Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(30)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(36)
Autor
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Witczak Hubert
(2)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Buko Jacek
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Godlewska-Majkowska Hanna (1960- )
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janasz Władysław (1940- )
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Jóźwik Bartosz
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Krajewska Sylwia
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Lundén Björn (1944- )
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Moszkowicz Mieczysław (1946- )
(1)
Młodzikowska Danuta
(1)
Nawrot Rafał Aleksander
(1)
Puszcz Henryk
(1)
Pyka Jan (1946- )
(1)
Stos Daniel
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Stępniak-Kucharska Anna
(1)
Suszyński Cezary
(1)
Tomaszewicz Łucja
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wyciślak Sławomir
(1)
Zaborek Michał
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zalewa Piotr
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Żurakowska-Sawa Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(24)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(6)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(6)
INNOWACJE
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
KADRY
(2)
POLSKA
(2)
PRAWO GOSPODARCZE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO JEDNOOSOBOWE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
TURYSTYKA
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
ANALIZA STRATEGICZNA
(1)
CONTROLLING
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
KLASYFIKACJA
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
PODATEK
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRACOWNICY SAMORZĄDOWI
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
Spółki giełdowe
(1)
SŁUŻBA ZDROWIA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Temat: czas
2001-0
(8)
1989-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(5)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(20)
restrukturyzacja
(7)
działalność gospodarcza
(5)
biznesplan
(4)
przedsiębiorczość
(4)
zarządzanie
(4)
prawo
(3)
prywatyzacja
(3)
przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
rozwój regionalny
(3)
spółka cywilna
(3)
Unia Europejska
(2)
finanse
(2)
gospodarka oparta na wiedzy
(2)
innowacje
(2)
innowacyjność przedsiębiorstw
(2)
inwestycje zagraniczne
(2)
konkurencyjność
(2)
kontrola strategiczna
(2)
kultura organizacyjna
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
motywacja
(2)
podatek
(2)
przedsiębiorca
(2)
rynek turystyczny
(2)
spółka prawa handlowego
(2)
strategia
(2)
turystyka
(2)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
zatrudnienie
(2)
Regionalny Program Operacyjny
(1)
agroturystyka
(1)
analiza SWOT
(1)
analiza portfelowa
(1)
analiza strategiczna
(1)
benchmarking
(1)
biuro podróży
(1)
controlling
(1)
doradztwo
(1)
działalność badawczo-rozwojowa
(1)
dziedzictwo kulturowe
(1)
efekt zarażania
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
finansowanie
(1)
fundusze strukturalne
(1)
funkcja turystyczna
(1)
giełda papierów wartościowych
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
hotelarstwo
(1)
innowacyjność gospodarki
(1)
integracja
(1)
kariera zawodowa
(1)
kierowanie
(1)
kompetencje przedsiębiorcze
(1)
konkurencyjność regionalna
(1)
konsolidacja
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
kryzys
(1)
leasing
(1)
marketing
(1)
marketing partnerski
(1)
myślenie systemowe
(1)
organizacja
(1)
organizacja ucząca się
(1)
outsourcing
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
pilot wycieczek
(1)
polityka innowacyjna
(1)
polityka spójności
(1)
polityka strukturalna
(1)
pomoc publiczna
(1)
popyt turystyczny
(1)
praca zespołowa
(1)
prawo gospodarcze
(1)
produkt regionalny
(1)
produkt turystyczny
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
przekształcenia własnościowe
(1)
przemysł
(1)
przewodnik turystyczny
(1)
raj podatkowy
(1)
region
(1)
regionalizacja gospodarcza
(1)
rolnictwo
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój społeczny
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
samorząd terytorialny
(1)
samozatrudnienie
(1)
small business
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
spółdzielnia europejska
(1)
spółka akcyjna
(1)
spółka handlowa
(1)
spółka jawna
(1)
spółka kapitałowa
(1)
spółka komandytowa
(1)
spółka komandytowo-akcyjna
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest przedstawienie najważniejszych metod analizy strategicznej na przykładach oraz wskazanie praktycznych aspektów analizy strategicznej w zakresie wykorzystania przedstawionych metod i narzędzi. Prezentowane w książce przykłady opisują różne problemy strategiczne oraz wskazują na potrzebę doboru właściwych metod analizy, odpowiednich do rozwiązywania problemów. Prezentowane metody analizy oraz przykłady zostały opracowane przez pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na podstawie własnych doświadczeń w pracy naukowo-badawczej oraz dydaktycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5389 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 6694.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6693.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie / red. nacz. Magdalena Kowalska-Musiał ; 66)
Praca, dotycząca zastosowania w praktyce kontrolingu w przedsiębiorstwach hotelowych jest unikatową i niezwykle użyteczną książką w praktyce zarządzania na trudnym współczesnym rynku turystycznym. Niewątpliwie mocną stroną dużej części tekstu Książki jest erudycja Autorki w stosowaniu terminologii profesjonalnego zarządzania hotelami. Na podkreślenie zasługuje rzetelność oferty zastosowania kontrolingu, zwłaszcza finansowego w efektywnym zarządzaniu hotelami przedstawionej w książce właścicielom, menedżerom i studiującym na kierunkach zarządzanie w turystyce, rachunkowość i finanse czy turystyka. Jest to oferta tym cenniejsza, że pojawia się na rynku akurat w okresie dużych wyzwań i zaostrzonej walki o przetrwanie przedsiębiorstw "hotelarskich w biznesie turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8942 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10510.XX.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10509.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe, ISSN 0433-230X ; nr 106)
Bibliogr.
Monografia systematyzuje i porządkuje teoretyczną i praktyczną wiedzę o przedsiębiorcy. Ma charakter interdyscyplinarny, ale nawiązuje do teorii przedsiębiorczości, nauk ekonomicznych i nauk o zarządzaniu przedsiębiorstwem. Uwzględnia również aspekty psychoogiczne i socjologiczne. Dotyczy to szczególnie rozdziałów poświęconych charakterystyce przedsiębiorcy oraz teorii jego kariery i motywacji. W monografii zaprezentowano teorie i paradygmaty dotyczące sylwetek przesiębiorcy i ich typologii. Omówiono także przydatność zastosowania paradygmatu kompetencji właściciela-menedżera małego i średniego przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15772.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Identyfikacja i realizacja strategii innowacyjnych przedsiębiorstw stanowi istotny wymóg podnoszenia racjonalności gospodarowania, a także główny element postępu cywilizacyjnego. Tworzenie gospodarki opartej na wiedzy (innowacyjności) wymaga wielu zmian, szczególnie w systemach edukacji i finansowania, czyli większego udziału kapitału prywatnego, funkcjonowania rynków finansowych oraz w kwalifikacjach (kluczowe kompetencje) przedsiębiorców i innowatorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4034.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13448.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-289.
Tematyka opracowania obejmuje ważne i aktualne problemy gospodarki polskiej i europejskiej. Podstawowym celem pracy jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad skomplikowaną problematyką innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Przedstawia problematykę determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12140 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12139.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13261.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-205.
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjności, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowania procesów innowacji oraz wykorzystania internetu do komunikacji z klientami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16653.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16652.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie dotyczy obszaru najbardziej rozwojowego i najbardziej wyrazistego z punktu widzenia użyteczności dla zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce, szczególnie w miarę zbliżania się czasu wstąpienia do Unii Europejskiej. Kontekst uwarunkowań i wyróżników europejskich pozwala odpowiedzieć na pytania dotyczące potwierdzenia się prawidłowości rozwojowych sektora polskich małych i średnich przedsiębiorstw oraz przygotowania ich do procesu integracji z Unią Europejską. Rozpatrując wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, Autorzy przedstawiają doświadczenia europejskie, stanowiące zasób wiedzy, z którego można w sposób nieograniczony korzystać, ale także zmieniać i dostosowywać do polskich warunków rozwojowych. Istotnym walorem książki jest również fakt, iż opiera się ona na badaniach empirycznych małych i średnich przedsiębiorstw, zrealizowanych przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Szkoły Głównej Handlowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2913.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-134.
Publikacja ta z założenia jest przygotowana dla menedżerów turystyki. W pracy omówiono prawne aspekty tworzenia i działalności przedsiębiorców turystycznych. Książka jest niezwykle pomocna w nauce umiejętności związanych z podejmowaniem działalności gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10965.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11937.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-174.
W monografii prezentowane są wyniki realizacji zadań badawczych wykonanych w ramach projektu "Transfer technologii w procesie rozwoju polskiej gospodarki. Ujęcie sektorowe i regionalne". Monografia jest próbą syntezy zarówno zagadnień teoretycznych, jak i empirycznych w omawianej dziedzinie. Powstała ona przede wszystkim z myślą o stworzeniu pewnych podstaw metodologicznych dla badania wpływu informacji na efektywność polskiej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12485.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 13)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 245-260.
W monografii przedstawiono ocenę zależności między efektywnością ekonomiczną a fazą cyklu życia przedsiębiorstw. Przegląd literatury obejmował prezentację przedmiotu monografii. Omówiono istotę i pomiar cyklu życia przedsiębiorstw. Podjęto rozważania dotyczące koncepcji cyklu życia organizacji, jak również definiowania fazy cyklu życia przedsiębiorstw. Zwrócono także uwagę na cykl życia przedsiębiorstw w kontekście parametrów i wielkości finansowych oraz dokonano przeglądu metod diagnozowania cyklu życia przedsiębiorstw. Poruszono tematykę definiowania i pomiaru efektywności ekonomicznej w działalności przedsiębiorstw. Zwrócono uwagę na podejście do definiowania efektywności, jak również efektywności ekonomicznej jako kategorii efektywności. Dokonano systematyki metod oceny efektywności ekonomicznej w przedsiębiorstwach. Zakres rozważań obejmował istotę pomiaru efektywności ekonomicznej oraz przegląd mierników i metod pomiaru tej efektywności w przedsiębiorstwach. Scharakteryzowano zbiór badanych podmiotów, ich sytuację rynkową na tle sytuacji gospodarczej kraju, strukturę majątkowo-kapitałową, jak również kondycję finansową (rentowność, płynność finansową, sprawność gospodarowania, zadłużenie) analizowanych przedsiębiorstw. [Z wprowadzenia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18571.VIII.4.4 [Magazyn 1], P.18569.VIII.4.4 [Magazyn 1], P.18570.VIII.4.4 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21898.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21897.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej