Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(828)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(827)
Publikacje naukowe
(89)
Publikacje fachowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(28)
E-booki
(12)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(6)
Proza
(2)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(729)
dostępne
(612)
wypożyczone
(47)
nieokreślona
(21)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(237)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(395)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(740)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(19)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(18)
Autor
Camarda Sylwia
(14)
Montessori Maria (1870-1952)
(14)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(12)
Strelau Jan
(11)
Materska Maria (1942- )
(10)
Johnson Robert L
(9)
McCann Vivian
(9)
Ogińska-Bulik Nina
(8)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(8)
Mietzel Gerd (1936- )
(7)
Ochmański Marian (1936- )
(7)
Trempała Janusz
(7)
Brytek-Matera Anna
(6)
Harwas-Napierała Barbara
(6)
Rostowska Teresa (1947- )
(6)
Sęk Helena (1938- )
(6)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Czerniawska Ewa
(5)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(5)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(5)
Siara Olga
(5)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(5)
Wojciechowski Aleksander
(5)
Włodarski Ziemowit
(5)
Ziółkowska Beata (1967- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(4)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(4)
Falkowski Andrzej (1953- )
(4)
Gruszka Aleksandra
(4)
Izdebska Jadwiga
(4)
Kożusznik Barbara
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Matczak Anna
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Pankiewicz Ewa
(4)
Radzicki Józef
(4)
Stelter Żaneta
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Tyszka Tadeusz
(4)
Wiktor Henryk
(4)
Zarzycka Danuta
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Augustynek Andrzej
(3)
Augustynek Andrzej (1948- )
(3)
Davis Martha (1947- )
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(3)
Domachowski Waldemar (1948- )
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Fanning Patrick
(3)
Formański Jacek
(3)
Gajdzińska Monika
(3)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(3)
Janicka Iwona (psycholog)
(3)
Kacmajor Magdalena
(3)
Kliszcz Joanna
(3)
Kowalski Wiesław
(3)
Kozielecki Józef (1936- )
(3)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(3)
Liberska Hanna (1955- )
(3)
Majchrzyk Zdzisław
(3)
Makara-Studzińska Marta
(3)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Mrozowicz Kazimierz
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Paluchowski Władysław Jacek (1947- )
(3)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(3)
Ratajczak Zofia (1937- )
(3)
Ryan Stephen
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Stawiarska Patrycja
(3)
Stocki Ryszard (1960- )
(3)
Tyszkowa Maria
(3)
Williams Marion
(3)
Zawadzka Anna Maria
(3)
Łukasiewicz Jacek
(3)
Ślusarska Barbara
(3)
Aczynovicz Teresa
(2)
Adamczyk-Zientara Małgorzata
(2)
Akert Robin M
(2)
Arusztowicz Barbara
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Banasiak Jan
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Bielawska-Batorowicz Eleonora (1956- )
(2)
Brańka Zofia
(2)
Bukowski Adam (tłumacz)
(2)
Burden Robert L
(2)
Błachnio Aleksandra (1977- )
(2)
Błaż Agata
(2)
Cialdini Robert B. (1945- )
(2)
Ciccarelli Saundra K
(2)
Colman Andrew M
(2)
Cybulski Mateusz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(90)
2010 - 2019
(319)
2000 - 2009
(360)
1990 - 1999
(56)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(142)
1901-2000
(16)
1989-2000
(14)
1945-1989
(7)
1918-1939
(5)
Kraj wydania
Polska
(802)
Nowy Jork (stan) (USA)
(8)
Wielka Brytania
(7)
Anglia
(5)
Kiribati
(4)
Holandia
(3)
Kalifornia (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Szkocja
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(802)
angielski
(29)
nieznany (1 0)
(1)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
Psycholodzy
(25)
Nauczyciele
(12)
Rodzice
(11)
Lekarze
(8)
Pedagodzy
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Logopedzi
(4)
Terapeuci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Menedżerowie
(2)
Seksuolodzy
(2)
Zawody medyczne
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Dzieci
(1)
Handlowcy
(1)
Hodowcy koni
(1)
Jeźdźcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Negocjatorzy
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Policjanci
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychologowie
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Weterynarze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
PSYCHOLOGIA
(60)
DZIECKO
(54)
RODZINA
(40)
Psychologia
(39)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(35)
PRACA
(34)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(34)
MŁODZIEŻ
(33)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(28)
ZARZĄDZANIE
(28)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(27)
UCZNIOWIE
(23)
NAUCZANIE
(22)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(22)
OSOBOWOŚĆ
(21)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(20)
Dzieci
(18)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(18)
ZACHOWANIE
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
UCZENIE SIĘ
(16)
STRES
(13)
KADRY
(12)
KONSUMENCI (ekon.)
(12)
NAUCZYCIELE
(12)
Metoda Montessori
(11)
INTERNET
(10)
Młodzież
(10)
POZNANIE
(10)
Psychoterapia
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
TURYSTYKA
(10)
UCZUCIA
(10)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(10)
AGRESYWNOŚĆ
(9)
CHORZY
(9)
NAŁÓG
(9)
Nauczanie
(9)
ORGANIZACJE
(9)
PRZEMOC
(9)
Stres
(9)
JĘZYKI
(8)
KONFLIKT
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
MAŁŻEŃSTWO
(8)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(8)
POSTAWY
(8)
PRZEMOC w RODZINIE
(8)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(8)
Pielęgniarstwo
(8)
CHOROBY
(7)
CHORZY w RODZINIE
(7)
CZYTANIE
(7)
Chorzy w stanach terminalnych
(7)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(7)
MARKETING
(7)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
TELEWIZJA
(7)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(7)
DIAGNOZA
(6)
Jakość życia
(6)
KOBIETA
(6)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(6)
LUDZIE STARZY
(6)
MENEDŻEROWIE
(6)
MOTYWACJA
(6)
ODŻYWIANIE
(6)
OJCOSTWO
(6)
OPIEKA SPOŁECZNA
(6)
Osoby w wieku starszym
(6)
PSYCHOTERAPIA
(6)
Psychologia nauczania
(6)
Psychologia zwierząt
(6)
REKLAMA
(6)
Uczucia
(6)
WYCHOWANIE
(6)
WYPALENIE ZAWODOWE
(6)
Wychowanie
(6)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(6)
Śmierć
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
JĘZYK ANGIELSKI
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
MOTYWACJA PRACY
(5)
Metody nauczania
(5)
Motywacja
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Negocjacje
(5)
ORGANIZACJA
(5)
Odżywianie
(5)
Osobowość
(5)
Otyłość
(5)
PAMIĘĆ
(5)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(5)
PEDAGOGIKA
(5)
PIELĘGNIARSTWO
(5)
PODRĘCZNIKI
(5)
Temat: czas
2001-
(32)
1989-
(12)
2001-0
(11)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
PODKARPACKIE, województwo
(1)
POLSKA
(1)
Sokołowsko (woj. dolnośląskie, pow. wałbrzyski, gm. Mieroszów)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(71)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(57)
Opracowanie
(45)
Poradnik
(21)
Praca zbiorowa
(20)
PORADNIKI
(18)
Monografia
(17)
PODRĘCZNIKI
(16)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(7)
Antologia
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(6)
Podręczniki akademickie
(5)
LITERATURA DZIECIĘCA
(4)
Poradniki
(4)
ENCYKLOPEDIE
(3)
Esej
(3)
Raport z badań
(3)
Wykład
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad rzeka
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA dla GIMNAZJÓW
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Reportaż
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(199)
Edukacja i pedagogika
(59)
Medycyna i zdrowie
(49)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Zarządzanie i marketing
(11)
Językoznawstwo
(10)
Biologia
(8)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Hobby i czas wolny
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Matematyka
(3)
Religia i duchowość
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
psychologia
(119)
dzieci
(63)
rodzina
(47)
stres
(41)
młodzież
(32)
osobowość
(32)
motywacja
(27)
psychology
(26)
emocje
(23)
komunikacja interpersonalna
(22)
terapia
(22)
edukacja
(21)
praca
(21)
psychologia rozwojowa
(20)
agresja
(19)
pamięć
(19)
śmierć
(19)
jakość życia
(17)
uzależnienie
(17)
wychowanie
(16)
zaburzenia psychiczne
(16)
psychologia społeczna
(15)
psychoterapia
(15)
myślenie
(14)
uczenie się
(14)
inteligencja
(13)
konflikt
(13)
niepełnosprawni
(13)
rodzicielstwo
(13)
starzenie się
(13)
wypalenie zawodowe
(13)
zarządzanie
(13)
aktywność fizyczna
(12)
depresja
(12)
przywództwo
(12)
rozwój
(12)
zaburzenia odżywiania
(12)
dorosłość
(11)
kobiety
(11)
niepełnosprawność
(11)
otyłość
(11)
rodzice
(11)
seksualność
(11)
spostrzeganie
(11)
Internet
(10)
alkoholizm
(10)
dorastanie
(10)
dzieciństwo
(10)
metoda Montessori
(10)
praca socjalna
(10)
rozwój społeczny
(10)
starość
(10)
zachowanie
(10)
autyzm
(9)
bulimia
(9)
miłość
(9)
motywowanie pracowników
(9)
przemoc w rodzinie
(9)
wpływ społeczny
(9)
wsparcie społeczne
(9)
zaburzenia osobowości
(9)
zachowania organizacyjne
(9)
zdrowie
(9)
behawioryzm
(8)
inteligencja emocjonalna
(8)
komunikacja
(8)
konsument
(8)
learning
(8)
ludzie starzy
(8)
małżeństwo
(8)
metodologia
(8)
nauczanie
(8)
negocjacje
(8)
opieka paliatywna
(8)
pedagogika
(8)
pomoc psychologiczna
(8)
przemoc
(8)
psychoanaliza
(8)
psychologia poznawcza
(8)
psychologia zdrowia
(8)
rozwiązywanie problemów
(8)
samoocena
(8)
teaching
(8)
testy psychologiczne
(8)
uczeń
(8)
więź rodzinna
(8)
choroba
(7)
człowiek
(7)
diagnoza psychologiczna
(7)
dziecko niepełnosprawne
(7)
education
(7)
etyka
(7)
kariera zawodowa
(7)
komunikacja społeczna
(7)
kultura organizacyjna
(7)
menedżer
(7)
ojcostwo
(7)
organizacja
(7)
postawa
(7)
pracoholizm
(7)
834 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 160-195.
Książka zawiera wybrane modele kliniczne oraz teorie psychologiczne dotyczące powstawania, utrzymywania i leczenia nadmiernej masy ciała. Prezentuje najnowsze wyniki badań uwzględniające aspekt emocjonalny, behawioralny i percepcyjny otyłości. Pozwala lepiej zrozumieć relacje zachodzące między doświadczaniem emocji, ich regulacją a zachowaniami żywieniowymi i obrazem ciała. Obejmuje wyniki badań własnych w zakresie ewaluacji autorskiej interwencji psychologicznej bazującej na teorii związanej z terapią ukierunkowaną na schematy emocjonalne versus opartej na zbiorze technik powiązanych z regulacją emocji i stresu. Opisuje wybrane modele pracy z pacjentami z nadmierną masą ciała.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17618 [Magazyn 1], P.17617 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18819.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18818.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia strony 245-250. Indeks.
Jeśli ktoś ma problem z kontrolą nad jedzeniem, ta książka jest właśnie dla niego – bez względu na wiek, płeć czy wagę. Wybitny międzynarodowy autorytet, Christopher G. Fairburn, przedstawia tutaj wszelkie informacje konieczne do zrozumienia napadowego objadania się oraz uzyskania nad nim kontroli. Jego naukowy program samopomocy został sprawdzony w wielu badaniach klinicznych i uznany za główną formę leczenia problemów z napadowym objadaniem się. Znajdziemy tutaj szczegółowe opracowanie kwestii związanych z obrazem ciała oraz wzmocnionych strategii osiągania – i utrzymywania – odmiennego stosunku do jedzenia i własnego ciała.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22098.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22097.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Bibliografia na stronach 253-277.
"Autorka wykazała się dużą intuicją odnośnie do aktualności problematyki, której postanowiła poświęcić swoją pracę. Co ważniejsze, nie tylko aktualności w momencie gdy praca powstawała, ale też narastania jej w kolejnych latach w obliczu sporu między zwolennikami przekonania, że wielokulturowość to projekt społeczny, który poniósł ostateczną porażkę, a osobami, które wskazują, że jest to projekt „skazany” na nieuchronny rozwój, który możemy albo monitorować i ukierunkowywać, albo próbować mu zaprzeczać, godząc się z tym, że nie będziemy mieć na jego przebieg wpływu. Autorka wychodzi w swoich rozważaniach poza taką czarno-białą perspektywę (wielokulturowość to samo zło versus wielokulturowość to samo dobro) i sięga do analiz psychologicznych pozwalających zobaczyć mechanizmy, które tworzą różne aspekty wielokulturowości." Z recenzji prof. dr hab. Haliny Grzymały-Moszczyńskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19318.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19317.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21067.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21066.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 359-364. Indeks.
Książka obnaża pewne społeczne złudzenie. Wiarę w coś, za czym nie nadążamy i co zdaje się nas przerastać. To rodzaj zbudowanej przez nas samych makiety, która pomaga nie dostrzegać problemów. Pozorny świat, w który chcemy wierzyć i dla którego chcemy znaleźć uzasadnienie – niczym bogowie. Czym są światy zastępcze? W jaki sposób stały się zbiorowym mechanizmem ucieczki? Co nas do owej ucieczki zmusza? Coraz częstsze uzależnienia od mediów społecznościowych, reality show, własnego wizerunku i popularności czy rzeczywistości wirtualnej oraz zjawiska takie jak kult młodości, samotność w sieci, zobojętnienie biznesu, radykalizacja polityki czy fundamentalizm to tematy zastępcze naszych czasów. Kultura popularna przez obietnice bez pokrycia przyczynia się do osamotnienia. Ostatecznie jednak to sami siebie opuszczamy. Autor opisuje zjawisko wspólnej samotności, która staje się w grupie społecznej złowrogim, uzależniającym światem zastępczym. Błędnym kołem pozorów, które mają przynieść chwilowe ukojenie, zastępując realne problemy. Utrwalona w kulturze wspólna samotność staje się groźna i nieprzewidywalna, odbiera poczucie sensu życia, jednocześnie nadając życiu sens pozorny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18608.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18607.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 2 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 244, [1] strona : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 59-60, 229-235.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20149.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20148.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi zbiór opracowań naukowych wielu autorów i mieści się w nurcie badawczym psychologii rodziny. Czytelnik ma rzadką okazję zapoznania się z wieloma złożonymi problemami życia rodzinnego, rozpatrywanymi w kontekście psychologii rozwoju i wychowania, a opartymi na rzetelnie przeprowadzonych badaniach naukowych. Zaletą książki jest przedstawienie problemów bardzo ważnych ze społecznego punktu widzenia, a dotyczących nowego spojrzenia, między innymi, na takie kwestie jak: rola dziadków w kształtowaniu się tożsamości wnuków; wpływ mediów na jakość życia rodzinnego; specyfika funkcjonowania młodzieży w rodzinach o zróżnicowanej strukturze; wpływ relacji rodzinnych na jakość życia członków systemu rodzinnego, postawy wobec rodzicielstwa; problemy adopcji; funkcjonowanie młodzieży w subkulturze EMO; strategie stosowane przez rodziców w sytuacjach wychowawczo trudnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10158.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Praca zawiera szerokie i ciekawe spojrzenie na uwarunkowania i dynamikę zjawiska agresji u dzieci i młodzieży. Autorzy starali się pokazać różnorodność uwarunkowań agresji u dzieci i młodzieży tkwiących w czynnikach środowiskowych, jak i w predyspozycjach osobowościowych, rozmaitość jej przejawów oraz sformułować praktyczne sugestie dotyczące jej minimalizowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14104.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka książki mieści się w obszarze poszukiwań poznawczych nie tylko na gruncie medycyny, ale również pedagogiki specjalnej i psychoterapii. Należy podkreślić, iż powyższe aspekty w pracy wiążą się w sposób komplementarny. Problemy osób cierpiących na padaczkę nadal obarczone są różnymi mitami i przesądami, bardziej może utrudniającymi życie chorym niż same objawy chorobowe. Pojawiające się w tym kontekście odrzucające postawy i brak rzetelnej wiedzy o tym schorzeniu są istotnymi czynnikami ryzyka powstawania lub nasilania się nie tylko reakcji nerwicowych, ale również zaburzeń zachowania. Swoistość tej choroby wyraża m.in. określona perspektywa w reakcji pomocowej. Nie chodzi tu o "włączenie osoby chorej do normalnego życia", ale o zapobieżenie jej "wyłączeniu" na skutek choroby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3830 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2662.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Wiara - "W drodze")
DEPRESJA NASTOLATKA. SERIA: PSYCHOLOGIA I WIARA autor: Archibald D. Hart, Catherine Hart-Weber Książka jest bardzo szerokim, wszechstronnym, szczegółowym i praktycznym poradnikiem dla rodziców dorastających dzieci. Autorzy, ojciec i córka w dwugłosie i w oparciu o swe wieloletnie doświadczenie zawodowe i rodzinne przedstawiają kompendium wiedzy i porad o charakterze psychologiczno-medyczno-farmakologiczno-duchowym, mających pomóc rodzicom zbuntowanych, zestresowanych lub będących na skraju depresji nastolatków we właściwym zachowaniu się w trudnych sytuacjach i szukaniu odpowiedniej pomocy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5093.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6204.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
This volume provides the first comprehensive, research-based examination of metacognition in literacy learning. Bringing together research findings from reading, linguistics, psychology, and education, it is logically organized as follows: Part I provides the theoretical foundation that supports the teaching of metacognition; Parts II and III provide new methods for metacognitive assessment and instruction in literacy contexts at all grade levels; and Part IV provides new information on integrating metacognition into professional development programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15594.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-189.
Celem publikacji jest jakościowa charakterystyka stylu i strategii radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w różnych sytuacjach trudnych oraz poznanie regulacyjnej mocy wybranych właściwości temperamentu i niektórych wymiarów osobowości w radzeniu sobie tej młodzieży w tych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9955.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11595.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Academia Oeconomica)
Bibliogr. s. 193-197. Indeks.
Podręcznik kierowany jest do studentów wyższych uczelni, jako lektura do nauki przedmiotów: Psychologia w Zarządzaniu, Psychologia i Socjologia Zarządzania, Zarządzanie Personelem, Psychologia i Socjologia Pracy, Kierowanie Zespołem itp. Stanowi kompendium wiedzy na temat roli i problemów człowieka w organizacji. Składa się z dwóch części: poświęconej działaniom pojedynczego człowieka w środowisku pracy oraz działalności zespołów pracowniczych. Książka może być pomocna również dla menadżerów zainteresowanych metodami oceniania i motywowania pracowników, przezwyciężania konfliktów oraz skuteczniejszego kierowania. W prezentowanej książce autor podjął się problematyki zarządzania, szczególnie akcentując znaczenie psychologii podstawowej i społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10622.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 119)
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą. Rzadko kiedy zauważa się, że między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób „ułożenia w głowie” oglądanego komunikatu może być mniej lub bardziej trafny, co przekłada się na poziom jego rozumienia. Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki. Odbiorców znajdzie zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5799.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7231.V.7 [Czytelnia B], 7230.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
"This book will be prized by teachers, authors, students and all readers who value the use of folklore, mythology and the familiar stories of youth. a pleasure to read: highly recommended" - Library Journal.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13924.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 143-162. Indeks.
Profesjonaliści, w tym funkcjonariusze policji, pracujący z osobami po doświadczeniach traumatycznych są narażeni na traumę o charakterze pośrednim. Oznacza to, że częsty kontakt z osobami poszkodowanymi, udzielanie im pomocy, wsparcia, może powodować, że pracujący z ofiarami traumy zaczynają patrzeć na świat oczami swoich podopiecznych, odczuwać i przejawiać podobne emocje i zachowania. Zagadnienie to wydaje się niezwykle istotne, zważywszy na fakt, iż jednym z warunków udzielania skutecznej pomocy osobom poszkodowanym jest dobry stan zdrowia psychicznego pomagających. Książka przedstawia problematykę wtórnej traumatyzacji, głównie jej konsekwencje, zarówno negatywne, występujące w postaci objawów wtórnego stresu traumatycznego, jak i pozytywne, ujawniane w postaci wtórnego wzrostu po traumie. Omawia także czynniki warunkujące występowanie negatywnych i pozytywnych następstw wtórnej ekspozycji na traumę. Ponadto prezentuje pierwsze w Polsce wyniki badań dotyczące występowania objawów wtórnego stresu i wtórnego wzrostu wśród funkcjonariuszy policji oraz ich uwarunkowań, wśród których uwzględniono zarówno czynniki środowiskowo-organizacyjne, jak i podmiotowe. Monografia jest przeznaczona przede wszystkim dla funkcjonariuszy policji, ale także dla innych profesjonalistów pracujących z osobami po doświadczeniach traumatycznych. Może być również przydatna dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką wtórnej traumy. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, nauk o bezpieczeństwie, a także słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23026.X.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23025.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Tematyka niniejszej monografii ujmuje wieloaspektowo świadczenia zdrowotne i kosmetologiczne. Stanowi zbiór tematyczny dotyczący biopsychospołecznego funkcjonowania człowieka w stanie zdrowia, w sytuacji róznych problemów klinicznych, warunków zawodowych oraz organizacji świadczeń. Charakterystka określonych problemów zdrowotnych i klinicznych wraz z propozycją działań prozdrowotnych, zamieszczonych w publikacji, mogą być praktycznie wykorzystane w pielęgniarstwie i kosmetologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18889.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 283-318.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących. W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psychospołecznych, jak i biomedycznych. Zgodnie z tematyką szerzej został potraktowany temat zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej we wspomaganiu redukcji masy ciała. Z kolei część empiryczna składa się z badań ilościowych oraz analizy jakościowej – studium przypadku psychoterapii poznawczo-behawioralnej osób z nadmiarem kilogramów. Książka może zainteresować zarówno praktyków zajmujących się pracą z osobami z nadmiarem kilogramów, jak i osoby zajmujące się tym tematem od strony naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17957 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19478.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19477.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej