Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(790)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(784)
Publikacje naukowe
(73)
Publikacje dydaktyczne
(42)
E-booki
(39)
Publikacje fachowe
(35)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(726)
dostępne
(652)
wypożyczone
(37)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(288)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(403)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(727)
Autor
Sierpińska Maria (1950- )
(9)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(8)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(8)
Grzywacz Jacek
(7)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Blaik Piotr
(6)
Gierszewska Grażyna
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Łączak Andrzej
(6)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(5)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Kotowska Beata
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(5)
Pawlak Zbigniew
(5)
Skowronek-Mielczarek Anna
(5)
Tokarski Maciej
(5)
Banaszyk Piotr
(4)
Bień Witold (1927- )
(4)
Bogusz Anna
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(4)
Gołębiowski Tomasz
(4)
Jachna Tomasz (1950 - )
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Mruk Henryk
(4)
Pierścionek Zdzisław
(4)
Pomykalska Bożyna
(4)
Pomykalski Przemysław
(4)
Pyra Mariusz
(4)
Raich Mario
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Silûk Taccâna (1975- )
(4)
Sitko Jacek
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(4)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Brdulak Halina
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kamińska Alfreda
(3)
Klimek Jan
(3)
Król Henryk
(3)
Lundén Björn (1944- )
(3)
Marek Stanisław
(3)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(3)
Matwiejczuk Wiesław
(3)
Nowacki Robert
(3)
Opolski Krzysztof
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Sokołowski Jerzy
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Strużycki Marian
(3)
Uziębło Aldona
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Witczak Hubert
(3)
Adamik Anna
(2)
Ajdacki Michał
(2)
Aluchna Maria
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bałtowski Maciej (1953- )
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bednarz Joanna
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Cascio Wayne F. (1946- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Czechowski Lucjan
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan (1943- )
(2)
Dziekoński Michał
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Hadryś-Nowak Alicja
(2)
Houston Joel F
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(370)
2000 - 2009
(380)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
Kraj wydania
Polska
(817)
Białoruś
(4)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(795)
angielski
(18)
rosyjski
(5)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Menedżerowie
(15)
Przedsiębiorcy
(9)
Analitycy ekonomiczni
(4)
Księgowi
(3)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Logistycy
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Konsumenci
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
ZARZĄDZANIE
(114)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
KADRY
(66)
Przedsiębiorstwo
(63)
INNOWACJE
(47)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(44)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(31)
MARKETING
(20)
Finanse przedsiębiorstwa
(19)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(19)
Zarządzanie
(19)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(15)
TURYSTYKA
(15)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
RACHUNKOWOŚĆ
(14)
GLOBALIZACJA
(12)
Innowacje
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(12)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(12)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(11)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(11)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(10)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(10)
OTOCZENIE FIRMY
(9)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
PODRĘCZNIKI
(9)
Analiza finansowa
(8)
Logistyka gospodarcza
(8)
USŁUGI
(8)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
BANKI
(7)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(7)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(7)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
Finanse
(6)
KONKURENCJA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MOTYWACJA PRACY
(6)
Otoczenie firmy
(6)
PORADNIKI
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
CONTROLLING
(5)
Działalność gospodarcza
(5)
FINANSE
(5)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(5)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(5)
INTERNET
(5)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(5)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
PODATEK
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(4)
DECYZJE
(4)
Decyzje
(4)
EKONOMETRIA
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA
(4)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(4)
Inwestycje
(4)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(4)
Konkurencyjność
(4)
Organizacja
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
BUDŻET
(3)
Banki
(3)
Biznesplan
(3)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
FACTORING
(3)
Finansowanie
(3)
HOTELARSTWO
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRODUKCJA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Temat: czas
2001-
(73)
2001-0
(32)
1989-
(17)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Białoruś
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(83)
Podręcznik
(77)
PODRĘCZNIKI
(32)
Monografia
(29)
PORADNIKI
(16)
Materiały pomocnicze
(15)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Raport z badań
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Poradnik
(3)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Reportaż
(1)
Vademecum
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(69)
Zarządzanie i marketing
(65)
Transport i logistyka
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(323)
zarządzanie
(96)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(82)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(55)
finanse
(45)
konkurencyjność
(45)
zarządzanie strategiczne
(40)
finanse przedsiębiorstw
(37)
analiza finansowa
(34)
innowacyjność przedsiębiorstw
(34)
organizacja
(34)
marketing
(33)
sprawozdanie finansowe
(33)
zarządzanie wiedzą
(33)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(32)
innowacje
(31)
biznesplan
(29)
zarządzanie jakością
(28)
przedsiębiorczość
(27)
strategia
(26)
kapitał ludzki
(24)
globalizacja
(22)
płynność finansowa
(22)
kapitał obrotowy
(21)
wartość przedsiębiorstwa
(21)
działalność gospodarcza
(20)
kapitał intelektualny
(20)
kultura organizacyjna
(20)
motywowanie pracowników
(19)
logistyka
(18)
restrukturyzacja
(18)
zarządzanie ryzykiem
(17)
leasing
(16)
motywacja
(16)
controlling
(15)
faktoring
(15)
finansowanie
(15)
ocena pracowników
(15)
przedsiębiorstwo turystyczne
(15)
przywództwo
(15)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(15)
wycena
(15)
analiza SWOT
(14)
gospodarka
(14)
inwestycje
(14)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(14)
otoczenie przedsiębiorstwa
(14)
planowanie finansowe
(14)
rekrutacja pracowników
(14)
analiza ekonomiczna
(13)
innowacyjność
(13)
rynek finansowy
(13)
wynagrodzenie
(13)
zatrudnienie
(13)
kapitał
(12)
planowanie
(12)
podatek
(12)
rozwój zrównoważony
(12)
łańcuch dostaw
(12)
outsourcing
(11)
rentowność
(11)
Unia Europejska
(10)
analiza strategiczna
(10)
fuzja
(10)
kredyt
(10)
public relations
(10)
rachunkowość
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(10)
wynik finansowy
(10)
zarządzanie finansami
(10)
środki trwałe
(10)
firma
(9)
marka
(9)
menedżer
(9)
szkolenie pracowników
(9)
Internet
(8)
fundusze europejskie
(8)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
internacjonalizacja
(8)
inwestycje zagraniczne
(8)
klaster
(8)
kompetencje
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
kultura organizacji
(8)
projekt inwestycyjny
(8)
przedsiębiorczość społeczna
(8)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
przepływy pieniężne
(8)
reengineering
(8)
reklama
(8)
rozwój
(8)
strategia marketingowa
(8)
turystyka
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
zarządzanie relacjami
(8)
zarządzanie zmianą
(8)
Lean Management
(7)
e-biznes
(7)
komunikacja
(7)
produkcja
(7)
819 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-134.
Publikacja ta z założenia jest przygotowana dla menedżerów turystyki. W pracy omówiono prawne aspekty tworzenia i działalności przedsiębiorców turystycznych. Książka jest niezwykle pomocna w nauce umiejętności związanych z podejmowaniem działalności gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10965.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11937.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera opracowania przygotowane na konferencję naukową pt. Strategia Lizbońska a zarządzanie wartością, która miała miejsce w dniach 24-27 września 2005 r.
Bibliogr. przy pracach.
Pomysłem na rewitalizację Strategii Lizbońskiej ma być skoncentrowanie się na dwóch celach: wzroście gospodarczym i wzroście zatrudnienia. Inne cele rozumiane są podobnie jak w mikroekonomicznej koncepcji shareholders value jako warunki realizacji tych dwóch wytyczonych celów. Postanowiono również o nacjonalizacji Strategii Lizbońskiej. Państwa członkowskie miały przedstawić jeszcze w 2005 r. wiarygodne i ambitne plany działań zapewniających powodzenie Strategii Lizbońskiej. System raportowania ma obejmować jeden narodowy plan gospodarczy. Komisja Europejska ma pełnić rolę niezależnej agencji monitorującej realizację Strategii Lizbońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10365.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie dotyczy obszaru najbardziej rozwojowego i najbardziej wyrazistego z punktu widzenia użyteczności dla zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce, szczególnie w miarę zbliżania się czasu wstąpienia do Unii Europejskiej. Kontekst uwarunkowań i wyróżników europejskich pozwala odpowiedzieć na pytania dotyczące potwierdzenia się prawidłowości rozwojowych sektora polskich małych i średnich przedsiębiorstw oraz przygotowania ich do procesu integracji z Unią Europejską. Rozpatrując wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Autorzy przedstawiają doświadczenia europejskie, stanowiące zasób wiedzy, z którego można w sposób nieograniczony korzystać, ale także zmieniać i dostosowywać do polskich warunków rozwojowych. Istotnym walorem książki jest również fakt, iż opiera się ona na badaniach empirycznych małych i średnich przedsiębiorstw, zrealizowanych przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Szkoły Głównej Handlowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2913.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Raport składa się z trzech części. W części pierwszej wyodrębniono filary Polskiego Ładu, zidentyfikowano dla każdego z nich zmienne makroekonomiczne oraz przedstawiono kształtowanie się wielkości zmiennych makroekonomicznych w latach 2011–2020. Część drugą poświęcono rentowności polskich przedsiębiorstw w badanym okresie, koncentrując się na kształtowaniu się jej podstawowych wskaźników. W części trzeciej przedstawiono zdolność rozpatrywanych przedsiębiorstw do regulowania zobowiązań krótkoterminowych na podstawie podstawowych wskaźników statycznych płynności finansowej i zadłużenia. Wyniki przeprowadzonej analizy zamieszczono w podsumowaniu. Publikacja dofinansowana ze środków budżetu państwa w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Nauka dla Społeczeństwa”, nr projektu NdS/543640/2021/2022, kwota dofinansowania 12 000 zł, całkowita wartość projektu 699 200 zł.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.666 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy ważnego z perspektywy naukowej i aplikacyjnej problemu zachowań przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Problem jest poznawczo ważny, gdyż dominujące przekonanie o lokalnej skali działania rzadko jest konfrontowane z rozpoznaniem rzeczywistych strategii przedsiębiorstw rodzinnych . Jest to widoczne zwłaszcza na gruncie polskim. Autor analizuje tendencje w rozwoju współczesnego otoczenia biznesu i konfrontuje je z zachowaniami strategicznymi przedsiębiorstw rodzinnych. Z punktu widzenia aplikacyjnego praca jest formą wspierania przedsiębiorstw rodzinnych w ich wysiłkach funkcjonowania na rynkach zagranicznych - poznanie uwarunkowań tych zachowań pozwoli na zastosowanie skutecznych instrumentów przez właścicieli, instytucje wspierania biznesu, ośrodki akademickie i działania rządu. Tradycyjne spojrzenie na zachowania przedsiębiorstw rodzinnych przez inwestorów i instytucje finansowe stawia je w pozycji „upośledzonej” w stosunku do konkurentów nierodzinnych . Jak wynika z badań zamieszczonych w pracy, są to skojarzenia nie tylko niesprawiedliwe, lecz nieprawdziwe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Temat książki dotyczy problematyki bardzo aktualnej i potrzebnej, zwłaszcza że świadomość faktycznych skutków stosowania polityk unijnych jest niewielka i wymaga ciągłego monitorowania. Celem badań jest analiza wybranych polityk UE oraz zbadanie ich wpływu na procesy społeczno-gospodarcze w Polsce. Realizacja takiego celu jest ważna zarówno z punktu widzenia teorii jak i potrzeb praktyki gospodarczej. Praca stanowi interesującą, oryginalną analizę wybranych polityk z punktu widzenia teorii i praktyki jak i ich ciekawą syntezę. Metoda zastosowana do badań pozwala na wszechstronną ocenę omawianych polityk. Analiza prowadzona jest w płaszczyźnie historycznej, prawnonormatywnej i sferze realnej". (z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Chrabonszczewskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8274.XI.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9613.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Wiodącym celem niniejszej monografii jest dokonanie identyfikacji powiązań zrównoważonego rozwoju z szeroko rozumianymi procesami zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach. Chodzi nie tylko o wskazanie mechanizmu tych powiązań, ale również o pokazanie ich specyfiki w odniesieniu do MSP. Wymaga to analizy czynników mających wpływ na zrównoważony rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, pokazania metod i narzędzi zarządczych dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania. W pracy starano się udowodnić tezę, że w obecnych warunkach rynkowych konieczne jest uwzględnianie w małych i średnich przedsiębiorstwach odpowiedzialnego i zrównoważonego podejścia do procesów zarządzania. Kolejna teza zakłada, iż występują szerokie możliwości zastosowania w praktyce określonych narzędzi i metod zarządzania, powiązanych ze zrównoważonym rozwojem, które mogą przyczynić się do wzrostu poziomu innowacyjności i konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw. Przyjęcie powyższych założeń wymagało postawienia wielu pytań badawczych, które sformułowano we wprowadzeniach do kolejnych rozdziałów monografii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17245.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17244.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 229-240.
Drugi tom monografii odnosi się do zagadnień: znaczenie przedsiębiorczości w gospodarce i jej procesach wzrostowych, analizy prawnej obudowy prowadzenia działalności gospodarczej, prawno-finansowego uwarunkowania rozwoju MŚP w Polsce oraz analizy porównawczej warunków rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce i na Białorusi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18535.VIII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-174.
W monografii prezentowane są wyniki realizacji zadań badawczych wykonanych w ramach projektu "Transfer technologii w procesie rozwoju polskiej gospodarki. Ujęcie sektorowe i regionalne". Monografia jest próbą syntezy zarówno zagadnień teoretycznych, jak i empirycznych w omawianej dziedzinie. Powstała ona przede wszystkim z myślą o stworzeniu pewnych podstaw metodologicznych dla badania wpływu informacji na efektywność polskiej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12485.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pionierska monografia z zakresu teorii finansowania przedsiębiorstw społecznych, zawierająca również wnioski praktyczne i zalecenia dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw społecznych. Łączy perspektywę polską z europejską i globalną. Publikacja ma na celu identyfikację dotychczasowych i przewidywanych źródeł oraz instrumentów zasilania kapitałowego przedsiębiorstw społecznych stanowiących podstawową determinantę rozwoju ich potencjału ekonomiczno-społecznego. Autor rozważa typologię przedsiębiorstw społecznych, bogactwo form ich działalności, różnorodności zasad i instrumentów finansowania. Przedstawia też doświadczenia innych krajów w zakresie wspierania przedsiębiorstw społecznych. Wypracowuje własną koncepcję struktury organizacyjnej procesu emisji obligacji wpływu społecznego (SIB) i model cyklu obiegu kapitału na rynku obligacji wpływu społecznego. Podstawą są tu przeprowadzone przez autora badania empiryczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Publikacja monografii „Innowacje w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej w XXI wieku” jest jednym z najważniejszych projektów zrealizowanych przez Studenckie Koło Naukowe Zarządzania Łańcuchem Dostaw – SKN SCM, działające przy Katedrze Logistyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zostało ono utworzone w 2013 roku. Zrzesza studentów, których ambitne inicjatywy i projekty udowadniają, jak inspirującym i interesującym zagadnieniem jest zarządzanie łańcuchem dostaw. Żądni wiedzy i chcący poszerzać własne horyzonty Członkowie SKN SCM systematycznie od trzech lat organizują ogólnopolską konferencję naukową, w której uczestniczą zarówno przedstawiciele świata akademickiego, jak i praktyki gospodarczej. Wydarzenie stwarza możliwość prezentacji wyników badań i analiz prowadzonych przez młodych naukowców, w szczególności doktorantów i studentów. Stanowi także wyjątkowe forum wymiany ich wiedzy i doświadczeń z menedżerami logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Niniejsza publikacja stanowi zbiór artykułów zgłoszonych na III edycję konferencji, które udowodniły, jak ważnym i pasjonującym tematem są innowacje w łańcuchach dostaw. Monografia może stanowić inspirację dla kolejnych pokoleń Członków SKN SCM i innych organizacji akademickich w myśl mantry życiowej wielkiego wizjonera i innowatora Steva Jobsa stay hungry, stay foolish, którą podzielił się z Absolwentami Uniwersytetu Stanford w 2005 roku. Słowa te, dla wielu młodych ludzi na całym świecie, stanowią inspirację do działania, rozwoju, chęci poznawania nowych rzeczy. Dziękujemy wszystkim, którzy prezentując taką postawę, przyczynili się do sukcesu konferencji w 2016 roku, a w szczególności Autorom za przygotowanie artykułów. Realizacja projektów służących rozwijaniu pasji społeczności młodych logistyków stanowi ogromny zaszczyt dla Członków Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Łańcuchem Dostaw, zgodnie z jego misją każdy z nas jest ogniwem, wartość tworzymy razem!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Dyskusje wokół problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) nie milkną. Bez większego ryzyka można stwierdzić, że systematycznie powiększa się zbiorowość podmiotów zainteresowanych zagadnieniami, które w całości lub w części mieszczą się w zakresie przedmiotowym społecznej odpowiedzialności. Jest to obszar nie tylko dociekań naukowych, ale także coraz powszechniejszych sporów w środowisku praktyków dostrzegających dodatkowe szanse rozwoju firm w kraju i na arenie, międzynarodowej. Procesy integracji i globalizacji likwidują wiele wcześniejszych barier ograniczających możliwy zakres współpracy. W prezentowanych artykułach omawiane są kwestie natury praktycznej, ukazujące sposoby realizacji idei społecznej odpowiedzialności w konkretnych warunkach zdeterminowanych politycznie, społecznie i ekonomicznie, a także rozważania teoretyczne, poszukujące lub identyfikujące najważniejsze racje sprzyjające pomyślnemu rozwojowi tej idei. Można tu wspomnieć choćby o podjęciu dyskusji wokół marketingu społecznego, reputacji przedsiębiorstwa, kwestii środowiskowych, raportowania, budowania strategii czy tworzenia społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowane w tej książce teksty powstawały od końca 2020 do początku 2023 roku, w zasadzie w sposób spontaniczny, jako reakcja na kolejne wydarzenia, których natura była taka, że nie dawało się ich przewidzieć. Nie było więc jakiegoś szczególnego zamysłu, planu, który poprzedzałby podejmowanie kolejnych zagadnień stanowiących przedmiot uwagi w tej publikacji. Najpierw były to teksty tworzone w odpowiedzi na wyłaniające się kolejne aspekty pandemii COVID-19, potem pojawiły się analizy różnych aspektów wojny rosyjsko-ukraińskiej, aż wreszcie zrodziła się refleksja bardziej ogólna, którą dobrze ujmuje hasło „przesilenie cywilizacyjne”. To określenie ma oznaczać specyficzny moment w rozwoju cywilizacji, swego rodzaju rozdroże, gdzie spotykają się różne odmiany symbolicznych łabędzi – te czarne, których nie potrafiliśmy w większości przewidzieć (pandemia, wojna), ale też te białe i szare, które mogą symbolizować kumulujące się w rozwoju cywilizacji problemy, takie jak kwestie klimatyczne, problemy nierówności ekonomicznych czy wyzwania demograficzne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W procesie decyzyjnym współczesnego przedsiębiorstwa analiza finansowa stanowi podstawę systemu informacji niezbędnego do prawidłowego przebiegu procesu zarządzania. Dysponowanie określonym systemem informacji z wykorzystaniem metod analizy finansowej pozwala na wczesne przygotowanie przedsiębiorstwa do zmian otoczenia, identyfikację ryzyka, wybór właściwych form zabezpieczenia się przed jego skutkami oraz konstrukcję właściwych scenariuszy sytuacyjnych. Działanie współczesnych przedsiębiorstw w warunkach coraz szybszych zmian otoczenia oraz wzrastającej niepewności powoduje wzrost roli informacji w prawidłowym i skutecznym jego funkcjonowaniu. W niniejszej pracy przedstawiono najważniejsze zagadnienia analizy finansowej w ujęciu modelowym zgodnie z założeniami, że niezbędne jest skupianie się w coraz większym stopniu na analizie ex ante i traktowanie analizy ex post jako bazy warunkującej antycypowanie określonych wielkości ekonomicznych charakteryzujących działalność przedsiębiorstwa. W pracy skupiono się na następujących głównych zagadnieniach: - strukturze procesu decyzyjnego przedsiębiorstwa i jego potrzebach informacyjnych z uwzględnieniem podstawowych obszarów działalności, - sposobie i zakresie wykorzystania informacji retrospektywnych w procesach decyzyjnych, - zakresie finansowych informacji prospektywnych dla wyznaczenia scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa, - specyfice procesów decyzyjnych i analizie finansowej w złożonych strukturach kapitałowych
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej