Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(16)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Gajdzica Zenon
(2)
Gąciarz Barbara
(2)
Baran Jolanta
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Graban Janina
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Juros Andrzej (1954- )
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Magnuszewska-Otulak Grażyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Olszak-Krzyżanowska Bożena
(1)
Ostrowska Antonina
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Siedlecka Agnieszka (1975- )
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Solecki Leszek
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Żbikowski Jarosław (1958- )
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(18)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
RODZINA
(4)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
SOCJALIZACJA
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
POSTAWY
(2)
Wieś
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
ERGONOMIA
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WIEŚ
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
1989-
(18)
Temat: miejsce
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(10)
aktywność zawodowa
(3)
praca
(3)
szkoła specjalna
(3)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
edukacja
(2)
pedagogika specjalna
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
rodzina
(2)
socjologia
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
aspiracje
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
nauczanie
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
polityka społeczna
(1)
przystosowanie psychiczne
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzice
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
seksualność
(1)
socjalizacja
(1)
start zawodowy
(1)
studenci
(1)
surdologopedia
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trauma
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wartości
(1)
wieś
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zatrudnienie
(1)
zmiana społeczna
(1)
życie seksualne
(1)
życie społeczne
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-306.
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11365.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej