Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(790)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(784)
Publikacje naukowe
(73)
Publikacje dydaktyczne
(42)
E-booki
(39)
Publikacje fachowe
(35)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(726)
dostępne
(652)
wypożyczone
(37)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(288)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(403)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(727)
Autor
Sierpińska Maria (1950- )
(9)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(8)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(8)
Grzywacz Jacek
(7)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Blaik Piotr
(6)
Gierszewska Grażyna
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Łączak Andrzej
(6)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(5)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Kotowska Beata
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(5)
Pawlak Zbigniew
(5)
Skowronek-Mielczarek Anna
(5)
Tokarski Maciej
(5)
Banaszyk Piotr
(4)
Bień Witold (1927- )
(4)
Bogusz Anna
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(4)
Gołębiowski Tomasz
(4)
Jachna Tomasz (1950 - )
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Mruk Henryk
(4)
Pierścionek Zdzisław
(4)
Pomykalska Bożyna
(4)
Pomykalski Przemysław
(4)
Pyra Mariusz
(4)
Raich Mario
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Silûk Taccâna (1975- )
(4)
Sitko Jacek
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(4)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Brdulak Halina
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kamińska Alfreda
(3)
Klimek Jan
(3)
Król Henryk
(3)
Lundén Björn (1944- )
(3)
Marek Stanisław
(3)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(3)
Matwiejczuk Wiesław
(3)
Nowacki Robert
(3)
Opolski Krzysztof
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Sokołowski Jerzy
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Strużycki Marian
(3)
Uziębło Aldona
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Witczak Hubert
(3)
Adamik Anna
(2)
Ajdacki Michał
(2)
Aluchna Maria
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bałtowski Maciej (1953- )
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bednarz Joanna
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Cascio Wayne F. (1946- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Czechowski Lucjan
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan (1943- )
(2)
Dziekoński Michał
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Hadryś-Nowak Alicja
(2)
Houston Joel F
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(370)
2000 - 2009
(380)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
Kraj wydania
Polska
(817)
Białoruś
(4)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(795)
angielski
(18)
rosyjski
(5)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Menedżerowie
(15)
Przedsiębiorcy
(9)
Analitycy ekonomiczni
(4)
Księgowi
(3)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Logistycy
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Konsumenci
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
ZARZĄDZANIE
(114)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
KADRY
(66)
Przedsiębiorstwo
(63)
INNOWACJE
(47)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(44)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(31)
MARKETING
(20)
Finanse przedsiębiorstwa
(19)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(19)
Zarządzanie
(19)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(15)
TURYSTYKA
(15)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
RACHUNKOWOŚĆ
(14)
GLOBALIZACJA
(12)
Innowacje
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(12)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(12)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(11)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(11)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(10)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(10)
OTOCZENIE FIRMY
(9)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
PODRĘCZNIKI
(9)
Analiza finansowa
(8)
Logistyka gospodarcza
(8)
USŁUGI
(8)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
BANKI
(7)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(7)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(7)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
Finanse
(6)
KONKURENCJA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MOTYWACJA PRACY
(6)
Otoczenie firmy
(6)
PORADNIKI
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
CONTROLLING
(5)
Działalność gospodarcza
(5)
FINANSE
(5)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(5)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(5)
INTERNET
(5)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(5)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
PODATEK
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(4)
DECYZJE
(4)
Decyzje
(4)
EKONOMETRIA
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA
(4)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(4)
Inwestycje
(4)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(4)
Konkurencyjność
(4)
Organizacja
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
BUDŻET
(3)
Banki
(3)
Biznesplan
(3)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
FACTORING
(3)
Finansowanie
(3)
HOTELARSTWO
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRODUKCJA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Temat: czas
2001-
(73)
2001-0
(32)
1989-
(17)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Białoruś
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(83)
Podręcznik
(77)
PODRĘCZNIKI
(32)
Monografia
(29)
PORADNIKI
(16)
Materiały pomocnicze
(15)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Raport z badań
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Poradnik
(3)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Reportaż
(1)
Vademecum
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(69)
Zarządzanie i marketing
(65)
Transport i logistyka
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(323)
zarządzanie
(96)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(82)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(55)
finanse
(45)
konkurencyjność
(45)
zarządzanie strategiczne
(40)
finanse przedsiębiorstw
(37)
analiza finansowa
(34)
innowacyjność przedsiębiorstw
(34)
organizacja
(34)
marketing
(33)
sprawozdanie finansowe
(33)
zarządzanie wiedzą
(33)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(32)
innowacje
(31)
biznesplan
(29)
zarządzanie jakością
(28)
przedsiębiorczość
(27)
strategia
(26)
kapitał ludzki
(24)
globalizacja
(22)
płynność finansowa
(22)
kapitał obrotowy
(21)
wartość przedsiębiorstwa
(21)
działalność gospodarcza
(20)
kapitał intelektualny
(20)
kultura organizacyjna
(20)
motywowanie pracowników
(19)
logistyka
(18)
restrukturyzacja
(18)
zarządzanie ryzykiem
(17)
leasing
(16)
motywacja
(16)
controlling
(15)
faktoring
(15)
finansowanie
(15)
ocena pracowników
(15)
przedsiębiorstwo turystyczne
(15)
przywództwo
(15)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(15)
wycena
(15)
analiza SWOT
(14)
gospodarka
(14)
inwestycje
(14)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(14)
otoczenie przedsiębiorstwa
(14)
planowanie finansowe
(14)
rekrutacja pracowników
(14)
analiza ekonomiczna
(13)
innowacyjność
(13)
rynek finansowy
(13)
wynagrodzenie
(13)
zatrudnienie
(13)
kapitał
(12)
planowanie
(12)
podatek
(12)
rozwój zrównoważony
(12)
łańcuch dostaw
(12)
outsourcing
(11)
rentowność
(11)
Unia Europejska
(10)
analiza strategiczna
(10)
fuzja
(10)
kredyt
(10)
public relations
(10)
rachunkowość
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(10)
wynik finansowy
(10)
zarządzanie finansami
(10)
środki trwałe
(10)
firma
(9)
marka
(9)
menedżer
(9)
szkolenie pracowników
(9)
Internet
(8)
fundusze europejskie
(8)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
internacjonalizacja
(8)
inwestycje zagraniczne
(8)
klaster
(8)
kompetencje
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
kultura organizacji
(8)
projekt inwestycyjny
(8)
przedsiębiorczość społeczna
(8)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
przepływy pieniężne
(8)
reengineering
(8)
reklama
(8)
rozwój
(8)
strategia marketingowa
(8)
turystyka
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
zarządzanie relacjami
(8)
zarządzanie zmianą
(8)
Lean Management
(7)
e-biznes
(7)
komunikacja
(7)
produkcja
(7)
819 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Księga pamiątkowa dedykowana prof. Henrykowi Mrukowi.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Monografia "Handel i finanse międzynarodowe w świetle wyzwań XXI wieku" stanowi próbę przedstawienia wieloaspektowości i złożoności funkcjonowania przedsiębiorstw w "globalnej wiosce". Jej Autorzy prezentują różnorodne zagadnienia zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym, które związane są z: -tendencjami oraz wyzwaniami w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych; -oraz budowaniem międzynarodowej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak również dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18227.XI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20265.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20264.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczne możliwości wsparcia finansowego otrzymały małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Można postawić tezę o szczególnym preferowaniu w programach unijnych tych właśnie podmiotów. Sektorowi MŚP poświęcona jest ta praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5388 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6692.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6691.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Bibliogr. s. 261-299.
Książka odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13595.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy)
Bibliogr. s. 193-195.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12406.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13567.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji podjęto ocenę klastra jako perspektywy dla przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym Wybór rynku turystycznego został podyktowany tym, że turystyka zajmuje coraz ważniejsze miejsce w rozwoju Polski. Fakt zniesienia wiz, barier celnych, możliwość swobodnego przemieszczania się między krajami UE wyraźnie zwiększa skłonność do podróżowania. Z tego powodu zwiększa się zapotrzebowanie na ofertę turystyczną, która potrafi zaspokoić ujawniające się oczekiwania turystów. Wskazane jest też tworzenie nowych ofert i kreowanie nowych kierunków popytu. Temu zadaniu mogą sprostać klastry turystyczne, które tworząc wspólny produkt, są w stanie zaoferować pakiety usług, jakich dotychczas nie oferowano. Opracowanie jest przeznaczone dla praktyków i teoretyków zarządzania turystyką poszukujących nowych sposobów funkcjonowania na rynku w celu osiągnięcia sukcesu oraz studentów studiów ekonomicznych ze specjalizacją zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8973 [Magazyn 1], P.8974 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7750.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10548.XX.4 [Czytelnia B], 8757.XX.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21653.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data wydania według: www.taniaksiazka.pl.
Bibliografia na stronach 257-261.
Książka ta ma za zadanie przeprowadzić czytelnika poprzez proces analizy strategii biznesowej firmy w celu doboru adekwatnej metody zarządzania. Uwzględniając fakt, że w dobie Big Data główną wartością większości przedsiębiorstw jest przetwarzana przezeń informacja, to na niej skupiony winien być model zarządczy. Udział człowieka, zaangażowanie technologii, wreszcie infrastruktura, z której wykorzystaniem działa firma, to czynniki które poddano analizie. Skupienie wniosków wokół przebiegu informacji biznesowej i skoncentrowanie się na analizie danych, to przesłanki odróżniające to opracowanie od innych pozycji dostępnych na rynku. Z tego względu książka nie tylko będzie przydatna w procesie dydaktycznym jako uzupełnienie przedmiotu Podstawy informatyki dla biznesu, ale także może okazać się pomocna w codziennej praktyce zarządczej osób podejmujących istotne decyzje strategiczne w firmie. Wszystkie opisane przypadki i badania zostały zweryfikowane w ciągu ponad piętnastu lat pracy zawodowej autorki. Wykorzystanie dorobku naukowego w codziennej pracy w międzynarodowych grupach finansowych, przedsiębiorstwach prywatnych i administracji publicznej, w Polsce i za granicą, na poziomie krajowym, Unii Europejskiej, a czasem też w kręgu światowym sprawia, że otrzymują Państwo pozycję zweryfikowaną w codziennej pracy, przy nacisku na wynik, sprawdzoną w ogniu walki o rynek, a często prezentującą doświadczenia zrealizowane w trudnym otoczeniu biurokracji i inercji administracji publicznej. Jednocześnie, większość prezentowanych wniosków została poddana ocenie akademickiej i zrecenzowana pod kątem ich przydatności w procesie badawczym i dydaktycznym nauk ekonomicznych, dyscypliny zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18674.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
W ramach monografii poświęconej zagadnieniom organizacyjnym i technicznym przedstawiono przykładowe zadanie problemowe z zakresu organizacji procesu przewozu, wraz z rozwiązaniem. Rozwiązanie zadania wymaga opracowania harmonogramu przewozu, przy zastosowaniu wiedzy dotyczącej czasu pracy, przerw i odpoczynku kierowców. Zagadnienia poruszane w obu monografiach zostały przedstawione w sposób usystematyzowany i przystępny. Dlatego ich autorzy mają nadzieję, że spełnią one oczekiwania czytelników i przyczynią się do poszerzenia ich wiedzy. Monografie przeznaczono dla osób ubiegających się o certyfikat kompetencji zawodowych w drogowym transporcie rzeczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21371.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
W ramach monografii poświęconej zagadnieniom finansowym i prawnym przedstawiono przykładowe zadanie problemowe z zakresu organizacji procesu przewozu, wraz z rozwiązaniem. Rozwiązanie zadania wymaga opracowania harmonogramu przewozu, przy zastosowaniu wiedzy dotyczącej czasu pracy, przerw i odpoczynku kierowców. Zagadnienia poruszane w obu monografiach zostały przedstawione w sposób usystematyzowany i przystępny. Dlatego ich autorzy mają nadzieję, że spełnią one oczekiwania czytelników i przyczynią się do poszerzenia ich wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21370.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10276.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Przedsiębiorczość)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest określenie warunków istotnych dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw. Autorzy poszczególnych rozdziałów swoje rozważania opierali bazując na analizie przedmiotu oraz na wynikach badań pierwotnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wyników badań, autorzy sformułowali wnioski i rekomendacje mające na celu wsparcie działań skierowanych na tworzenie sprzyjających warunków dla prowadzenia działalności innowacyjnej, które również zawarli w swoich rozważaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11873.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13053.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jako jedna z pierwszych łączy trzy wątki kluczowe dla rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, współpracę międzyorganizacyjną i regionalną płaszczyznę działania. Praca zawiera zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a także szczegółowe wyniki dedykowanych pracy badań empirycznych. Przeprowadzone czynności badawcze i sformułowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzają wiedzę czytelnika zarówno o możliwościach kształtowania konkurencyjności regionów, jak i rozwijających się na ich obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Istotne jest także, iż zwracają uwagę na kluczową rolę nawiązywania więzi współpracy międzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12118 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12117.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13246.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono zależności między strategią firmy, jako sposobem budowania trwałej przewagi konkurencyjnej, a kulturą organizacyjną, która silnie wpływa na możliwość realizacji tej strategii. Autorzy kolejno omówili: istotę strategii i kultury organizacyjnej; miejsce kultury organizacyjnej w zarządzaniu strategicznym; narzędzia kształtowania i wspierania kultury organizacyjnej (m.in. polityka personalna, przywództwo, budowanie zespołów, motywowanie, public relations); zarządzanie firmą w szybko zmieniającym się otoczeniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4913.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5480.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-92.
W książce omówiono teoretyczne podstawy i praktyczne rezultaty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa. Pokazano, jak kadra zarządzająca wykorzystuje zasady i metody odnowy strategicznej, w sytuacji gdy przedsiębiorstwo wymaga radykalnej zmiany celów i obszaru działalności. Autorzy dają odpowiedź na pytania: czym jest odnowa strategiczna przedsiębiorstwa, jak przeprowadzać odnowę strategiczną w przedsiębiorstwie oraz jakie są doświadczenia polskich przedsiębiorstw w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10306.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. na s. 289-292 i przy rozdz.
"Człowiek w organizacji" jest publikacją, której treść dobrze oddają dwa podtytuły: pracownicy organizacji i współczesne metody zarządzania pracownikami. W sposób przejrzysty autor prezentuje relacje i zależności menedżera liniowego z pracownikami organizacji oraz wskazuje na niekonwencjonalne metody zarządzania w organizacji. Wiodącym problemem książki jest człowiek w organizacji, traktowany jako najcenniejszy, najważniejszy podmiot organizacji. W zakresie niektórych problemów autor zaznacza swoje wyraźnie odrębne stanowisko, wzmacniając je wynikami własnych badań naukowych. Zapoznanie z treścią książki może pomóc czytelnikowi zrozumieć istotę współczesnych paradygmatów relacji przełożony-podwładny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11910 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11909.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13085.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-280 i przy rozdz.
Autor prezentuje szerokie spektrum zagadnień związanych z zarządzaniem zasobami pracy w organizacji. Można tu znaleźć wiedzę, która powinna być wdrażana do praktyki zarządzania. W książce zostały przedstawione również relacje między zarządzaniem zasobami ludzkimi a kulturą organizacji, a także ocena pracy pracowników, przywództwo i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2674.IX.4.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany podręcznik zawiera najbardziej elementarną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem niezbędną każdemu ekonomiście, niezależnie od ukończonego kierunku studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1351.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany podręcznik zawiera najbardziej elementarną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem niezbędną każdemu ekonomiście, niezależnie od ukończonego kierunku studiów. Powinni z niego także korzystać nieekonomiści zajmujący wszelkie stanowiska kierownicze. Został napisany prostym i komunikatywnym językiem ułatwiającym percepcję tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1352.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Kolejna książka zespołu redaktorów naukowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie z zakresu zarządzania informacją w przedsiębiorstwie poświęcona jest tym razem roli informacji w zarządzaniu zmianą. Praca zawiera szerokie spojrzenie na problematykę zastosowania informacji w procesach zarządzania zmianami organizacyjnymi. Do poruszanych w pracy zagadnień należą: wykorzystanie informacji w procesach wytwarzania, w relacjach z klientami, w warunkach kryzysu i upadłości przedsiębiorstwa, tworzenie nowych systemów informacyjnych dla potrzeb funkcji kontroli, zarządzania personelem, zarządzania zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa. Rozważania autorów poszczególnych rozdziałów obejmują zarówno treści teoretyczne, jak i przykłady i aplikacje stanowiące tworzywo do zastosowań praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2650 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6302.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej