Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(229)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Programy komputerowe
(4)
E-booki
(3)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(206)
dostępne
(120)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(114)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(218)
Autor
Zemach Dorothy E
(12)
Mann Malcolm
(7)
Taylore-Knowles Steve
(7)
Kotane L.V
(6)
Dörnyei Zoltán
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Long Michael H
(3)
Makova M.N
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Ur Penny
(3)
Uskova O.A
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Chomacki Kate
(2)
Cohen Robert F
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Doughty Catherine J
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Kisslinger Ellen
(2)
Lansford Lewis
(2)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(2)
Mackey Alison
(2)
McKinnon Mark
(2)
Mercer Sarah
(2)
Miller Judy L
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Oshima Alice
(2)
Oxenden Clive (1953- )
(2)
Philp Jenefer
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Richards Jack C. (1943- )
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Beatty Ken
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Bland Janice
(1)
Boyle Mike
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brinton Donna M
(1)
Broudy Daniel
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burgess Sally
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Clark Alisha
(1)
Clarke Mark A
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Clegg John (1946- )
(1)
Combs Martha
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cummins Jo
(1)
Curtis Jane
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Dainty Peter
(1)
Dakowska Maria (1950- )
(1)
Daloiso Michele
(1)
Davis Fiona
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Dellar Hugh
(1)
Devitt Matthew
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dickinson Leslie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(150)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(62)
Anglia
(49)
Polska
(42)
Nowy Jork (stan) (USA)
(27)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(4)
Kiribati
(4)
Wirginia (USA)
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(178)
polski
(35)
rosyjski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
C1 poziom biegłości językowej
(9)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Poziom średniozaawansowany
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(229)
Język angielski
(78)
Metody nauczania
(19)
Język rosyjski
(18)
Czytanie
(15)
Pisanie
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Język środowiskowy
(11)
Nauczanie
(10)
Dwujęzyczność
(9)
Gramatyka
(8)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Językoznawstwo
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Literatura
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Praca zespołowa
(4)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Psychologia nauczania
(3)
Słownictwo
(3)
Technologia
(3)
Testy językowe
(3)
Uczenie się
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Badania naukowe
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Język
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metoda projektów
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Ankieta
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyskusja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Idiomy
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język niemiecki
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie korespondencyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Lęk
(1)
Mowa
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Mówienie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Projekty
(1)
Psychologia
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Sprawność językowa
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Style poznawcze
(1)
Teoria nauczania
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wymowa
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(28)
Sprawdziany i testy
(6)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(213)
Edukacja i pedagogika
(169)
Zarządzanie i marketing
(12)
Psychologia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(78)
study and teaching
(64)
teaching
(46)
learning
(34)
English
(32)
second language acquisition
(30)
foreign speakers
(26)
writing
(22)
reading
(21)
language
(19)
grammar
(16)
русский язык
(16)
language learning
(14)
foreign language
(13)
speaking
(13)
language teaching
(11)
бизнес
(11)
education
(10)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
learning strategies
(9)
FCE
(8)
textbook
(8)
group work
(7)
language skills
(7)
psychology
(7)
teaching materials
(7)
listening
(6)
rhetoric
(6)
teaching approaches
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
bilingualism
(5)
linguistics
(5)
motivation
(5)
teacher
(5)
vocabulary
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1
(4)
English teacher
(4)
classroom managment
(4)
communication
(4)
communication skills
(4)
język obcy
(4)
language acquisition
(4)
learner
(4)
literature
(4)
methodology
(4)
methods of teaching
(4)
nauczanie języków obcych
(4)
research method
(4)
study
(4)
CLIL
(3)
CPE
(3)
Japanese speakers
(3)
academic reading
(3)
academic writing
(3)
assessment
(3)
business English
(3)
children
(3)
dydaktyka
(3)
język rosyjski
(3)
literacy
(3)
report writing
(3)
research
(3)
special educational need
(3)
testing
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(2)
CAE
(2)
ELT
(2)
Internet
(2)
bilingual education
(2)
composition and exercises
(2)
computer-assisted instruction
(2)
digital technology
(2)
dyslexia
(2)
educational technology
(2)
feedback
(2)
games
(2)
glottodydaktyka
(2)
language and languages
(2)
language teacher
(2)
learning strategy
(2)
lifelong learning
(2)
linguistic
(2)
lower secondary school
(2)
nauczanie
(2)
photocopiable materials
(2)
pragmatics
(2)
primary school
(2)
pronunciation
(2)
second language
(2)
second language learning
(2)
social context
(2)
sociolinguistics
(2)
speaking skills
(2)
spoken English
(2)
teaching online
(2)
230 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Jossey-Bass teacher)
"Grades 4-12"--Cover.
Includes bibliographical references (p. 293-312) and index.
The number of English language learners in U.S. schools isprojected to grow to twenty-five percent by 2025. Most teachershave English learners in their classrooms, from kindergartenthrough college. The ESL/ELL Teacher?s Survival Guide offerseducators practical strategies for setting up an ESL-friendlyclassroom, motivating and interacting with students, communicatingwith parents of English learners, and navigating the challengesinherent in teaching ESL students. Provides research-based instructional techniques which haveproven effective with English learners at all proficiencylevels Offers thematic units complete with reproducible forms andworksheets, sample lesson plans, and sample studentassignments The books ESL lessons connect to core standards and technology applications
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17687.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
Bringing together an international and interdisciplinary team of contributors, this Handbook is a wide-ranging and invaluable reference guide to language teaching. A comprehensive reference work on language teaching, which combines the latest research findings, coverage of core topics, and examples of teaching experience from a variety of languages and settings Provides a unique breadth of coverage, including: the psycholinguistic underpinnings of language learning; social, political, and educational contexts; program design; materials writing and course design; teaching and testing; teacher education; and assessment and evaluation Offers a balanced evaluation of the major positions and approaches, including examining the increasingly important social and political context of language teaching. Written by an international and interdisciplinary group of authors from a dozen different countries; English is only one of the many languages used as examples throughout the volume
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17989.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ELT Teacher 2 Writer)
This book provides: dozens of illustrative examples from published CLIL materials. guidance on liaising with other departments. reflective tasks and suggested answers. a checklist to evaluate the CLIL materials that you’ll create. This book forms part of the ELT Teacher 2 Writer training course. The course is designed to help you write better ELT materials, either for publication, or simply to improve the quality of your self-produced classroom materials.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20496.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Developing materials for Language Teaching / edited by Brian Tomlinson. - Second edition, reprinted. - London : Bloomsbury Academic, 2018. - XI, 561 pages. ; 23 cm.
Index.
Developing Materials for Language Teaching is the only publication which views current developments in materials development through the eyes of developers and users of materials from all over the world. In doing so it applies principles to practice in ways demonstrated to facilitate the effectiveness of language learning materials. The book provides critical overviews of recent changes in materials development and at the same time acts as a stimulus for innovation in the field. It is intended both for use as a course book on postgraduate and teacher training courses and as a resource for teachers, publishers and applied linguists in the field. The book contains updated versions of many of the chapters in the 2003 edition plus new chapters on corpus-informed materials development, materials development for blended learning, materials development for EAP, materials development for ESOL and materials development for young learners.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17346 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17964.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17963.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materials Development in Language Teaching / edited by Brian Tomlinson. - Second edition, reprinted. - Cambridge : Cambridge University Press, 2013. - XIV, 368 pages. ; 23 cm.
(Cambridge Language Teaching Library)
Index.
Materials Development in Language Teaching aims to help readers apply current theoretical pronciples and research findings to the practical realities of developing and exploiting classroom materials. The authors also suggest new ideas and directions in materials development, which readers can pursue for themselves. This book is accessible to readers with little previous experience in the field, and is essential reading for all those involved in developing materials for language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17987.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], 17972.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17971.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Introducing Second Language Acquisition / Muriel Saville-Troike and Karen Barto. - Third edition. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2017 - X, 232 strony : ilustracje ; 26 cm.
(Cambridge Introductions to Language and Linguistics)
Includes bibliographical references (pages 219-229) and index.
Providing a solid foundation in second language acquisition, this book has become the leading introduction to the subject for students of linguistics, psychology and education, and trainee language teachers. Now in its third edition, the textbook offers comprehensive coverage of fundamental concepts, including second language acquisition (SLA) in adults and children, in formal and informal learning contexts, and in diverse socio-cultural settings, and takes an interdisciplinary approach, encouraging students to consider SLA from linguistic, psychological and social perspectives. Each chapter contains a list of key terms, a summary, and a range of graded exercises suitable for self-testing and class discussion. The third edition has been revised throughout, and features new material on the practical aspects of teaching language, along with updated online resources, including new classroom activities to accompany each chapter, as well as updated references and further reading suggestions.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21526.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21525.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Innovative and evidence-based, this introduction to the main concepts and issues in language teaching uses a 'key questions' structure, enabling the reader to understand how these questions have been addressed by researchers previously, and how the findings inform language teaching practices. Grounded in research, theory and empirical evidence, the textbook provides students, practitioners and teachers with a complete introductory course in language teaching. Written in a clear and user-friendly style, and avoiding use of jargon, the book draws upon real-life teaching experiences and scenarios to provide practical advice. A glossary of key terms, questions for discussion and further reading suggestions are included. The book is perfectly suited to language teaching modules on English language, TESOL and applied linguistics courses.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21528.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21527.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
The collection of papers presented in the monograph covers an impres­ sively broad range of topics that possess one common denominator. It is language and communication in action, demonstrated in the tremendous and highly predictable richness of what is encompassed by means of a collective term linguolabourese (see Puppel 2017) , unfolding under the pressures of its highly diversified Environment. The latter concept can be, therefore, viewed both as a necessary 'fellow traveller' and irremovable background of language and communication and as a gigantic igniter responsible for generating an astounding diversity of linguistic and communicative behaviours.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18899.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge education books)
Includes bibliographical references (p. 233-239) and index.
For the many categories of EFL teachers throughout the world, this book aims to examine the main principles which concern them. By drawing upon their experience the authors have indicated a modern and practical approach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17696.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Now in its fourth edition, this comprehensive, best-selling methodology resource gives both prospective and experienced ESL/ELT teachers the theoretical background and practical applications they need to decide which approaches, materials, and resources can and should be used in their classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21431.XXIV.14 [Czytelnia A], 15687.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series)
Includes bibliographical references (pages 261-277) and index.
Teaching English to Second Language Learners in Academic Contexts: Reading, Writing, Listening, and Speaking provides the fundamental knowledge that ESL and EFL teachers need to teach the four language skills. This foundational text, written by internationally renowned experts in the field, explains why skills-based teaching is at the heart of effective instruction in English for academic purposes (EAP) contexts. Each of the four main sections of the book helps readers understand how each skill—reading, writing, listening, and speaking—works and explains what research has to say about successful skill performance. Pedagogically focused chapters apply this information to principles for EAP curriculum design and to instructional activities and tasks adaptable in a wide range of language-learning contexts. Options for assessment and the role of digital technologies are considered for each skill, and essential information on integrated-skill instruction is provided. Moving from theory to practice, this teacher-friendly text is an essential resource for courses in TESOL programs, for in-service teacher-training seminars, and for practicing EAP teachers who want to upgrade their teaching abilities and knowledge bases.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20514.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 146)
Includes bibliographical references and indexes.
This book presents the latest research on the role of strategy use and development in second and foreign language teaching and learning. It comprises a wide selection of studies which cover topics such as strategic training of young EFL learners, promoting critical thinking through video gaming, language learning strategies for languages other than English, and the contribution of language learning strategies to the development of the four language learning skills. It will equip scholars and practitioners with the knowledge to help them better appreciate how language learning strategies contribute to and are linked with language learning processes. The contributing authors share research from their various contexts, which range from primary to tertiary education, and discuss the need for fine-tuned strategy categorization, conscious self-regulation and proposed strategy instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20671.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20670.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
English for specific purposes / Keith Harding. - Oxford ; New York : Oxford University Press, 2007. - XIII, 170 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Resource Books fo Teachers)
Includes index.
Over 80 generic classroom activities. Needs analysis helps teachers design a course that covers what students need for their working environment. Adaptable activities are transferable across different vocations. Suitable for teachers, teacher trainers, and new teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21403.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive introduction to how people learn second languages (L2s), this textbook approaches the topic through five problems the L2 learner has to solve: 'breaking into' the L2; associating forms with meanings; learning sentence structure; learning phrasal and sentential meaning; and learning the use of the L2 in context. These problems are linked throughout to the L2 acquisition of lexis, morphology, syntax, semantics, phonetics/phonology and language-use in a reader-friendly way, using key studies to build a comprehensive picture of how L2s are learned. 'In a nutshell' summaries of chapter sections provide helpful signposts to the developing argument, whilst end-of-chapter activities encourage the reader to reflect on the ideas presented, analyse data and think creatively about the problems encountered. The roles of innate knowledge, input, and the age at which learning starts are also considered. This essential textbook will enable students to think objectively about language, and will be an asset to any introductory course on second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21524.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21523.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks in Language and Linguistics)
Includes bibliographical references and index.
What is language and how can we investigate its acquisition by children or adults? What perspectives exist from which to view acquisition? What internal constraints and external factors shape acquisition? What are the properties of interlanguage systems? This comprehensive 31-chapter handbook is an authoritative survey of second language acquisition (SLA). Its multi-perspective synopsis on recent developments in SLA research provides significant contributions by established experts and widely recognized younger talent. It covers cutting-edge and emerging areas of enquiry not treated elsewhere in a single handbook, including third language acquisition, electronic communication, incomplete first language acquisition, alphabetic literacy and SLA, affect and the brain, discourse, and identity. Written to be accessible to newcomers as well as experienced scholars of SLA, the Handbook is organised into six thematic sections, each with an editor-written introduction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21812.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21811.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on learning technologies / Nicky Hockly. - Oxford : Oxford University Press, 2016. - XII, 143 stron : illustrations ; 24 cm.
(Lightbrown & Spada. Oxford key concepts for the language classroom series)
Focus on Learning Technologies helps teachers understand the role of digital technologies in supporting language learning for second or foreign language learners aged 5–18. Drawing on research with school-age learners, the book equips teachers with the knowledge necessary to make effective and principled decisions about choosing and using learning technologies in their own language classes. The book provides an accessible overview of key research studies on learning technologies, considers examples from real classroom practice, and provides activities to help teachers relate the content to their own teaching contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21411.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21410.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Key Concepts for the Language Classroom)
Includes bibliographical references (pages 178-192) and index.
Focus on Assessment helps teachers to understand research evidence in language assessment for students aged 6-16, and to develop an ability to design, implement, and critically evaluate language assessment, with reference to language frameworks and standards for assessment in school education.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. P.18475.XXIV.14 [Magazyn 1], P.18474.XXIV.14 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21405.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21404.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
An introductory textbook that assumes no prior knowledge of linguistics or second language acquisition, this book presents a comprehensive overview of the theoretical foundations, methods and practices of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) for pre-service teachers. Lennon covers the theoretical bases for TEFL and addresses second language-acquisition research, past and present EFL teaching methodology, as well as psychological and social approaches to individual language-learner variation. Further chapters provide extensive yet accessible coverage on essential foundational topics, including chapters on pronunciation, grammar, vocabulary, literature and testing. Offering a sociocultural approach in which the teacher is seen as a facilitator and supporter of students’ self-directed learning, this text provides the prospective teacher with the knowledge and skills to be an effective educator in the EFL classroom. The targeted EFL focus makes this book ideal for pre-service teachers and for teacher training programmes around the world. Each chapter includes a Food for Thought section with questions for reflection and a Further Reading list.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford key concepts for the language classroom)
Includes bibliographical references (pages 147-160) and index.
Focus on Content-Based Language Teaching highlights important research and evidence-based instructional practices that can overcome these challenges. Extracts from classroom data provide real-life examples of teachers and students interacting with each other in different approaches to content-based language teaching, showing how theory relates to practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21407.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21406.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
This book offers an in-depth explanation of Task-Based Language Teaching (TBLT) and the methods necessary to implement it in the language classroom successfully. * Combines a survey of theory and research in instructed second language acquisition (ISLA) with insights from language teaching and the philosophy of education * Details best practice for TBLT programs, including discussion of learner needs and means analysis; syllabus design; materials writing; choice of methodological principles and pedagogic procedures; criterion-referenced, task-based performance assessment; and program evaluation * Written by an esteemed scholar of second language acquisition with over 30 years of research and classroom experience * Considers diffusion of innovation in education and the potential impact of TBLT on foreign and second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15686.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej