Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(27)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Mućko Przemysław
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Strzyżewska Marianna
(2)
Łączak Andrzej
(2)
Adamik Anna
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Afonin Anatolij (1938- )
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Buko Jacek
(1)
Burnat-Mikosz Magdalena
(1)
Chomczyński Piotr (socjologia)
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gwizda Michał
(1)
Haffer Rafał
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kosewska-Kwaśny Magdalena
(1)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(1)
Matejun Marek
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Pawlicki Rafał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Staszewska Jolanta
(1)
Sudolska Agata
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Witkowski Czesław
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Śliwa Jan (1928- )
(1)
Śliwińska Krystyna
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(15)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(16)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(14)
INNOWACJE
(6)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(4)
TURYSTYKA
(4)
ZARZĄDZANIE
(3)
EKOROZWÓJ
(2)
KLASTRY (ekon.)
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
HOTELARSTWO
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KADRY
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
OŚWIATA
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PROGRAMY POMOCOWE UE
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZEŚLADOWANIE w MIEJSCU PRACY
(1)
USŁUGI
(1)
WIEŚ
(1)
WSPÓŁDZIAŁANIE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Temat: czas
2001-0
(20)
Temat: miejsce
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(11)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(10)
konkurencyjność
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
finanse
(4)
działalność gospodarcza
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
marketing
(3)
zarządzanie
(3)
Polska
(2)
Unia Europejska
(2)
fundusze strukturalne
(2)
internacjonalizacja
(2)
klaster
(2)
podatek
(2)
prawo
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
rynek turystyczny
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
spółka cywilna
(2)
spółka prawa handlowego
(2)
technologia
(2)
turystyka
(2)
współpraca
(2)
zatrudnienie
(2)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(1)
Regionalny Program Operacyjny
(1)
agroturystyka
(1)
badania marketingowe
(1)
biuro podróży
(1)
biznesplan
(1)
controlling
(1)
doskonałość biznesowa
(1)
działalność badawczo-rozwojowa
(1)
działalność pozarolnicza na wsi
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
efektywność
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
ekorozwój
(1)
finansowanie
(1)
fundusze UE
(1)
fundusze europejskie
(1)
fundusze pomocowe
(1)
funkcja turystyczna
(1)
hotel systemowy
(1)
hotelarstwo
(1)
hotelarstwo systemowe
(1)
innowacje
(1)
innowacyjność
(1)
inwestycje
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał rynkowy
(1)
kierowanie
(1)
klient
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konsument
(1)
konsumpcjonizm
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
kryzys gospodarczy
(1)
kultura innowacyjna
(1)
kultura organizacyjna
(1)
logistyka
(1)
lojalność konsumentów
(1)
marka
(1)
motywacja
(1)
młodzież
(1)
obszary wiejskie
(1)
obsługa klienta
(1)
ochrona środowiska
(1)
offshoring
(1)
organizacja
(1)
organizacja ucząca się
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
pilot wycieczek
(1)
polityka regionalna UE
(1)
pomoc publiczna
(1)
popyt turystyczny
(1)
produkt regionalny
(1)
produkt turystyczny
(1)
programy pomocowe
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
przewodnik turystyczny
(1)
racjonalność gospodarowania
(1)
relacje międzyorganizacyjne
(1)
rozwój
(1)
rynek odzieżowy
(1)
samoocena
(1)
samorząd terytorialny
(1)
satysfakcja klienta
(1)
spółdzielnia europejska
(1)
spółka akcyjna
(1)
spółka jawna
(1)
spółka komandytowa
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych, ułatwiających zrozumienie procesów budowy konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery części poświęcone: teoretycznym podstawom kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli współdziałania z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kształowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości. Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6705.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-304.
Rozwój globalizacji postawił przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Osiągnięcie międzynarodowej konkurencyjności stało się konieczne nie tylko dla firm chcących internacjonalizować swą działalność, ale także dla tych, które pragną osiągać sukcesy na rynkach rodzimych, na których są obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsiębiorstw zagranicznych. W książce podjęto próbę odpowiedzi na odwieczne pytanie, które zadają sobie przedsiębiorstwa - co należy zrobić, żeby się dynamicznie rozwijać w skali rynku krajowego i międzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjności trzeba zwrócić szczególną uwagę. Intensywność konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, że nie wystarczy już tylko dobre zarządzanie i określenie, które czynniki konkurencyjności są istotne, lecz konieczne się staje określenie ich pożądanych cech oraz konfiguracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12072.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11017.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11993.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przedstawia podstawowe założenia, kierunki i instrumenty wspomagania oraz źródła finansowania rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw. Praca składa się z czterech części, które dotyczą: determinantów rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, założeń i wytycznych dla programów wspierania firm sektora MSP, wykorzystania instrumentów wspomagania rozwoju w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw, zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju firm sektora MSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12159.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla zrównoważonego rozwoju ; t. 2)
Na grzb. wyłącznie tyt. całości. Materiały z konf., październik 2009, Piechowice.
Bibliogr. przy ref.
W tomie II pokazano jak edukować ludzi gospodarki, aby zrozumieli co oznacza zrównoważony rozwój w sferze gospodarczej, w małym i dużym przedsiębiorstwie, na stanowisku pracy i w procesie zarządzania. Wskazano również jak pobudzić ludzi do myślenia o przyszłości, o tym, że następne pokolenia także będą musiały żyć nie gorzej od obecnego i rozwijać gospodarkę, a jednoczesnie mieć nie gorsze od teraźniejszych przyrodnicze warunki bytu. Każdy, kto pracuje w sferze gospodarczej lub na rzecz tej sfery powinien zapoznać się z jej treścią. Lekturę tomu szczególnie polecamy nauczycielom akademickim i studentom na wszystkich kierunkach "gospodarczych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11850.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Badawcze Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Monografia obejmuje sześć zwartych opracowań autorskich przygotowanych przez zespół specjalistów reprezentujących zarówno finanse, rachunkowość, marketing, jak i zarządzanie. Stanowi rezultat prac badawczych prowadzonych w ramach Zakładu Ekonomiki Przedsiębiorstw oraz Rozwoju Regionalnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji. Kierowana jest do szerokiego grona odbiorców tak teoretyków, jak i praktyków, którym nieobce są dylematy racjonalizacji wydatkowania środków wspólnotowych, nie tylko w aspekcie skuteczności, ale przede wszystkim efektywności realizacji projektów finansowanych przy wsparciu z budżetu Unii Europejskiej. Autorzy żywią nadzieje, iż niniejsza publikacja stanie się źródłem inspiracji do podejmowania kolejnych wysiłków badawczych w tym obszarze. Posłuży również jako materiał dydaktyczny dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu problematyki pozyskiwania i wykorzystania funduszy unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10779.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-222.
W książce zawarte zostały rezultaty badań jakościowych nad zjawiskiem mobbingu. Jest to pierwsza pozycja na rynku wydawniczym, w której zastosowano różne techniki badań jakościowych (wywiady narracyjne i pogłębione, ukryta obserwacja uczestnicząca, analiza dokumentów itd.) w celu dokonania diagnozy zjawiska stawania się ofiarą przemocy psychicznej w miejscu pracy. Ponadto w publikacji zostały omówione wyniki badań autorów i ośrodków polskich i zagranicznych. Jako perspektywę teoretyczną autor przyjął założenia symbolicznego interakcjonizmu, dzięki czemu udało mu się przedstawić rolę interakcji ofiary z agresorem oraz jej otoczeniem zawodowym i prywatnym. Publikacja skierowana jest zarówno do środowiska akademickiego, jak również praktyków zajmujących się problemem mobbingu. Ponadto będzie atrakcyjną pozycją wydawniczą dla wszystkich osób zainteresowanych tą problematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7670.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8662.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-277.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgdodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku można odnaleźć także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13098.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-217.
Konstrukcja i treść niniejszej monograai zostały podporządkowane odpowiedzi na pytanie a czy i jak klastry mogą oddziaływać na konkurencyjność oraz internacjonalizację arm biorących w nich udział. Autorzy odwołali się do literatury przedmiotu i przeprowadzili badania wśród polskich przedsiębiorstw z trzech klastrów. Procesy tworzenia klastrów w gospodarkach potransformacyjnych, w tym także w gospodarce polskiej, jeszcze przez wiele lat będą stanowiły zajmujący i zasługujący na uwagę problem badawczy. W praktyce gospodarczej obserwuje się swoistą modę na zainteresowanie tymi inicjatywami. zachęcająco przedstawiają się pozytywne efekty uzyskane dzięki klastrom w licznych rozwiniętych gospodarkach rynkowych. Sądzić należy, że także w gospodarce polskiej jest miejsce na to, aby to dość wyraanowane rozwiązanie regulacyjne wnosiło w dłuższej perspektywie wkład w budowanie międzynarodowej konkurencyjności branż polskiej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10581.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji podjęto ocenę klastra jako perspektywy dla przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym Wybór rynku turystycznego został podyktowany tym, że turystyka zajmuje coraz ważniejsze miejsce w rozwoju Polski. Fakt zniesienia wiz, barier celnych, możliwość swobodnego przemieszczania się między krajami UE wyraźnie zwiększa skłonność do podróżowania. Z tego powodu zwiększa się zapotrzebowanie na ofertę turystyczną, która potrafi zaspokoić ujawniające się oczekiwania turystów. Wskazane jest też tworzenie nowych ofert i kreowanie nowych kierunków popytu. Temu zadaniu mogą sprostać klastry turystyczne, które tworząc wspólny produkt, są w stanie zaoferować pakiety usług, jakich dotychczas nie oferowano. Opracowanie jest przeznaczone dla praktyków i teoretyków zarządzania turystyką poszukujących nowych sposobów funkcjonowania na rynku w celu osiągnięcia sukcesu oraz studentów studiów ekonomicznych ze specjalizacją zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8973 [Magazyn 1], P.8974 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7750.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10548.XX.4 [Czytelnia B], 8757.XX.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12041.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11080.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12040.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Programy pomocowe oraz dotacje UE dla przedsiębiorstw 2007-2013 / red. Magdalena Burnat-Mikosz, Michał Gwizda, Magdalena Kosewska-Kwaśny. - Wyd. zaktualizowane, stan prawny grudzień 2007. - Warszawa : Wydawnictwo C.H. Beck, cop. 2007. - XIX, [1], 378 s. : il. ; 24 cm + CD.
(Beck Info Biznes)
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Wiedza lokalna jest niezbędna globalnym korporacjom do skutecznej realizacji strategii rowoju, często na kilku kontynentach jednocześnie. Jej wartość rośnie tym szybciej, im bardziej jest ona oparta na praktycznym doświadczeniu. Eksperci - autorzy niniejszej publikacji - od wielu lat praktycznie stosują przepisy optymalizujące kosztowo największe przedsięwzięcia. Stąd tak duża wartość tego opracowania dla potencjalnych inwestorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9601.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczne możliwości wsparcia finansowego otrzymały małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Można postawić tezę o szczególnym preferowaniu w programach unijnych tych właśnie podmiotów. Sektorowi MŚP poświęcona jest ta praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5388 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6692.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6691.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekazujemy do rąk Państwa książkę Rachunek satelitarny turystyki dla Polski opracowaną na podstawie danych za rok 2002. Celem wydania jest rozpowszechnienie idei i metodologii rachunku satelitarnego turystyki (RST) jako kompleksowej analizy stanu turystyki i jej wpływu na gospodarkę narodową. Światowa Organizacja Turystyki, Eurostat, ONZ oraz Bank Światowy od lat wskazują na istotną rolę, jaką pełni RST jako narzędzie wykorzystywane w polityce turystycznej poszczególnych państw. Obecnie w Eurostacie trwają prace nad włączeniem rachunku satelitarnego turystyki do obowiązkowych działań w ramach dyrektywy statystycznej UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6678.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stawia sobie za cel przybliżenie wybranych zagadnień prawno-finansowych związanych z wprowadzeniem przez przedsiębiorstwa nowych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych. Praca składa się z czterech części. Część pierwsza przedstawia rolę oraz sposób zarządzania kapitałem ludzkim przez przedsiębiorstwa. Część druga porusza problem odpowiedzialności finansowej i karnej podmiotów zbiorowych. Wprowadzanie innowacji wiąże się z podjęciem większego ryzyka związanego z wdrażaniem niestosowanych dotychczas metod zarządzania. Część trzecia porusza ważny aspekt źródeł finansowania działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach. Część czwarta zatytułowana "Prospektywna efektywność ekonomiczna przedsiębiorstw w warunkach transformacji a konkurencyjność w ramach Unii Europejskiej" stawia sobie za cel przedstawienie matematycznych metod oceny opłacalności inwestycji rzeczowych wraz ze wskazaniem tych obszarów, które moga doprowadzić do błędnych decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6531.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-134.
Publikacja ta z założenia jest przygotowana dla menedżerów turystyki. W pracy omówiono prawne aspekty tworzenia i działalności przedsiębiorców turystycznych. Książka jest niezwykle pomocna w nauce umiejętności związanych z podejmowaniem działalności gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10965.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11937.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma na celu przedstawienie zagadnienia wpływu środków finansowych z funduszy unijnych na rozwój i konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw. W pierwszej części książki dokonano przeglądu stanu i kondycji finansowej MŚP i źródeł ich finansowania, w drugiej natomiast przedstawiono szerokie możliwości pozyskiwania środków finansowych z poszczególnych programów operacyjnych na lata 2007-2013. Autorz omówili również zagadnienie wartości pieniądza w czasie oraz jak prawidłowo przygotować dokumenty o uzyskanie wsparcia finansowego z funduszy unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12766.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 561-578.
Autor książki proponuje model kompleksowego systemu samooceny i określenie procedury jego wdrażania w warunkach funkcjonowania polskich przedsiębiorstw na podstawie oceny stopnia aktywności polskich przedsiębiorstw stosujących systemy zarządzania w kluczowych obszarach samooceny oraz jej wpływu na osiągane przez nie wyniki. Monografia ma istotne znaczenie poznawcze, wzbogacające wiedzę z zakresu zarządzania jakością, samooceny i doskonałości organizacyjnej. Ponadto praca ma charakter aplikacyjny dzięki przeprowadzonym przez autora badaniom, a ich wyniki mogą posłużyć menedżerom przedsiębiorstw w określeniu bardziej skutecznej metodyki opartej na budowie kompleksowego systemu samooceny, umożliwiającej doskonalenie wdrożonych systemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12469.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca niniejsza złożona z pięciu części analizuje wybrane aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw na jednolitym rynku europejskim. Analizie poddano warunki rozwoju przedsiębiorstw lubuskich, regionu położonego przy granicy ze "starą piętnastką". Zwrócono uwagę na istotę i znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wielką rolę w rywalizacji o rynek odgrywa sektor naukowo-badawczy, który swymi badaniami powinien z jednej strony odpowiadać na zapotrzebowanie rynku a z drugiej wyznaczać nowe standardy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8230.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej