
(4)
seksualność
(4)
sprawność fizyczna
(4)
turystyka
(4)
uzależnienie
(4)
wartości
(4)
więź rodzinna
(4)
ADHD
(3)
anoreksja
(3)
człowiek
(3)
diagnoza pedagogiczna
(3)
dzieciństwo
(3)
gimnazjum
(3)
gry rekreacyjne
(3)
historia
(3)
jakość życia
(3)
język angielski
(3)
kościół katolicki
(3)
macierzyństwo
(3)
media
(3)
moralność
(3)
muzyka
(3)
myślenie twórcze
(3)
nauczanie początkowe
(3)
niepełnosprawność
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
pedeutologia
(3)
personalizm
(3)
program profilaktyczny
(3)
przemoc wobec dziecka
(3)
ratownictwo wodne
(3)
resocjalizacja
(3)
rodzina dysfunkcyjna
(3)
socjologia
(3)
socjologia edukacji
(3)
socjoterapia
(3)
439 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 26-29.
Broszura polecana szczególnie nauczycielom i pedagogom, jako cenna pomoc w organizowaniu działań profilaktycznych w szkole. Specjaliści znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: jakie jest miejsce profilaktyki problemów alkoholowych w programie wychowawczym szkoły, jakie działania może podjąć wychowawca, jak przeprowadzić diagnozę sytuacji w klasie, o czym warto pamiętać, planując godzinę wychowawczą czy wywiadówkę profilaktyczną dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.880 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.879.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.878.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Bibliogr. s. [80].
W prezentowanym przewodniku autorka omawia znaczenie postawy `dobrego dorosłego` w procesie wychowania i nauczania dzieci z rodzin dysfunkcyjnych. Definiuje strukturę i mechanizmy funkcjonowania rodziny dysfunkcyjnej. Charakteryzuje zachowania dzieci wzrastających w takich rodzinach (strategie przetrwania - `role`, konsekwencje zdrowotne, psychologiczne i społeczne) oraz objawy na poziomie zachowania (różnicowanie objawów w zależności od etapu rozwojowego). Przedstawia sposoby postępowania wobec ucznia z rodziny dysfunkcyjnej (strategie: informująca, wspierająca, odsyłająca), radzi, do kogo zwrócić się o pomoc, w jaki sposób rozmawiać z rodzicami. Opisuje relacje nauczyciel - dziecko (potrzeby dziecka a jego deficyty i bariery; granice wpływu i odpowiedzialności nauczyciela). Książkę uzupełnia spis instytucji, do których można się zgłosić po specjalistyczną pomoc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3781 [Magazyn 2], 3782 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2535.IV.4 [Czytelnia B], P.2534.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki zawiera treści: od krytyki kultury masowej do odkrywania wieloznaczności współczesnej kultury,telewizja, medium XX wieku, reklama, perswazja, sztuka czy edukacja?- metodologiczne podstawy badań, telewizja w życiu dzieci, reklama telewizyjna w życiu dzieci, dziecko o reklamach telewizyjnych i o tym, w jaki sposób je ogląda, recepcja reklamy telewizyjnej proszku Pollena Rex przez dzieci w wieku 5 - 10 lat- reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, kilka uwag na temat regulacji prawnych dotyczących reklamy dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1453 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2887.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 279-287.
We współczesnym świecie zabawne wydaje się tylko to, co doraźne, łatwe i przyjemne. Człowiek XXI wieku nie chce trudu - chce się bawić. Przeróżne gry, quizy, teleturnieje i wszelkie możliwe przyjemności mają zapewnić mu rozrywkę i zapełnienie wolnego czasu. Natomiast prawdą jest to, że prawdziwie interesujące jest to, co trudne. Życie, które niesie ze sobą wyzwania, daje radość i satysfakcję, jest w gruncie rzeczy dobrą zabawą. Należy podkreślić, że takie rozumienie zabawy nie jest popularne. Obserwuje się raczej traktowanie jej jako odpoczynku lub biernej rozrywki. Bardzo często zabawa w życiu człowieka nie odgrywa żadnej pozytywnej roli, ale wręcz uniemożliwia rozwój osobowy. Niniejsza publikacja w pierwszym rozdziale podejmuje próbę historycznego naświetlenia zjawisk ludyczności oraz określenia pojęcia zabawy. W rozdziale kolejnym podejmuje się próbę psychologicznego i socjologicznego opisu ludyzmu. Rozdział trzeci prezentuje antropologiczno-etyczne podstawy i uwarunkowania działalności ludycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5609.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7083.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Wśród licznych opracowań naukowych ta publikacja zajmuje miejsce szczególne, będąc pokłosiem pierwszej konferencji naukowej poświęconej papieżowi Janowi Pawłowi II, zorganizowanej bezpośrednio po jego śmierci. Stanowi asumpt zarówno do swoistej mobilizacji środowiska dydaktycznego i naukowego do kolejnych tego typu inicjatyw, jak i świadczy również o szczególnym znaczeniu papieskiego nauczania, dającego szansę na owocne prowadzenie badań naukowych, refleksji i codziennych decyzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4022 [Magazyn 1], 4475 [Magazyn 2], P.4021 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4474.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-224.
Monografia pomoże wzbudzić zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka" jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11544.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Podręcznik zawiera najważniejsze informacje na temat istoty zespołu Downa. Pokazuje, jak należy kształtować podstawowe nawyki u dziecka oraz rozwijać aktywność poznawczą, niezbędna dla jego fizycznego, umysłowego i społecznego-emocjonalnego rozwoju. Szczególny akcent położono na zabawę i porozumiewanie się z otoczeniem. W końcowym rozdziale umieszczono orientacyjny rejestr rozwoju umiejętności dziecka o prawidłowym rozwoju psychofizycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2111 [Magazyn 1], P.2110 [Magazyn 1], 9890 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9888.IV.4 [Czytelnia B], 9889.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Autor skupia swą uwagę na okresie dojrzewania, dostrzega olbrzymi wpływ rówieśników na kształtowanie się postaw i zachowań, ukazuje możliwości, jakie kryją się w wykorzystaniu tego środowiska w pracy socjalnej. Zalety młodzieżowych programów wsparcia rówieśniczego to m.in. ekonomiczność, kształtowanie dojrzałych postaw prospołecznych, budowanie partnerskich relacji młodzieży i dorosłych, poszerzanie oferty pomocy dla młodzieży przeżywającej kryzys, plastyczność i brak rutyny. W książce zamieszczono szczegółowy podział i omówienie różnych rodzajów programów doradztwa czy nauczania, zaś osobny rozdział poświęcono badaniu skuteczności ich zastosowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5497 [Magazyn 1], 6902 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6901.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie adresowane jest do nauczycieli gimnazjów. Zgodnie z celami polityki edukacyjnej każda szkoła powinna realizować zadania w zakresie szeroko pojętej działalności profilaktycznej. Aby działania profilaktyczne mogły przynosić wymierne efekty, muszą być prawidłowo zaplanowane i zrealizowane. Należy również ocenić ich skuteczność. W książce omówiono miedzy innymi etapy procedury planowania i wprowadzania w życie szkolnego programu profilaktycznego. Istotną pomocą dla nauczycieli są informacje znajdujące się na końcu opracowania: wykaz sprawdzonych w praktyce programów profilaktycznych, literatura przedmiotu oraz zestaw załączników, które mogą być potrzebne osobom projektującym i realizującym profilaktykę w szkole (wybór narzędzi badawczych, wybrane fragmenty uregulowań prawnych, itd.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14212.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 1)
Bibliogr. s. 117-125.
Treść monografii skupia się na roli nauczyciela wychowania fizycznego jako kordynatora szkolnej edukacji zdrowotnej. Całość ujęto w pięć tematycznie powiązanych rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny: opisują dzieje wychowania zdrowotnego, przybliżają sytuację edukacji zdrowotnej w szkole, charakteryzują warsztat zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego oraz kwalifikacje i kompetencje edukatora zdrowia. Rodział czwarty prezentuje wyniki badań ankietowych na temat wybranych aspektów realizacji edukacji zdrowotnej w obecnej szkole, przeprowadzonych wśród nauczycili. Ostatni rozdział koncentruje się na zagadnieniu kultury zdrowotnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16204 [Magazyn 1], P.16219 [Magazyn 1], P.16203 [Magazyn 1], P.16200 [Magazyn 1], P.12987 [Magazyn 1], P.16201 [Magazyn 1], P.16221 [Magazyn 1], P.16197 [Magazyn 1], P.16216 [Magazyn 1], P.16207 [Magazyn 1], P.16193 [Magazyn 1], P.16209 [Magazyn 1], P.16217 [Magazyn 1], P.16202 [Magazyn 1], P.16211 [Magazyn 1], P.16214 [Magazyn 1], P.16208 [Magazyn 1], P.16215 [Magazyn 1], P.12985 [Magazyn 1], P.16198 [Magazyn 1], P.16195 [Magazyn 1], P.16206 [Magazyn 1], P.16222 [Magazyn 1], P.16210 [Magazyn 1], P.16205 [Magazyn 1], P.16194 [Magazyn 1], P.16220 [Magazyn 1], P.16212 [Magazyn 1], P.12986 [Magazyn 1], P.16213 [Magazyn 1], P.16218 [Magazyn 1], P.16196 [Magazyn 1], P.16199 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14119.XVIII.12.2 [Czytelnia B], 14118.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka zagrożeń w praktyce / Zbigniew Klimek. - Jelenia Góra : Zbigiew Klimek, 2008. - 110 s. : tab., wykr., il ; 24 cm.
Profilaktyka zagrożeń w praktyce" autorstwa Zbigniewa Klimka - to pozycja godna polecenia każdemu wychowawcy i pedagogowi szkolnemu. Wielu tragediom udałoby się zapobiec gdyby wcześniej rozpoznano niepokojące symptomy. Autor w analityczny sposób przedstawia zagrożenia występujące we współczesnym świecie, którego elementem jest polska szkoła. Ważnym elementem opracowania jest jego aktualność. Jak w soczewce przedstawione zostały zjawiska patologii społecznej i problematyka przestępczości nieletnich, spędzająca sen z powiek wielu pracowników szeroko pojętej oświaty. Lekturę warto polecić także rodzicom, którzy obserwują niepokojące objawy w zachowaniu swych pociech. Być może po jej przeczytaniu inaczej spojrzą na relacje, które łączą ich z dziećmi. Może poznanie prawdziwych historii innych, skłoni czytających do refleksji nad sposobami budowy wzajemnego zaufania. Niemal każda instytucja zajmująca się bezpieczeństwem dzieci i młodzieży podejmuje działania z zakresu profilaktyki. O profilaktyce napisano i powiedziano bardzo wiele.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6627 [Magazyn 1], 7490 [Magazyn 2], P.6628 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6531.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7445.VI.12 [Czytelnia B], 7444.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu ISSN 0239-6009)
Bibliogr. s. 118-125
Gry, zabawy i ćwiczenia z piłką należą do najbardziej lubianych przez dzieci form aktywności ruchowej, w których różnorodność, niepowtrzalność, dynamika, zdobywanie doświadczeń społecznych, emocjonalnych, umysłowych, możliwość doznawania radości i przyjemności stają się dla nich niezaprzeczalnymi wartościami. Niniejsza publikacja to podsumowanie wielu lat badań i studiów nad kreacyjnymi i rekreacyjnymi wartościami ćwiczeń, zabaw i gier z piłką w rozwoju indywidualnym ucznia. Nowa wersja książki jest uzupełniona m.in. o podstawy teoretyczne innowacyjnego wykorzystania w wychowaniu fizycznym aktywności ruchowej z piłką oraz strukturę postępowania dydaktyczno-wychowawczego nauczyciela w tworzeniu środków korygujących zachowania uczniów aktywnością ruchową z piłką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8296 [Magazyn 1] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Koncepcja monografii powstała na podstawie obserwacji współczesnej rzeczywistości i dokonujących się w niej zmian. W ponowoczesnym świecie redefinicji uległy koncepcje natury ludzkiej, rodziny, wspólnoty, miłości, rozwoju, wolności – w obliczu intensywnie zmieniających się zjawisk kulturowych, gospodarczych, politycznych oraz warunków zdrowotnych. Rodzina była od wieków podstawowym źródłem kształtowania się postaw jednostek, jednak obecnie te naturalne procesy uległy degradacji na rzecz postępowych wizji człowieka i społeczeństwa. Zmiany dotknęły struktury rodziny, jej funkcji, zasad postępowania oraz systemów wartości. Monografia prezentuje wieloaspektową analizę zmian dotyczących małżeństwa i rodziny z następujących perspektyw naukowych: filozofii, psychologii, pedagogiki, teologii i prawa kanonicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej