Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(436)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(434)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(12)
E-booki
(8)
Poradniki i przewodniki
(4)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(401)
dostępne
(326)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(152)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(199)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(406)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(14)
Szuścik Urszula
(13)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(12)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(8)
Nowak Marian (1955- )
(7)
Izdebska Jadwiga
(6)
Camarda Sylwia
(5)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria (1938- )
(5)
Montessori Maria (1870-1952)
(5)
Gordon Thomas (1918-2002)
(4)
Kubiak-Szymborska Ewa
(4)
Kubińska Olga
(4)
Kubiński Wojciech
(4)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Wojnar Irena (1924- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Kacprzak Lech
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Lewicki Czesław
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Modrzewski Jerzy
(3)
Moska Waldemar (1962- )
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Rostowska Teresa (1947- )
(3)
Rynio Alina (1954- )
(3)
Skalski Dariusz
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Wołoszyn Stefan
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(2)
Bielski Janusz (1924-1996)
(2)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Błażejewski Wojciech
(2)
Chruściel Paweł
(2)
Ciechaniewicz Wiesława
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Faber Adele (1928- )
(2)
Fidelus Anna
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gruca-Miąsik Urszula
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jęczeń Jarosław
(2)
Karpińska Anna (1958- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Kornas-Biela Dorota
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(2)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(2)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Lepa Adam (1939- )
(2)
Liberska Hanna (1955- )
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Przybylski Stanisław (medycyna)
(2)
Siara Olga
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Starnawski Witold
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szołtysek Adolf Ernest
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Truskolaska Justyna
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(2)
Zając Dariusz
(2)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(2)
Żukowska Zofia
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Andrzejewski Marek
(1)
Anna Makarczuk
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arcimowicz Beata
(1)
Arendarska Agnieszka
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Badora G
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bahrynowska-Fic Jadwiga
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Baker Sidney M
(1)
Banaszek Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(144)
2000 - 2009
(221)
1990 - 1999
(47)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(5)
1918-1939
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(437)
Holandia
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(437)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Pedagodzy
(5)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Przedszkola
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Promotorzy zdrowia
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Temat
WYCHOWANIE
(124)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(80)
DZIECKO
(42)
PEDAGOGIKA
(41)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(41)
UCZNIOWIE
(33)
RODZINA
(31)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(24)
Wychowanie
(20)
Wychowanie przedszkolne
(19)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(16)
MŁODZIEŻ
(14)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(13)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Nauczanie początkowe
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
KULTURA FIZYCZNA
(10)
PERSONALIZM
(10)
NAUCZANIE
(9)
SZKOLNICTWO
(9)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
DZIECKO TRUDNE
(8)
Dzieci
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(7)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(7)
TELEWIZJA
(7)
TURYSTYKA
(7)
WYCHOWANIE MORALNE
(7)
ALKOHOLIZM
(6)
CHORZY w RODZINIE
(6)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(6)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(6)
Młodzież
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(6)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(6)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(6)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(6)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(5)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
OJCOSTWO
(5)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(5)
PORADNIKI
(5)
WARTOŚĆ
(5)
WYCHOWANIE SEKSUALNE
(5)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(5)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
GRY EDUKACYJNE
(4)
INTERNET
(4)
Metoda Montessori
(4)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(4)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(4)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(4)
ODPOCZYNEK
(4)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(4)
PROMOCJA ZDROWIA
(4)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(4)
RODZICE
(4)
RODZINA ZASTĘPCZA
(4)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(4)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(4)
WYCHOWAWSTWO
(4)
AGRESYWNOŚĆ
(3)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(3)
DZIECKO z ZESPOŁEM DOWNA
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
ETYKA
(3)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(3)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(3)
KULTURA
(3)
KULTURA MASOWA
(3)
MAŁŻEŃSTWO
(3)
OŚWIATA
(3)
Pedagogika
(3)
PŁYWANIE
(3)
RATOWNICTWO WODNE
(3)
RODZINA ADOPCYJNA
(3)
Socjoterapia
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
WIĘŹ RODZINNA
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE POZASZKOLNE
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
ZESPÓŁ DOWNA
(3)
AIDS
(2)
ALTRUIZM
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
EDUKACJA MEDIALNA
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Temat: czas
2001-
(20)
2001-0
(15)
1989-
(7)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1901-
(2)
1945-1989
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
POLSKA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Poradnik
(13)
Opracowanie
(12)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Podręcznik
(11)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(8)
PORADNIKI
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
PODRĘCZNIKI
(5)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Monografia
(3)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(3)
Antologia
(2)
Biografia
(2)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(2)
ANTOLOGIA
(1)
ESEJ
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(59)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(12)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Historia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(74)
dzieci
(51)
rodzina
(38)
wychowanie fizyczne
(26)
edukacja
(25)
młodzież
(23)
wychowanie w rodzinie
(19)
wychowanie przedszkolne
(15)
nauczyciel
(14)
szkoła
(13)
dziecko niepełnosprawne
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
rodzicielstwo
(12)
kultura fizyczna
(11)
pedagogika
(11)
sport
(11)
edukacja przedszkolna
(10)
nauczanie
(9)
ojcostwo
(8)
rodzice
(8)
uczeń
(8)
aktywność fizyczna
(7)
czas wolny
(7)
edukacja zdrowotna
(7)
kształcenie
(7)
przedszkole
(7)
rehabilitacja
(7)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie do wartości
(7)
dziecko autystyczne
(6)
metoda Montessori
(6)
pływanie
(6)
religia
(6)
socjalizacja
(6)
agresja
(5)
aktywność ruchowa
(5)
gry ruchowe
(5)
małżeństwo
(5)
nauczyciele
(5)
pedagogika chrześcijańska
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
rodzina zastępcza
(5)
rozwój psychofizyczny
(5)
teoria wychowania
(5)
terapia
(5)
Internet
(4)
autyzm
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
edukacja ekologiczna
(4)
edukacja przyrodnicza
(4)
filozofia
(4)
katolicyzm
(4)
komunikacja interpersonalna
(4)
nieletni przestępcy
(4)
niepełnosprawni
(4)
pedagogika społeczna
(4)
praca socjalna
(4)
promocja zdrowia
(4)
psychologia
(4)
rekreacja ruchowa
(4)
rodzina adopcyjna
(4)
rodzina niepełna
(4)
rozwód
(4)
rozwój
(4)
scenariusze zajęć
(4)
seksualność
(4)
sprawność fizyczna
(4)
turystyka
(4)
uzależnienie
(4)
wartości
(4)
więź rodzinna
(4)
ADHD
(3)
anoreksja
(3)
człowiek
(3)
diagnoza pedagogiczna
(3)
dzieciństwo
(3)
gimnazjum
(3)
gry rekreacyjne
(3)
historia
(3)
jakość życia
(3)
język angielski
(3)
kościół katolicki
(3)
macierzyństwo
(3)
media
(3)
moralność
(3)
muzyka
(3)
myślenie twórcze
(3)
nauczanie początkowe
(3)
niepełnosprawność
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
pedeutologia
(3)
personalizm
(3)
program profilaktyczny
(3)
przemoc wobec dziecka
(3)
ratownictwo wodne
(3)
resocjalizacja
(3)
rodzina dysfunkcyjna
(3)
socjologia
(3)
socjologia edukacji
(3)
socjoterapia
(3)
439 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
W książce zwrócono uwagę na wykorzystanie przez dzieci komputerów, różnych usług sieciowych funkcjonujących w Internecie jak również mediów prostych, np. układanek i klocków. Dokonano ponadto charakterystyki mediów i materiałów dydaktycznych chętnie wykorzystywanych w procesie kształcenia do prezentacji różnego typu treści obrazowych i dźwiękowych. Omówiono reklamę w mediach i różne typy mechanizmów wpływających na odbiór informacji przez dzieci i młodzież. W kontekście mediów autor książki przeanalizował proces wychowania, kładąc nacisk na jego cele oraz związane z tym najważniejsze problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5014.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6041.V.7 [Czytelnia B], 6042.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ranga wychowania sprawia, że wielu pedagogów, psychologów, teologów, filozofów, socjologów i polityków kieruje swoje zainteresowania na to, co składa się na treść, kierunek i sposób wychowania człowieka. Powszechnie wiadomo, że zarówno jakość życia w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym, a tym samym przyszłość społeczeństw, ludów i narodów uwarunkowana jest jakością wychowania. Pomimo że powstało na ten temat wiele różnorodnych teorii, to problem wychowania, będąc zagadnieniem "arcytrudnym", pozostaje kwestia ciągle otwartą, potrzebującą nowych rozwiązań i inspiracji w każdym pokoleniu. Stąd szczególnie w świecie współczesnym, "lansującym wzorce wychowawcze opatrywane mianem «neutralnych aksjologicznie» i niosących niejednokrotnie zamierzoną destrukcję moralnych fundamentów życia społecznego i indywidualnego", istnieje pilna potrzeba odnowienia i rekonstrukcji takiego wychowania i takich systemów wartości, które nie dewaluowałyby się tak łatwo, ale miały moc opierania się naciskowi dehumanizacji cywilizacji współczesnej. Niewątpliwie taką szansę niesie chrześcijańska tradycja wychowawcza, na którą składają się sprawdzone przez wieki ideały, zasady i wartości. Są one związane z realistycznie pojmowaną naturą ludzką, wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami rozwojowymi człowieka i obowiązującym w chrześcijaństwie etosem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6501 [Magazyn 1], P.14801 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7084.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7437.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to trzecie wydanie poradnika przedstawiającego w tak całościowy sposób problematykę funkcjonowania w rodzinie dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. W części ogólnej skoncentrowano się na najważniejszych problemach, jakie napotykają rodzice od urodzenia dziecka do jego pełnoletności. W części szczegółowej omówiono sytuacje związane z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3441 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3440.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Prezentowana publikacja to dzieło najbardziej znanych polskich uczonych osadzających swe analizy fenomenu człowieka i jego wychowania na filozoficznych założeniach personalizmu chrześcijańskiego. Książka kierowana jest do kręgu pedagogów, nauczycieli i studentów zainteresowanych problematyką człowieka - osoby w świetle założeń filozoficznych ukierunkowanych na wartości wychowania integralnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7498.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8512.V.2 [Czytelnia B], 8511.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany w książce program wychowania przedszkolnego został opracowany na podstawie teoretycznych założeń pedagogiki Marii Montessori. Zamierzeniem zespołu redakcyjnego było dostosowanie treści pedagogiki M. Montessori do współczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz integracja treści stricte montessoriańskich z innymi, równie istotnymi aspektami wychowania, jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, ekologia, wychowanie patriotyczne. Warto nadmienić, że w dotychczasowej ofercie wydawniczej brakowała opracowania, które uwzględniałoby kryteria pracy z małym dzieckiem według idei M. Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8097 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9448.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeksy.
Nadrzędnym celem serii, do której należy podręcznik, jest poszukiwanie odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Kim jest i jaki jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca? Tom Codzienność w szkole. Szkoła w codzienności podejmuje problematykę potencjału wychowawczego tkwiącego w codziennych warunkach życia. Autorzy poszczególnych rozpraw, esejów oraz raportów z badań – wśród nich antropolodzy, socjologowie i pedagodzy – skupiają się na odsłanianiu istoty i następstw relacji między wychowaniem a codziennymi sprawami zachodzącymi w różnych sferach jednostkowego i zbiorowego życia. W swoich tekstach omawiają zagadnienie wychowania w kontekście codzienności. Treść podręcznika jest zorganizowana wokół trzech obszarów: ści jako fenomenu i kategorii badawczej, analitycznych w badaniu codzienności oraz empirycznych badań nad specyfiką szkolnej codzienności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10990 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10989.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11956.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadrzędnym celem niniejszej serii jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest, i czym różni się od innych działań mających na celu wprowadzanie zmian w drugim człowieku? Czy i jak jest możliwe dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Kim jest i jak jest potencjalny wychowanek? Kim jest/może/powinien być wychowawca i ze względu na kogo/na co? Prezentowane studia i eseje wskazują na nowe kategorie i pola, które mogą i powinny stać się przedmiotem refleksji wychowawczej wykraczającej poza tradycyjny krąg nauk o wychowaniu. W esejach poruszane są również problemy, które już znajdują się w obszarze profesjonalnego namysłu wychowawców, jednak dzięki prezentacji ich przez przedstawicieli psychologii, socjologii, filozofii, prawa, etnografii, kulturoznawstwa, filologii oraz praktyki edukacyjnej, zyskują nową jakość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4949 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5548.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5547.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom zbioru esejów stanowi kontynuację i wzbogacenie interdyscyplinarnej dyskusji rozpoczętej w tomie 1 Wychowania. Redaktorki po raz kolejny zaprosiły do niej zarówno teoretyków i praktyków wychowania, jak i specjalistów innych dziedzin humanistycznych. Motywem nadającym ramy tej dyskusji są pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest i czym różni się od innych procesów rozwoju osoby i zmiany społecznej? Czy i jak jest możliwe wychowanie dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Intencją Redaktorek jest, aby czytelnik na te i zbliżone pytania, z jednej strony znajdował sugestie i projekty odpowiedzi, z drugiej zaś by ułatwiały mu samodzielne odkrywanie nowych wątków i konstruowanie własnych kategorii opisu i interpretowania współczesnych zjawisk wychowawczych oraz stawianie własnych pytań i obieranie dróg poszukiwania odpowiedzi. Autorzy rozważają kwestie: Ku czemu wychowywać? Zawartość tego tomu ukazuje, iż nie da się już dłużej nawet udawać, że wychowanie może być neutralne. Wielkie procesy społeczne, jakie towarzyszą, a jednocześnie wyznaczają współczesne wychowanie, prowadzą niekiedy do fundamentalnych zmian wartości i ludzkich zachowań. To sprawia, że cele wychowania, ich treści oraz poziom ogólności wymagają szczególnego namysłu i ustawicznych analiz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6042 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6760.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6640.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzeci tom zbioru esejów stanowi kontynuację i wzbogacenie interdyscyplinarnej dyskusji rozpoczętej w tomie 1 Wychowania. Redaktorki po raz kolejny zaprosiły do niej zarówno teoretyków i praktyków wychowania, jak i specjalistów innych dziedzin humanistycznych. Motywem nadającym ramy tej dyskusji są pytania: Czym jest wychowanie? Dzięki czemu jest tym, czym jest i czym różni się od innych procesów rozwoju osoby i zmiany społecznej? Czy i jak jest możliwe wychowanie dzisiaj? Ku jakiemu światu wychowywać? Poprzez jakie procesy, w jakich kontekstach, z jakim skutkiem? Intencją Redaktorek jest, aby czytelnik na te i zbliżone pytania, z jednej strony znajdował sugestie i projekty odpowiedzi, z drugiej zaś by ułatwiały mu samodzielne odkrywanie nowych wątków i konstruowanie własnych kategorii opisu i interpretowania współczesnych zjawisk wychowawczych oraz stawianie własnych pytań i obieranie dróg poszukiwania odpowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5436 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6643.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6551.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa, która z jednej strony jest bardzo potrzebna ze względu na aktualność podjętych tematów w stosunku narastających problemów społecznych wymagających pilnego rozwiązania, a z drugiej strony nie jest powierzchownym, niejako automatycznym odzewem na zaistniałe zapotrzebowanie społeczne. Książka jest tego typu rzadkością. Trafia idealnie w samo centrum wywołanych przez klasę rządzącą problemów edukacyjnych, a jednocześnie nie ulega presji pospiesznego, a więc także płytkiego udzielania odpowiedzi diagnostycznych i równie silnej presji akceptowania bezrefleksyjnego rozwiązań, które są preferowane przez polityków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5601 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7064.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7065.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2281 [Magazyn 2], 2280 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wnosi wiele ważnych treści i wartości, jest cennym źródłem informacji i obszernej wiedzy dotyczącej problematyki intrcepcji wartości, tak rzadko poruszanej w literaturze naukowej. Książka jest ważnym dziełem i rozpowszechnianie jej należy do powinności każdego pedagoga.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1689 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1688.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3057.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5796 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7228.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Altruizm, jako troska o dobro drugiego człowieka, uznawany do niedawna za mało realny postulat moralny, wydaje się dziś wymogiem wręcz koniecznym do normalnego funkcjonowania jednostek i grup we współczesnym świecie. Książka dotyczy niektórych problemów altruizmu jako jednego z podstawowych celów wychowania i możliwości jego realizowania w procesie wychowawcym. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków nauczycielskich, pedagogicznych i psychologicznych a także do osób, dla których wychowanie, w szczególnosci wychowanie do altruizmu, ma niepomierne znaczenie w życiu ludzkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2109 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3302.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1886.V.2 [Czytelnia B], 1885.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Horyzontów Wychowania)
Autor książki podejmuje dyskusję o miejscu wychowania moralnego w całokształcie procesów wychowawczych. W dyskusji tej sugeruje potrzebę poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, czy wychowanie moralne jest tylko jedną z wielu dziedzin wychowania, czy raczej stanowi fundament, wspólny mianownik do różnych dziedzin wychowania. Twierdzi też, że od udzielone na to pytanie odpowiedzi w dużej mierze zależy ustalenie celu i zadań stawianych przed wychowaniem moralnym. W tym kontekście stawia kolejne pytanie o to, czy wystarczające jest dla wychowania moralnego osiąganie samych pożądanych postaw moralnych, czy raczej należy iść dalej i dążyć do nabycia przez wychowanka ich uzasadnienia. Te pozornie oczywiste kwestie prowadzą w rzeczywistości do fundamentalnej odpowiedzi na pytanie o całokształt procesów wychowawczych. Zdaniem autora owocem tych procesów winno być ukształtowane sumienie wychowanka, które nie tylko uczy go zajmować określone postawy i zachowania, ale też dostarcza wykładni postępowania oraz przywołuje normy, których przestrzeganie pozwala osiągnąć ostateczny cel wychowania: wychowanie człowieka sumienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4035.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4493.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza tego typu publikacja w języku polskim. Najważniejsze zagadnienia moralne współczesności w świetle nauczania Jana Pawła II, przedstawione w układzie alfabetycznym. Problemy poruszone w encyklopedii to między innymi: antykoncepcja, badania prenatalne, celibat, kara śmierci, klonowanie, korupcja, media, męczeństwo, pornografia, przyjaźń, przyjemność, rozwód, starość, życie-wartość życia. Publikacja nie stanowi opracowania czysto naukowego. Poszczególne problemy moralne zostały przedstawione w niej w taki sposób, by mogła służyć wszystkim tym, którzy chcą lepiej rozumieć aktualne przesłanie Kościoła dotyczące najważniejszych i najbardziej aktualnych zagadnień moralnych współczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4402.II.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4767 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem tej obszernej publikacji jest nie tyle analiza historyczna czy porównawcza poszczególnych teorii i ujęć pedagogiki, lecz zwrócenie uwagi na problemy podstawowe, a więc poszukiwanie podstaw pedagogiki. Autor stawia pytania o podstawy pedagogiki otwartej i usiłuje na nie spojrzeć w kontekście podstawowych problemów charakterystycznych dla tego typu badań. W pracy przedstawiono m.in treści: inspiracja chrześcijańska w wychowaniu i pedagogice, problematyka podstaw pedagogiki i pedagogiki ogólnej, dynamiczne ujęcie inspiracji chrześcijańskiej w pedagogice, aktualne problemy badań nad podstawami pedagogiki otwartej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2855 [Magazyn 2], 1430 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1776.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1777.IV.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1775.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej