Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(790)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(784)
Publikacje naukowe
(73)
Publikacje dydaktyczne
(42)
E-booki
(39)
Publikacje fachowe
(35)
Proza
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(726)
dostępne
(665)
wypożyczone
(24)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(288)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(403)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(727)
Autor
Sierpińska Maria (1950- )
(9)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(8)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(8)
Grzywacz Jacek
(7)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Blaik Piotr
(6)
Gierszewska Grażyna
(6)
Penc Józef (1939- )
(6)
Łączak Andrzej
(6)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(5)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Kotowska Beata
(5)
Nowak Edward (1951- )
(5)
Obłój Krzysztof (1954- )
(5)
Pawlak Zbigniew
(5)
Skowronek-Mielczarek Anna
(5)
Tokarski Maciej
(5)
Banaszyk Piotr
(4)
Bień Witold (1927- )
(4)
Bogusz Anna
(4)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(4)
Gorynia Marian (1956- )
(4)
Gołębiowski Tomasz
(4)
Jachna Tomasz (1950 - )
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Mruk Henryk
(4)
Pierścionek Zdzisław
(4)
Pomykalska Bożyna
(4)
Pomykalski Przemysław
(4)
Pyra Mariusz
(4)
Raich Mario
(4)
Romanowska Maria (1947- )
(4)
Silûk Taccâna (1975- )
(4)
Sitko Jacek
(4)
Sobiecki Roman (1954- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(4)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Brdulak Halina
(3)
Cyfert Szymon
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Janasz Władysław (1940- )
(3)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kamińska Alfreda
(3)
Klimek Jan
(3)
Król Henryk
(3)
Lundén Björn (1944- )
(3)
Marek Stanisław
(3)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(3)
Matwiejczuk Wiesław
(3)
Nowacki Robert
(3)
Opolski Krzysztof
(3)
Penc-Pietrzak Ilona
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Sokołowski Jerzy
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Strużycki Marian
(3)
Uziębło Aldona
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Witczak Hubert
(3)
Adamik Anna
(2)
Ajdacki Michał
(2)
Aluchna Maria
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bałtowski Maciej (1953- )
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Bednarz Joanna
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Cascio Wayne F. (1946- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Czechowski Lucjan
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Duraj Jan (1943- )
(2)
Dziekoński Michał
(2)
Filipiak Beata (1967- )
(2)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Górska-Warsewicz Hanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Hadryś-Nowak Alicja
(2)
Houston Joel F
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(49)
2010 - 2019
(370)
2000 - 2009
(380)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
Kraj wydania
Polska
(817)
Białoruś
(4)
Anglia
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(795)
angielski
(18)
rosyjski
(5)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Menedżerowie
(15)
Przedsiębiorcy
(9)
Analitycy ekonomiczni
(4)
Księgowi
(3)
Dyrektorzy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Logistycy
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Pracownicy banków
(2)
Specjaliści ds. controllingu
(2)
Konsumenci
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(491)
ZARZĄDZANIE
(114)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
KADRY
(66)
Przedsiębiorstwo
(63)
INNOWACJE
(47)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(44)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(31)
MARKETING
(20)
Finanse przedsiębiorstwa
(19)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(19)
Zarządzanie
(19)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(15)
TURYSTYKA
(15)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(15)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
RACHUNKOWOŚĆ
(14)
GLOBALIZACJA
(12)
Innowacje
(12)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(12)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(12)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(11)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(11)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(10)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(10)
OTOCZENIE FIRMY
(9)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(9)
PODRĘCZNIKI
(9)
Analiza finansowa
(8)
Logistyka gospodarcza
(8)
USŁUGI
(8)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(8)
BANKI
(7)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(7)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(7)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Łańcuch dostaw
(7)
EKOROZWÓJ
(6)
Finanse
(6)
KONKURENCJA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(6)
MARKETING STRATEGICZNY
(6)
MOTYWACJA PRACY
(6)
Otoczenie firmy
(6)
PORADNIKI
(6)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(6)
UNIA EUROPEJSKA
(6)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(6)
CONTROLLING
(5)
Działalność gospodarcza
(5)
FINANSE
(5)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(5)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(5)
INTERNET
(5)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(5)
KONSUMENCI (ekon.)
(5)
PODATEK
(5)
POLSKA
(5)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(5)
Zarządzanie finansami
(5)
ANALIZA STRATEGICZNA
(4)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(4)
DECYZJE
(4)
Decyzje
(4)
EKONOMETRIA
(4)
Efektywność ekonomiczna
(4)
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA
(4)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(4)
Inwestycje
(4)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(4)
Konkurencyjność
(4)
Organizacja
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(4)
Przedsiębiorstwo usługowe
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(4)
Rozwój zrównoważony
(4)
BUDŻET
(3)
Banki
(3)
Biznesplan
(3)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
FACTORING
(3)
Finansowanie
(3)
HOTELARSTWO
(3)
KRYZYS GOSPODARCZY
(3)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(3)
MARKETING PARTNERSKI
(3)
Marketing
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRODUKCJA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIRTUALNE
(3)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
PUBLIC RELATIONS
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(3)
ROZWÓJ REGIONALNY
(3)
Temat: czas
2001-
(73)
2001-0
(32)
1989-
(17)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Białoruś
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Azja
(1)
EUROPA ŚRODKOWO-WSCHODNIA
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
POLSKA
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
UKRAINA
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(83)
Podręcznik
(77)
PODRĘCZNIKI
(32)
Monografia
(29)
PORADNIKI
(16)
Materiały pomocnicze
(15)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(14)
Raport z badań
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
DANE STATYSTYCZNE
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(3)
Poradnik
(3)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(2)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Dane statystyczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Kryminał
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Reportaż
(1)
Vademecum
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(69)
Zarządzanie i marketing
(65)
Transport i logistyka
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(323)
zarządzanie
(96)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(82)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(55)
finanse
(45)
konkurencyjność
(45)
zarządzanie strategiczne
(40)
finanse przedsiębiorstw
(37)
analiza finansowa
(34)
innowacyjność przedsiębiorstw
(34)
organizacja
(34)
marketing
(33)
sprawozdanie finansowe
(33)
zarządzanie wiedzą
(33)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(32)
innowacje
(31)
biznesplan
(29)
zarządzanie jakością
(28)
przedsiębiorczość
(27)
strategia
(26)
kapitał ludzki
(24)
globalizacja
(22)
płynność finansowa
(22)
kapitał obrotowy
(21)
wartość przedsiębiorstwa
(21)
działalność gospodarcza
(20)
kapitał intelektualny
(20)
kultura organizacyjna
(20)
motywowanie pracowników
(19)
logistyka
(18)
restrukturyzacja
(18)
zarządzanie ryzykiem
(17)
leasing
(16)
motywacja
(16)
controlling
(15)
faktoring
(15)
finansowanie
(15)
ocena pracowników
(15)
przedsiębiorstwo turystyczne
(15)
przywództwo
(15)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(15)
wycena
(15)
analiza SWOT
(14)
gospodarka
(14)
inwestycje
(14)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(14)
otoczenie przedsiębiorstwa
(14)
planowanie finansowe
(14)
rekrutacja pracowników
(14)
analiza ekonomiczna
(13)
innowacyjność
(13)
rynek finansowy
(13)
wynagrodzenie
(13)
zatrudnienie
(13)
kapitał
(12)
planowanie
(12)
podatek
(12)
rozwój zrównoważony
(12)
łańcuch dostaw
(12)
outsourcing
(11)
rentowność
(11)
Unia Europejska
(10)
analiza strategiczna
(10)
fuzja
(10)
kredyt
(10)
public relations
(10)
rachunkowość
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(10)
wynik finansowy
(10)
zarządzanie finansami
(10)
środki trwałe
(10)
firma
(9)
marka
(9)
menedżer
(9)
szkolenie pracowników
(9)
Internet
(8)
fundusze europejskie
(8)
gospodarka oparta na wiedzy
(8)
internacjonalizacja
(8)
inwestycje zagraniczne
(8)
klaster
(8)
kompetencje
(8)
komunikacja marketingowa
(8)
kultura organizacji
(8)
projekt inwestycyjny
(8)
przedsiębiorczość społeczna
(8)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(8)
przepływy pieniężne
(8)
reengineering
(8)
reklama
(8)
rozwój
(8)
strategia marketingowa
(8)
turystyka
(8)
zarządzanie marketingowe
(8)
zarządzanie relacjami
(8)
zarządzanie zmianą
(8)
Lean Management
(7)
e-biznes
(7)
komunikacja
(7)
produkcja
(7)
819 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10276.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Przedsiębiorczość)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest określenie warunków istotnych dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw. Autorzy poszczególnych rozdziałów swoje rozważania opierali bazując na analizie przedmiotu oraz na wynikach badań pierwotnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wyników badań, autorzy sformułowali wnioski i rekomendacje mające na celu wsparcie działań skierowanych na tworzenie sprzyjających warunków dla prowadzenia działalności innowacyjnej, które również zawarli w swoich rozważaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11873.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13053.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jako jedna z pierwszych łączy trzy wątki kluczowe dla rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, współpracę międzyorganizacyjną i regionalną płaszczyznę działania. Praca zawiera zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a także szczegółowe wyniki dedykowanych pracy badań empirycznych. Przeprowadzone czynności badawcze i sformułowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzają wiedzę czytelnika zarówno o możliwościach kształtowania konkurencyjności regionów, jak i rozwijających się na ich obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Istotne jest także, iż zwracają uwagę na kluczową rolę nawiązywania więzi współpracy międzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12118 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12117.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13246.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono zależności między strategią firmy, jako sposobem budowania trwałej przewagi konkurencyjnej, a kulturą organizacyjną, która silnie wpływa na możliwość realizacji tej strategii. Autorzy kolejno omówili: istotę strategii i kultury organizacyjnej; miejsce kultury organizacyjnej w zarządzaniu strategicznym; narzędzia kształtowania i wspierania kultury organizacyjnej (m.in. polityka personalna, przywództwo, budowanie zespołów, motywowanie, public relations); zarządzanie firmą w szybko zmieniającym się otoczeniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4913.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5480.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 89-92.
W książce omówiono teoretyczne podstawy i praktyczne rezultaty strategicznej odnowy przedsiębiorstwa. Pokazano, jak kadra zarządzająca wykorzystuje zasady i metody odnowy strategicznej, w sytuacji gdy przedsiębiorstwo wymaga radykalnej zmiany celów i obszaru działalności. Autorzy dają odpowiedź na pytania: czym jest odnowa strategiczna przedsiębiorstwa, jak przeprowadzać odnowę strategiczną w przedsiębiorstwie oraz jakie są doświadczenia polskich przedsiębiorstw w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10306.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. na s. 289-292 i przy rozdz.
"Człowiek w organizacji" jest publikacją, której treść dobrze oddają dwa podtytuły: pracownicy organizacji i współczesne metody zarządzania pracownikami. W sposób przejrzysty autor prezentuje relacje i zależności menedżera liniowego z pracownikami organizacji oraz wskazuje na niekonwencjonalne metody zarządzania w organizacji. Wiodącym problemem książki jest człowiek w organizacji, traktowany jako najcenniejszy, najważniejszy podmiot organizacji. W zakresie niektórych problemów autor zaznacza swoje wyraźnie odrębne stanowisko, wzmacniając je wynikami własnych badań naukowych. Zapoznanie z treścią książki może pomóc czytelnikowi zrozumieć istotę współczesnych paradygmatów relacji przełożony-podwładny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11910 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11909.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13085.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-280 i przy rozdz.
Autor prezentuje szerokie spektrum zagadnień związanych z zarządzaniem zasobami pracy w organizacji. Można tu znaleźć wiedzę, która powinna być wdrażana do praktyki zarządzania. W książce zostały przedstawione również relacje między zarządzaniem zasobami ludzkimi a kulturą organizacji, a także ocena pracy pracowników, przywództwo i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2674.IX.4.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany podręcznik zawiera najbardziej elementarną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem niezbędną każdemu ekonomiście, niezależnie od ukończonego kierunku studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1351.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany podręcznik zawiera najbardziej elementarną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem niezbędną każdemu ekonomiście, niezależnie od ukończonego kierunku studiów. Powinni z niego także korzystać nieekonomiści zajmujący wszelkie stanowiska kierownicze. Został napisany prostym i komunikatywnym językiem ułatwiającym percepcję tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1352.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Kolejna książka zespołu redaktorów naukowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie z zakresu zarządzania informacją w przedsiębiorstwie poświęcona jest tym razem roli informacji w zarządzaniu zmianą. Praca zawiera szerokie spojrzenie na problematykę zastosowania informacji w procesach zarządzania zmianami organizacyjnymi. Do poruszanych w pracy zagadnień należą: wykorzystanie informacji w procesach wytwarzania, w relacjach z klientami, w warunkach kryzysu i upadłości przedsiębiorstwa, tworzenie nowych systemów informacyjnych dla potrzeb funkcji kontroli, zarządzania personelem, zarządzania zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa. Rozważania autorów poszczególnych rozdziałów obejmują zarówno treści teoretyczne, jak i przykłady i aplikacje stanowiące tworzywo do zastosowań praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2650 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6302.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 163-170.
Celem niniejszej pracy jest zapoznanie czytelnika z najważniejszymi wiadomościami z dziedziny opracowania i zarządzania projektami restrukturyzacyjnymi w organizacjach. Zaprezentowano w niej elementy makro- i mikrootoczenia organizacji, metody ich analizy oraz metodologię realizacji tego typu projektów. Dla zrozumienia prezentowanego materiału każdą z opisanych metod zobrazowano praktycznymi przykładami jej zastosowania, zaczerpniętymi z rzeczywistych projektów, już zrealizowanych lub będących w trakcie realizacji, jednakże, aby nie przysporzyć przywoływanym przedsiębiorstwom kłopotów, w niektórych przypadkach celowo zmieniono ich nazwy. Pracę podzielono tematycznie na pięć części.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11529.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9921.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11530.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-202.
Książka jest cennym opracowaniem, które dobrze wyraża teoretyczną i praktyczną wiedzę o realiach prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwa w skali międzynarodowej na tle procesu globalizacji. Przedstawiono w nim w sposób jasny i poglądowy szereg wiadomości podstawowych dla sfery finansów i rynków finansowych. Mozna wymienić takie tematy jak: zasady funkcjonowania giełdy, historia powstania giełd, podstawowe transakcje, jakie mogą być zawierane na giełdach, czy metody wyceny przedsiębiorstw. Zaletą pracy jest też przedstawienie wielu aktualnych i ważnych informacji na temat rozwoju, zmian sytuacji finansowej w różnych częściach świata, np. w Ameryce Południowej. Ciekawe są opisy kryzysów w Argentynie, Rosji i USA. (z recenzji prof. dr. hab. Marka Pawlaka i dr. hab. Jana Komorowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11317.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12455.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Wbrew powszechnemu przekonaniu wyniki działań dotyczących zasobów ludzkich można zmierzyć i określić ilościowo tak samo, jak czyni się to w wypadku każdej innej funkcji operacyjnej. Przedstawione w książce metody pomiaru łączą rachunkowość, finanse, zarządzanie i nauki behawioralne. Autor szczegółowo omawia: - związek kapitału intelektualnego z kalkulowaniem kosztów pracy, - przyczyny i pomiar kosztów fluktuacji oraz absencji pracowników, - metody szacowania kosztów i korzyści związanych z programami personalnymi, - rodzaje i sposoby oceny programów promocji zdrowia, -metody przeprowadzania analiz użyteczności, radzenia sobie z towarzyszącym im ryzykiem oraz sposoby maksymalizacji wpływu tych analiz na podejmowanie decyzji, - programy praca-życie (work-life programs), - związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy postawą pracownika, zadowoleniem klienta i zyskami przedsiębiorstwa. Przedstawione zagadnienia zilustrowane są licznymi przykładami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6324.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(FFF)
Bibliogr. s. 214-215.
Książka stanowi całościowy wykład na temat finansów wraz z praktycznymi przykładami zastosowania arkusza kalkulacyjnego. Omówiono w niej takie zagadnienia, jak: wprowadzenie do finansów i pracy z arkuszem kalkulacyjnym oraz pojęcie progu rentowności, zmiana wartości pieniądza w czasie i korzystanie z funkcji finansowych arkusza kalkulacyjnego, planowanie finansowe, projekcje budżetów i sprawozdania finansowego, ocena opłacalności projektów inwestycyjnych, żródła finansowania działalności gospodarczej (kredyt, leasing, faktoring). Atutem publikacji jest kompleksowe wyjaśnienie prezentowanych zagadnień - połączenie nauki posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym i finansów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11917 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11916.VIII.4 [Wypożyczalnia C], P.11915.VIII.4 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13093.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje komplementarny sposób patrzenia na marketing turystyczny, kładąc szczególny nacisk na zgodność procesu organizacji imprezy i obsługi ich uczestników z koncepcją marketingu rozumianego instrumentalnie. Książka jest przydatna na wszystkich przedsiębiorstw zajmujących się organizacją i obsługą imprez turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1399.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Książka poświęcona zagadnieniu aliansów strategicznych powstających jako forma zdobycia przewagi konkurencyjnej. Pozycja ta obszernie omawia tematykę aliansów strategicznych w różnorodnych aspektach. Przedstawiono w niej koncepcję aliansów, ich topologię, tworzenie oraz zarządzanie nimi; zostały też przedstawione nowe trendy dotyczące aliansów strategicznych. Książka adresowana jest zarówno do studentów uczelni ekonomicznych i szkół zarządzania, jak i do praktyków, kadry ierowniczej polskich przedsiębiorstw oraz konsultantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2639.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-[200].
Offshoring usług jest jedną ze strategii przedsiębiorstw, odpowiadających na wyzwania procesu globalizacji, rozwoju nowych technologii oraz innowacji organizacyjnych. Polega on na wydzieleniu części procesów biznesowych: księgowych, IT, badawczo-rozwojowych i innych z firmy macierzystej i przekazaniu ich do wykonania przedsiębiorstwom w innych krajach - o niższych kosztach pracy lub większych zasobach kapitału intelektualnego. Strategia ta umożliwia firmom koncentrowanie się na wykonywaniu tych działań, które w największym stopniu odpowiadają za tworzenie wartości przedsiębiorstwa. Książka zawiera prezentację wiodących firm na świecie i łączy rozważania teoretyczne z analizą konkretnych przykładów przedsiębiorstw stosujących strategie offshoringowe - od prekursora offshoringu General Electric po dynamicznie rozwijającą się hinduską globalną korporację Infosys Technologies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10024.IX.2 [Magazyn 1], P.10025 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10023.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorstwo / Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN)
Bibliogr. s. 175-[181]. Indeks.
Podręcznik omawia ważny instrument finansowy jakim jest faktoring, który zapewnia stały dopływ kapitału do przedsiębiorstwa, jednocześnie oferując szereg dodatkowych usług. W książce podjęto istotne kwestie związane z identyfikacją potencjalnych zewnętrznych źródeł kapitału obcego. Zdefiniowanie przydatnych grupie małych i średnich przedsiębiorstw instrumentów finansowych zostało dokonane na tle oceny finansowego potencjału i ekonomicznych uwarunkowań tej grupy podmiotów gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5498.VIII.4.4 [Magazyn 1], P.5031 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4923.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6114.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [219]-224.
Przedmiotem niniejszego opracowania są kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce, ukazane w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej. Praca składa się z sześciu rozdziałow. Pierwszy rozdział charakteryzuje przywództwo i związane z nim podstawowe pojęcia i definicje. W drugim rozdziale omówiono kierunki rozwoju teorii przywódczych. Trzeci rozdział został poświęcony zadaniom stojącym przed przywódcą w organizacji działającej w nieprzewidywalnym otoczeniu oraz relacjom zachodzącym między przełożonym a pracownikami. W czwartym rozdziale przedstawiono charakterystykę trzech typów kompetencji przywódczych: osobistych, zespołowych i strategicznych. W rodziale piątym autor dokonał analizy i wyboru dwóch przywódców i ich przedsiębiorstw do przeprowadzenia analizy typu studium przypadku. Ostatni rozdział jest próbą oceny wpływu badanych zachowań, postaw i działań przywódczych na rozwój wybranych przedsiębiorstw. Pracę kończą jej główne wnioski, które autor sformułował w oparciu o wyniki przeprowadzonych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11392.IX.4.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12591.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej