Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(119)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(111)
dostępne
(90)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(39)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(61)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Camarda Sylwia
(10)
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Siara Olga
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Skorek Ewa Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(2)
Czapiga Alina
(2)
Domagalska Małgorzata
(2)
Fuks Agata
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Marchel Joanna
(2)
Matyja Małgorzata
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Olchowik Grażyna
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Ziętara Renata
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bates Ames Louis (1908- )
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun Eldon D. (1943- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Brock Avril
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cullinan Bernice
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Davis Ronald D. (1942- )
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Ilg Frances L. (1902- )
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalicińska Urszula
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kocór Maria
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lichota Małgorzata
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Marchwicki Piotr
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
McGuinness Diane
(1)
Michalska Agnieszka (nauki medyczne)
(1)
Mikołajczak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Opolska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(7)
1945-1989
(5)
1918-1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(119)
Holandia
(3)
Język
polski
(119)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
DZIECKO
(61)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(29)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
Metoda Montessori
(10)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
MŁODZIEŻ
(7)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(7)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
MOWA
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CZYTANIE
(4)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(4)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
WYCHOWANIE
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
ZACHOWANIE
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(2)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kreatywność
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
METODA BOBATHÓW
(2)
Metody nauczania
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
Młodzież
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
Nauczanie
(2)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
PAMIĘĆ
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PISANIE
(2)
PORADNIKI
(2)
PSYCHOTERAPIA
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychomotoryka
(2)
RODZINA
(2)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
TERAPIA ZAJĘCIOWA
(2)
UCZUCIA
(2)
Wychowanie
(2)
Żłobki
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
AUTYZM
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
CHOROBY PSYCHICZNE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
Czytanie
(1)
DIAGNOZA
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO CHORE PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO GŁUCHE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GRY KOMPUTEROWE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
HIGIENA
(1)
JĄKANIE
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
JĘZYKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
KOMPUTERY
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(5)
Praca zbiorowa
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
Antologia
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(17)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(30)
edukacja
(12)
edukacja wczesnoszkolna
(12)
rozwój psychofizyczny
(10)
metoda Montessori
(8)
wychowanie
(8)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie przedszkolne
(7)
dziecko niepełnosprawne
(5)
edukacja przedszkolna
(5)
rehabilitacja
(5)
ADHD
(4)
autyzm
(4)
children
(4)
dziecko autystyczne
(4)
psychologia
(4)
rozwój dziecka
(4)
terapia
(4)
zaburzenia rozwoju
(4)
aktywność twórcza
(3)
czytanie
(3)
dysleksja
(3)
integracja sensoryczna
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
młodzież
(3)
pedagogika
(3)
pisanie
(3)
rodzice
(3)
rozwój fizyczny
(3)
rozwój psychiczny
(3)
rozwój psychomotoryczny
(3)
stymulacja sensoryczna
(3)
zaburzenia zachowania
(3)
zespół Aspergera
(3)
czas wolny
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
diagnoza psychopedagogiczna
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
embriologia
(2)
integracja sensomotoryczna
(2)
język angielski
(2)
kinezjologia edukacyjna
(2)
kształcenie
(2)
logopedia
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
mózg
(2)
nauczanie
(2)
plastyka
(2)
psychoterapia
(2)
reading
(2)
rodzina
(2)
rozwój
(2)
rozwój emocjonalny
(2)
sprawność fizyczna
(2)
teaching
(2)
trudności w czytaniu
(2)
trudności w pisaniu
(2)
trudności w uczeniu się
(2)
twórczość
(2)
wiek przedszkolny
(2)
więź emocjonalna
(2)
zabawa
(2)
zmysły
(2)
żłobek
(2)
Biała Podlaska
(1)
Maria Montessori
(1)
adaptacja
(1)
arteterapia
(1)
astma
(1)
autoterapia
(1)
baraszkowanie
(1)
behawioryzm
(1)
biblioterapia
(1)
book
(1)
child development
(1)
children's literature
(1)
choroba przewlekła
(1)
communication
(1)
cukrzyca
(1)
czytelnictwo
(1)
developing literacy
(1)
diagnoza funkcjonalna
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dorastanie
(1)
dotyk
(1)
dyslalia rozszczepowa
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko niewidome
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja kreatywna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
119 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Etapy wychowania / Maurice Debesse. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo "Żak", 1996. - 120, [2] s. ; 21 cm.
Autor przeciwstawia się pedagogice autorytetu i przymusu, pedagogice nakazów, ale nie akceptuje radykalnych zasad pedagogiki swobody. Szuka drogi pośredniej między krańcowościami przymusu i samowoli, szanuje indywidualność, ale ostrzega przed jej kaprysami, wskazuje drogę wolności splecionej jednak z odpowiedzialnością, ceni twórcze poszukiwania i innowacje, ale docenia rolę trwałych nawyków w życiu jednostek, chce przezwyciężyć konflikty między dyrektywą wychowania człowieka i dyrektywą wychowania obywatela, akcentuje rolę wychowania, ale uwydatnia równocześnie znaczenie procesów immanentnego rozwoju każdej jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1876.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 1644-0552 ; nr 122)
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy tekstów, składających się na niniejszy tom, podejmują problematykę diagnozy psychologicznej w ujęciu rozwojowo-wychowawczym i wychowawczo-klinicznym, a więc nachylonej w kierunku oceny zaawansowania różnych aspektów psychologicznych i szacowania szans rozwojowych oraz rozpoznawania problemów stricte klinicznych w okresie szkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12252.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi cz. 1 materiałów z konferencji, Nałęczów 12-14 listopada 2004 r.
Bibliogr. przy ref.
W książce przedstawiono zagadnienia związane z rozwojem i edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dotyczą one zarówno teorii, jak i praktyki pedagogicznej. Mamy nadzieję, że publikacja będzie cennym źródłem wiedzy na temat uwarunkowań rozwojowych i edukacyjnych dzieci, teorii wyjaśniających złożone procesy ich wzrastania i kształcenia, a także możliwości wykorzystywania w edukacji bardziej efektywnych, alternatywnych oraz innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych. Książka jest adresowana do pedagogów i psychologów, teoretyków i praktyków, pracowników naukowo-dydaktycznych szkół wyższych oraz nauczycieli placówek oświaty i wychowania, a także studentów kierunków pedagogicznych oraz rodziców interesujących się rozwojem i edukacją swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9141.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5213 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała aby jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia, wpływające na niepowodzenia szkolne. Kwestionariusz powstał na podstawie doświadczeń wyniesionych z pracy w szkole integracyjnej. Badania diagnostyczne dotyczą różnych płaszczyzn zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3458 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4248.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 16, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja jest próbą ukazania różnych uwarunkowań i kontekstów edukacji oraz rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz możliwości zabezpieczania dla nich pomocy i wsparcia. Praca zawiera teksty o zróżnicowanym charakterze oraz zakresie podejmowanej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18918.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22317.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22316.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3249 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2039.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 151-152.
Książka dostarcza wiedzy o sposobach radzenia sobie z dzieckiem autystycznym w życiu codziennym oraz zapewnienia jemu i sobie radości ze wspólnego funkcjonowania przez wzajemnego osiągania sukcesów. Zawiera analizę indywidualnych przypadków, z którymi autorka spotkała się podczas swojej pracy terapeutycznej, m.in. opis i analizę przypadku chłopca autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, analizę indywidualnego przypadku chłopca z zaburzeniami przystosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Literatura dla rodziców" s. 243-244, bibliogr. s. 245-248.
Droga do samodzielności otwiera nową serię „Jak wspomagać” pod redakcją prof. Anny Izabeli Brzezińskiej. Uznani autorzy prezentują najnowszą wiedzę i służą cennymi radami i praktycznymi informacjami. Książka Droga do samodzielności to absolutny niezbędnik dla tych wszystkich, dla których ważny jest optymalny rozwój dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Znajdziesz w niej odpowiedzi na pytania: Jakie są skutki niepełnosprawności dla dziecka i jego rodziny? Jakie jest życzliwe i błędne koło w wychowaniu dziecka z ograniczoną sprawnością? Jak mądrze wspierać dziecko i prowadzić je do samodzielności? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, sięgnij po tę książkę. Jej autorzy w przystępny sposób przedstawiają sposoby wspierania rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Prezentują zarówno najważniejsze czynniki, które ów rozwój mogą stymulować, jak i te, które go utrudniają, a nawet mogą przeszkodzić w jego prawidłowym przebiegu. Zadaniem książki jest pokazanie rodzicom i opiekunom, co może osiągnąć ich wychowanek na danym etapie rozwoju, jeśli stworzy mu się optymalne warunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9423.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-193.
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju. Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie – dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych. Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8103.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9453.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22313.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22312.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-173.
Zamierzeniem autorów jest wprowadzenie lekarzy pediatrów, fizjoterapeutów, psychologów, logopedów i pedagogów w problematykę rozwoju psychomotorycznego, kliniki zaburzeń wynikających z uszkodzenia niedojrzałego o.u.n. jak również zagadnień diagnostycznych i terapeutycznych dzieci z porażeniem mózgowym oraz ich neurofizjologicznego uzasadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8298 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 119)
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą. Rzadko kiedy zauważa się, że między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób „ułożenia w głowie” oglądanego komunikatu może być mniej lub bardziej trafny, co przekłada się na poziom jego rozumienia. Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki. Odbiorców znajdzie zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5799.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7231.V.7 [Czytelnia B], 7230.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 211-[214].
Książka jest przeznaczona dla rodziców i wychowawców najmłodszych dzieci specjalnej troski. Pokazuje, jak ważna jest sprawa przeżyć i postaw ich rodziców i jaki ma wpływ na skuteczność terapii. Autorzy omawiają potrzeby dzieci niepełnosprawnych i metody aktywizujące ich rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2102 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3296.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2101.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach
Zbiór artykułów przedstawiających niektóre z problemów istotnych dla terapii pedagogicznej osób niepełnosprawnych, m.in. zagadnienia terapii logopedycznej, terapii dzieci z wadą słuchu czy dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Adresowany jest do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno teoretyków, jak i praktyków – studentów pedagogiki specjalnej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, rodziców dziecka z niepełnosprawnością i in.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9893.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodycy - Nauczycielom)
Książka zawiera analizę pracy autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizację pracy w klasie integracyjnej oraz przykłady gier i zabaw kształcących i pobudzających, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Głównymi adresatami są nauczyciele prowadzący klasy zintegrowane i rodzice dzieci niepełnosprawnych. Przemyślenia i propozycje autorki mogą być zaczątkiem wielu dobrych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8359.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9734.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej