Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(10)
nieokreślona
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(6)
Szuścik Urszula
(6)
Grudziewska Ewa
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Dziamska Dorota
(2)
Kolasa-Skiba Agata
(2)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Broda Iwona
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grabowska Beata (1983- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Marcinkiewicz Joanna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Papp Luca
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Rola Beata (pedagog)
(1)
Uścińska Agnieszka
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Wilczyńska Ewa
(1)
Wójcik Katarzyna (pedagog)
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(23)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Przedszkola
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(18)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Nauczanie początkowe
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Socjoterapia
(4)
Młodzież
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metody nauczania
(2)
Wychowanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Program nauczania
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rytmika
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdolności
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(5)
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Raport z badań
(2)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(14)
edukacja
(7)
wychowanie
(6)
przedszkole
(4)
socjoterapia
(4)
kształcenie
(3)
młodzież
(3)
nauczyciele
(3)
rodzina
(3)
scenariusze zajęć
(3)
wychowanie przedszkolne
(3)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
nauczyciel
(2)
szkoła
(2)
Maria Montessori
(1)
adaptacja
(1)
badania
(1)
badania przesiewowe
(1)
diagnoza
(1)
dojrzałość neuromotoryczna
(1)
dzieci niepełnosprawnych
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja społeczna
(1)
język angielski
(1)
klub dziecięcy
(1)
komunikacja
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczanie przedszkolne
(1)
nauka
(1)
papier
(1)
papierowa zabawa
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika przedszkolna
(1)
pedagogika zmiany
(1)
praca terapeutyczna
(1)
program nauczania
(1)
przedszkole ekologiczne
(1)
przedszkole integracyjne
(1)
religia
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój fizyczny
(1)
rozwój mowy
(1)
rytmika
(1)
socjalizacja
(1)
sztuka
(1)
teatr
(1)
terapeuci
(1)
terapia
(1)
umiejętności manualne
(1)
umiejętności społeczne
(1)
umiejętności technologiczne
(1)
wiek przedszkolny
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
zabawa
(1)
żłobek
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 227-240.
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17637.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17636.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgodny z podstawą programową.
Bibliografia na stronach 154-155.
Wychowanie przedszkolne liczba ocen: 1 zaloguj się, aby móc oceniać Książka Ilość cena: 19,90 zł Do koszyka Opis Od przedszkolaka do pierwszaka to rzeczowy program nauczania o prostej, a zarazem elastycznej konstrukcji, którą łatwo modyfikować i dostosowywać do własnych potrzeb. Jest zgodny z nową podstawą programową kształcenia ogólnego, która jako nadrzędny cel wychowania przedszkolnego wskazuje wsparcie całościowego rozwoju dzieci. Autorka zamieściła w nim obszerną propozycję różnorodnych działań służących realizacji zadań opisanych w podstawie programowej. Efektem tych działań są cele wyznaczające osiągnięcia dzieci na kolejnych etapach rozwoju. Dlatego w programie zastosowano podział na cztery grupy wiekowe i zamieszczono w nim charakterystykę dziecka na każdym etapie rozwojowym. Dla wszystkich przedziałów wiekowych zaplanowano te same bloki tematyczne wynikające z obszarów podstawy programowej. Jest siedemnaście bloków, a w nich cele ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności, by można było dostosowywać działania do potrzeb rozwojowych wychowanka. Cele ogólne dotyczą pracy nauczyciela – mają mu ułatwić planowanie działań wychowawczo-dydaktycznych. Wynikające z nich cele operacyjne (szczegółowe) odnoszą się do dzieci i mają konkretyzować ich wiedzę i umiejętności, a jednocześnie dać nauczycielowi rozeznanie w kwestii możliwości dziecka będącego na określonym etapie rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19740.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19739.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Druk ulotny
Książka
W koszyku
OPIS PRODUKTU Kolekcja indywidualnego rozwoju, „Papierowe zabawy”, 5-latki Projekty autorstwa Doroty Dziamskiej, na bazie origami płaskiego z koła i kwadratu, kształcą poczucie piękna i estetyki. Doskonalą sprawność manualną, ucząc składania według wzoru. Rozwijają mowę i komunikację, zachęcając do wypowiedzi na temat prac. Zawierają koła i kwadraty do wypchnięcia, instrukcje obrazkowe oraz zdjęcia gotowych prac.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1422.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Tom 15 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Pedagogika zmiany w edukacji dziecka, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Oddajemy w ręce Państwa kolejny tom z serii Edukacja małego dziec­ka. Dzielimy się pedagogiczną refleksją nad koniecznością zmiany myślenia o warunkach edukacji. Zmiany, która pozwoli na poszanowanie rytmu rozwojowego dziecka w procesie kształcenia i wychowania. Dzięki tej zmianie edukacja dziecka nabierze autentycznego wymiaru humanistycznego. Jest to wymiar, który wspiera dziecko, ale zgodnie z jego możliwościami i rytmem rozwojowym. Strefa najbliższego rozwoju dziecka powinna być bardziej uwzględniona w ogólnych założeniach dydaktyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz realizowana w praktyce pedagogicznej. Stąd opracowania przedstawiamy w dwóch częściach tomu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21838.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej