Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(67)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(58)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(40)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(66)
Autor
Grudziewska Ewa
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Sipińska Dorota
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Bednarska Małgorzata (1972- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Gutowska Antonina
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Hodan Bohuslav (1931- )
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowski Krzysztof Witold
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Jęczeń Jarosław
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kępski Czesław (1939- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Malina Alicja (psychologia)
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mielicka Halina
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Neyman Elżbieta
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rotkiewicz Halina
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Stepulak Marian Zdzisław (1957- )
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Truskolaska Justyna
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Woźniak Robert B
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zięba-Kołodziej Beata
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Żukowska Zofia
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
WYCHOWANIE w RODZINIE
(24)
RODZINA
(18)
WYCHOWANIE
(12)
DZIECKO
(10)
Wychowanie
(7)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
WARTOŚĆ
(4)
KULTURA
(3)
KULTURA FIZYCZNA
(3)
RODZICE
(3)
RODZINA ZASTĘPCZA
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
Socjoterapia
(3)
UCZNIOWIE
(3)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
Dzieci
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA MASOWA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Młodzież
(2)
NAUCZANIE
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
OJCOSTWO
(2)
Opieka społeczna
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
Rodzina
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
WIĘŹ RODZINNA
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUTORYTET
(1)
Asystenci rodzin
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INNOWACJE
(1)
INTERAKCJE SPOŁECZNE
(1)
INTERNET
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KONKUBINAT
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
LĘK
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym w rodzinie
(1)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
POLITYKA
(1)
POLSKA
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Podmiotowość
(1)
Praca socjalna
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REKLAMA TELEWIZYJNA
(1)
Temat: czas
2001-0
(8)
1989-
(6)
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(4)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(17)
wychowanie
(14)
dzieci
(11)
rodzicielstwo
(7)
edukacja
(6)
młodzież
(6)
wychowanie w rodzinie
(6)
ojcostwo
(5)
dziecko niepełnosprawne
(4)
rodzice
(4)
dzieciństwo
(3)
jakość życia
(3)
macierzyństwo
(3)
małżeństwo
(3)
nauczyciel
(3)
rodzina niepełna
(3)
socjologia
(3)
socjoterapia
(3)
szkoła
(3)
wartości
(3)
aktywność fizyczna
(2)
czas wolny
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
konkubinat
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kształcenie
(2)
kultura fizyczna
(2)
metoda Montessori
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
osamotnienie
(2)
polityka
(2)
przedszkole
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
rodzina dysfunkcyjna
(2)
rodzina zastępcza
(2)
rozwód
(2)
samotni rodzice
(2)
samotność
(2)
scenariusze zajęć
(2)
seksualność
(2)
sieroctwo
(2)
socjalizacja
(2)
socjologia edukacji
(2)
socjologia wychowania
(2)
uczeń
(2)
więź rodzinna
(2)
wychowanie do wartości
(2)
wychowanie fizyczne
(2)
Amazonka
(1)
Internet
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkoholizm
(1)
anoreksja
(1)
asystent rodziny
(1)
autorytet pedagogiczny
(1)
badania
(1)
bezrobocie
(1)
bollywood
(1)
cierpienie
(1)
cyberuzależnienie
(1)
człowiek
(1)
dom dziecka
(1)
dorosłość
(1)
duchowość
(1)
dziadkowie
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko chore
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukator zdrowia
(1)
fair play
(1)
filozofia edukacji
(1)
gimnazjum
(1)
handel dziećmi
(1)
hip-hop
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
język
(1)
kobiety
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
kościół katolicki
(1)
kryzys
(1)
kryzys rodzinny
(1)
kultura
(1)
kultura medialna
(1)
kultura popularna
(1)
kultura zdrowotna
(1)
lęk
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
media
(1)
media masowe
(1)
migracja
(1)
migracje zarobkowe
(1)
moralność
(1)
muzyka popularna
(1)
nacjonalizm
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II)
W związku z wyodrębnieniem gimnazjów jako oddzielnego typu szkoły pojawia się konieczność uważnego diagnozowania potrzeb i trudności, zwłaszcza związanych z nauką szkolną, a także wytyczania kierunków wspierania rozwoju tej grupy uczniów. Autorka monografii dzięki wykorzystaniu bogatej literatury pedagogicznej i na podstawie własnych badań obala powszechne przekonanie rodziców i pedagogów, jakoby młodzież gimnazjalna potrzebowała jedynie swobody i niezależności. Udowadnia, że nie oczekuje ona oziębłego odłączenia od rodziców (ang. detachment), ale nadal odczuwa potrzebę silnego z nimi związku (ang. attachement) - zarówno kontroli rodzicielskiej, jak i emocjonalnego wsparcia z ich strony. Bliskie relacje z rodzicami są gwarantem nawiązywania znaczących relacji z rówieśnikami i osiągania sukcesu szkolnego. Książką powinni zainteresować się przede wszystkim nauczyciele i rodzice gimnazjalistów, studenci kierunków nauczycielskich oraz badacze okresu adolescencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2884 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2883.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4003.V.2 [Czytelnia B], 4004.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje wybrane zagadnienia z pedagogiki społecznej dotyczące sytuacji współczesnego dziecka w relacjach z rodzicami, grupą rówieśniczą, mediami i ich uwarunkowania związane z dokonującymi się w tych środowiskach zmianami, ale także uzasadnia aktualność podjętej tematyki i potrzebę prowadzenia dalszych penetracji teoretyczno-empirycznych na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2653 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3826.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2654.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 213-225.
Książka stanowi wprowadzenie w złożone i często skomplikowane zagadnienia z zakresu teorii, badań i historii rodziny, a w szczególności jej zadań opiekuńczo-wychowawczych. Może być przydatna tym czytelnikom, którzy chcieliby skonfrontować własną wiedzę i doświadczenie na temat rodziny z inną perspektywą patrzenia na nią, pogłębić zrozumienie jej złożoności i uwrażliwić na zachodzące w niej zjawiska. Autorzy przedstawili obszar badań pedagogiki opiekuńczej, której głównym przedmiotem jest opieka i wychowanie w rodzinie oraz implikacje tych procesów. Podjęte zagadnienia zaprezentowane zostały w dwóch częściach, stanowiących jednocześnie dwie główne perspektywy patrzenia na rodzinę: współczesną i historyczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15127 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16119.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-187.
Poszukiwania badawcze przedstawione w tej publikacji dotyczyły odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób matki adopcyjne spostrzegają odmienność swojej roli w porównaniu z rolą matek biologicznych oraz w jakim stopniu każdy ze sposobów wiąże się z funkcjonowaniem rodziny adopcyjnej. Podstawę teoretyczną referowanych badań stanowiła teoria relacji adopcyjnych kanadyjskiego socjologa D. Kirka, rozwijana i modyfikowana przez D. Brodzinsky’ego oraz K. Kaye’a.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9138.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, składających się na tę książkę stanowią teksty, które powstały w różnym czasie, pod wpływem różnych impulsów. Łączy je pytanie, które towarzyszy Autorce od początku jej aktywności zawodowej. Jest to pytanie o nauczyciela. Jakie wymagania stawiamy dziś przed nauczycielem, czego od niego oczekujemy? Jak definiujemy tę zawodową rolę? Jest to więc pytanie o miejsce i rolę nauczyciela we współczesnym świecie, o rodzaj wiedzy i kompetencji umożliwiających mu wykonywanie swojej profesji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2256 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5623.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2255.V.5 [Czytelnia B], 7105.V.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 1)
Bibliogr. s. 117-125.
Treść monografii skupia się na roli nauczyciela wychowania fizycznego jako kordynatora szkolnej edukacji zdrowotnej. Całość ujęto w pięć tematycznie powiązanych rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny: opisują dzieje wychowania zdrowotnego, przybliżają sytuację edukacji zdrowotnej w szkole, charakteryzują warsztat zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego oraz kwalifikacje i kompetencje edukatora zdrowia. Rodział czwarty prezentuje wyniki badań ankietowych na temat wybranych aspektów realizacji edukacji zdrowotnej w obecnej szkole, przeprowadzonych wśród nauczycili. Ostatni rozdział koncentruje się na zagadnieniu kultury zdrowotnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16204 [Magazyn 1], P.16219 [Magazyn 1], P.16203 [Magazyn 1], P.16200 [Magazyn 1], P.12987 [Magazyn 1], P.16201 [Magazyn 1], P.16221 [Magazyn 1], P.16197 [Magazyn 1], P.16216 [Magazyn 1], P.16207 [Magazyn 1], P.16193 [Magazyn 1], P.16209 [Magazyn 1], P.16217 [Magazyn 1], P.16202 [Magazyn 1], P.16211 [Magazyn 1], P.16214 [Magazyn 1], P.16208 [Magazyn 1], P.16215 [Magazyn 1], P.12985 [Magazyn 1], P.16198 [Magazyn 1], P.16195 [Magazyn 1], P.16206 [Magazyn 1], P.16222 [Magazyn 1], P.16210 [Magazyn 1], P.16205 [Magazyn 1], P.16194 [Magazyn 1], P.16220 [Magazyn 1], P.16212 [Magazyn 1], P.12986 [Magazyn 1], P.16213 [Magazyn 1], P.16218 [Magazyn 1], P.16196 [Magazyn 1], P.16199 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14119.XVIII.12.2 [Czytelnia B], 14118.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka poświęcona jest problematyce małżeństwa i rodziny. Jest to obszar nauki, który w ostatnich latach wzbudza coraz większe zainteresowanie specjalistów różnych dziedzin (psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy) i rozwija się bardzo dynamicznie. W obszarze psychologii małżeństwa i rodziny wyłaniają się nowe koncepcje i modele, a wyniki badań dostarczają podstaw do formułowania nowych hipotez badawczych i wytyczają nowe kierunki badań. Współczesne przemiany społeczno-ekonomiczne powodują, że wżyciu małżeństw i rodzin pojawiają się nowe problemy, nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. Zjawiska, takie jak: wzrost liczby rozwodów, nowe formy związków, opóźnianie prokreacji i inne, są przykładami znaczących zmian wżyciu rodziny, które można rozpatrywać w szerszym kontekście ekologicznym. Teksty zebrane w publikacji podejmują ważne problemy z życia rodziny i małżeństwa. Wśród autorów znajdują się uznani polscy familiolodzy oraz młodzi naukowcy, którzy na łamach książki dzielą się z Czytelnikiem własnym, świeżym spojrzeniem na zjawiska zachodzące w wybranych obszarach życia rodzinnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11878.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13059.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
W książce zostały przedstawione sytuacje funkcjonowania rodziny migracyjnej. Autorzy przedstawiają wyniki badań prowadzonych wśród kobiet przebywających za granicą, podopiecznych pozostawionych w kraju, oraz wśród rzeczywistych opiekunów dzieci i osób starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22834.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moje Dziecko)
Książka dla rodziców o tym, czy kilka godzin dziennie przed komputerem to już uzależnienie, czy tylko hobby? O tym, czy zablokować strony pornograficzne i pełne przemocy? Oraz dlaczego dziecko ucieka w internet i kiedy należy zareagować? Praktyczny poradnik napisany językiem współczesnych nastolatków, zawierający dodatkowo testy pozwalające rodzicom określić, które zachowania powinny ich zaniepokoić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8449.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9845.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera dwa teksty teoretyczne odnoszące się do znaczenia diagnozy i ewaluacji w projektowaniu oddziaływań o charakterze socjoterapeutycznym. Ponado zamieszczono tu trzy programy socjoterapeutyczne przeznaczone do pracy z dziećmi i młodzieżą na róznych etapach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22599.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22595.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22600.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22596.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opieka i wychowanie w rodzinie / red. Czesław Kępski. - Lublin : Wydawnictwo UMCS, 2003. - 267, [2] s. : tab. ; 24 cm.
Tom zawiera wyniki najnowszych badań pracowników nauki, głównie pedagogów, które mogą wzbogacić naszą wiedzę o rodzinie i rodzinnych formach wychowania, szczególnie w zakresie nowych sytuacji i zagrożeń, które w niewielu tylko wypadkach zostały zauważone, zbadane i podane do publicznej wiadomości. Publikowane rozprawy naukowe przydatne będą zarówno do celów dydaktycznych, szczególnie w kształceniu studentów pedagogiki, poszerzaniu wiedzy nauczycieli i wychowawców, jak też wzbudzić powinny refleksję u osób mających wpływ na decyzje w zakresie reformowania systemu opieki i wychowania w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3468 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3467.V.2 [Wypożyczalnia B], P.5793.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4252.V.2 [Czytelnia B], 7226.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20075.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20074.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej