Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(15)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(27)
Autor
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(4)
Matczak Anna
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Dembo Myron H
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gabzdyl Jolanta
(1)
Gała Aleksandra (1954- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lukasek Aleksandra Kinga
(1)
Mika Stanisław (1931- )
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Ocalewski Jarosław
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Placha Józef (1945- )
(1)
Siara Olga
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wołoszynowa Lidia
(1)
Wyleżałek Joanna
(1)
Wypler Wojciech
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Zychowicz Juliusz
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(25)
angielski
(2)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(18)
Psychologia wychowawcza
(7)
NAUCZANIE
(3)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZNIOWIE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
Wychowanie
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Autonomy (Psychology)
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
JĘZYKI
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Language and languages - study and teaching
(1)
Learning, Psychology of
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Metoda Montessori
(1)
Miłość
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Opieka społeczna
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychoterapia
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SAMOAKCEPTACJA
(1)
SAMOREALIZACJA
(1)
Szkolnictwo
(1)
SŁUCHANIE
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Uczucia
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
POLSKA
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Antologia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Słowo kluczowe
psychologia wychowawcza
(6)
młodzież
(5)
wychowanie
(5)
dzieci
(4)
psychologia
(3)
uczeń
(3)
autyzm
(2)
edukacja
(2)
komunikacja społeczna
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
osobowość
(2)
resocjalizacja
(2)
rodzina
(2)
rodzina zastępcza
(2)
socjalizacja
(2)
trudności wychowawcze
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
affective education
(1)
alkohol
(1)
autonomy
(1)
badanie psychologiczne
(1)
choroba nowotworowa
(1)
communication
(1)
cyberprzemoc
(1)
demoralizacja
(1)
depresja
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
discourse analysis
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
dorastanie
(1)
dorosłość
(1)
dysfunkcyjność
(1)
dziecko autystyczne
(1)
education
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja fizyczna
(1)
emocje
(1)
homoseksualizm
(1)
in vitro
(1)
integracja szkolna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konflikt
(1)
kryzys psychologiczny
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
listening comprehension
(1)
metoda Montessori
(1)
mowa
(1)
narkomania
(1)
narkotyki
(1)
neurodydaktyka
(1)
nielegalne adopcje
(1)
nieletni
(1)
niemowlęctwo
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
nieprzystosowanie społeczne
(1)
oddziaływanie penitencjarne
(1)
ojciec
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
pedagodzy szkolni
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika serca
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
portal społecznościowy
(1)
problem społeczny
(1)
proces poznawczy
(1)
program nauczania
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
przewlekle chorzy
(1)
psychologia edukacyjna
(1)
psychologia kliniczna
(1)
psychologia poznawcza
(1)
psychologia rozwojowa
(1)
psychology
(1)
psychoterapia
(1)
research
(1)
rodzeństwo
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozwój
(1)
rozwój emocjonalny
(1)
rozwój psychiczny
(1)
rozwój społeczny
(1)
rzeczywistość wirtualna
(1)
samobójstwo
(1)
samokształcenie
(1)
samowychowanie
(1)
schronisko dla nieletnich
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
spostrzeganie
(1)
stres
(1)
study and teaching
(1)
sytuacja trudna
(1)
szkolnictwo
(1)
teaching
(1)
terapia
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem konferencji naukowej. Główne jej tematy to: możliwości kształcenia świadomości i poczucia własnej wartości u dzieci i młodzieży, możliwości kształtowania u dzieci miłości i szacunku do osób, uświadomienie młodzieży czym jest godność osobista człowieka, wskazanie optymalnych dróg samourzeczewistnienia zdolności i umiejętności, uświadomienie młodemu pokoleniu pojęcia sensu życia w warunkach upadku wartości moralnych, nakreślenie dróg odnowy duchowo-moralnej młodzieży poprzez dobór odpowiednich mediów. Wśród autorów znaleźli sie: filozofowie, psycholodzy, socjolodzy, pedagodzy, działacze społeczni.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2263 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2264.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching autonomy / Phil Benson. - 2nd ed. - Harlow [etc.] : Longman is an imprint of Pearson, 2011. - XI, [1], 283 s. : il. ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action Series)
Bibliogr. s. 249-277. Indeks.
Autonomy has become a keyword of language policy in education systems around the world, as the importance of independent learning and new technologies has grown. Now in a fully revised and updated second edition, Teaching and Researching Autonomy provides an accessible and comprehensive critical account of the theory and practice of autonomy. Examining the history of the concept, it addresses important questions of how we can identify autonomy in language learning behaviours and how we can evaluate the wide variety of educational practices that have been designed to foster autonomy in learning. Topics new to this edition include: - Autonomy and new technologies - Teacher autonomy - The sociocultural implications of autonomy With over three hundred new references and five new case studies of research on autonomy providing practical advice on research methods and topics in the field, Teaching and Researching Autonomy will be an essential introduction for teachers and students to a subject at the cutting edge of language teaching and research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15029.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15895.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Talk about understanding : rethinking classroom talk to enhance comprehension / Ellin Oliver Keene. - Portsmouth, NH : Heinemann, 2012. - XXII, 160 s. : il. ; 24 cm. + 1 videodisc ((120 min.) : sd., col. ; 4 3/4 in.)
Bibliogr.
Do książki dołączona jest płyta VCD o tej samej sygnaturze.
Reading education pioneer Ellin Oliver Keene demystifies comprehension instruction by describing what it can look like when readers comprehend deeply and what it can look like when teachers aim for this deep comprehension. This ground-breaking book is illustrated with video footage of Ellin modeling the reading instruction she describes. Here, you can watch Ellin use language and teaching moves that help students go beyond superficial reading comprehension to lasting understanding. "Talk About Understanding" offers: ôOutcomes of Understandingö Markers - descriptions of the behaviors present when children understand a text deeply including ways to assess with and teach toward these outcomes; ôTalk About Understandingö Principles - suggestions to modify teaching language and teaching interactions to deepen childrenĺs ability to comprehend; ôFrom the Insideö Video Segments - classroom footage of Ellin teaching lessons that illustrate use of the ôOutcomes of Understandingö markers and ôTalk About Understandingö principles from the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14555.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Zaletą publikacji (...) jest ponadczasowa wartość zaprezentowanych w niej zagadnień i przystępność treści. Czytelnik szukający odpowiedzi na elementarne pytania: "dlaczego warto stymulować rozwój dzieci i młodzieży?" "jakie jest znaczenie rodziny i innych środowisk wychowawczych dla prawidłowego rozwoju dziecka?" (...], "jakie są determinanty skuteczności pracy edukacyjnej wobec dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, ale także wychowanków ze specjalnymi potrzebami?" - z pewnością znajdzie je w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17078.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
W monografii przeanalizowano najważniejsze konteksty rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, a zatem rodzinę, szkołę i rynek pracy, wskazując zarówno na tkwiący w nich potencjał, jak i ewentualne zagrożenia. Dokonano także przeglądu problemów dzieci i młodzieży (wrażliwość i labilność emocjonalna, niepewność własnej seksualności, trudności w komunikowaniu swoich potrzeb i komunikowaniem się z innymi osobami oraz zaangażowanie w świat wirtualny). Wskazano ponadto niekonstruktywne drogi i rozwiązania, które podejmują młodzi ludzie w procesie radzenia sobie ze swoimi trudnościami i zaproponowano sposoby (samo)pomocy przydatne w zmaganiu się z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22533.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22532.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z międzynarodowej konferencji naukowej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą, 19-21 maja 1997 r.
Materiały zawarte w książce mają na celu zwiększenie zainteresowania nauczycieli akademickich i studentów problematyką pedagogiczną i zwiększy skuteczność oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych. Całość podzielona została na trzy części: I Z zagadnień kształcenia nauczycieli - problemy ogólne, II Wybrane problemy psychologiczno-pedagogiczne w kształceniu i w pracy nauczycieli-wychowawców, III Nauczyciel i rodzice wobec zagrożeń społecznych dzieci. Zaletą większości opracowań zawartych w publikacji jest ich aktualność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8236.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja zawiera zbiór wartościowych opracowań i interesujących doniesień z badań dotyczących wspierania rodziny w pokonywaniu występujących w niej problemów i trudności [...]. Zawarte w książce treści koncentrują się wokół wciąż aktualnych i niezwykle ważnych dla pedagogiki, pracy socjalnej czy psychologii zagadnień związanych z funkcjonowaniem rodziny i możliwościami jej wspierania. Przedstawione w artykułach wyniki badań nie tylko dostarczają aktualnych danych o analizowanych zjawiskach, ale mogą być inspiracją dla kolejnych badaczy zainteresowanych rodziną jako podstawowym środowiskiem wychowawczym. Z książki mogą korzystać zarówno teoretycy zajmujący się badaniami nad rodziną, w tym studenci pracy socjalnej, pedagogiki i psychologii, jak i praktycy zawodowo trudniący się pracą z rodziną i na rzecz rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17093.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. Zawiera propozycje rozwiązań profilaktycznych i propozycje oddziaływań terapeutycznych oraz sposoby przeciwdziałania narkomanii nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18451.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18450.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej