Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Dostępność
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(26)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(28)
Autor
Dakowska Maria
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(2)
Okoń Wincenty (1914- )
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Arends Richard I
(1)
Bartkowiak Edmund (1935- )
(1)
Bociek Hania
(1)
Budniak Alina
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Gajewska Elżbieta
(1)
Grundy Peter
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Koszmider Maria
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mietzel Gerd (1936- )
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Nowik Jerzy
(1)
Parker Kevin
(1)
Rowntree Derek (1936- )
(1)
Ruszkiewicz Dominika
(1)
Solich Kornelia (1968- )
(1)
Stawiński Wiesław (1928- )
(1)
Stypińska Małgorzata
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Walosik Alicja
(1)
Woźniak Jacek
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(35)
portugalski
(1)
Temat
NAUCZANIE
(14)
JĘZYKI
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
INFORMATYKA
(3)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
MULTIMEDIA
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PSYCHOLINGWISTYKA
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
BIOLOGIA
(1)
CZYTANIE
(1)
DZIECKO
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
KOMPUTERY
(1)
MATEMATYKA
(1)
Metody nauczania
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PISANIE
(1)
PRACA UMYSŁOWA
(1)
PRZYRODA
(1)
PŁYWANIE
(1)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
SZTUKA
(1)
Szkolnictwo
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(17)
Podręczniki akademickie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
nauczanie
(5)
dydaktyka
(4)
nauczyciel
(4)
cele kształcenia
(3)
kształcenie
(3)
metody nauczania
(3)
uczenie się
(3)
zasady nauczania
(3)
czytanie
(2)
edukacja
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
język obcy
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
pisanie
(2)
proces kształcenia
(2)
samokształcenie
(2)
szkolny system oceniania
(2)
szkoła
(2)
teaching
(2)
uczeń
(2)
ELT
(1)
English language
(1)
art
(1)
biologia
(1)
creative thinking
(1)
dialog edukacyjny
(1)
didactics
(1)
dyskusja
(1)
dzieci
(1)
e-learning
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
fonetyka
(1)
formy kształcenia
(1)
glottodydaktyka
(1)
gramatyka
(1)
imagination
(1)
inteligencja
(1)
kompetencje językowe
(1)
komputer
(1)
książka
(1)
kształcenie wielostronne
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
lekcja
(1)
leksykon
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody uczenia się
(1)
myślenie
(1)
nauka
(1)
nauka pływania
(1)
nierówności edukacyjne
(1)
ochrona przyrody
(1)
ochrona środowiska
(1)
ortografia
(1)
oświata
(1)
painting
(1)
pamięć
(1)
partnerstwo edukacyjne
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
planowanie dydaktyczne
(1)
pogoda
(1)
praca domowa
(1)
prawa dziecka
(1)
program kształcenia
(1)
program nauczania
(1)
przyroda
(1)
psychologia nauczania
(1)
psychologia poznawcza
(1)
pływanie
(1)
rozumienie ze słuchu
(1)
rozwój intelektualny
(1)
socjalizacja
(1)
społeczeństwo
(1)
strategie poznawcze
(1)
teoria Piageta
(1)
testy
(1)
trening
(1)
treści kształcenia
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
turystyka
(1)
twórczość
(1)
uczeń zdolny
(1)
wypowiedź ustna
(1)
zabawy dydaktyczne
(1)
zdolności
(1)
zjawiska przyrodnicze
(1)
środki dydaktyczne
(1)
środki kształcenia
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania : podręcznik akademicki. Część 2. Szkoła / redakcja naukowa Krzysztof Konarzewski. - Wydanie VII zmienione - 2 dodruk. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2008. - 233, [1] strona : rysunki ; 24 cm.
Indeksy.
Podręcznik przedstawia najważniejsze przemiany zachodzące w instytucji szkolnej od czasów antycznych do początku naszego stulecia omawia istotne zmiany w oświacie po 1989 roku pomaga pojąć historyczny, społeczny i psychologiczny sens działalności zawodowej nauczyciela przybliża rolę nauczyciela i związane z nią trudności pokazuje przykłady, w jaki sposób poznać i zrozumieć ucznia oraz jego „świat" przygotowuje do racjonalnego wyboru programów nauczania, a także zachęca do tworzenia programów autorskich. Podręcznik przeznaczony dla studentów wszystkich kierunków nauczycielskich oraz studentów pedagogiki. Niezwykle pomocny nauczycielom w ich codziennej praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22835.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 980.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Tyt. oryg.: Pädagogische Psychologie des Lernens und Lehrens, 2001
Indeks s. 521-524
Książka wskazuje, że ważne są nie tylko treści poznawcze, ale również kształtowanie poczucia wartości ucznia, jego wiary w możliwości odniesienia sukcesu. Nauczyciel może poczuć się autentycznym wychowawcą, kiedy zrozumie, że uczyć to rzeczywiście wychowywać, czyli mieć odpowiedzialny wpływ na kształtowanie się ważnych sfer osobowości, motywacji, hierarchii wartości, skuteczności działania drugiego człowieka.Autor umiejętnie pokazuje, jak w procesie dydaktycznym można wykorzystać teorie psychologiczne, oraz udowadnia, że znajomość psychologii może być bardzo przydatna w mistrzowskim uprawianiu swego zawodu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8075 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8074.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9430.III.4 [Czytelnia B], 9431.III.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
20 lekcji pływania : już pływam / Edmund Bartkowiak. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Geologiczne, 1974. - 32 s. : il. ; 21 cm.
(Biblioteka Szkolnego Klubu Sportowego)
Specyfika pływania i korzyści, jakie niesie ono dla rozwoju fizycznego dzieci i młodzieży, a także względy bezpieczeństwa, powinny skłaniać człowieka do jak najwcześniejszego opanowania tej umiejętności. Publikacja poświęcona jest opanowaniu umiejętności pływania na poziomie elementarnym przez dzieci w wieku 8-12 lat. Czas trwania kursu ograniczony jest do 20 lekcji, co wystarcza do opanowania przez średnio uzdolnione dziecko umiejętności przepłynięcia 25-50 m i ćwiczeń pływackich we wstępnym etapie nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.644 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 636-662. Indeksy.
"Książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają się tu zupełnie nieobecne w dotychczasowych publikacjach pola problemowe, które wyznaczają kierunek koniecznych poszukiwań czy rozstrzygnięć teoretycznych dla tej subdyscypliny pedagogicznej. Każdy z rozdziałów mógłby stanowić odrębna pozycję książkową. (...) [Książka] stanowi oryginalne i nowatorskie podejście do pedagogiki wczesnoszkolnej." (z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12010.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13153.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji ustosunkowali się do problemów: jakie są współczesne ujęcia twórczości formułowane w teoriach, jakie są jej cechy, przejawy, rodzaje, znaczenie? Jak rozbudzić twórczy potencjał dziecka i nauczyciela? Co sprzyja a co ogranicza edukacje dziecka w zakresie kreatywności? Czy kreatywność zawsze jest konstruktywna? Zmotywowani poszukiwaniem szans rozwojowych dziecka autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, sugestie, pomysły i sposoby modernizowania procesu edukacji dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6528.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik obejmuje całokształt problemów dotyczących nowoczesnego nauczania-uczenia się biologii, przyrody i ochrony środowiska. Autorzy przedstawili współczesne światowe tendencje w edukacji biologicznej i środowiskowej. Podręcznik podzielono na 2 części. W części l — ogólnej przedstawiono: - dydaktykę biologii i ochrony środowiska jako naukę i przedmiot studiów - cele nauczania, dobór i układ treści - kształtowanie pojęć i umiejętności - problemy związane z przebiegiem procesu nauczania oraz dokonywaniem innowacji Część 2 - szczegółowa to omówienie: - dydaktyki poszczególnych dziedzin nauczania, od problemów treści przyrodniczych edukacji wczesnoszkolnej przez dydaktykę botaniki, zoologii, fizjologii, anatomii, ekologii, aspektów edukacji środowiskowej do problemów popularyzacji wiedzy biologicznej i środowiskowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11388.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 271-284.
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22565.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22564.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-421. Indeksy.
Podręcznik prezentuje najważniejsze prawidłowości odnoszące się do uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do tych procesów oraz zagadnienia szczegółowe, w końcowej części natomiast problemy nauczania na początku XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11175.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12211.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 391-410. Indeksy
subdyscyplina pedagogiki, której głównym zadaniem jest generowanie wiedzy z zakresu wychowania dzieci, młodzieży i dorosłych do twórczości oraz pomocy jednostkom i grupom w tworzeniu i rozwijaniu postawy twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9427 [Magazyn 2], P.8071 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series)
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
This book brings together 100 highly varied, original, ready to use activities to foster real communication in English trough imaginative response to both artistic images and easy to do creative work. A clear introduction explains how art can be used to stimulate language acquisition in a creative, enjoyable and memorable way and provides advice ow how to get the very best out of this exceptional book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14038.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka podejmuje zagadnienia dotyczące pedagogicznej użyteczności technologii informacyjnej. Zapełnia ona lukę w zakresie literatury przedmiotu do zajęć z technologii informacyjnej, edukacji informatycznej i medialnej, technologii kształcenia itp. na nauczycielskich i pedagogicznych kierunkach studiów. Adresatem prezentowanej pracy są słuchacze szkół wyższych, specjalności pedagogicznych i nauczycielskich, a także akademiccy nauczyciele pedagogiki, którym książka ta sugeruje kierunki namysłu naukowego i dobór materiału pożądanego w zawodowym kształceniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4061.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4536.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4275 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Językowa Dzisiaj. Podręcznik akademicki)
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja jest znakomitym podręcznikiem dla studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obych. Ukazuje cele programowe kształcenia językowego od strony ucznia, określa cechy istotne w pewnych grupach wieku i zaawansowania uczniów, wskazuje typowe uczniowskie trudności i omawia praktyczne sposoby, w jakie nauczyciel może je pokonać. W kolejnych rozdziałach podręcznika autorzy omawiają: nowoczesne cele nauczania języka obcego, wymagania nowej podstawy programowej, europejską politykę językową, rozwijanie kompetencji interkulturowych, umiejętność posługiwania się nowymi technologiami, problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się języka obcego, trudności, z którymi borykają się uczniowie oraz sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podręcznik uwzględnia również obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11412.V.8 [Wypożyczalnia A], P.11411.V.8 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12625.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching didactics
Bibliogr. s. 273-281 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik wykorzystuje najnowsze osiągnięcia językoznawstwa, psychologii uczenia się, dydaktyki i teorii komunikacji. Przedstawia problemy dydaktyki z punktu widzenia przyswajania języka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8436.XXIV.14 [Wypożyczalnia A], P.8434.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9829.XXIV.14 [Czytelnia A], 9830.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-306.
Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, zawiera zagadnienia teoretyczne, dotyczące podstaw nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14019 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12009.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13152.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 110-121, netogr. s. 121-122.
Autorka omawia w książce swoje badania nad wykorzystaniem programów komputerowych do stymulowania procesu nabywania elementarnych umiejętnosci we wczesnej nauce czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16970.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana książka jest próbą ukazania problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia poglądy, badania i koncepcje wybitnych znawców tych zagadnień, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje równiez możliwości tworzenia programów edukacyjnych, które kładłyby nacisk na kształcenie krytycznego i twórczego myślenia. Opracowanie zawiera także analizy oraz zagadnienia metodyczne związane ze sferami rozpoznawania i kształcenia zdolności dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12011.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13154.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.175.
Książka obejmuje trzy grupy zagadnień. W pierwszej części znalazły się wstępne wiadomości dotyczące oligofrenopedagogiki jako nauki. Na temat etiologii upośledzenia umysłowego istnieje dość obszerna specjalistyczna literatura naukowa. Moje zadanie polegało nie na tym, aby podać skróconą wiedzę w tym zakresie, lecz na pokazaniu wzajemnego związku między stopniem upośledzenia umysłowego a planowaniem postępowania rewalidacyjnego. Druga część książki zawiera ogólne założenia organizacji szkolnictwa specjalnego dla upośledzonych umysłowo w Polsce. Analiza objęła głównie te placówki, które związane są z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w formie zorganizowanej opieki szkolnej i zakładowej. Odrębnego opracowania wymaga zagadnienie organizacji środowiska rewalidacyjnego w domu rodzinnym dziecka. Materiał dotyczący opieki nad dzieckiem upośledzonym umysłowo w dwóch wybranych państwach (Francja, Belgia) umieszczono w ostatniej części opracowania łącznie z problemem integracji upośledzonych umysłowo ze społeczeństwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7053.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej