Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(16)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Gąciarz Barbara
(2)
Baran Jolanta
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Graban Janina
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Juros Andrzej (1954- )
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Magnuszewska-Otulak Grażyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Olszak-Krzyżanowska Bożena
(1)
Ostrowska Antonina
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Siedlecka Agnieszka (1975- )
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Solecki Leszek
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Żbikowski Jarosław (1958- )
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(18)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
RODZINA
(4)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
SOCJALIZACJA
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
POSTAWY
(2)
Wieś
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
ERGONOMIA
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WIEŚ
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
1989-
(18)
Temat: miejsce
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(10)
aktywność zawodowa
(3)
praca
(3)
szkoła specjalna
(3)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
edukacja
(2)
pedagogika specjalna
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
rodzina
(2)
socjologia
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
aspiracje
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
nauczanie
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
polityka społeczna
(1)
przystosowanie psychiczne
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzice
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
seksualność
(1)
socjalizacja
(1)
start zawodowy
(1)
studenci
(1)
surdologopedia
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trauma
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wartości
(1)
wieś
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zatrudnienie
(1)
zmiana społeczna
(1)
życie seksualne
(1)
życie społeczne
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawiona publikacja posiada bardzo cenne wskazówki zarówno dla polityki społecznej jak i dla praktyki rozwiązywania problemów osób niepełnosprawnych w Polsce. Autorki pokazują również, że mimo pozytywnego przełomu psychospołecznego jaki dokonał się w społeczeństwie polskim w stosunku do osób niepełnosprawnych, kompleks problemów wynikających z niepełnosprawności jest tak duży, iż koniecznym wydaje się zasadnicze przemyślenie sposobu działania określonych instytucji i wdrożenie adekwatnych mechanizmów ich działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6978 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5240.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Jest to książka w swoim ujęciu oryginalna. Badaniem objęto osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności i poddano analizie ich udział w różnych obszarach życia społecznego, starając się uchwycić charakterystyczny dla danej osoby sposób uczestniczenia w życiu społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7006.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7811.VI.4 [Czytelnia B], 7812.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4711 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest owocem konferencji naukowej, zorganizowanej w ramach projektu badawczego. Problemem podjętym w monografii są rozważania dotyczące czynników i uwarunkowań stymulujących aktywność zawodową osób niepełnosprawnych, w szczególności osób niepełnosprawnych zamieszkałych na obszarach wiejskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15756 [Magazyn 1], P.15751 [Magazyn 1], P.15745 [Magazyn 1], P.15740 [Magazyn 1], P.15732 [Magazyn 1], P.15736 [Magazyn 1], P.15754 [Magazyn 1], P.15734 [Magazyn 1], P.15752 [Magazyn 1], P.15742 [Magazyn 1], P.15730 [Magazyn 1], P.15744 [Magazyn 1], P.15739 [Magazyn 1], P.15746 [Magazyn 1], P.15735 [Magazyn 1], P.15758 [Magazyn 1], P.15759 [Magazyn 1], P.15747 [Magazyn 1], P.15750 [Magazyn 1], P.15743 [Magazyn 1], P.15731 [Magazyn 1], P.15741 [Magazyn 1], P.15749 [Magazyn 1], P.15755 [Magazyn 1], P.15737 [Magazyn 1], P.15738 [Magazyn 1], P.15757 [Magazyn 1], P.9221 [Magazyn 1], P.15748 [Magazyn 1], P.15733 [Magazyn 1], P.15753 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9220.VII.3 [Wypożyczalnia B], P.9219.VII.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10949.VII.3 [Czytelnia B], 10948.VII.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.10)
Bibliogr. przy pracach
Pomoc w integrowaniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem to nowa strategia rehabilitacji, to szansa na samorealizację i rozwój własnej osobowości. Pomoc w uspołecznianiu jednostek niepełnosprawnych oznacza uaktywnienie czynników socjalizacyjnych, dobrze zorganizowany system podmiotów życia zbio-rowego, postawy społeczne bliskiego i dalszego otoczenia, stymulowanie i wzmac-nianie rozwoju osobowego osoby niepełnosprawnej poprzez danie jej szansy na samorealizację społeczną. Wymienione zagadnienia stały się inspiracją dla autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie. Różnorodność prezentowanej tematyki, teoretyczne wsparcie merytoryczne oraz doświadczenia pracy zawodowej pozwoliły na kompe-tentne opracowanie podjętych tu problemów z zakresu socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wartość niniejszej publikacji podnosi fakt, że w jej opracowaniu uczestniczyli zarówno teoretycy prezentujący problemy od strony naukowych teorii, jak i praktycy ukazujący funkcjonowanie tych teorii w rzeczywistości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9335.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem kilkuletnich prac kręgu osób, które zaowocowały szeregiem inicjatyw na rzecz osób niepełnosprawnych. Bezpośredni impuls do zainicjowania projektu wyszedł z kręgu osób skupionych wokół Tadeusza Klimczaka oraz Fundacji „Między nami” szukających dróg zbudowania wspólnoty osób sprawnych z osobami z niepełnosprawnością, troszczących się o naturalny charakter środowiska przyrodniczego żyjących w społeczności na rzecz, której podejmowane są działania integracyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4739.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-[171].
Celem opracowania jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy o niepełnosprawności i rehabilitacji. Zagadnienia te są szeroko opisane w literaturze, często jednak rozproszonej i nazbyt specjalistycznej z punktu widzenia dydaktyki przedmiotu. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w kształceniu z zakresu niepełnosprawności i rehabilitacji, dokonałam pewnego wyboru problemów, które powinny stanowić podstawowe kompendium wiedzy na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10983 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9041.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.10982.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10617.VI.4 [Czytelnia B], 10531.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
monografia stanowi rozważania nad teraźniejszością i przyszłością osób niepełnosprawnych w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społecznej. Warte podkreślenia jest to, że oprócz autorów polskich, zawiera ona także teksty autorów czeskich i rosyjskich, co przybliża polskiemu czytelnikowi problematykę niepełnosprawności również poza granicami kraju. Celem opracowania jest opis sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych, trudności natury egzystencjalnej, ekonomicznej, medycznej, psychospołecznej, edukacyjnej i prawnej. Książka wskazuje szansy i zagrożenia osób niepełnosprawnych w kontekście przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, a także prezentuje aktualne rozwiązania w obszarze terapii rehabilitacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych i ich rodzin. Publikacja adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniem niepełnosprawności i problemami osób niepełnosprawnych. Jej odbiorcami mogą być także pracownicy nauki, studenci, pedagodzy specjalni oraz osoby na co dzień pracujące z ww. osobami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6000.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7275.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 194-212.
"Problematyka wartości w przystosowaniu osób niepełnosprawnych należy do ciągle aktualnych tematów psychologii współczesnej, wiąże się w sposób szczególny z tzw. psychologią stosowaną i procesami przystosowania się młodzieży niepełnosprawnej. (...) Słusznie Autor zauważa, że wartości kierują życiem człowieka, wyznaczają cele życiowe, sterują ludzkim zachowaniem. Tym samym podmiotowo-jednostkowe motywacje ukierunkowane "ku..." wartościom, jawią się jako motywacje specyficznie ludzkie. Praca... wnosi wiele informacji do problematyki psychologii niepełnosprawności, nie tylko do strony "sprawnościowej", ale odnosząc się do psychologii wartości, Autor wskazuje na drogi humanizacji życia osób o mniejszej sprawności". (z recenzji wtydawniczej ks. prof. dr. hab. Kazimierza Popielskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12165.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13293.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Instytutu Medycyny Wsi ; 36.)
Seminarium zostało zorganizowane przez Instytut Medycyny Wsi w Lublinie, przyudziale Głównej Inspekcji Pracy w Warszawie, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznegow Warszawie, Agencji Nieruchomości Rolnych w Warszawie oraz Lubelskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego był prof. dr hab. n. med. Jerzy Zagórski - dyrektor Instytutu Medycyny Wsi, przewodniczący Komisji "Ergonomics and Safety" Międzynarodowego Towarzystwa Medycyny Wiejskiej (IAAMRM); sekretarzem naukowym i organizacyjnym - doc. dr hab. Leszek Solecki, prezes Oddziału Lubelskiego PTErg. W Seminarium wzięło udział 102 uczestników z kraju i z zagranicy. Trzydniowe spo-tkanie naukowców i praktyków dotyczyło zagadnień związanych z ludźmi starszymi i nie-pełnosprawnymi w rolnictwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4773.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej