Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(35)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(46)
Autor
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(4)
Gajdzica Zenon
(2)
Gąciarz Barbara
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Żbikowski Jarosław (1958- )
(2)
Baran Jolanta
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Garbat Marcin
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Graban Janina
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Janocha Witold (1964- )
(1)
Juros Andrzej (1954- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kurpiel Dominika
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Magnuszewska-Otulak Grażyna
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olszak-Krzyżanowska Bożena
(1)
Olszewski-Strzyżowski Dariusz Jacek
(1)
Ostrowska Antonina
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Ploch Leszek
(1)
Romanowicz Wiesław (1962- )
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Siedlecka Agnieszka (1975- )
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Solecki Leszek
(1)
Soroka Paweł
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Wojtaś Jan
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(49)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(29)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
RODZINA
(8)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(3)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(3)
POSTAWY
(3)
RODZICE
(3)
SOCJALIZACJA
(3)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
KOBIETA
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
WIEŚ
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
Wieś
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
BIAŁA PODLASKA (WOJ. LUBELSKIE ; OKRĘG)
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bezrobocie
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
ERGONOMIA
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Integracja społeczna
(1)
Izolacja społeczna
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PUBLICZNA
(1)
Odpoczynek
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PSYCHOLOGIA PASTORALNA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Sport
(1)
Sporty
(1)
Sporty osób niepełnosprawnych
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
1989-
(18)
2001-0
(15)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(19)
aktywność zawodowa
(7)
praca
(7)
rodzina
(7)
dziecko niepełnosprawne
(6)
niepełnosprawność umysłowa
(6)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
edukacja
(4)
rehabilitacja
(4)
szkoła specjalna
(4)
wsparcie społeczne
(4)
jakość życia
(3)
rodzicielstwo
(3)
socjologia
(3)
szkolnictwo wyższe
(3)
wychowanie
(3)
wykluczenie społeczne
(3)
zatrudnienie
(3)
adaptacja zawodowa
(2)
czas wolny
(2)
dzieci
(2)
dziecko autystyczne
(2)
integracja społeczna
(2)
macierzyństwo
(2)
młodzież
(2)
niepełnosprawni intelektualnie
(2)
niepełnosprawność
(2)
ojcostwo
(2)
pedagogika specjalna
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
przystosowanie społeczne
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
rodzice
(2)
seksualność
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
śmierć
(2)
życie seksualne
(2)
adaptacja społeczna
(1)
agresja
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aspiracje
(1)
asystent osoby niepełnosprawnej
(1)
bajka
(1)
bariery architektoniczne
(1)
biblioteka
(1)
biblioterapia
(1)
choroba Alzheimera
(1)
cierpienie
(1)
czytelnictwo
(1)
depresja
(1)
dieta
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
dorośli
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
duszpasterstwo
(1)
ergonomia
(1)
funkcjonowanie społeczne
(1)
kobiety
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
nauczanie na odległość
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
ochrona zdrowia
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
postawa
(1)
przedsiębiorczość społeczna
(1)
przystosowanie psychiczne
(1)
psychoterapia
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
religijność
(1)
rola społeczna
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
rynek pracy
(1)
sens życia
(1)
socjalizacja
(1)
sport
(1)
społeczeństwo ponowoczesne
(1)
start zawodowy
(1)
stres
(1)
studenci
(1)
surdologopedia
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
terapia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
terapia zajęciowa
(1)
trauma
(1)
uczeń
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-143.
W publikacji wskazano na aspekty zdrowotne u rodziców dzieci z niepełnosprawnością ruchową wynikające z konieczności podejmowania dodatkowego wysiłku fizycznego związanego z opieką i pielęgnacją. Przeprowadzone badania wskazują na potrzebę wdrożenia systematycznych programów profilaktycznych i leczniczych skierowanych do rodziców dzieci z niepełnosprawnością motoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16328.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"(...) tekst książki zawiera wartościowe treści na temat sytuacji studentów niepełnosprawnych w uczelniach wyższych, różnych aspektów ich funkcjonowania w roli studenta, ich edukacji na poziomie wyższym i radzenia sobie z trudnościami w toku studiów. W treściach rozdziałów zawarte są cenne wskazania dotyczące kierunków i sposobów zmian niezbędnych w obiektach uczelni oraz w ich funkcjonowaniu w celu stwarzania młodzieży niepełnosprawnej pełnych szans powodzenia w edukacji na poziomie wyższym". (z recenzji prof. dr hab. Aleksandry Maciarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13016.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-[171].
Celem opracowania jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy o niepełnosprawności i rehabilitacji. Zagadnienia te są szeroko opisane w literaturze, często jednak rozproszonej i nazbyt specjalistycznej z punktu widzenia dydaktyki przedmiotu. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w kształceniu z zakresu niepełnosprawności i rehabilitacji, dokonałam pewnego wyboru problemów, które powinny stanowić podstawowe kompendium wiedzy na ten temat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10983 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9041.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.10982.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10617.VI.4 [Czytelnia B], 10531.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15689 [Magazyn 1], P.15698 [Magazyn 1], P.15690 [Magazyn 1], P.15692 [Magazyn 1], P.15691 [Magazyn 1], P.15699 [Magazyn 1], P.15688 [Magazyn 1], P.8661 [Magazyn 1], P.15693 [Magazyn 1], P.15696 [Magazyn 1], P.15684 [Magazyn 1], P.15695 [Magazyn 1], P.15694 [Magazyn 1], P.15697 [Magazyn 1], P.15683 [Magazyn 1], P.15686 [Magazyn 1], P.15685 [Magazyn 1], P.15687 [Magazyn 1] (18 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8662.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.8663.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10114.VI.4 [Czytelnia B], 10113.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Rozprawy / Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej ; nr 3.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. s. 431-451.
"Opracowanie (...) wpisuje się w sposób znaczący w przestrzeń analizy kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień związanych z tworzeniem kanonów rozwojowych osób z niepełnosprawnością intelektualną(...). Rezultatem przeprowadzonych gruntownych analiz teoretycznych jest stworzenie przez Autorkę własnych syntez opisowych(...).Zakres ujętej problematyki sytuuje pracę w nurcie analiz dotyczących codziennego radzenia sobie przez matki i ojców z obowiązkami wynikającymi ze sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością umysłową (...)" Z recenzji dra hab. , prof. APS Andrzeja Giryńskiego i dr hab., prof. WSNS Hanny Żuraw
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.16628 [Magazyn 1], P.16635 [Magazyn 1], P.16633 [Magazyn 1], P.15170 [Magazyn 1], P.16629 [Magazyn 1], P.16626 [Magazyn 1], P.16652 [Magazyn 1], P.16640 [Magazyn 1], P.16644 [Magazyn 1], P.16655 [Magazyn 1], P.16641 [Magazyn 1], P.16654 [Magazyn 1], P.16649 [Magazyn 1], P.15171 [Magazyn 1], P.16630 [Magazyn 1], P.16653 [Magazyn 1], P.16646 [Magazyn 1], P.16642 [Magazyn 1], P.16632 [Magazyn 1], P.16631 [Magazyn 1], P.16650 [Magazyn 1], P.16634 [Magazyn 1], P.16627 [Magazyn 1], P.16639 [Magazyn 1], P.16643 [Magazyn 1], P.16638 [Magazyn 1], P.16637 [Magazyn 1], P.15169 [Magazyn 1], P.16645 [Magazyn 1], P.16648 [Magazyn 1], P.16636 [Magazyn 1], P.16651 [Magazyn 1], P.16647 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16207.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16206.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały konferencyjne.
Bibliogr. przy ref.
"Publikacja jest owocem konferencji naukowej. Zebrany materiał został zawarty w trzech częściach, w których zwrócono uwagę na problemy jakie dotykają osoby niepełnosprawne szczególnie z terenów wiejskich. Pierwsza część obejmuje opracowania dotyczące wybranych aspektów aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych zamieszkałych na terenach wiejskich, w tym charakterystykę aktywności zawodowej, motywy poszukiwania zatrudnienia przez bezrobotne osoby niepełnosprawne, metody aktywizacji zawodowej, techniki kształcenia na odległość, po ocenę sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Druga część porusza aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych, głównie na rynku pracy, sposoby wsparcia w aktywizacji zawodowej, ekonomię społeczną jako szansę wsparcia osób niepełnosprawnych w wejściu na rynek pracy. Odrębny rozdział jest poświęcony edukacji i aktywizacji dzieci niepełnosprawnych i roli rodziny w tym procesie oraz asystenta osoby niepełnosprawnej. Istotną część stanowi również problem polityki równości szans kobiet i mężczyzn w sferze społeczno-gospodarczej." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12363 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12362.VII.3 [Wypożyczalnia B], P.12361.VII.3 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13510.VII.3 [Czytelnia B], 13511.VII.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Instytutu Medycyny Wsi ; 36.)
Seminarium zostało zorganizowane przez Instytut Medycyny Wsi w Lublinie, przyudziale Głównej Inspekcji Pracy w Warszawie, Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznegow Warszawie, Agencji Nieruchomości Rolnych w Warszawie oraz Lubelskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Ergonomicznego. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego był prof. dr hab. n. med. Jerzy Zagórski - dyrektor Instytutu Medycyny Wsi, przewodniczący Komisji "Ergonomics and Safety" Międzynarodowego Towarzystwa Medycyny Wiejskiej (IAAMRM); sekretarzem naukowym i organizacyjnym - doc. dr hab. Leszek Solecki, prezes Oddziału Lubelskiego PTErg. W Seminarium wzięło udział 102 uczestników z kraju i z zagranicy. Trzydniowe spo-tkanie naukowców i praktyków dotyczyło zagadnień związanych z ludźmi starszymi i nie-pełnosprawnymi w rolnictwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4773.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-192.
Autorka publikacji postawiła sobie za zadanie udokumentowania, że postawy wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie różnią się od postaw wobec innych osób niepełnosprawnych. Rozważania zawarte w książce mają służyć ludziom spotykającym się z zagmatwanymi sytuacjami rodzinnymi osób z niepełnosprawnością intelektualną. Adresowane są do pracowników poradni, placówek i instytucji pedagogicznych, szkół specjalnych, ośrodków pomocy społecznej, rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15807 [Magazyn 1], P.15804 [Magazyn 1], P.15798 [Magazyn 1], P.15809 [Magazyn 1], P.15792 [Magazyn 1], P.15796 [Magazyn 1], P.15788 [Magazyn 1], P.15810 [Magazyn 1], P.15808 [Magazyn 1], P.15791 [Magazyn 1], P.15783 [Magazyn 1], P.15801 [Magazyn 1], P.15787 [Magazyn 1], P.15782 [Magazyn 1], P.15811 [Magazyn 1], P.15790 [Magazyn 1], P.15803 [Magazyn 1], P.15785 [Magazyn 1], P.15799 [Magazyn 1], P.15795 [Magazyn 1], P.11349 [Magazyn 1], P.15789 [Magazyn 1], P.15793 [Magazyn 1], P.15806 [Magazyn 1], P.15805 [Magazyn 1], P.15800 [Magazyn 1], P.15784 [Magazyn 1], P.15802 [Magazyn 1], P.15786 [Magazyn 1], P.15797 [Magazyn 1], P.15794 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11347.VI.8 [Wypożyczalnia B], P.11348.VI.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12546.VI.8 [Czytelnia B], 12545.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-213.
Niniejsza praca powstała z myślą o poszerzaniu wiedzy na temat sytuacji zawodowej kobiet wychowujących dzieci niepełnosprawne oraz, ściśle z nią powiązanej, ich sytuacji rodzinnej. Jej zasadniczym celem jest poznanie czynników kształtujących sytuację zawodową matek, należących między innymi do grupy osobistych ich zasobów (kwalifikacji, cech osobowości), ponadto kształtujących sytuację rodzinną, w jej wymiarze strukturalnym oraz organizacyjnym, czy też odnoszących sie do specyfiki niepełnosprawności dziecka. Płaszczyzna wnioskowania o pewnych tendencjach związanych z życiem rodzinnym oraz zawodowym matek dzieci niepełnosprawnych, bądź też ich zasobach potencjalnie użytecznych w kształtowaniu optymalnej sytuacji życiowej, została poszerzona dzięki wprowadzeniu grupy porównawczej, a zatem w tym przypadku matek wychowujących dzieci pełnosprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12440.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2017. - 192 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 186-192.
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością. Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego. Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17462.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 325-336.
Temat monografii nawiązuje do tradycji badań polskich w przedmiocie empirycznej eksploracji uczestnictwa w sporcie powszechnym. Cel zadania badawczego został sprowadzony do wyjaśnienia zależności poczucia przynależności osób bezrobotnych - wykluczonych ze środowiska pracy zawodowej - od działań uczestniczących w sportowych grupach zadaniowych. Poczucie przynależności zostaje wzbudzone, kiedy osoby bezrobotne dostępują możliwości działania we wspólnocie zadaniowej; działania sportowe są jednymi z wielu, w których zawarty jest potencjał socjalizacji wtórnej. Monografia składa się pięciu rozdziałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18906.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej