Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(33)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(33)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(17)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Modrzewski Jerzy
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Kubiak-Szymborska Ewa
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Zając Dariusz
(2)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kapias Michał
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasperek Katarzyna
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Krawczyk Ludmiła
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kulpa Antoni
(1)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Maicka Małgorzata
(1)
Malewska Eugenia (1935- )
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maćkowiak Krzysztof (1963- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Wróbel Anna
(1)
Zawadzka Bożena (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Temat
WYCHOWANIE
(26)
PEDAGOGIKA
(8)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
ETYKA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
WARTOŚĆ
(2)
DZIECKO
(1)
Etyka
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KULTURA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MUSZYŃSKI, HELIODOR
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
OŚWIATA
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
POSTAWY
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
STUDENCI
(1)
System wartości
(1)
TURYSTYKA
(1)
Teoria wychowania
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
Wychowanie moralne
(1)
ZAWÓD
(1)
ZNANIECKI, FLORIAN (1882-1958)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(5)
pedeutologia
(3)
wychowanie fizyczne
(3)
aktywność fizyczna
(2)
kultura fizyczna
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia wychowania
(2)
teoria wychowania
(2)
aktywność ruchowa
(1)
autokreacja
(1)
choroby nowotworowe
(1)
czas wolny
(1)
dialog wychowawczy
(1)
dorosłość
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja
(1)
fizjoterapia
(1)
historia
(1)
jakość życia
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
krioterapia
(1)
kultura akademicka
(1)
metoda wychowawcza
(1)
myślenie kreatywne
(1)
młodzież
(1)
nauczyciel
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność
(1)
otyłość
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
personalizm
(1)
postpedagogika
(1)
promocja zdrowia
(1)
rehabilitacja
(1)
rekreacja
(1)
samowychowanie
(1)
skrzywienie kręgosłupa
(1)
sport
(1)
starość
(1)
starzenie się
(1)
starzenie się społeczeństwa
(1)
terapia energotonowa
(1)
turystyka
(1)
wolontariat
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Podręczniki AWF [Akademii Wychowania Fizycznego] w Poznaniu. ISSN 0303-5107 ; nr 64.)
Bibliogr. s. 378-384
Już w 1978 r.UNESCO uznało wychowanie fizyczne za podstawowe prawo człowieka.Dzisiaj, nad rozpoznaniem znaczenia aktywności fizycznej dla zdrowia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego pracuje się w wielu najbardziej renomowanych uniwersytetach i uczelniach świata.W podręczniku akademickim Teoria wychowania fizycznego znacznie szerzej, aniżeli w opracowaniach wcześniejszych, dorobek ten starano się przybliżyć polskiemu czytelnikowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14863.XIX.1 [Wypożyczalnia B], P.15116.XIX.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15666.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki AWF [Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu]. ISSN 0303-5107 ; nr 47.)
Bibliogr. s. 189-193.
W publikacji tej zmierzano przede wszystkim ku temu, aby zarysować pewną względnie przejrzystą konstrukcję i stworzyć jakieś choćby wstępne ramy dyscypliny, która nosi to szacowne miano - teorii wychowania fizycznego. Czytelnik niewątpliwie dostrzeże, że poszczególne problemy w różnej mierze zostały dotąd zweryfikowane poprzez konkretne badania empiryczne. Toteż w kolejnym etapie niezbędne stanie się przejście od tak zauważalnej jeszcze spekulacji dydaktycznej do szerokiego wykorzystywania tych metod badań naukowych, które umożliwiająna ukazanym gruncie eksplorację konkretnej rzeczywistości pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15678.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest efektem pracy zbiorowej wielu znakomitych Autorów, którzy przyjęli zaproszenie Zakładu Dydaktyki Ogólnej Uniwersytetu w Białymstoku do dialogu edukacyjnego. Mieści się ona w nurcie pogłębionej refleksji teoretycznej, popartej rzetelnymi badaniami empirycznymi, zmierzającej do możliwie wielostronnego oświetlenia edukacyjnych tendencji XXI wieku, z ukazaniem na ich tle reformy systemu oświaty w Polsce oraz wybranych problemów wartości i wychowania, które jakże często są podstawądialogu i prognoz edukacyjnych. zasygnalizowane obszary zainteresowań pedagogicznych wzbogacone interpretacją interdyscyplinarną (głównie socjologiczną i filozoficzną), wyznaczyły strukturę tomu, który składa się z dwóch, integralnie ze sobą części. W pierwszej, uwaga Autorów koncentruje się wokół ogólnych problemów i tendencji XXI wieku oraz wynikających zeń wyzwań dla edukacji; druga zawiera wybrane aspekty dialogu o wychowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2236 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3525.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3524.V.3 [Czytelnia B], P.2235.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość wychowawcy / Zdzisław Kosyrz. - Wyd. 3 rozsz. i popr. - Warszawa : Agencja Wydawnicza CB, 1997. - 266, [2] ; 20 cm.
Głównym celem publikacji jest rozszerzenie ożywienia działalności wychowawczej, zaktywizowanie całej kadry nauczycieli i wychowawców w tej dziedzinie, wytrącenie z chwilowego zastygłego stanu. Podjęto próbę zaprezentowania pedagogicznego sposobu widzenia spraw związanych z rozwojem i doskonaleniem osobowości wychowawcy. Praca składa się z 10 rozdziałów i każdy z nich stanowi odrębną całość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2279.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2686.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13829.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo przedstawia analizę monograficzno – pedagogiczną systemów mających wpływ na postęp współczesnej dydaktyki i praktykę szkolną, dzięki rytyce werbalizmu połączonej z poglądowością polegającą na włączeniu do ekspozycji pedagogicznej pokazu ze wskazaniem potrzeby rozbudowania i rozwijania samodzielnego myślenia i działania uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3599.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = Works of Holy Cross University, ISSN 1234-7604 ; nr 133)
Bibliogr. przy pracach.
Podejmując temat uczestnictwa w kulturze fizycznej jako wyzwania naszych czasów autorzy skupili się na wymogach kulturowych i zagrożeniach cywilizacyjnych, które sprawiają, że istnieje konieczność przygotowania współczesnej młodzieży do uczestnictwa w tej kulturze przez całe życie. Prace zawarte w publikacji podzielono na trzy części. Część I poświęcona jest roli fizjoterapii w profilaktyce i leczeniu zaburzeń statyki ciała, skrzywień kręgosłupa, otyłości, terapii energotonowej, krioterapii oraz roli aktywności ruchowej w profilaktyce schorzeń nowotworowych i w procesie starzenia się. W częśći II zamieszczono artykuły dotyczące turystyki i rekreacji (aktywny wypoczynek, czas wolny dzieci, obiekty turystyczne ziemi świętokrzyskiej i lubelskiej, uwarunkowania wybranych form rekreacji). Część III zawiera prace z zakresu wychowania fizycznego, pedeutologii, rozwoju fizycznego i motorycznego oraz sportu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12239.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pozycja charakteryzuje się rozległym zakresem tematycznym i stanowi owoc dyskusji ogólnopolskiego środowiska akademickiego na temat najszerzej pojętej pedagogiki i perspektyw pedagogiki wobec procesów transformacyjnych i globalizacyjnych, dając wielu autorom okazje do budowania niezaprzeczalnego waloru erudycyjnego całości dzieła. Struktura umieszczonych w głównym temacie refleksji szczegółowych kierowana jest widoczną logiką podziału najpierw na te kwestie, które odnoszą się do charakterystyki ważnych procesów rzutujących na edukację i warunki jej przebiegu, wyeksponowane w trakcie obrad plenarnych, następnie zaś kolejno uszczegółowione aspekty teoretyczne i praktyczne, dotyczące współzależnych od siebie procesów edukacji, wychowania i socjalizacji (ich przebiegu, szans, efektów, zagrożeń i perspektyw) – usytuowanych w określonych środowiskach i kontekstach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2101.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera wybór tekstów dotyczących szeroko pojętej nauki o wychowaniu. Ukazuje istotę i dynamikę procesu socjalizacji w przekroju i z udziałem poszczególnych kategorii wieku społecznego w aspekcie społeczno-kulturowym reprezentatywnym dla aktualnego stanu i realiów praktyki wychowawczej z naszego, rodzimego kręgu kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13830.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poglądy Znanieckiego wyrastają z tradycji modernistycznej, toteż krytyczny namysł nad rzeczywistością kulturową wiąże on z możliwością naprawy rozwijającego się, dziś powiemy "niekoniecznego" projektu współczesnej cywilizacji. Znaniecki zdaje sobie sprawę, iż właściwe wysoko rozwiniętym społeczeństwom osiągnięcia z zakresu kultury materialnej nie idą w parze z rozwojem osobowości człowieka i duchowej warstwy kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2549 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2548.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej