Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(128)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(128)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(119)
dostępne
(101)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(35)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(75)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(120)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(13)
Montessori Maria (1870-1952)
(13)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Brańka Zofia
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Kielin Jacek
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Makowska Alicja
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bernet William
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Braun-Gałkowska Maria (1939- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chmielewska Kamila
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czuba Barbara Agnieszka
(1)
Danek Danuta (1938- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Emeryk Andrzej
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kendall Philip C
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Knopp Katarzyna A
(1)
Kocór Maria
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(1)
Lemish Dafna (1951- )
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(7)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(11)
1945-1989
(6)
1918-1939
(5)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(128)
Holandia
(3)
Kiribati
(1)
Język
polski
(129)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(8)
Psycholodzy
(7)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
DZIECKO
(54)
Dzieci
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(14)
MŁODZIEŻ
(13)
Metoda Montessori
(11)
RODZINA
(11)
Młodzież
(9)
AGRESYWNOŚĆ
(6)
Wychowanie
(6)
CHORZY w RODZINIE
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rodzice
(5)
UCZNIOWIE
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
NAUCZANIE
(4)
Psychologia
(4)
Psychoterapia
(4)
RODZICE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
ZESPÓŁ ADHD
(4)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
DZIECKO z ADHD
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
Nauczanie
(3)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
Stres
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(3)
ZACHOWANIE
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Metody nauczania
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZEMOC w RODZINIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
RODZINA NIEPEŁNA
(2)
ROZWÓD
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwód
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
Systemy rodzinne
(2)
TELEWIZJA
(2)
Trauma
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZUCIA
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Algebra
(1)
Alienacja rodzicielska
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arytmetyka
(1)
Atopowe zapalenie skóry
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
DIAGNOZA
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO CHORE NA PADACZKĘ
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(16)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(10)
Podręcznik
(7)
Antologia
(5)
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
LITERATURA DZIECIĘCA
(4)
PORADNIKI
(4)
Wykład
(3)
Raport z badań
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(50)
Edukacja i pedagogika
(31)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(53)
młodzież
(17)
psychologia
(17)
rodzina
(15)
edukacja
(11)
metoda Montessori
(9)
rodzice
(9)
agresja
(8)
wychowanie
(8)
stres
(7)
rozwój dziecka
(6)
rozwój psychofizyczny
(6)
terapia
(6)
autyzm
(5)
rozwód
(5)
ADHD
(4)
depresja
(4)
integracja sensoryczna
(4)
literatura dziecięca
(4)
psychologia dziecka
(4)
rodzicielstwo
(4)
rozwój emocjonalny
(4)
rówieśnicy
(4)
samobójstwo
(4)
więź rodzinna
(4)
zaburzenia zachowania
(4)
dziecko niepełnosprawne
(3)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
książka
(3)
pomoc psychologiczna
(3)
przemoc
(3)
przemoc w rodzinie
(3)
psychoterapia
(3)
rozwój społeczny
(3)
szkoła
(3)
trudności szkolne
(3)
twórczość
(3)
uczeń
(3)
uzależnienie
(3)
zaburzenia lękowe
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zaburzenia rozwoju
(3)
zespół Aspergera
(3)
Internet
(2)
behawioryzm
(2)
czas wolny
(2)
czytelnictwo
(2)
diagnoza
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko krzywdzone
(2)
dziecko maltretowane
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
emocje
(2)
homoseksualizm
(2)
impulsywność
(2)
język
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciele
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
pamięć
(2)
pedagogika
(2)
profilaktyka
(2)
przedszkole
(2)
przestępczość nieletnich
(2)
przetwarzanie informacji
(2)
przyswajanie języka
(2)
przywiązanie
(2)
psychologia kliniczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
rodzina niepełna
(2)
rozwój fizyczny
(2)
rozwój językowy
(2)
rozwój poznawczy
(2)
rozwój prenatalny
(2)
rozwój seksualny
(2)
samokontrola
(2)
samoocena
(2)
seksualność
(2)
sytuacja trudna
(2)
teoria Piageta
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczenie się
(2)
więź emocjonalna
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
zaburzenia emocjonalne
(2)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zespół Downa
(2)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(2)
AIDS
(1)
English language
(1)
HIV
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4924.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Pedagogika)
Publikacja stanowi zachętę do poszukiwania własnej drogi we wspólnym przeciwstawianiu się agresji u dzieci. Może także ułatwić nauczycielom projektowanie i podejmowanie profilaktyki agresji na poziomie klasy i szkoły. Książka adresowana jest nie tylko do profesjonalistów - nauczycieli, wychowawców, psychologów, pegagogów czy terapeutów, jest adresowana także do wszystkich tych, których interesuje prawdziwe wychowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3733 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3530.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2502.VI.12 [Czytelnia B], P.2278.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Etapy wychowania / Maurice Debesse. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo "Żak", 1996. - 120, [2] s. ; 21 cm.
Autor przeciwstawia się pedagogice autorytetu i przymusu, pedagogice nakazów, ale nie akceptuje radykalnych zasad pedagogiki swobody. Szuka drogi pośredniej między krańcowościami przymusu i samowoli, szanuje indywidualność, ale ostrzega przed jej kaprysami, wskazuje drogę wolności splecionej jednak z odpowiedzialnością, ceni twórcze poszukiwania i innowacje, ale docenia rolę trwałych nawyków w życiu jednostek, chce przezwyciężyć konflikty między dyrektywą wychowania człowieka i dyrektywą wychowania obywatela, akcentuje rolę wychowania, ale uwydatnia równocześnie znaczenie procesów immanentnego rozwoju każdej jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1876.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest poświęcona zagadnieniom rodziny w bardzo szerokim ujęciu teoretycznym i badawczym. Szczególny nacisk poszczególni autorzy położyli na rodzinę współczesną. Tom siódmy składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera artykuły charakteryzujące przemiany zachodzące we współczesnej rodzinie. Części druga i trzecia opracowania charakteryzują doświadczenia wychowawcze dziecka, które wynikają ze zróżnicowań środowiska rodzinnego i wprowadzania dziecka w świat wartości. W czwartej części autorzy poruszają problem doświadczeń twórczych i estetycznych dziecka, w jakie wprowadza się je przez różne formy kontaktu ze sztuką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15957.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to czytelnie przedstawione narzędzie badawcze stosowane do oceny wpływu zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne na uczestników, zwłaszcza w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego. W książce zamieszczono dwie skale. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka. Ułatwia prowadzenie i rejestrację obserwacji wybranych aspektów zachowania. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) służy natomiast do oceny dorosłego w roli partnera dziecka podczas zajęć. Ponadto umożliwia ocenę wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4550.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11601.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8376 [Magazyn 1], 9753 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Wielu specjalistów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo uważa, że w prowadzeniu skutecznej terapii dzieci kluczową rolę odgrywają ich rodzice. Tymczasem autor książki zauważa, że współpraca ta w zasadzie rzadko kończy się sukcesem. Jacek Kielin uważa, że współpraca z rodzicami jako podstawa relacji pomiędzy specjalistą pracującym z dzieckiem a jego rodzicem się nie sprawdza i często może nawet szkodzić wszystkim zaangażowanym w to osobom. Rodzice nie będą nigdy dla terapeutów równorzędnymi partnerami w procesie terapii ich dzieci, gdyż mimo wielkich chęci, gorącego serca i miłości, jaką darzą swoją pociechę, nie mają przecież zawodowego przygotowania, specjalistycznej wiedzy i nie posiadają predyspozycji potrzebnych do pracy terapeutycznej. Z dziećmi nie współpracujemy, ale im pomagamy. Rodzicom także, jak mi się wydaje powinniśmy pomagać, bo oni proszą o pomoc, a nie o współpracę - pisze Jacek Kielin. Jego książka ma ułatwić psychoterapeutom to zadanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3206.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1928.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10075 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 278-289.
Trwałość związku małżeńskiego we współczesnych czasach jest coraz mniejsza. Uwarunkowania tego negatywnego zjawiska należy poszukiwać w obszarach emocjonalnych, społecznych, kulturowych, osobowościowych, materialnych i biologicznych rodziców. Rozwód rodziców jest zawsze traumatycznym przeżyciem zarówno dla nich samych jak i dla dzieci. Następuje bowiem rozpad więzi osobowych i uczuciowych, który wywołuje silne poczucie izolacji emocjonalnej i społecznej, poczucie krzywdy, a nawet odrzucenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11589.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika serca : wychowanie emocjonalne w XXI wieku / redakcja naukowa Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Jan Łaszczyk, Bogusław Śliwerski. - Wydanie 2 uzupełnione i rozszerzone - Warszawa : Difin, 2020. - 250 stron : faksymilia, fotografie ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 242-250.
Książka ma na celu wspieranie i propagowanie idei pedagogiki serca i związanej z nią społecznej inicjatywy powołania Komitetu Upowszechniania Wychowania Emocjonalnego Pedagogika Serca, którego honorowym patronem jest Maria Łopatkowa. Celem Komitetu jest uzyskanie zgody Organizacji Narodów Zjednoczonych na dodatkowy wpis w Konwencji Praw Dziecka, odnoszący się do obowiązkowego kształcenia uczuć wyższych w systemach edukacyjnych państw członkowskich ONZ i rozwijania u dzieci i młodzieży zdolności kochania oraz empatii. Pedagogika serca powinna stać się dla każdego pedagoga i nauczyciela wyznacznikiem sposobu pracy i jej perspektywą. Nowe pokolenie wychowane w duchu pedagogiki serca realizując wzór osobowy Homo Amans człowieka miłującego ludzi i świat człowieka pokoju, rozpoczęłoby pozytywną globalizację świata, zmierzając do upragnionego przez ludzkość celu do trwałego pokoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20165.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 1946 London lectures.
Indeks.
Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym świecie jej mądrość, wiedzę i doświadczenie z korzyścią dla niezliczonych dzieci – dziś i w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22363.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22362.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w przystępny dla każdego czytelnika sposób uświadomi Ci, jak zmienić swoje zachowanie, by wpłynąć na przemianę swoich dzieci. Obustronne zrozumienie w relacji rodzic-dziecko jest bardzo ważne. Rozmowa z pociechą to również umiejętność słuchania tego, co ma ona do powiedzenia. Sztuka komunikowania się z dziećmi wcale nie musi być trudna, o czym możesz przekonać się, sięgając po ten poradnik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1882.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 1)
Bibliogr. przy rozdz. Listy książek polecanych s. 115-[118].
Książka omawia repertuar literacki adresowany do najmłodszych odbiorców, tj. dzieci w wieku 0-3 lat. Pisana była z dwóch perspektyw - osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą - oraz rodzica. Znalazły się w niej rozdziały dotyczące pierwszych utworów przeznaczonych dla maluchów, klasyki literatury dziecięcej, "wydawnictw seryjnych". Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony problemom małych dzieci (np. oswajanie z przedszkolem, lęk przed ciemnością, wizyty u dentysty). Całość uzupełnia "kącik dla rodziców" oraz listy lektur dla najmłodszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13999 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13998.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12418.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 4)
Książka przedstawia repertuar literacki adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat). Do omówienia w tym tomie były wybierane następujące pozycje: ksiązki nowe, wydane kilka lat temu, wielka klasyka, pozycje pogodne, wesołe oraz własne lektury domowe. Pisana była z dwóch perspektyw: osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą oraz rodzica. Na szczególną uwagę zasługują rozdziały poświęcone książkom edukacyjnym, tematom trudnym (jak śmierć czy wojna) oraz legendom i książkom religijnym dla dzieci. Całość uzupełnia rozdział "książki o książkach", czyli o publikacjach dotyczących literatury dla dzieci w różnych jej wymiarach oraz lista książek polecanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14010 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14009.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13376.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta, przeznaczona dla rodziców i wychowawców, obejmuje psychologiczną problematykę dorastania. Ten okres w życiu naszych dzieci jest przez wielu rodziców oczekiwany z niepokojem i następnie przeżywany w nastroju obaw i zmartwień. A przecież dorastanie może być zarówno dla młodzieży, jak i dla jej rodziców pasjonującą przygodą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.795 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.796.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 5)
Bibliogr. s. 147-156.
Alicja Ungeheuer-Gołąb ponownie nawiązuje dialog z pośrednikami literatury: bibliotekarzami, rodzicami, wychowawcami. Autorka pokazuje jak w wieku 4-6 lat najważniejszy staje się stosunek dziecka do literatury i prezentuje sposoby, które dziecko - z pomocą dorosłego - może wykorzystywać, by poznać dzieło literackie. Książka proponuje pasjonującą wizję literatury jako świata, który rodzi się wraz z odbiorem, świata, który przed przedszkolakiem powinni otworzyć dorośli, świata, który dzięki słowom i obrazom zaspokaja ważne potrzeby emocjonalne, intelektualne, społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14003 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14002.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14001.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik przeznaczony szczególnie dla studentów uczelni pedagogicznych ale nie tylko. Książka zawiera następujące rozdziały: Człowiek w czasie i przestrzeni; Rozwój fizyczny; Rozwój motoryczny; Układy regulujące i integrujące (układ nerwowy i hormonalny); Układ odpornościowy; Genetyczne i środowiskowe czynniki rozwoju człowieka i zachowania; Rozwój seksualny; Problemy wieku starczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1874 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.787.III.2 [Wypożyczalnia B], P.786.III.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1873.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, które nie musi być bolesnym i dokuczliwym przeżyciem, ale może stać się motorem korzystnych zmian w rozwoju dziecka. W pozycji przedstawiono zarówno teoretyczne rozważania dotyczące zaburzeń i problemów w procesie adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, jak i propozycje praktycznych rozwiązań, których celem jest ułatwienie dziecku nawiązania pozytywnych kontaktów w nowym dla niego otoczeniu pozarodzinnym. Pozycja przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkolnych, studentów pedagogiki, a także rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9823 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.9822.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11348.IV.9 [Czytelnia B], 11349.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej