Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(28)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(33)
Autor
Nowak Marian (1955- )
(2)
Papież Jan
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Aksman Joanna
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Bourdieu Pierre (1930-2002)
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Czakon Dorota
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Garbat Marcin
(1)
Gierak-Onoszko Joanna (1980- )
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Harewska Natalia
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jezior Jagoda
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Komar Witold
(1)
Kosiński Piotr (ilustrator)
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kukołowicz Tomasz (1984- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Marchel Joanna
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Neyman Elżbieta
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Szczepański Marek Stanisław (1956- )
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szymczak Wioletta
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Tuohy David
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Zahorska Marta
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
SZKOLNICTWO
(12)
Szkolnictwo wyższe
(5)
NAUCZYCIELE
(4)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
UCZNIOWIE
(3)
WIEŚ
(3)
ASPIRACJE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
NAUCZANIE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
RODZICE
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
SOCJOLOGIA
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adopcja
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Antropologia społeczna
(1)
BEZROBOCIE
(1)
BIELSKO-BIAŁA (woj. śląskie)
(1)
CZĘSTOCHOWA (woj. śląskie)
(1)
DZIECKO WIEJSKIE
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Eskimosi
(1)
GIMNAZJA
(1)
GLIWICE (woj. śląskie)
(1)
GOSPODARKA
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
Indianie
(1)
Instytut Socjologii (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)
(1)
Internaty
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II. INSTYTUT SOCJOLOGII
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KULTURA
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Ludy tubylcze
(1)
MANIPULACJA (psychol.)
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(1)
NAUKA SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
(1)
NAUKI EKONOMICZNE
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie
(1)
Nauki społeczne
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POLSKA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
Piecza nad dzieckiem
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Postawy
(1)
Pracodawcy
(1)
Prawo rodzinne
(1)
RADZIEWICZ, JULIAN (1937-2007)
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZINA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rynek pracy
(1)
SOCJOLODZY
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRUKTURA SPOŁECZNA
(1)
STUDENCI
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studenci zagraniczni
(1)
Szkolnictwo
(1)
UCZNIOWIE GIMNAZJÓW
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Ukraińcy
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Kanada
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Reportaż
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Nauka i badania
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
szkolnictwo wyższe
(7)
edukacja
(3)
niepełnosprawni
(3)
szkoła specjalna
(3)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
integracja społeczna
(2)
metoda Montessori
(2)
rodzina
(2)
socjologia
(2)
Kanada
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
adopcja
(1)
agresja
(1)
aktywność zawodowa
(1)
analiza dyskursu
(1)
antropologia społeczna
(1)
aspiracje
(1)
autorytet pedagogiczny
(1)
badania
(1)
badania społeczne
(1)
bariery architektoniczne
(1)
beletrystyka
(1)
biblioteka
(1)
cudzoziemcy
(1)
cyberprzestrzeń
(1)
dom dziecka
(1)
dzieci
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
edukator zdrowia
(1)
ergonomia
(1)
filozofia społeczna
(1)
gimnazjum
(1)
katolicka nauka społeczna
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
komunikacja międzynarodowa
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konflikt
(1)
kształcenie
(1)
kultura
(1)
kultura zdrowotna
(1)
makrosocjologia
(1)
manipulacja
(1)
media elektroniczne
(1)
menedżer
(1)
mikrostruktura
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
nauki społeczne
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
nierówności edukacyjne
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
opieka nad dzieckiem
(1)
opieka społeczna
(1)
organizacja ucząca się
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogika medialna
(1)
pedagogika opiekuńcza
(1)
postawa
(1)
praca
(1)
pracodawca
(1)
pracownik
(1)
przemoc
(1)
psychologia
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
reportaż
(1)
rodzice
(1)
rodzina zastępcza
(1)
rozwój
(1)
rynek pracy
(1)
socjolog
(1)
socjologia Internetu
(1)
socjologia filozoficzna
(1)
socjologia gospodarki
(1)
socjologia grup etnicznych
(1)
socjologia kultury
(1)
socjologia mediów
(1)
socjologia moralności
(1)
socjologia prawa
(1)
socjologia religii
(1)
socjologia sportu
(1)
socjologia wiedzy
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
struktura społeczna
(1)
studenci
(1)
szkoła
(1)
szkoła podstawowa
(1)
ubóstwo
(1)
uczeń
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uzależnienie
(1)
wielokulturowość
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"(...) tekst książki zawiera wartościowe treści na temat sytuacji studentów niepełnosprawnych w uczelniach wyższych, różnych aspektów ich funkcjonowania w roli studenta, ich edukacji na poziomie wyższym i radzenia sobie z trudnościami w toku studiów. W treściach rozdziałów zawarte są cenne wskazania dotyczące kierunków i sposobów zmian niezbędnych w obiektach uczelni oraz w ich funkcjonowaniu w celu stwarzania młodzieży niepełnosprawnej pełnych szans powodzenia w edukacji na poziomie wyższym". (z recenzji prof. dr hab. Aleksandry Maciarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13016.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 1)
Bibliogr. s. 117-125.
Treść monografii skupia się na roli nauczyciela wychowania fizycznego jako kordynatora szkolnej edukacji zdrowotnej. Całość ujęto w pięć tematycznie powiązanych rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny: opisują dzieje wychowania zdrowotnego, przybliżają sytuację edukacji zdrowotnej w szkole, charakteryzują warsztat zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego oraz kwalifikacje i kompetencje edukatora zdrowia. Rodział czwarty prezentuje wyniki badań ankietowych na temat wybranych aspektów realizacji edukacji zdrowotnej w obecnej szkole, przeprowadzonych wśród nauczycili. Ostatni rozdział koncentruje się na zagadnieniu kultury zdrowotnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16204 [Magazyn 1], P.16219 [Magazyn 1], P.16203 [Magazyn 1], P.16200 [Magazyn 1], P.12987 [Magazyn 1], P.16201 [Magazyn 1], P.16221 [Magazyn 1], P.16197 [Magazyn 1], P.16216 [Magazyn 1], P.16207 [Magazyn 1], P.16193 [Magazyn 1], P.16209 [Magazyn 1], P.16217 [Magazyn 1], P.16202 [Magazyn 1], P.16211 [Magazyn 1], P.16214 [Magazyn 1], P.16208 [Magazyn 1], P.16215 [Magazyn 1], P.12985 [Magazyn 1], P.16198 [Magazyn 1], P.16195 [Magazyn 1], P.16206 [Magazyn 1], P.16222 [Magazyn 1], P.16210 [Magazyn 1], P.16205 [Magazyn 1], P.16194 [Magazyn 1], P.16220 [Magazyn 1], P.16212 [Magazyn 1], P.12986 [Magazyn 1], P.16213 [Magazyn 1], P.16218 [Magazyn 1], P.16196 [Magazyn 1], P.16199 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14119.XVIII.12.2 [Czytelnia B], 14118.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Źródła i Monografie / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 467)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
W publikacji w sposób przekrojowy i syntetyczny przedstawiono rozwój i procesy instytucjonalizacji poszczególnych dyscyplin, osiągnięcia naukowe, a także nowe pola zainteresowań w ramach każdej z nich. W wielu prezentowanych w tomie tekstach czytelnik znajdzie odniesienia do dorobku uznanych myślicieli, którzy współtworzyli socjologię w KUL i uczestniczyli w debacie na temat jej tożsamości i naukowej autonomii. Ich idee, teorie i badania są ciągle źródłem inspiracji dla współczesnej myśli socjologicznej i odzwierciedlają jednocześnie puls socjologii uprawianej w KUL w socjologii jako nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17954.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17953.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem seminarium naukowego. Artukuły pogrupowano w cztery części: Wyzwania i tendencje w rozwoju lokalnym i regionalnym, Egzemplifikacja przemian lokalnych i regionalnych, Edukacja a bezrobocie i lokalny rynek pracy, Oblicza edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1135 [Magazyn 1], P.1133 [Magazyn 1], P.1134 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2198.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2197.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dyskursu Publicznego : kultura, retoryka, demokracja)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Antologia tłumaczeń pięciu tekstów anglo- i niemieckojęzycznych została przygotowana u progu kolejnej reformy systemu nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce. Ma cechy dobrego podręcznika metodologii badań społecznych oraz dostarcza użytecznych narzędzi opisywania zmian zachodzących w rodzimym szkolnictwie wyższym. Pozwala jednocześnie uzyskać perspektywę porównawczą zapoznając czytelnika z konkretnymi kategoriami analitycznymi stosowanymi do opisu stanu sytuacji bieżącej i scenariuszy rozwoju szkolnictwa wyższego w przyszłości w innych krajach. Używane w tekstach narzędzia analizy dyskursu stają się szczególnie przydatne w warunkach wyraźnie nasilonej, publicznej dyskusji na temat problemów polskiej nauki i edukacji akademickiej, w której głos zabierają różni aktorzy społeczni: dziennikarze, akademicy, politycy, przedsiębiorcy. Teorie i badania dyskursu zastosowane w rozprawach zamieszczonych w antologii dostarczają pojęć i kategorii zapewniających bardziej świadomy udział w tej debacie oraz pozwalają zrozumieć, w jaki sposób dzieje uniwersytetu zależą od tego, kto, co i jak o nim mówi. Dla badaczy i badaczek uniwersytetu kwestie związane z dyskursem nie powinny być obojętne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19858.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9170.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10850.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 603-621.
Opracowane przez Jagodę Jezior studium jest rezultatem wieloletniej pracy badawczej prowadzonej na terenie województwa lubelskiego pod kątem wartości wyższego wykształcenia na rynku pracy. Podstawą opracowania jest kilkanaście projektów badawczych, w których uwzględniono opinię różnych kategorii respondentów reprezentujących pracodawców i pracobiorców. Przyjęta wieloaspektowa perspektywa badawcza, oparta na niezmiennie bogatych danych źródłowych, pozwala na uzyskanie wyważonej i niezwykle rzetelnej ekspertyzy, z czym mamy do czynienia w przedłożonej rozprawie. Autorka nie tylko analizuje, interpretuje i zestawia - z największą wnikliwością i skrupulatnością - obszerny materiał empiryczny, ale także nad prowadzonym przedsięwzięciem roztacza cenną refleksję metodologiczną, która sama w sobie stanowi wielką wartość podjętego przedsięwzięcia. Książka jest świadectwem gigantycznej pracy, jaka została wykonana, by uzyskać efekt, z którym Czytelnik ma szansę zapoznać się podczas lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17684.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
27 śmierci Toby'ego Obeda / Joanna Gierak-Onoszko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Dowody na Istnienie, 2019. - 340, [2] strony ; 22 cm.
(Seria Reporterska)
To książka o Kanadzie, jakiej nie znamy i jakiej wolelibyśmy nie znać. Zbyt polubiliśmy myśl, że to kraj szczęśliwy. Joanna Gierak-Onoszko musi nas boleśnie rozczarować. Sprawdza, w jaki sposób Kanadyjczycy mierzą się dziś z grzechami swojej przeszłości. Punktuje absurdy i pułapkitych rozliczeń, pokazuje, że naszej kulturze brakuje skutecznych narzędzi i wzorców, by naprawiać zło. To pasjonująca opowieśc o duchowych granicach zachodniej cywilizacji. W czasie lektury nie raz złapiemy się za głowę [Katarzyna Surmiak-Domańska].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20196 XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej : teoria a praktyka / Natalia Harewska, Grażyna Gajewska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 275, [2] strony : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 225-244 i bibliografia, netografia na stronach 273-275.
Książka składa się z dwóch autorskich części. Pierwszą stanowi analiza naukowa Natalii Harewskiej pt. Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej, będąca w znacznej mierze częścią niepublikowanej rozprawy doktorskiej (2021). Druga zawiera opracowanie Grażyny Gajewskiej pt. Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej i postaw wobec adopcji dziecka realizowana w szkole wyższej, stanowiące rozwinięcie i próbę nowego ujęcia publikowanych wcześniej przez autorkę rozważań (Gajewska, 2009b, 2020, 2021). Liczymy, że zaprezentowane w pracy opisy i wyjaśnienia, studium aktualnej literatury oraz przedstawione wyniki badań wzbogacą stan wiedzy na ten bardzo ważny i nadal mało rozpoznany temat. Jednocześnie być może zainspirują innych badaczy do dalszych studiów. Wierzymy także, że będą one miały również zastosowanie w praktyce, życiu społecznym czy edukacyjnym, a profesjonalizacja pieczy zastępczej w Polsce, szczególnie rodzinnej, będzie na coraz wyższym poziomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21835.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21834.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 167-173.
Książka, opracowana przez uznanych autorów, stanowi interesującą poznawczo podróż przez umiędzynarodowione, a więc kulturowo zróżnicowane środowisko wyższych uczelni. Prezentuje szerokie spektrum zachowań o podłożu społeczno-kulturowym i religijnym, które cudzoziemcy mogą uzewnętrzniać podczas pobytu w polskich ośrodkach akademickich, a także wyjaśnia, jak właściwie na nie reagować. Dostarcza wiedzy na temat zarządzania zachowaniami kulturowymi w szkolnictwie wyższym, przygotowania wizyt oraz obsługi obcokrajowców na terenie uczelni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18622.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18621.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej