Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(122)
Forma i typ
Książki
(121)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(105)
dostępne
(77)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(38)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(54)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(3)
Wieczorek-Stachowicz Mirosława
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Bergier Józef (1952- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Domerecka Beata
(2)
Guzy Anna
(2)
Janowski Andrzej (1935- )
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Kocór Maria
(2)
Kosyrz Zdzisław
(2)
Ochmański Marian (1936- )
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Ziółkowska Beata (1967- )
(2)
Bailey Anna (1995- )
(1)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Bartoszewicz Ryszard (nauki kultury fizycznej)
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Błaszczak Dawid
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Charzewski Janusz ( -2003)
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czeczelewski Jan
(1)
Delaney Marie
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fedyn Beata
(1)
Fidelus Anna
(1)
Filipiak Olga
(1)
Forton Mary Beth
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Gaberle Andrzej (1937- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Grodowska Małgorzata
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszka Jerzy
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Heward William L
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Jurczak Adam
(1)
Jurkowski Andrzej (1935- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kieszkowska Anna
(1)
King Gail (1949- )
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korpak Filip
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kowalska Maria
(1)
Kozdroń Ewa
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(1)
Kurlej Wiesław
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Legienis Henryk. Baza agroturystyczna w kraju i w regionach
(1)
Legienis Henryk. Baza turystyczno-wyppoczynkowa dzieci i młodzieży szkolnej w ewidencji kuratoriów oświaty
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Litwicka Patrycja
(1)
Liwo Helena
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marchel Joanna
(1)
Mastalerz Elżbieta
(1)
Materny Katarzyna
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(9)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(118)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(117)
angielski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
UCZNIOWIE
(72)
Uczniowie
(15)
NAUCZYCIELE
(14)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
NAUCZANIE
(7)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(6)
DZIECKO
(6)
Nauczyciele
(6)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
TURYSTYKA
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
ALKOHOLIZM
(4)
CZAS WOLNY od PRACY
(4)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(4)
MŁODZIEŻ
(4)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(4)
PROMOCJA ZDROWIA
(4)
SPORT
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
WYCIECZKI SZKOLNE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
NAŁÓG
(3)
ODPOCZYNEK
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PORADNIKI
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
JĘZYKI
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
NARKOMANIA
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
ODŻYWIANIE
(2)
OSOBOWOŚĆ
(2)
POLSKA
(2)
PRACA DOMOWA UCZNIA
(2)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZEMOC w SZKOLE
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
RODZINA
(2)
STUDENCI
(2)
Studenci
(2)
UCZENIE SIĘ
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
WYCHOWAWSTWO
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ASPIRACJE
(1)
AUTODESTRUKTYWNOŚĆ
(1)
Agroturystyka
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aspiracje
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
CHOROBY
(1)
COVID-19
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
CZAS WOLNY OD PRACY UCZNIA
(1)
Czytanie
(1)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja włączająca
(1)
GIMNAZJA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY I ZABAWY
(1)
GRY SPORTOWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
HIGIENA SZKOLNA
(1)
Higiena szkolna
(1)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
INNOWACJE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Francja
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Kolorado (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Powiat bialski (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Raport z badań
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Dane statystyczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Kryminał
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Poradnik
(1)
Powieść historyczna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Thriller
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Językoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(13)
młodzież
(13)
uczeń
(13)
szkoła
(11)
nauczyciel
(8)
uczniowie
(7)
aktywność ruchowa
(6)
sport
(6)
aktywność fizyczna
(5)
czas wolny
(5)
specjalne potrzeby edukacyjne
(5)
wychowanie
(5)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
nauczanie
(4)
turystyka
(4)
wychowanie fizyczne
(4)
agresja
(3)
alkoholizm
(3)
autyzm
(3)
beletrystyka
(3)
gimnazjum
(3)
narkomania
(3)
niepełnosprawność intelektualna
(3)
profilaktyka
(3)
psychologia
(3)
rekreacja
(3)
teaching
(3)
uczeń niepełnosprawny
(3)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(3)
uzależnienie
(3)
wypoczynek
(3)
Internet
(2)
aktywność
(2)
alkohol
(2)
edukacja zdalna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
gry rekreacyjne
(2)
gry ruchowe
(2)
gry z piłką
(2)
gry zespołowe
(2)
kreatywność
(2)
kultura fizyczna
(2)
learning
(2)
nauczyciele
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
odpoczynek
(2)
profilaktyka uzależnień
(2)
program profilaktyczny
(2)
promocja zdrowia
(2)
rekreacja ruchowa
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
rodzina
(2)
rozwój dziecka
(2)
special educational need
(2)
terapia
(2)
trudności w nauce
(2)
trudności wychowawcze
(2)
uczenie się
(2)
uczeń zdolny
(2)
współpraca szkoły z rodzicami
(2)
zaburzenia zachowania
(2)
EFL
(1)
ELT
(1)
Simple View of Reading
(1)
agresja elektroniczna
(1)
agroturystyka
(1)
aktywizacja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność turystyczna
(1)
alergia
(1)
animacja czasu wolnego
(1)
animator
(1)
arteterapia
(1)
asertywność
(1)
aspiracje
(1)
assistive technology
(1)
autism spectrum condition
(1)
autism spectrum disorders
(1)
autonomia
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
balet
(1)
bilingual reader
(1)
bioterroryzm
(1)
blindness
(1)
cesarskie cięcie
(1)
choroba przewlekła
(1)
choroby reumatyczne
(1)
classroom managment
(1)
communication disorders
(1)
cukrzyca
(1)
cyberagresja
(1)
cyberprzemoc
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
cyberuzależnienie
(1)
cyberświat
(1)
deafness
(1)
depresja
(1)
diagnoza
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 14)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest poświęcona społecznej sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce i w Czechach. Składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz w Polsce. Część ta zawiera wyniki badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, popierane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14286.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Autorka, wykorzystując własne doświadczenie terapeutyczne i edukacyjne, przedstawia zagadnienia, które w związku z tymi zjawiskami powinni poznać dorośli. Omawia mechanizmy wchodzenia dzieci w sytuacje zagrożenia, wyjaśnia, dlaczego to robią, co sprzyja, a co zapobiega ich destrukcyjnym zachowaniom. Ponadto wskazuje, jak powinni działać, postępować dorośli aby pomóc swoim dzieciom. Książka ma wybitne walory praktyczne, zawiera przykłady z życia, autorka proponuje programy edukacyjne, interwencyjne i profilaktyczne, które można włączyć do każdego systemu wychowawczego. Wchodząca reforma edukacji wytworzyła już na takie opracowanie bardzo duże zapotrzebowanie. Zawiera ono niezwykle cenny materiał dla olbrzymiej grupy profesjonalistów-nauczycieli (600 tys.), osób zaangażowanych w profilaktykę (kilkadziesiąt tysięcy) oraz wielotysięcznego środowiska ruch pomocy psychologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3136.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi zbiór opracowań wielu znamienitych autorów z różnych ośrodków naukowych Polski. Składa się z dwóch głównych części: teoretycznej i praktycznej. Książka prezentuje duży zasób teoretycznej wiedzy oraz propozycje działań profilaktycznych i teoretyczncy dla dzieci i młodzieży. Zadaniem autorów jest wskazanie konkretnych działań ograniczających zjawisko uzależnień wśród młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5136.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1163 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka dotyczy podstawowych zagadnień działalności wychowawcy oraz warunków jego pracy. Rozległość omawianych problemów pokazuje, że przyjęta wykładnia teoretyczna, metodyczna i interpretacyjna stanowi jedno z możliwych ujęć tego, co w lekturze dostępne. Nie jest to poradnik dla wychowawców, nauczycieli, przełożonych, czy rodziców. Jest próbą szerszego spojrzenia na osobowość wychowawcy, który w swojej działalności nie kieruje się tylko teoriami o egzystencji wychowanka, lecz zwraca uwagę na jego indywidualne możliwości i potrzeby. Taki wychowawca nigdy nie będzie redukował wychowanka do narzuconego wzorca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5097.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodziny zastępcze stanowią obecnie jedną z istotnych form kompensacji sieroctwa naturalnego i społeczenego. W polskim systemi opieki nad dzieckiej i rodziną najczęściej występującym typem rodzinnej opieki zastępczej są rodziny zastępcze spokrewnione z dzieckiej, tj. dziadkowie, starsze rodzeństwo lub krewni. W swoje pracy Autorka podjęła próbę rozpoznania sytuacji domowej i szkolnej młodzieży gimnazjalnej pozostającej pod opieką tychże rodzin. Kompensacja niedostatków socjalizacyjnych, emocjonalnych i edukacyjnych dzieci wywodzących się najczęściej z rodzin przeżywających trudności związane z zaburzeniem ich struktury lub funkcji, stanowi ogromne wyzwanie. Dając wsparcie, rodzice zastępczy sami niejednokrotnie tego wsparcia potrzebują. Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się pomocą dziecku i rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4902 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5464.IV.6 [Czytelnia B], 5465.IV.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja odnosi się do zaiteresowań autora problematyką związaną z agresywnym zachowaniem się uczniów w środowisku szkolnym oraz możliwościami przeciwdziałania lub zapobiegania temu zjawisku przez nauczycieli. Głównym celem pracy było ustalenie wpływu pedagogicznych kompetencji komunikacyjnych nauczycieli na poprawienie zachowania sie uczniów w środowisku szkolym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5065.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8696.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10155.III.9 [Czytelnia B], 10156.III.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja skierowana głównie do specjalistów, którzy zajmują się opracowywaniem i wdrażaniem działań profilaktycznych, analizą procedur konstruowania programów zapobiegających patologii, w szczególności działań o charakterze wczesnej interwencji. Książka zawiera opisy: autorskich strategii tworzenia programów i wykorzystania modelu KPWI w trakcie tworzenia programów wczesnej interwencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1957 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3213.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 26-29.
Broszura polecana szczególnie nauczycielom i pedagogom, jako cenna pomoc w organizowaniu działań profilaktycznych w szkole. Specjaliści znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: jakie jest miejsce profilaktyki problemów alkoholowych w programie wychowawczym szkoły, jakie działania może podjąć wychowawca, jak przeprowadzić diagnozę sytuacji w klasie, o czym warto pamiętać, planując godzinę wychowawczą czy wywiadówkę profilaktyczną dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.790 [Magazyn 2], B.791 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.789.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 26-29.
Broszura polecana szczególnie nauczycielom i pedagogom, jako cenna pomoc w organizowaniu działań profilaktycznych w szkole. Specjaliści znajdą w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: jakie jest miejsce profilaktyki problemów alkoholowych w programie wychowawczym szkoły, jakie działania może podjąć wychowawca, jak przeprowadzić diagnozę sytuacji w klasie, o czym warto pamiętać, planując godzinę wychowawczą czy wywiadówkę profilaktyczną dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.880 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.879.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.878.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-76.
Główne trudności wychowawcze (agresja, wagarowanie, przemoc, spożywanie alkoholu, wandalizm, kradzieże, narkomania), które stały się przedmiotem badań, autor wyodrębnił w toku obserwacji oraz analizy dokumentów szkolnych i przeprowadzonych na ich podstawie badań pilotażowych. Autor analizuje przyczyny występowania trudności wychowawczych, wskazuje na konsekwencje płynące z nich dla wychowanków i nauczycieli, szkoły i środowiska. Wskazuje również możliwości terapii, pisząc o sposobach ich przezwyciężenia. (z recenzji prof. dr hab. Teresy Zaniewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13793.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Człowiek jako istota społeczna nie potrafi żyć sam. Najlepiej rozwija się, uczy, pracuje, gdy ma wokół siebie innych ludzi. Nie zawsze jednak potrafi docenić obecność drugiego człowieka, zdarza się, że jego zachowanie względem innych daleko odbiega od ogólnie przyjętych norm. Jednym z przejawów takiego zachowania jest stosowanie przemocy. Spotykamy się z nią na każdym kroku: na ulicy, w szkole, w najbliższym otoczeniu. Przybiera ona różne formy - od fizycznego znęcania się po przemoc psychiczną. Jak realizować zadania profilaktyczne w szkole, jaka jest rola rodziców i instytucji wspierających szkołę - na te pytania można znaleźć odpowiedź w książce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1441.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1440.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Wydawnicza)
Praca ma charakter interdyscyplinarny i przekrojowy. Autor w oryginalny sposób opisuje najważniejsze dla procesów socjalizacji wychowania fenomeny. Analizuje na­pięcia pomiędzy autonomią a „społecznym akotwiczeniem”, pomiędzy Ja a wspólnotą i podejmuje rozważania nad wynikającymi z nich konsekwencjami pedagogicznymi. Istotna wartość tego tekstu polega na aktywnym przeciwstawieniu się postawom bez­silności, bezradności i beznadziejności wychowawczej. Okazuje się, że wciąż może­my poszukiwać nowych dróg, nowych odpowiedzi na pytania dotyczące radzenia sobie z agresją i chaosem. Odpowiedzi te mają szczególne znaczenie dla wychowawców i nauczycieli oraz dla studentów kierunków pedagogicznych. Dzięki nowym perspektywom aktywności wy­chowawczej przedstawionym przez niemieckiego pedagoga, ich praca otrzymuje nową jakość. Także wszyscy ci, którzy w chaosie współczesności, w zdecentrowanym i nie­przejrzystym świecie utracili motywację do podejmowania wychowawczego trudu, mogą odnaleźć w rozważaniach Specka cenne inspiracje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7567.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8566.V.2 [Czytelnia B], 8565.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autor odpowiada na pytanie, jakich wymiernych efektów możemy spodziewać się, podejmując działania profilaktyczne w szkole. Zarazem próbuje nakreślić systematyzację naukowych podstaw profilaktyki używania substancji psychoaktywnych. Pierwsza część książki omawia podstawy profilaktyki z perspektywy nauk o wychowaniu, ochrony i promocji zdrowia, wiedzy o czynnikach ryzyka i czynnikach chroniących oraz wybranych teorii psychospołecznych. Druga część relacjonuje metodologię i wyniki eksperymentalnych badań ewaluacyjnych nad popularnymi w Polsce szkolnymi programami profilaktycznymi oraz przedstawia interesujące wyniki badań jakościowych nad kluczowymi elementami tych programów. Książka jest adresowana do pedagogów, psychologów, socjologów i studentów nauk społecznych oraz do liderów i animatorów działań profilaktycznych, którzy poszukują wiedzy na temat podstaw konstruowania i ewaluacji programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2124.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3310.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu ISSN 0239-6009)
Bibliogr. s. 118-125
Gry, zabawy i ćwiczenia z piłką należą do najbardziej lubianych przez dzieci form aktywności ruchowej, w których różnorodność, niepowtrzalność, dynamika, zdobywanie doświadczeń społecznych, emocjonalnych, umysłowych, możliwość doznawania radości i przyjemności stają się dla nich niezaprzeczalnymi wartościami. Niniejsza publikacja to podsumowanie wielu lat badań i studiów nad kreacyjnymi i rekreacyjnymi wartościami ćwiczeń, zabaw i gier z piłką w rozwoju indywidualnym ucznia. Nowa wersja książki jest uzupełniona m.in. o podstawy teoretyczne innowacyjnego wykorzystania w wychowaniu fizycznym aktywności ruchowej z piłką oraz strukturę postępowania dydaktyczno-wychowawczego nauczyciela w tworzeniu środków korygujących zachowania uczniów aktywnością ruchową z piłką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8296 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., także przy rozdz.
Ta książka - to z jednej strony doskonały podręcznik dla wszystkich kierunków pedagogicznych na wyższych uczelniach, zaś z drugiej -materiał do refleksji, przemyśleń i dyskusji dla nauczycieli. Jak pisze Autor we Wprowadzeniu: tematem tej książki ... jest kompetencja w zakresie dawania sobie rady z klasą. W książce zostały pokrótce przedstawione różne teorie pedagogiczne i zdefiniowane terminy, z którymi Czytelnik - obecny lub przyszły nauczyciel - musi być oswojony. Każdy rozdział kończy się ćwiczeniami, które stanowią dobry materiał dydaktyczny dla studentów, a dla nauczycieli - materiał do refleksji. Autor podaje wzory ankiet służące poznawaniu zespołów uczniowskich, prezentuje wyniki badań na temat systemów szkolnych, przedstawia również swoje refleksje na temat stanu polskiej oświaty i kierunków, jakimi - jego zdaniem - powinno podążać reformowanie systemu. Nie podsuwając gotowych recept, daje bogaty materiał do wniosków i przemyśleń. Ogromna bibliografia podpowiada Czytelnikowi lektury, z którymi, być może, chciałby się zapoznać. Autor jest jednym z najwybitniejszych polskich pedagogów; jest autorem kilkunastu książek i kilkudziesięciu artykułów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1963.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość wychowawcy / Zdzisław Kosyrz. - Wyd. 3 rozsz. i popr. - Warszawa : Agencja Wydawnicza CB, 1997. - 266, [2] ; 20 cm.
Głównym celem publikacji jest rozszerzenie ożywienia działalności wychowawczej, zaktywizowanie całej kadry nauczycieli i wychowawców w tej dziedzinie, wytrącenie z chwilowego zastygłego stanu. Podjęto próbę zaprezentowania pedagogicznego sposobu widzenia spraw związanych z rozwojem i doskonaleniem osobowości wychowawcy. Praca składa się z 10 rozdziałów i każdy z nich stanowi odrębną całość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2279.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej