Domagalska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Evans Virginia
(159)
Dooley Jenny
(113)
Zaborowska Joanna
(73)
Rudnicki Bogdan
(70)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910)
(48)
Domagalska Małgorzata
(-)
Kruczek Zygmunt
(45)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(43)
Cruz Christopher sol
(34)
Herrera Mario
(34)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(33)
Oxenden Clive
(32)
Puškin Aleksandr Sergeevič (1799-1837)
(32)
Latham-Koenig Christina
(30)
Gogol' Nikolaj Vasil'evič (1809-1852)
(29)
Jakubaszko Juliusz
(29)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(29)
Bergier Józef (1952- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Partycki Sławomir (1951- )
(27)
Mitchell H.Q
(25)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(25)
Harrison Mark (1955- )
(24)
Kokot Franciszek (1929- )
(24)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(23)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(23)
Kenny Nick
(22)
Kózka Maria
(22)
Zarzycka Danuta
(22)
Ślusarska Barbara
(22)
Hrapčenko M.B. (1904-1986)
(20)
Kacprzak Lech
(20)
Kübler Andrzej
(20)
Mruk Henryk
(20)
Gajewski Piotr (medycyna)
(19)
Jarosz Mirosław (1957- )
(19)
Scott Sally
(19)
Siwiński Wiesław (1934- )
(19)
Ciekanowski Zbigniew
(18)
Gołembski Grzegorz
(18)
Newbrook Jacky
(18)
Opul'skaâ L.D
(18)
Rejman Krzysztof
(18)
Taylore-Knowles Steve
(18)
Dmochowska Halina
(17)
Gaździk Tadeusz Szymon (1954- )
(17)
Jones Leo (1943- )
(17)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(17)
Scott-Barrett Fiona
(17)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(17)
Szczeklik Andrzej (1938-2012)
(17)
Szuścik Urszula
(17)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(17)
Abbs Brian (1935- )
(16)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(16)
Edwards Lynda
(16)
Freebairn Ingrid
(16)
Gawęcki Jan (1944- )
(16)
Maryniarczyk Andrzej
(16)
McCarthy Michael (1947- )
(16)
Milton James
(16)
Ochmański Marian (1936- )
(16)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(16)
Belczyk Arkadiusz
(15)
Mann Malcolm
(15)
Montessori Maria (1870-1952)
(15)
Mourão Sandie
(15)
Nowak Marian (1955- )
(15)
O'Connell Sue
(15)
Sawicki Jarosław
(15)
Skoczylas Zbigniew
(15)
Stasiak Andrzej
(15)
Bręborowicz Grzegorz H. (1948- )
(14)
Camarda Sylwia
(14)
Ciechaniewicz Wiesława
(14)
Francke Barbara
(14)
Grzywacz Jacek
(14)
Halemba Piotr (1966- )
(14)
Jalinik Mikołaj
(14)
Kotler Philip (1931- )
(14)
Kozubski Wojciech (1955- )
(14)
Maik Wiesław (1941- )
(14)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(14)
May Peter
(14)
Mierzejewski Donat Jerzy (1959- )
(14)
Stanton Alan
(14)
Zbucki Łukasz
(14)
Zenderowski Radosław (1974- )
(14)
Łuczkiewicz Grzegorz
(14)
Emmerson Paul
(13)
Evans Virginia (1945- )
(13)
Fowler W.S
(13)
Gude Kathy
(13)
Kamiński Bogdan
(13)
Kawalec Wanda
(13)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(13)
Moryś Janusz (1958- )
(13)
Nowak Edward (1951- )
(13)
O'Dell Felicity (1947- )
(13)
Siara Olga
(13)
Stephens Mary
(13)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Diagnostyka medyczna
(2)
Fizjoterapia
(2)
METODA BOBATHÓW
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Choroby układu nerwowego
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
FIZYKOTERAPIA
(1)
Metody fizjoterapeutyczne
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Słowo kluczowe
choroba Parkinsona
(1)
diagnoza funkcjonalna
(1)
dzieci
(1)
mózg
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
neurofizjologia kliniczna
(1)
neurologia kliniczna
(1)
niewydolność oddechowa
(1)
rehabilitacja neurologiczna
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
stwardnienie rozsiane
(1)
udar mózgu
(1)
układ nerwowy
(1)
usprawnianie
(1)
uszkodzenie mózgu
(1)
uszkodzenie rdzenia kręgowego
(1)
zespół Guillaina-Barrégo
(1)
ćwiczenia ruchowe
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Podręcznik zainteresuje studentów i absolwentów fizjoterapii, a także lekarzy w trakcie specjalizacji z rehabilitacji i neurologii dziecięcej. Cenne informacje znajdą w nim także rodzice i opiekunowie poszukujący rzetelnych informacji o postępowaniu usprawniającym w mózgowym porażeniu dziecięcym. Zwięźle i kompleksowo przedstawiono współczesny stan wiedzy na temat mózgowego porażenia dziecięcego, metod usprawniania, takich jak metoda NDT-Bobath, Vojty i inne. Dodatkową zaletą opracowania jest dołączony do każdego rozdziału obszerny wybór piśmiennictwa, umożliwiający zainteresowanym czytelnikom poszerzenie wiedzy z omawianego tematu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20748.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20747.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
W ostatnich latach można zaobserwować w Polsce bardzo dynamiczny rozwój fizjoterapii. Złożyło się na to kilka istotnych czynników. Jednym z nich jest zapewne uregulowanie zawodu fizjoterapeuty. Rzetelna wiedza z zakresu fizjoterapii, jak i umiejętności praktyczne w kontekście wejścia w życie Ustawy o zawodzie fizjoterapeuty (Dz. U. 2015, poz. 1994 ze zm.) nabierają bowiem nowego znaczenia. Ustawa ta nie tylko nadaje fizjoterapeucie kompetencje zawodowe w zakresie funkcjonalnej diagnostyki oraz samodzielnego wykonywania i programowania fizjoterapii, ale równocześnie nakłada na niego olbrzymią odpowiedzialność zawodową w tym zakresie. Znaczącą rolę odegrały tu także prowadzone w coraz szerszym zakresie badania naukowe dotyczące oceny skuteczności różnych form, środków i metod fizjoterapii stosowanych w procesie rehabilitacji pacjentów w różnym wieku i z rozmaitymi schorzeniami i dysfunkcjami. W nawiązaniu do powyższego Fizjoterapia w schorzeniach neurologicznych – kompendium wiedzy z zakresu zarówno klinicznych podstaw fizjoterapii, diagnostyki funkcjonalnej, jak i tzw. neurorehabilitacji – będzie niezwykle pomocne w zdobywaniu wiedzy przez studentów kierunku fizjoterapia, osoby realizujące specjalizację z fizjoterapii, jak również fizjoterapeutów oraz innych specjalistów pracujących z pacjentami ze schorzeniami neurologicznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17621 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18958.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18957.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-173.
Zamierzeniem autorów jest wprowadzenie lekarzy pediatrów, fizjoterapeutów, psychologów, logopedów i pedagogów w problematykę rozwoju psychomotorycznego, kliniki zaburzeń wynikających z uszkodzenia niedojrzałego o.u.n. jak również zagadnień diagnostycznych i terapeutycznych dzieci z porażeniem mózgowym oraz ich neurofizjologicznego uzasadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8298 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 166-169.
Podstawy usprawniania neurorozwojowego według Berty i Karela Bobathów - Ponieważ w dotychczasowej praktyce często dość przypadkowo dobiera się metody postępowania usprawniającego, przedstawiamy na wstępie, w olbrzymim skrócie, podstawowe założenia, główne zasady oraz zalety i wady pięciu najpowszechniej obecnie stosowanych na świecie metod rehabilitacji dzieci z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego - Z wstępnego opisu wyłączono koncepcję NDT-Bobathów, jako że stanowi ona zasadniczy temat niniejszego opracowania. Ksiażka zainteresuje specjalistów rehabilitacji, fizjoterapii oraz lekarzy neurologów. Od ponad 150 lat niezmiennie obserwuje się olbrzymie zainteresowanie problemem mózgowego porażenia dziecięcego (m.p.dz.). Znaczna oraz stale rosnąca populacja dzieci z różnymi postaciami tego zespołu stanowiła zawsze poważny problem społeczny. Poglądy dotyczące zarówno obrazu klinicznego, przyczyn i częstości występowania, jak i możliwości diagnostycznych ulegały znacznym przeobrażeniom. Wypracowano także wiele metod tzw. kompleksowego oddziaływania, zwanego postępowaniem usprawniającym, które różnią się nie tylko sposobem podejścia do zagadnień rozwoju psychomotorycznego czy problemu mózgowego porażenia dziecięcego, lecz przede wszystkim rodzajem i formą wykorzystywanych środków oraz zasadami ich stosowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16943.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej