Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(122)
Forma i typ
Książki
(122)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(136)
tylko na miejscu
(110)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(64)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(7)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(5)
Dąbrowski Zdzisław
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Urban Bronisław (1942-2014)
(4)
Badora Sylwia
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Palka Stanisław (1941- )
(3)
Schulz Roman
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Bogaj Andrzej
(2)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Deutsch Smith Deborah (1947- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Karney Janina E
(2)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(2)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baraniak Barbara (1944- )
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Doleżych Bogdan
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Godlewski Michał (1917- )
(1)
Gomóła Anna
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kelm Albin
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalska-Wilanowska Monika
(1)
Kracewicz Stanisław
(1)
Krajewska Anna (pedagog)
(1)
Krajewski Mirosław (1946- )
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Kędzierska Jadwiga
(1)
Leppert Roman
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Marzec Danuta
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Prucha Jan
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Turos Lucjan (1927- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(96)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(121)
angielski
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(54)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(13)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(13)
WYCHOWANIE
(13)
PEDAGOGIKA KULTURY
(9)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(8)
PEDAGOGIKA PRACY
(8)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(8)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
SZKOLNICTWO
(5)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
NAUCZANIE
(2)
PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA
(2)
ASPIRACJE
(1)
Biologia
(1)
DZIECKO
(1)
Higiena szkolna
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
Metody nauczania
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUKI KOGNITYWNE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
PRZESTĘPSTWO PRZECIW WOLNOŚCI SEKSUALNEJ I OBYCZAJNOŚCI
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Pedagogika
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
RODZINA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
STATYSTYKA MATEMATYCZNA
(1)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(1)
TURYSTYKA
(1)
Terminologia
(1)
WIEDZA o KULTURZE
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(43)
Podręczniki akademickie
(3)
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(8)
wychowanie
(6)
badania pedagogiczne
(4)
edukacja
(4)
pedagogika religii
(4)
rodzina
(4)
socjalizacja
(4)
metody badań
(3)
opieka nad dzieckiem
(3)
pedagogika kultury
(3)
pedagogika rodziny
(3)
resocjalizacja
(3)
ankieta
(2)
dom dziecka
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
eksperyment
(2)
kurator sądowy
(2)
metodologia
(2)
metody statystyczne
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
pedagodzy szkolni
(2)
pedagogika opiekuńcza
(2)
pedagogika pracy
(2)
pedagogika resocjalizacyjna
(2)
pedagogika społeczna
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
rodzicielstwo
(2)
sieroctwo
(2)
szkoła
(2)
wychowawca
(2)
wywiad
(2)
Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie
(1)
English
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Ośrodek Pomocy Społecznej
(1)
Petersen Peter
(1)
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
(1)
alkoholizm
(1)
analiza danych
(1)
anatomia
(1)
badania jakościowe
(1)
badania naukowe
(1)
business English
(1)
choroba
(1)
choroba sieroca
(1)
cywilizacja
(1)
dane badawcze
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
diagnoza rodziny
(1)
dydaktyka
(1)
dysfunkcyjność
(1)
działania profilaktyczne
(1)
dzieci
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjologia
(1)
gender
(1)
gwałt
(1)
higiena
(1)
hipoteza
(1)
historia
(1)
homeostaza
(1)
informacja
(1)
instytucjonalne systemy resocjalizacji
(1)
integracja społeczna
(1)
internat
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
introspekcja
(1)
kapitał ludzki
(1)
kariera zawodowa
(1)
katecheza
(1)
kazirodztwo
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konflikt
(1)
książka
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
kultura popularna
(1)
kwalifikacje zawodowe
(1)
materiał badawczy
(1)
mediacja
(1)
metoda Montessori
(1)
metody nauczania
(1)
metody obserwacyjne
(1)
metody statystycznesocjometria
(1)
metodyka
(1)
narkomania
(1)
narządy zmysłów
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauka
(1)
niepełnosprawność
(1)
obserwacja
(1)
opieka zastępcza
(1)
organizacja
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest liczącym się w kraju podręcznikiem akademickim, przeznaczonym głównie dla studentów pedagogiki pracy i specjalności pokrewnych z bloku orientacji, poradnictwa i doradztwa zawodowego. Podręcznik trafia również do innych odbiorców w sferze oddziaływań oświatowych i gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5152 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3759.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6282.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy pedagogiki pracy wydawane od 1994 roku przez WSP w Bydgoszczy, a stanowiące znacznie zmodyfikowaną wersję skryptu akademickiego PWN z 1985 roku pt. Pedagogika pracy w zarysie, uzyskały już rangę liczącego się w skali kraju podręcznika akademickiego. W przedstawionej wersji, tj. w wydaniu czwartym, wprowadzone zmiany i modyfikacje mają przede wszystkim na celu zaktualizowanie głównych właściwości i zadań pedagogiki pracy w rozległym układzie stabilizującego się życia gospodarczego, jak również w obszarze społecznym i w szeroko rozumianej edukacji. (...) Liczba rozdziałów i ich tytuły w zasadzie nie uległy zmianie. Publikacja ta prezentuje pedagogikę pracy jako dyscyplinę pedagogiczną i jej rodowód oraz omawia przedmiot badań, głównych zadań, a także jej miejsce w na polu nauk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2772 [Magazyn 1], P.2773 [Magazyn 1], P.2223 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3499.IV.8 [Wypożyczalnia B], 3498.IV.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2222.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Tyt. oryg.: Eine Theorie der Sozialpädagogik, 1988
Indeks s. 313-316
edagogika społeczna to książka, która oddaje złożoność problematyki teoretycznej związanej z tą dyscypliną, a także wielość dylematów, przed którymi stają odpowiedzialni praktycy. Zaprezentowana przez autora teoria ma być inspiracją dla czytelnika, zaproszeniem do dyskusji, stanowi bowiem jedno z możliwych odczytań tej tematyki. Książka jest skierowana do teoretyków i praktyków dyscypliny oraz do studentów różnych kierunków pedagogicznych (pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, kulturalno-oświatowej, ukierunkowanej na profilaktykę i animację społeczno-kulturalną, a także realizowanej w ramach pedagogiki specjalizacji praca socjalna).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8070 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8068.IV.3 [Wypożyczalnia B], P.8069.IV.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9425.IV.3 [Czytelnia B], 9426.IV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych. Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną. Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej – dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8361 [Magazyn 1], P.8099 [Magazyn 1], P.8363 [Magazyn 1], P.8362 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8098.IV.4 [Wypożyczalnia B], P.8002.IV.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9333.IV.4 [Czytelnia B], 9332.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-252.
Książka jest wynikiem ponaddwudziestoletniego doświadczenia autora w przekazywaniu wiedzy i umiejętności z zakresu metod statystycznych potrzebnych do prowadzenia badań empirycznych i diagnozowania badanej jednostki. Ma charakter poradnika, a każdy rozdział kończy się pytaniami i zadaniami. Celem publikacji jest wprowadzenie studentów pedagogiki w najbardziej elementarne zagadnienia statystyki, przydatne do analizy i interpretacji wyników w badaniach pedagogicznych. Skrypt składa się z sześciu rozdziałów: pierwszy obejmuje zagadnienia z zakresu metodologii badań, pokazuje miejsce i możliwości zastosowania metod statystycznych; w drugim omówiono zagadnienia dotyczące przygotowania materiału empirycznego do przetwarzania; w trzecim przedstawiono opis zbiorowości statystycznej analizowanej pod względem jednej zmiennej oraz dwuzmiennej; w czwartym wprowadzone zostało pojęcie rozkład normalny jako rozkład teoretyczny i budowane na jego podstawie skale standardowe i kwantylowe; w rozdziale piątym omówiono podstawowe pojęcia z zakresu wnioskowania statystycznego, a dokładniej - teorii estymacji i teorii weryfikacji hipotez statystycznych, co ma przygotować czytelnika do stosowania wybranych testów statystycznych, opisanych w rozdziale szóstym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5463.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W związku z coraz bardziej złożonym procesem pracy, ze stale wzrastającymi wymaganiami wobec pracowników, koniecznością trafnego przewidywania ich zachowań oraz zmian dokonujących się w tym procesie pojawia się zapotrzebowanie na interdyscyplinarną teorię pracy, pozwalającą skutecznie rozwiązywać problemy w procesie pracy. W książce wątki natury psychologicznej i pedagogicznej dotyczące tego procesu zintegrowane są z ujęciem charakterystycznym dla analizy systemowej. W rozdziale I omówione zostało pojęcie pracy, wieloaspektowość jej procesu, implikacje dla człowieka i pracy wynikające z teraźniejszości i przyszłości, oczekiwania wobec pracowników oraz problemy i kierunki rozwoju pedagogiki pracy. Rozdział II zawiera uwagi krytyczne na temat dotychczasowego stanu teorii, rygory metodologiczne teorii, przyjętą koncepcję człowieka i jego cech, omówienie jej w aspekcie rozwoju człowieka oraz podstawowe założenia teoretyczne. W ośmiu kolejnych rozdziałach zaprezentowane zostały najważniejsze dla procesu pracy zagadnienia: relacje występujące w procesie pracy, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez pracowników, ich potrzeby, funkcjonowanie zawodowe, aktywność i przedsiębiorczość, przystosowanie zawodowe, komunikowanie się oraz wypalenie zawodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7332.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8287.IV.8 [Czytelnia B], 8288.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4440.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4890.V.1 [Czytelnia B], 4889.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Obszerna wiedza zawarta w książce jest istotnym wkładem w szeroko toczącą się dyskusję wokół zagadnienia "Jak powinno przebiegać wartościowe życie człowieka". Rozważania stanowią źródło wiedzy dla każdego, kto chce poznać problematykę aspiracji, sensu i jakości życia. Dla czytelnika praca jawi się jako pewne dobrodziejstwo poznawcze w chwili błąkania się po manowcach wielu złudnych planów, niedościgłych idei i eksperymentów pojawiających się we wpółczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7723.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8733.IV.3 [Czytelnia B], 8732.IV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 1644-0552 ; 84)
Bibliogr. przy pracach.
Skrypt to przystępne repetytorium z zakresu wybranych dziedzin wiedzy o kulturze, które może być pomocne nie tylko studentom kulturoznawstwa i filologii polskiej, ale także nauczycielom uczącym przedmiotu o nazwie wiedza o kulturze, polonistom oraz nauczycielom innych przedmiotów humanistycznych. W tomie zgromadzono artykuły napisane przez specjalistów z różnych dziedzin, pracowników naukowych, osób na co dzień zajmujących się refleksją nad kulturą. I choć autorzy prezentują różne stanowiska i nierzadko odmienne spojrzenia, to łączy ich przekonanie, że kultura obejmuje nie tylko poszczególne dziedziny sztuki, ale także pozostałe aspekty ludzkiej działalności. Skrypt otwierają opracowania o charakterze teoretycznoliterackim, poświęcone teorii kultury, antropologii kulturowej, religioznawstwu i historii kultury. Następna grupa artykułów została poświęcona poszczególnym dziedzinom twórczości artystycznej: sztukom plastycznym, muzyce, teatrowi, filmowi. Zamyka ją refleksja na temat przekładu intersemiotycznego. Ostatnia dydaktyczna część tomu to uwagi na temat zapoznawania uczniów z problemami kultury oraz refleksja o nadziejach i obawach związanych z obecnością w szkole wiedzy o kulturze. W części zatytułowanej Appendix zamieszczono propozycje zajęć szkolnych poświęconych wybranym problemom z zakresu historii i teorii kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8336 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8335.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9697.IV.7 [Czytelnia B], 9698.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom – wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6504 [Magazyn 1], P.4223 [Magazyn 1], P.6505 [Magazyn 1], P.6502 [Magazyn 1], P.6503 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7438.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4670.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik: wprowadza w świat podstawowych pojęć i zagadnień pedagogiki, przedstawionych w szerszym kontekście społeczno-kulturowym, omawia wybrane prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, zapoznaje z dziejami wychowania i oświaty w Polsce i na świecie, prezentuje wybrane metody badań pedagogicznych, ukazuje związek teorii pedagogicznych z praktyką. Publikacja zawiera bogactwo osiągnięć naukowych i doświadczeń starszego i młodszego pokolenia pedagogów w Polsce, przedstawia edukację z wielu różnych perspektyw. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania oraz współczesne kierunki pedagogiczne. Książka przeznaczona jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego: studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką: działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1781 [Magazyn 1], P.1782 [Magazyn 1], P.1780 [Magazyn 1], P.1784 [Magazyn 1], P.1758 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1779.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3071.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.1783.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1759.IV.1 [Czytelnia B], P.1778.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 217-230. Indeksy.
Kognitywistyka jest nauką łączącą metody badawcze z podejściem teoretycznym różnych dziedzin zajmujących się problematyką umysłu, poznania i języka. Praca składa się z siedmiu rozdziałów zawartych w trzech częściach. Siemieniecki omawia w nich miedzy innymi zagadnienia związane z poglądami na rozwój cywilizacyjny oraz ewolucją genetyczną i jej wpływem na współczesne społeczeństwo. Część pierwsza książki porusza właśnie problem zmian cywilizacyjnych w przestrzeni pedagogicznej. W części drugiej książki zostały poruszone kwestie związane z procesem komunikacji i komunikowaniem oraz rolą, jaką odgrywają one w formowaniu człowieka. Kolejna część, obejmująca zagadnienia dotyczące informacji w kontekście edukacji, to dwa ostatnie rozdziały, w których znajdziemy wiadomości na temat społeczeństwa informacyjnego oraz roli mediów we współczesnym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13333.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14338.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor pragnnie, aby najliczniejszą grupę Czytelników niniejszej książki stanowili praktycy pracujący z młodzieżą, szczególnie zaś z młodzieżą wykolejoną. Druga grupa Czytelników, do których książka ta jest adresowana to studenci pedagogiki i psychologii, a szczególnie zaś ci, którzy specjalizują się w zakresie resocjalizacji. Informacje zawarte na jej kartach zawierają niezbędną dla istoty resocjalizacji gramatykę przedmiotu. Zorientowanie się bowiem w uwarunkowaniach i kierunkach rozwoju współczesnych poczynań resocjalizacyjnych stanowi jedynie słuszną drogę do uaktywnienia własnej wyobraźni tak, aby mogła ona stworzyć skuteczne impulsy do stymulowania i poprawiania najbardziej subtelnego i złożonego wymiaru struktury duchowej człowieka, jaki stanowi domena sądów, ocen i wartości moralnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6056 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6057.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7308.VI.13 [Czytelnia B], 7307.VI.13 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
W pozycji tej w sposób ustruktualizowany pokazano, co należy przedsięwziąć w toku czynności związanych z określonymi badaniami pedagogicznymi, by sprawnie i skutecznie osiągnąć zamierzony cel. Posługiwanie się tym opracowaniem wymaga solidnych podstaw teoretycznych z zakresu metodologii badań pedagogicznych, logiki oraz statystyki. Publikacja składa się z dwu części. W pierwszej części przedstawiono etapy i fazy cyklu działań niezbędnych w trakcie przygotowania i pisarskiego ujęcia pracy naukowej, w drugiej – zamieszczono program samokształcenia metodologicznego wraz z wybranymi wzornikami praktyczno-metodologicznymi. Jego adresatami są głównie studenci stacjonarni i zaoczni oraz doktoranci wyższych uczelni przygotowujący prace magisterskie i doktorskie z pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8026.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 217-225.
Jest to podręcznik akademicki omawiający tytułowe zagadnienia na tle rozważań dotyczących pedagogiki resocjalizacyjnej jako pedagogiki specjalnej, determinant zjawisk przestępczych, a także przezwyciężania sytuacji kryminogennych i zachowań dewiacyjnych. Autor, z kompetencją prawdziwego znawcy tematu, wprowadza Czytelnika w mroczną sferę amoralnych i patologicznych zachowań człowieka. Ich przegląd, od zachowań paraprzestępczych i przestępczych, przez narkomanię do samobójstwa, został poprzedzony wstępem teoretycznym, zapoznającym Czytelnika z szeroką problematyką pedagogiki ogólnej, pedagogiki resocjalizacyjnej oraz penitencjarnej. Omawiane tematy podlegają wielostronnemu oglądowi autora, który stosuje metodologię innych, choć powiązanych z pedagogiką, nauk: socjologii, psychologii czy antropologii. Lektura książki przynosi szeroki obraz zagrożeń współczesnej cywilizacji, godzących w podstawy ładu społecznego, i wykracza daleko poza analizę behawioralną, nawiązując do koncepcji filozoficznych i psychologicznych dotyczących ludzkich zachowań. Dalsze części opracowania poświęcono zagadnieniom kary jako środka służącego resocjalizacji, a także innym metodom prawnym i ich wpływowi na zachowanie osób niedostosowanych społecznie. Na koniec autor dokonuje oceny metod i środków znanych pedagogice specjalnej pod kątem ich skuteczności w przeciwdziałaniu i profilaktyce sytuacji kryminogennych oraz zachowań dewiacyjnych. "Celem pedagogiki resocjalizacyjnej - pisze autor - jest wychowanie osób, których socjalizacja nie przebiegała zgodnie z oczekiwaniami społecznymi, czyli była nieprawidłowa i wymaga korekty". Podobnie można określić intencję omawianej książki."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5063 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5064.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6162.VI.13 [Czytelnia B], 6163.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w środowisku pracy i jego problemy, organizacja przedsiębiorstwa, stosunki międzyludzkie, osiągnięcia lub porażki. Oto zagadnienia omawiane w tym podręczniku. Na różnych szczeblach organizacji człowiek jest twórcą, obiektem i ofiarą zmian. Od jego umiejętności współdziałania oraz przygotowania zawodowego zależą losy zakładów pracy, atmosfera tam panująca i stosunki koleżeńskie. By osiągnąć sukces, mieć satysfakcję z pracy, szacunek kolegów i uznanie przełożonych trzeba poznać tajniki psychopedagogiki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3685.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
"Książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Książka] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej." (z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12010.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13153.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Statystyka dla pedagogów : wybrane zagadnienia / Anna Krajewska. - Wyd. 3. - Białystok : "Trans Humana", 2001. - 167, [1] s. : wykr. ; 24 cm.
Skrypt składa się z dwóch części. Część pierwszą rozpoczynają zagadnienia wstępne, wprowadzające w problematykę, w dalszej kolejności przedstawiono zagadnienia dotyczące gromadzenia materiału statystycznego, jego grupowania i prezentacji. Omówiono również wybrane, najczęściej stosowane charakterystyki zbiorowości statystycznej, a także przedstawiono współczynniki korelacji. Część druga skryptu zawiera elementarne zagadnienia z zakresu wnioskowania statystycznego, a także weryfikacji hipotez statystycznych. Przedstawiono tu stosowanie wybranych testów statystycznych. Całość kończy podsumowanie zawierające rozważania na temat możliwości wykorzystania komputerów w przetwarzaniu wyników badań w pedagogice. Skrypt zawiera pytania i zadania do samodzielnego opracowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5101 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6214.XIV.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6213.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz aktów prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", ujęty w programie studiów pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezbędną literaturę i wybrania z niej zagadnień istotnych z punktu widzenia przyszłego pedagoga. Autorzy książki Proces rehabilitacji w kontekście edukacyjnym piszą, że "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w związku z czym dostęp do niej jest dość utrudniony"‘. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawiło się wiele książek, które mają charakter syntez i dotyczą różnych aspektów rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy należy ustalić dla studentów pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni być zapoznani, jako szczególnie ważnymi w przyszłej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepełnosprawności, jej interpretowanie - to problemy szczególnie istotne w wyróżnianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8085 [Magazyn 1], P.8084 [Magazyn 1], P.8086 [Magazyn 1], P.8088 [Magazyn 1], P.8087 [Magazyn 1], P.8089 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8012.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8013.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9346.IV.7 [Czytelnia B], 9345.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej