Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(37)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(15)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(46)
Autor
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(3)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(2)
Makieła Zbigniew
(2)
Nowakowski Marcin Konstanty
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Przychocka Iwona
(2)
Allard Régis
(1)
Bansal Pratima
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Barrow Colin
(1)
Barrow Paul 1948-
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bizon Wojciech
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Bouquet Brigitte
(1)
Brown Robert 1937-
(1)
Bryx Marek (1953- )
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Chauviére Michel
(1)
Chick Anne
(1)
Connors Roger
(1)
Coulton Gary
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czudec Adam (1952- )
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Fisher Alan
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Glinka Beata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Grajewska Monika (ekonomia)
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Guzal-Dec Danuta
(1)
Gwiazda Adam (1946- )
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hockerts Kai
(1)
Hoffman Andrew J
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jancz Anna
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Kalinowski Sławomir Leszek (1964-2021)
(1)
Klimek Jan
(1)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Lizurej Alicja
(1)
Mair Johanna
(1)
Majkut Robert
(1)
Matusiak Krzysztof B. (1963- )
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Pomykalska Bożyna
(1)
Pomykalski Przemysław
(1)
Poszewicki Andrzej
(1)
Potts Patricia
(1)
Powell Martin
(1)
Raich Mario
(1)
Ratajczak Zofia (1937- )
(1)
Ribes Bruno
(1)
Robinson Jeffrey
(1)
Romanowski Robert
(1)
Rudden Joe
(1)
Saar Małgorzata Anna
(1)
Sasin Robert
(1)
Sassier Monique
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Siara Olga
(1)
Siedlecka Agnieszka
(1)
Siuta-Tokarska Barbara
(1)
Smith Tom
(1)
Staniszewska Aleksandra
(1)
Strzałecki Andrzej (1937- )
(1)
Stuss Magdalena Maria
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szlęzak-Matusewicz Joanna
(1)
Szulczewska-Remi Aleksandra
(1)
Taleb Nassim (1960- )
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Warżała-Wojtasiak Magdalena
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Wojciechowski Henryk
(1)
Wojtasiak Wojciech
(1)
Yip George S
(1)
Zięba Krzysztof (ekonomia)
(1)
Zwolińska-Ligaj Magdalena
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(51)
Wielka Brytania
(2)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(49)
angielski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(33)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(8)
Przedsiębiorczość
(8)
INNOWACJE
(6)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(6)
ROZWÓJ REGIONALNY
(5)
ZARZĄDZANIE
(5)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(3)
Zarządzanie
(3)
BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE PAŃSTWA
(2)
BIOPALIWA
(2)
Biznesplan
(2)
ENERGETYKA ODNAWIALNA
(2)
GEOENERGETYKA
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
Innowacje
(2)
MARKETING
(2)
MIASTA
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORCY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
Przedsiębiorczość akademicka
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
REGIONY (adm.)
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
SUKCES
(2)
TURYSTYKA
(2)
Decyzje
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Gasparski, Wojciech (1936-2022)
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INKUBATORY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
(1)
INTERNET
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Język angielski
(1)
Język środowiskowy
(1)
KADRY
(1)
KRYZYS FINANSOWY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NAUKA
(1)
Niepewność
(1)
OBSZARY CHRONIONE
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
PARKI TECHNOLOGICZNE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ AKADEMICKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
Podatek
(1)
Polityka fiskalna
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Prognozowanie
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
SAMOREALIZACJA
(1)
SPÓŁDZIELCZOŚĆ
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Szkoły wyższe
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
WSPÓŁPRACA NAUKOWO-TECHNICZNA
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Złożoność
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Białoruś
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Opracowanie
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Praca zbiorowa
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Monografia
(1)
PORADNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorczość
(26)
innowacyjność
(8)
rozwój regionalny
(7)
konkurencyjność
(5)
przedsiębiorczość społeczna
(5)
przedsiębiorstwo
(5)
biznesplan
(4)
innowacje
(4)
kultura organizacyjna
(4)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
biznes międzynarodowy
(3)
kapitał ludzki
(3)
kreatywność
(3)
marketing międzynarodowy
(3)
przedsiębiorczość akademicka
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
zarządzanie
(3)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(2)
biznes
(2)
business
(2)
działalność gospodarcza
(2)
finanse
(2)
finansowanie
(2)
globalizacja
(2)
gospodarka
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
handel międzynarodowy
(2)
inkubator przedsiębiorczości
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
kapitał
(2)
kariera zawodowa
(2)
kompetencje kierownicze
(2)
miasto
(2)
parki technologiczne
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
region
(2)
sektor bankowy
(2)
społeczność lokalna
(2)
turystyka
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Bank Centralny
(1)
Internet
(1)
Polska Wschodnia
(1)
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
(1)
badania marketingowe
(1)
bank spółdzielczy
(1)
beletrystyka
(1)
business English
(1)
business enterprise
(1)
business planning
(1)
company environment
(1)
cover letter
(1)
e-biznes
(1)
economic
(1)
edukacja przedsiębiorcza
(1)
ekonomia społeczna
(1)
enterprise
(1)
entrepreneurship
(1)
environment
(1)
etyka
(1)
filozofia
(1)
finance
(1)
firma rodzinna
(1)
fuzja
(1)
gospodarstwo agroturystyczne
(1)
gospodarstwo rolne
(1)
granice
(1)
handel zagraniczny
(1)
innowacyjne przedsiębiorstwo
(1)
innowacyjność przedsiębiorstw
(1)
instruction
(1)
integracja europejska
(1)
intencje przedsiębiorcze
(1)
job
(1)
kapitał finansowy
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał społeczny
(1)
klaster
(1)
komercjalizacja
(1)
kompetencje przesiębiorcze
(1)
konsolidacja
(1)
korporacja
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
kryzys finansowy
(1)
law
(1)
literatura faktu
(1)
logistyka międzynarodowa
(1)
management
(1)
marketing
(1)
marketing strategy
(1)
media
(1)
model biznesu
(1)
natural environment
(1)
nauka
(1)
obszar chroniony
(1)
odpowiedzialność
(1)
opieka zdrowotna
(1)
organizacja charytatywna
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 681-710.
Długookresowe strategie obecnie już nie działają – taką tezę stawia Nassim Nicholas Taleb. W dzisiejszym świecie przeważa to, co nieznane, przypadkowe i zmienne, co autor błyskotliwie opisał w swoim światowym bestsellerze Czarny Łabędź. Jak więc przetrwać w tej niepewności, oswoić nieobliczalność zjawisk i chaos, a nawet na tym wygrać? Odpowiadając na te pytania w swojej erudycyjnej i dowcipnej książce Taleb dotyka najważniejszych dylematów gospodarki, biznesu, życia społecznego w XXI wieku. Po potężnym krachu finansowym w 2008 roku, w trakcie największego w historii kryzysu długu w Europie, Taleb uspokaja: „Niektórym rzeczom służą wstrząsy; rozwijają się i rozkwitają pod wpływem zmienności, przypadkowości, nieładu i stresu; przygody, ryzyko i niepewność to ich żywioł”. Te rzeczy nazywa antykruchymi. Potem błyskotliwie i z pasją wykorzystuje pojęcie antykruchości do wyjaśnienia, jak dziś postrzegać rzeczywistość, istnieć w świecie, podchodzić do podejmowania decyzji. Antykruchość to lektura prowokacyjna, intrygująca i inspirująca. Świetna książka dla tych, którzy są gotowi spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy na swoje decyzje, inwestycje, przedsięwzięcia biznesowe, życie prywatne. To także wielka, znakomicie napisana pochwała przedsiębiorczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21437.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Environmental issues now loom large on the social, political, and business agenda. Over the past four decades, "corporate environmentalism" has emerged and been constantly redefined, from regulatory compliance to more recent management conceptions such as "pollution prevention", "total quality environmental management", "industrial ecology", "life cycle analysis", "environmental strategy", "environmental justice," and, most recently, "sustainable development."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15412.XVII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest jednym z pierwszych w naszym kraju podręczników z dziedziny marketingu międzynarodowego. Teoretyczne rozdziały uzupełnione zostały 20 studiami przypadku, w których przedstawione zostały interesujące przykłady z praktyki gospodarczej. Są to w ogromnej większości opracowania autorskie i stanowią integralną część niniejszej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3552 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3551.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość : podstawy teoretyczne / Teresa Piecuch. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo C.H. Beck, 2013. - 271, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 249-258 i przy rozdz. Indeks.
Monografia stanowi syntetyczną, a jednocześnie szeroką analizę literatury przedmiotu z zakresu przedsiębiorczości. Książka prezentuje m.in.: różnorodne podejścia do przedsiębiorczości zawarte w teoriach ekonomii i zarządzania, charakterystykę przedsiębiorczości w różnych ujęciach, charakterystykę przedsiębiorcy, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, specyfikę MSP oraz ich rolę w kreowaniu zachowań przedsiębiorczych. Drugie wydanie zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące: przedsiębiorczości rodzinnej, przedsiębiorczości kobiet, którą scharakteryzowano w kontekście trudnej sytuacji kobiet na rynku pracy i w pracy zawodowej; przedsiębiorczości akademickiej, przedsiębiorczości społecznej, a także ekonomii społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13408.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14171.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy większości rozdz.
Książka prezentuje dyskusję, jaka toczy się w psychologii na temat przedsiębiorczości. Dobrze porządkuje pojęcie przedsiębiorczości, w którym twórczość jest jej nierozerwalnym elementem, kluczowym dla osiągnięcia sukcesu menedżerów-przedsiębiorców. Jeżeli innowacyjna przedsiębiorczość charakteryzuje ludzi twórczych, to poznanie istoty ich sukcesu w biznesie sprowadza się do psychologicznej analizy osobowości twórczej, wkomponowanej w naturalny kontekst środowiska zawodowego w określonej sytuacji społeczno-ekonomicznej kraju. Publikacja może istotnie przyczynić się do spójnego zrozumienia pojęcia przedsiębiorczości, w jego różnych kontekstach, co jest ważne z perspektywy akademickiej. (prof. dr hab. Andrzej Falkowski, SWPS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12838.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7412 ; 372)
Bibliografie przy rozdziałach.
Skrypt składa się z siedmiu rozdziałów zawierających wprowadzenie teoretyczne wraz z odnośnikami do literatury i źródeł internetowych, pytania testowe, problemowe oraz zadania dostosowane do specyfiki zagadnień i opisywanych koncepcji. Pierwsze cztery rozdziały dotyczą roli przedsiębiorstw w rozwoju społeczno-gospodarczym, stopnia innowacyjności sektora MŚP, zasad tworzenia biznesplanu oraz modeli biznesu (zgodnie z business model canvas), a także aspektów formalnoprawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w otoczeniu instytucjonalnym (formalnym i nieformalnym). Kolejne trzy rozdziały dotyczą innowacyjności przedsiębiorstw – komercjalizacji wiedzy i technologii, zarządzania procesem innowacyjnym oraz finansowania innowacyjnych przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22485.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22484.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym : aspekty ekonomiczne, finansowe i menedżerskie / Marian Gorynia. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 502, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(EEE - Ekonomia)
Bibliografia, netografia na stronach 467-491. Indeks.
"Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami. Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej oraz jako podmiot realnej gospodarki. Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy charakterystyczne oraz zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw zarówno na poziomie regionalnym, jak i globalnym oraz mezoekonomicznym. Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, jednocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak również w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20236.XI.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-185.
Niniejsze badanie, będąc z jednej strony uzupełnieniem i kontynuacją wcześniejszych badań wykonywanych przez pracowników KNoP, podejmuje temat specyficznych uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstw, wynikających z ich lokalizacji i funkcjonowania na obszarach miejskich, w szczególności na terenach kryzysowych. Podejmuje też próbę kwantyfikacji wpływu rewitalizacji miast na przedsiębiorczość. W tym sensie jest opracowaniem nowym na polskim rynku. Jako badanie przyczynkowe o ograniczonym zakresie, nie pretendując do opisania wszystkich ważnych aspektów tego zagadnienia, podejmuje jednak próbę jego ukazania w świetle dostępnych metod badawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16195.XIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16194.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Change the culture, change the game : the breakthrough strategy for energizing your organization and creating accountability for results, 2011.
Książka przedstawia strategię, której celem jest pomoc liderom w przyspieszaniu zmiany kultury organizacyjnej. W tym znakomitym przewodniku po transformacji kulturowej autorzy proponują model "piramidy rezultatów", prostą i łatwą do zapamiętania metodologię wpływania na sposób myślenia i działania ludzi tak, by osiągnięte zostały pożądane rezultaty. Doskonalenie umiejętności przyspieszania zmiany kulturowej jest kompetencją niezbędną każdemu liderowi, który chce, by jego organizacja była coraz bardziej konkurencyjna. W książce Czytelnik znajdzie dokładną metodologię rozwoju tej umiejętności - metodologię, która jest wykorzystywana przez najbardziej poważane firmy na świecie. W każdym rozdziale znajdują się ciekawe przykłady na to, jak organizacje, które osiągnęły olbrzymi sukces, wykorzystują przedstawione najlepsze praktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12607.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu ; 98)
Przedsiębiorczość i jakość w turystyce zarówno w skali przedsiębiorstw, jak i regionów oraz jednostek ludzkich jest fascynującym tematem do badań naukowych. Cechą wszystkich zamieszczonych artykułów jest to, że zaprezentowano w nich zarówno bogatą wiedzę teoretyczną, jak też bardzo ciekawe - od strony metodologicznej i poznawczej - wyniki badań. Są one z pewnością ważnym, ale wstępnym krokiem na drodze pełniejszego zrozumienia procesów przedsiębiorczości i jakości w turystyce i tym samym lepszego dostosowania się usługodawców do szybko zmieniającego się i coraz bardziej wymagającego popytu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7048.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Entrepreneurship for everyone : a student textbook, 2009.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Przedsiębiorczość odgrywa ważną rolę w gospodarce rynkowej i stanowi podstawę jej innowacyjności. W książce autorzy - wybitni eksperci - zachęcają do podjęcia działalności na własny rachunek, przekazując niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną. Czytelnik dowie się między innymi, skąd czerpać pomysły na własny biznes, jak formułować cele strategiczne i opracować biznesplan czy plan marketingowy. Oprócz omówienia kluczowych zagadnień autorzy wyjaśniają, na czym polega specyfika przedsiębiorczości w różnych obszarach gospodarki, od przemysłu farmaceutycznego, biotechnologii, opieki zdrowotnej, przez branżę informatyczną, aż po przemysł muzyczny i filmowy. Podstawowymi zaletami książki są przystępne objaśnienia kluczowych teorii i zasad oraz interesujące studia przypadków dotyczące poszczególnych branż.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13085 [Magazyn 1], 12139.IX.2 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11146.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12138.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16902.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z potrzeby uporządkowania refleksji o kwestiach podstawowych dla każdego człowieka aktywnego i kreatywnego, a przede wszystkim działającego w sferze biznesu. Treść książki ma podpowiadać jak kontrolować swój rozwój, jak instrumentalizować i obiektywizować jego poszczególne elementy, czyli jak planować i panować nad rozwojem osobistym na drodze do sukcesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.225.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Autor książki przedstawił specyfikę przedsiębiorczości i innowacyjności jednostek osadniczych, przedsiębiorcze i innowacyjne podejście w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami regionalnymi. W pracy zaprezentowano główne problemy funkcjonowania innowacyjnych miast i regionów, a także regionów wiedzy, które konkurują o dostęp do deficytowych czynników wzrostu. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorczości i innowacyjności jako koncepcji pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych. Czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących: genezy i warunków rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, czynników i źródeł konkurencyjności regionalnej, miejsca uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, koncepcji kształtowania się innowacyjnych miast i regionów, z udziałem instytucji badawczo rozwojowych, roli przedsiębiorstwa w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej, istoty Gospodarki Opartej na Wiedzy i systemów innowacji, jako mechanizmu wdrażania wiedzy do gospodarki, regionów wiedzy jako strategii rozwoju regionalnego, miasta innowacyjnego, jako strategii rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13350.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14354.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16827 [Magazyn 1], P.16809 [Magazyn 1], P.16835 [Magazyn 1], P.16834 [Magazyn 1], P.16818 [Magazyn 1], P.16823 [Magazyn 1], P.16833 [Magazyn 1], P.16831 [Magazyn 1], P.16816 [Magazyn 1], P.16824 [Magazyn 1], P.16814 [Magazyn 1], P.16826 [Magazyn 1], P.16811 [Magazyn 1], P.16813 [Magazyn 1], P.16821 [Magazyn 1], P.16819 [Magazyn 1], P.16822 [Magazyn 1], P.16808 [Magazyn 1], P.16828 [Magazyn 1], P.16807 [Magazyn 1], P.16806 [Magazyn 1], P.16825 [Magazyn 1], P.16820 [Magazyn 1], P.16810 [Magazyn 1], P.16812 [Magazyn 1], P.16829 [Magazyn 1], P.16815 [Magazyn 1], P.16817 [Magazyn 1], P.16832 [Magazyn 1], P.16830 [Magazyn 1] (30 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Problemom otoczenia społeczności lokalnych poświęcono bardzo dużo publikacji naukowych. Jednakże postępująca globalizacja życia społeczno-gospodarczego i politycznego oraz obecność Polski w UE czyni tę problematykę wciąż aktualną i interesującą jako przedmiot badań naukowych. W tym nurcie badawczym mieści się także niniejsza monografia. Zawiera 14 prac 20 autorów z kilku ośrodków naukowych. Obejmuje trzy części: O niektórych zmianach w życiu współczesnego społeczeństwa, Przedsiębiorstwo i przedsiębiorczość społeczna, O niektórych zmianach w funkcjonowaniu podmiotów sektora bankowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15098.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Problemom rozwoju regionalnego, funkcjonowania wschodniego pogranicza Polski i nowej jakości granic państwowych poświęcono bardzo dużo publikacji naukowych. Jednakże postępująca globalizacja życia społeczno-gospodarczego i politycznego oraz obecność Polski w UE czyni tę problematykę wciąż aktualną i interesującą jako przedmiot badań naukowych. W tym nurcie badawczym mieści się także niniejsza monografia. Zawiera 14 prac 20 autorów z kilku ośrodków naukowych. Obejmuje trzy części: Niektóre aspekty rozwoju regionalnego, Funkcjonowanie społeczności lokalnych wschodniego pogranicza Polski, O niektórych praktycznych aspektach rozwoju wybranych społeczności lokalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15099.VIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-304.
Rozwój globalizacji postawił przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Osiągnięcie międzynarodowej konkurencyjności stało się konieczne nie tylko dla firm chcących internacjonalizować swą działalność, ale także dla tych, które pragną osiągać sukcesy na rynkach rodzimych, na których są obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsiębiorstw zagranicznych. W książce podjęto próbę odpowiedzi na odwieczne pytanie, które zadają sobie przedsiębiorstwa - co należy zrobić, żeby się dynamicznie rozwijać w skali rynku krajowego i międzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjności trzeba zwrócić szczególną uwagę. Intensywność konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, że nie wystarczy już tylko dobre zarządzanie i określenie, które czynniki konkurencyjności są istotne, lecz konieczne się staje określenie ich pożądanych cech oraz konfiguracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12072.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11017.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11993.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-323.
Autor podejmuje problematykę nowej roli uniwersytetu (rozumianego jako synonim wyższej uczelni) i jego powiązań z otoczeniem w gospodarce opartej na wiedzy. Prezentuje własną, interesującą i nowatorską wizję modelu przedsiębiorczego uniwersytetu, otwartego na kontakty ze światem zewnętrznym, w tym ze światem biznesu. Autor nie uległ tendencji, jak występuje w światowej i polskiej literaturze, gdzie idea przedsiębiorczego uniwersytetu kojarzona jest przede wszystkim z tworzeniem uczelnianych firm odpryskowych (spin-off). W zaproponowanym holistycznym modelu firmy odpryskowe stanowią tylko jeden z pięciu przejawów innowacyjności i przedsiębiorczości szkoły wyższej. Oprócz nich istnieje potrzeba aktywizacji transferu technologii, uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz nowoczesnego systemu zarządzania uniwersytetem. W polskich realiach książka dobrze wpisuje się w aktualną dyskusję nad modelem szkolnictwa wyższego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11605.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10671.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej