Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(43)
Forma i typ
Książki
(43)
Dostępność
tylko na miejscu
(42)
dostępne
(17)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(42)
Autor
Gajdzica Zenon
(7)
Klinik Anna
(6)
Wyczesany Janina
(3)
Dykcik Władysław
(2)
Mikrut Adam
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Harmaciński Ryszard
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pilecki Jan
(1)
Prysak Dorota
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(43)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(21)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(14)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(10)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(5)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(5)
KOMPUTERY
(3)
SOCJALIZACJA
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
CHORZY w RODZINIE
(2)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(2)
MOTYWACJA
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NIEWIDOMI
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(2)
RODZINA
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
IGRZYSKA OLIMPIJSKIE
(1)
IGRZYSKA PARAOLIMPIJSKIE
(1)
INTERNET
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
PAŃSTWOWY FUNDUSZ REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
POSTAWY
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
SPORT
(1)
START ZAWODOWY
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
1989-
(7)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(14)
edukacja
(9)
dziecko niepełnosprawne
(7)
nauczanie
(7)
rehabilitacja
(5)
rodzina
(5)
integracja społeczna
(4)
niepełnosprawni intelektualnie
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
szkoła specjalna
(4)
wspomaganie rozwoju
(4)
kształcenie
(3)
rehabilitacja społeczna
(3)
rehabilitacja zawodowa
(3)
socjalizacja
(3)
terapia zajęciowa
(3)
aktywność zawodowa
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
niepełnosprawność
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
pedagogika specjalna
(2)
praca
(2)
przystosowanie społeczne
(2)
rozwój psychofizyczny
(2)
studenci
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wsparcie społeczne
(2)
Internet
(1)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(1)
adaptacja społeczna
(1)
adaptacja zawodowa
(1)
aspiracje
(1)
bajka
(1)
biblioterapia
(1)
boccia
(1)
czytanie
(1)
czytelnictwo
(1)
diagnoza
(1)
dzieci
(1)
dziecko autystyczne
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja specjalna
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gimnazjum
(1)
goalball
(1)
historia
(1)
homoseksualiści
(1)
igrzyska olimpijskie
(1)
igrzyska paraolimpijskie
(1)
jakość życia
(1)
komputer
(1)
koszykówka
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
lekkoatletyka
(1)
ludzie starzy
(1)
media
(1)
muzyka
(1)
myślenie twórcze
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
młodzież niepełnosprawna
(1)
narciarstwo
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niewidomi
(1)
pisanie
(1)
piłka nożna
(1)
plastyka
(1)
praca zawodowa
(1)
prawo
(1)
psychologia
(1)
psychoterapia
(1)
pływanie
(1)
rewalidacja
(1)
rola społeczna
(1)
rugby na wózkach
(1)
seksualność
(1)
socjologia
(1)
sport
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
start zawodowy
(1)
stereotyp
(1)
surdologopedia
(1)
sytuacja społeczna
(1)
szkoła podstawowa
(1)
szkoła średnia
(1)
terapia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trauma
(1)
turystyka
(1)
uczeń
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
wybór zawodu
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zaburzenia mowy
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W pracy wyodrębniono trzy główne części: część I zatytułowana "Zagadnienia teoretyczne i ogólnometodyczne w edukacji terapii i rehabilitacji osób niepełnosprawnych" składa się z 10 tematów; część II pt. "Problemy integracyjnego wychowania, nauczania i rehabilitacji" zawiera opracowanie 11 tematów, część III, najobszerniejsza, pt. "Problemy metodyki indywidualnej pomocy terapeutycznego i edukacyjnego wsparcia" obejmuje 28 szczegółowych tematów. Książka zawiera interesujące opracowania, które wzbogacają w sposób istotny teorię pedagogiki specjalnej. Wdrożone do praktyki pedagogicznej mogą udoskonalić i zintensyfikować metodę pracy z niepełnosprawnymi, podnosząc efektywność ich rehabilitacji. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8862.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Książka poświęcona jest zastosowaniu technologii informacyjnej w komputerowej diagnostyce i terapii pedagogiczne, ukazuje możliwości wykorzystania komputerów w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych oraz zachęca czytelników do ich praktycznego zastosowania. Jest ona próbą spopularyzowania najnowszych osiągnięć Zakładu Technologii Kształcenia i środowiska kognitywistycznego skupionego wokół pisma "Kognitywistyka i media w edukacji".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2715 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1389.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3308 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-172. "Netografia" s. [173]-176.
W książce poprzez analizę sytuacji edukacyjnej osób z niepełnosprawnością podjęto próbę pośredniej odpowiedzi na to pytanie. Wskazano 'grzechy główne” edukacji skierowanej ku osobom niepełnosprawnych. dotyczące m.in.: braków w przygotowaniu kadry współpracującej z dzieckiem niepełnosprawnym, niedostosowania placówek edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów (począwszy od dostępności fizycznej miejsca, po zagadnienia merytoryczne kształcenia), postaw społecznych wobec niepełnosprawności, marginalizowania problematyki wczesnego wsparcia dziecka w rozwoju, wsparcia rodziny i nauczycieli, czy też wciąż zbyt późnej diagnozy niepełnosprawności. Analiza efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnością doprowadziła autorkę do stwierdzenia, że w Polsce wciąż nie ma strategii kształcenia osób o rozwoju zaburzonym tak na poziomie regionalnym, jak i w skali kraju, co skłaniać może do wniosku, iż kształcenie osób z niepełnosprawnością nie jest priorytetem dla władz resortowych. Problemem, który wybrzmiał w treści książki wyraźnie jest zagadnienie kształcenia pedagogów specjalnych. Autorka stawia tezę, iż w obliczu istniejących przepisów prawa i braku woli ich zmiany, za czas jakiś nie będzie chętnych do studiowania na kierunku pedagogika specjalna, co grozi poważnymi konsekwencjami obniżenia się jakości kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i negatywnie odbić się może na ich przygotowaniu do realizacji zadań społecznych i zawodowych w dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9068.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10660.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.11)
Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi – począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych. Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi. Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne. Treści oddanego czytelnikowi – już jedenastego – tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych – pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10162.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka napisana została zarówno z myślą o nauczycielach, jak i rodzicach. Celem jej jest ukazanie możliwości wykorzystania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. W książce zaprezentowane zostały różne programy, które mogą być wykorzystane zarówno w pracy wyrównawczej z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, jak i dziećmi wykazującymi symptomy deficytów w obszarze sprawności intelektualnej. Książka ta jest również drogowskazem dla tych rodziców i wychowawców, którzy zechcą doskonalić rozwój twórczy swoich dzieci z wykorzystaniem jeszcze jednego, najbardziej nowoczesnego i wszechstronnego narzędzia jakim jest komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2261.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.175.
Książka obejmuje trzy grupy zagadnień. W pierwszej części znalazły się wstępne wiadomości dotyczące oligofrenopedagogiki jako nauki. Na temat etiologii upośledzenia umysłowego istnieje dość obszerna specjalistyczna literatura naukowa. Moje zadanie polegało nie na tym, aby podać skróconą wiedzę w tym zakresie, lecz na pokazaniu wzajemnego związku między stopniem upośledzenia umysłowego a planowaniem postępowania rewalidacyjnego. Druga część książki zawiera ogólne założenia organizacji szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo w Polsce. Analiza objęła głównie te placówki, które związane są z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w formie zorganizowanej opieki szkolnej i zakładowej. Odrębnego opracowania wymaga zagadnienie organizacji środowiska rewalidacyjnego w domu rodzinnym dziecka. Materiał dotyczący opieki nad dzieckiem upośledzonym umysłowo w dwóch wybranych państwach (Francja, Belgia) umieszczono w ostatniej części opracowania łącznie z problemem integracji upośledzonych umysłowo ze społeczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7053.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.10)
Bibliogr. przy pracach
Pomoc w integrowaniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem to nowa strategia rehabilitacji, to szansa na samorealizację i rozwój własnej osobowości. Pomoc w uspołecznianiu jednostek niepełnosprawnych oznacza uaktywnienie czynników socjalizacyjnych, dobrze zorganizowany system podmiotów życia zbio-rowego, postawy społeczne bliskiego i dalszego otoczenia, stymulowanie i wzmac-nianie rozwoju osobowego osoby niepełnosprawnej poprzez danie jej szansy na samorealizację społeczną. Wymienione zagadnienia stały się inspiracją dla autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie. Różnorodność prezentowanej tematyki, teoretyczne wsparcie merytoryczne oraz doświadczenia pracy zawodowej pozwoliły na kompe-tentne opracowanie podjętych tu problemów z zakresu socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wartość niniejszej publikacji podnosi fakt, że w jej opracowaniu uczestniczyli zarówno teoretycy prezentujący problemy od strony naukowych teorii, jak i praktycy ukazujący funkcjonowanie tych teorii w rzeczywistości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9335.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8819.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-242.
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. "W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw" - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Autorka rozważa poszczególne elementy składające się jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11868.VII.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13043.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej