Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(41)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(17)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(45)
Autor
Kielin Jacek
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Czapiga Alina
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Piszczek Maria
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Strumińska Anna
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bouras Nick
(1)
Chojnacki Kazimierz
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Holt Geraldine
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Ploch Leszek
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szluz Beata
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(28)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(26)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(24)
RODZINA
(7)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DZIECKO
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
HIPOTERAPIA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
BIAŁA PODLASKA (WOJ. LUBELSKIE ; OKRĘG)
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PUBLICZNA
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
POKWITANIE
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
ROZMOWA
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1989-
(2)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność umysłowa
(12)
niepełnosprawni intelektualnie
(11)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
rodzina
(9)
nauczanie
(4)
wychowanie
(4)
dziecko niepełnosprawne
(3)
jakość życia
(3)
niepełnosprawni
(3)
rehabilitacja
(3)
szkoła specjalna
(3)
terapia
(3)
diagnoza
(2)
dyskurs
(2)
edukacja
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
przystosowanie społeczne
(2)
psychologia
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
rodzicielstwo
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wsparcie społeczne
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
życie seksualne
(2)
agresja
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność twórcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
badanie psychiatryczne
(1)
bajka
(1)
biblioterapia
(1)
czas wolny
(1)
czytelnictwo
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
dorosłość
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
edukacja specjalna
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
język
(1)
kod językowy
(1)
kompetencje społeczne
(1)
leczenie
(1)
macierzyństwo
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
metody terapeutyczne
(1)
miłość
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
ojcostwo
(1)
opieka społeczna
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
pomoc społeczna
(1)
porozumiewanie się
(1)
praca
(1)
przemoc
(1)
przemoc seksualna
(1)
psychopatologia
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzice
(1)
rola społeczna
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
seksualność
(1)
stereotyp
(1)
stres
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
sytuacja trudna
(1)
uczeń
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
włączanie społeczne
(1)
zabawa
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
zapobieganie
(1)
zespół Downa
(1)
świadczenia społeczne
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 199-220.
Praca jest rozprawą badawczą, w której przy użyciu uniwersalistycznego narzędzia dokonano analizy jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, mieszkających w Polsce w otwartym środowisku, uczestników dziennych form rehabilitacji. Część teoretyczna składa się z trzech rozdziałów, w których zaprezentowano analizę pojęć "niepełnosprawność intelektualna" i "jakość życia"oraz uwarunkowań uzyskiwania pomyślnych stosunków z otoczeniem przez osoby niepełnosprawne intelektualnie. Część metodologiczna przedstawia zastosowane rozwiązania badawcze, wyniki badań oraz wnioski z nich płynące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11179.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12218.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3308 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja stanowi pokłosie naukowej współpracy Autorki z wybitnymi przedstawicielami wielu znaczących ośrodków naukowych w kraju. Książka zawiera artykuły dotyczące złożonej sytuacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych sferach życia - począwszy od sfery rodzinnej, poprzez edukacyjną i rehabilitacyjną, społeczną, zawodową do kulturalnej oraz seksualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4239.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4687.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat psychiki dziecka stanowi zagadkę, której rozwiązanie, z perspektywy jego przeżyć, doznań i odczuć, jest zadaniem niełatwym, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Tym bardziej jest to zadanie trudne, gdy centrum naukowej uwagi skupione jest na dziecku z problemami, które wykazuje w rozwoju degresję lub regresję. W artykułach wprowadzających niniejszej książki w sposób interesujący zarysowano etiologię rozwoju indywidualnego człowieka, koncentrując się na warunkach tego rozwoju i możliwościach jego deformacji w różnych formach. W części pierwszej przedstawiono globalne i parcjalne dysfunkcje intelektualne w odniesieniu do dziecka niepełnosprawnego umysłowo. Część druga przedstawia w sposób wielopłaszczyznowy zagadnienia przemocy w rodzinie i wykorzystania seksualnego dzieci. Z uwagi na wartość, jaką wnosi to opracowanie w rozszerzaniu wiedzy psychologicznej z zakresu problematyki rozwoju dziecka, szczególnie niepełnosprawnego, wszystkim gorąco polecam jego lekturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6155.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4018 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: Terapia zabawą i Terapia przez sztukę. Autorka odnosi się do osobistych przeżyć rodziców, ich własnych wspomnień z dzieciństwa. Zabawa jest sposobem wzajemnego ujawniania uczuć i dziecka, i jego rodziców. To podejście korzystnie odbiega od stylu większości materiałów instruktażowych. Autorka odcina się od oceny zabawy z punktu widzenia "rozliczania" dziecka z osiągnięć rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2138 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3343.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2137.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skompliowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12787.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.175.
Książka obejmuje trzy grupy zagadnień. W pierwszej części znalazły się wstępne wiadomości dotyczące oligofrenopedagogiki jako nauki. Na temat etiologii upośledzenia umysłowego istnieje dość obszerna specjalistyczna literatura naukowa. Moje zadanie polegało nie na tym, aby podać skróconą wiedzę w tym zakresie, lecz na pokazaniu wzajemnego związku między stopniem upośledzenia umysłowego a planowaniem postępowania rewalidacyjnego. Druga część książki zawiera ogólne założenia organizacji szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo w Polsce. Analiza objęła głównie te placówki, które związane są z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w formie zorganizowanej opieki szkolnej i zakładowej. Odrębnego opracowania wymaga zagadnienie organizacji środowiska rewalidacyjnego w domu rodzinnym dziecka. Materiał dotyczący opieki nad dzieckiem upośledzonym umysłowo w dwóch wybranych państwach (Francja, Belgia) umieszczono w ostatniej części opracowania łącznie z problemem integracji upośledzonych umysłowo ze społeczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7053.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-189.
Celem publikacji jest jakościowa charakterystyka stylu i strategii radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w różnych sytuacjach trudnych oraz poznanie regulacyjnej mocy wybranych właściwości temperamentu i niektórych wymiarów osobowości w radzeniu sobie tej młodzieży w tych sytuacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9955.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11595.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-243.
Prezentowana książka, obok walorów poznawczych, wnosi istotny wkład do toczącej się dyskusji nad kształtem systemowym polityki społecznej w Polsce. Wynikająca z niej refleksja w kontekście poszerzającej się skali niepełnosprawności dzieci i młodzieży, a w tym zwiększania się liczby niepełnosprawnych intelektualnie, uzasadnia z całą wyrazistością potrzebę autentycznego dialogu społecznego na ten temat. Problemy osób niepełnosprawnych w wymiarze jednostkowym, rodzinnym, lokalnym i narodowym stawiają konkretne wyzwania społeczne, sprostanie którym świadczy każdego dnia o dojrzałości obywatelskiej i spoistości społeczeństwa. Do tej właśnie kwestii nawiązuje Autorka książki, podejmując próbę analizy programów pomocy dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo [...]. Treść książki dowodzi, że w Polsce tworzy się swoista „infrastruktura społeczna na rzecz osób niepełnosprawnych", będąca bezcennym kapitałem społecznym, który może wspomóc rodzinę z osobą niepełnosprawną w wypełnianiu jej naturalnych funkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6772 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7603.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7602.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 182-188.
Celem książki jest uzasadniona konieczność rozpoczęcia nie tylko dyskusji nad praktycznymi rozwiązaniami w zakresie pomocy dorosłym osobom z niepełnosprawnością intelektualną, ale także szybkich zmian na tym polu. Opracowanie może być inspiracją dla wartościowych badań w przyszłości. Zamysł książki zamyka się w trzech częściach, które poprzedzone zostały wprowadzeniem (wraz z ustaleniami metodologicznymi), a zrekapitulowane zakończeniem odsłaniającym iluzje i pułapki społecznej troski. Szeroko zarysowane konteksty życia osób niepełnosprawnych stanową oś części I. W części II uwaga skoncentrowana jest na środowisku instytucjonalnym i rodzinnym. Walorem tego fragmentu pracy jest ukazanie osobistej perspektywy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część III zawiera ustalenia badawcze skupiające się na życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście podstawowych obszarów normalizacji- sytuacji mieszkalnej, zawodowej oraz sytuacji społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9928.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11552.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15689 [Magazyn 1], P.15698 [Magazyn 1], P.15690 [Magazyn 1], P.15692 [Magazyn 1], P.15691 [Magazyn 1], P.15699 [Magazyn 1], P.15688 [Magazyn 1], P.8661 [Magazyn 1], P.15693 [Magazyn 1], P.15696 [Magazyn 1], P.15684 [Magazyn 1], P.15695 [Magazyn 1], P.15694 [Magazyn 1], P.15697 [Magazyn 1], P.15683 [Magazyn 1], P.15686 [Magazyn 1], P.15685 [Magazyn 1], P.15687 [Magazyn 1] (18 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8662.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.8663.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10114.VI.4 [Czytelnia B], 10113.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej