Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(71)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje naukowe
(22)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(39)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(17)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(27)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(66)
Autor
Chomacki Kate
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Guzy Anna
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Kacprzak Lech
(2)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(2)
Oxenden Clive (1953- )
(2)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Andrzejczak Aldona
(1)
Apanel Danuta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bizon Wojciech
(1)
Boydell Tom
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chochół Andrzej (1954- )
(1)
Czarkowski Jakub Jerzy
(1)
Czerniawska Olga (1930- )
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Fedyn Beata
(1)
Festman Julia
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garbat Marcin
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Harań Beata
(1)
Hejza Aleksander
(1)
Hird Jon
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Juraś-Krawczyk Barbara
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolanowska Ewa (1963- )
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kotarba Marta
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kretek Henryk
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Kuzior Aleksandra
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Leary Malcolm
(1)
Lowy Anna
(1)
Marciniak Renata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Melia Patrick James
(1)
Miller Piotr
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Nation I. S. P
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oniszczuk Jakub (1977- )
(1)
Paszkowska Małgorzata (prawo)
(1)
Pfenninger Simone E
(1)
Poszewicki Andrzej
(1)
Pośpiech Jerzy (1933- )
(1)
Prince Heather
(1)
Płusa Paweł
(1)
Race Phil
(1)
Rae Leslie
(1)
Rumianowska Agnieszka
(1)
Sadowski Ryszard (1965- )
(1)
Setkowicz Malwina
(1)
Singleton David
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Staszkiewicz-Grabarczyk Iwona
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szepelawy Michał
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Thomas Glyn
(1)
Tomaszewska Liliana
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Turos Lucjan (1927- )
(1)
Tuszyńska Ligia (1950- )
(1)
Walker Aisha
(1)
Warzywoda-Kruszyńska Wielisława
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
White Goodith
(1)
Wolicki Marian (1941-2017)
(1)
Wołosiuk Beata
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wójcik Leszek
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(66)
Wielka Brytania
(6)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(66)
angielski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
C1 plus
(2)
Rodzice
(2)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Położne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
KSZTAŁCENIE
(18)
Kształcenie
(18)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(8)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
Metody nauczania
(5)
Język angielski
(4)
Jakość życia
(3)
KADRY
(3)
KULTURA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
NAUCZANIE
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Cele kształcenia
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
NAUCZANIE DOROSŁYCH
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
SZKOLENIE WEWNĄTRZZAKŁADOWE
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Blok matematyczno-przyrodniczy
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
DEMOKRACJA
(1)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
E-learning
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Europejski Zielony Ład (program)
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Fizjoterapia
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Gerontologia
(1)
Gospodarka
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INFORMACJA
(1)
INFORMATORY
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
INTERNET
(1)
Jakość kształcenia
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE za GRANICĄ
(1)
KULTURA MASOWA
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje tłumaczeniowe
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie korespondencyjne
(1)
Logopedia
(1)
Logopedzi
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Migracje
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUKI POLITYCZNE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
OCENY SZKOLNE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(3)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Norwegia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(12)
Praca zbiorowa
(10)
PODRĘCZNIKI
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Językoznawstwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
edukacja
(10)
kształcenie
(6)
dzieci
(5)
szkoła
(4)
wychowanie
(4)
nauczyciel
(3)
nauczyciele
(3)
pedagogika
(3)
poradnictwo zawodowe
(3)
rodzina
(3)
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
teaching
(3)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(2)
English
(2)
English language
(2)
człowiek
(2)
dydaktyka
(2)
e-learning
(2)
edukacja dorosłych
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja pozaszkolna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
historia
(2)
kształcenie integracyjne
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
language learning
(2)
młodzież
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
opieka medyczna
(2)
organizacja
(2)
pielęgniarstwo
(2)
przedszkole
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
socjologia
(2)
społeczeństwo
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
służba zdrowia
(2)
terapia
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
uczeń zdolny
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
English teacher
(1)
Norwegia
(1)
advocacy
(1)
agresja
(1)
aktywizacja
(1)
aktywność edukacyjna
(1)
analiza SWOT
(1)
architektura
(1)
autyzm
(1)
bariery architektoniczne
(1)
biblioteka
(1)
bilingualism
(1)
cele kształcenia
(1)
cele nauczania
(1)
children
(1)
correspondence course
(1)
correspondence school
(1)
czas wolny
(1)
człowieczeństwo
(1)
destrukcja
(1)
distance education
(1)
dokształcanie
(1)
doradca zawodowy
(1)
doradztwo zawodowe
(1)
dorośli
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci niepełnosprawnych
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
ekologia
(1)
ergonomia
(1)
foreign speakers
(1)
gerontologia
(1)
higher education
(1)
humanizm
(1)
integracja edukacyjna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość kształcenia
(1)
jakość życia
(1)
język
(1)
język angielski
(1)
kompetencje
(1)
kompetencje tłumaczeniowe
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
konsumpcja
(1)
kreatywność
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
kultura
(1)
lifelong learning
(1)
logopedia
(1)
ludzie starzy
(1)
mass media
(1)
metoda Montessori
(1)
migracja
(1)
moduł przyrodniczo-techniczny
(1)
motywacja
(1)
nauczanie
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-202.
Tak znakomitej książki pedagogicznej nie napisano od wielu lat. Jest dobrze skonstruowana począwszy od tytułu, po ostatnią stronę. Treści w niej zawarte porządkują i uzupełniają wiedzę z historii dydaktyki od pradawnych czasów po dzień dzisiejszy. Na dodatek świetnie się ją czyta, a każdy kto po nią sięgnie znajdzie w niej to, czego potrzebuje: - pedagog akademicki dostrzeże zapewne stałe następstwo i dialektykę konstruowania teorii dydaktycznych ich realizacji; - studentowi pedagogiki pomoże zbudować w swoim umyśle system wiedzy zakresu dydaktyki, z uwzględnieniem porządku historycznego; - inne osoby zainteresowane sztuką nauczania dowiedzą się, z jakim trudem i mistrzostwem pedagodzy ją tworzyli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10657.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy częściach.
Książka, która została przygotowana w oparciu o studia pedeutologiczne nad edukacją, jako całożyciowym doświadczeniem wprowadza czytelników w interdyscyplinarne ujęcie problematyki życia z perspektywy znaczenia edukacji, rozwoju osobowego, przemian globalnych i lokalnych w ujmowaniu rzeczywistości. Całość tomu przynosi wiele wniosków dotyczących edukacji formalnej i nieformalnej nauczycieli. Autorzy również zwracają uwagę na znaczenie doświadczeń życiowych w procesie wywoływania zmian w postrzeganiu i interpretacji rzeczywistości. Zaletą tego opracowania jest to, że nie zamyka, lecz raczej otwiera dyskusję nad edukacją ujmowaną jako całożyciowy proces. [ze Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13852.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13699 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13698.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14702.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tryptyk Edukacyjny ; T.3)
Bibliogr. przy niektórych pracach. Indeks.
Książka ta domyka tryptyk studiów, lektur i refleksji autora dotyczących filozofii edukacji. Zebranej w niej eseje zawierają wiele cennych i nietuzinkowych interpretacji oraz diagnoz dotyczących naszej kultury i zakorzenionej w niej edukacji. Jak pisze sam autor: "Punktem wyjścia prezentowanego dorobku była zawsze filozofia jako typ krytycznej, wręcz zbuntowanej postawy intelektualnej, a przestrzeń przebiegu myśli ustanawiały – jako dominujące – pytania pedagogiczne, prześwietlające typy perswazji kulturowej, jakiej ulegamy i jaką sami bezwiednie często stosujemy. Pytania, rozpoznające przewrotność, wręcz ironię losu w zderzeniu intencji i ich efektów czy charakteru. Ogólnie są to pytania otwarte na strukturalną złożoność oraz paradoksalność sytuacji i działań edukacyjnych". Przenikliwość oraz niezwykła erudycja autora sprawiają, że teksty te wciąż cieszą się zainteresowaniem czytelników, a przede wszystkim - studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9407.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The publication contains articles about education for sustainable development, the traditional and innovative approach in the pedagogical process of health care education, physical, mental health and environment, life-long education for health care professionals in market economy environment, transculturale nursing
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17114 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The publication contains articles about education for sustainable development, the traditional and innovative approach in the pedagogical process of health care education, physical, mental health and environment, life-long education for health care professionals in market economy environment, transculturale nursing
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17115 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fizlagić. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykres ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 224-235.
Szkoła przyjazna kreatywności to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22593.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22592.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 111-117.
Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny, obejmuje pomiar i ocenę realizacji idei kształcenia integracyjnego oraz efektywności wychowania zdrowotnego w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19897.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka w logopedii : wybrane zagadnienia / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 366 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-360.
Monografię można traktować jako głos w dyskursie naukowym dotyczącym tożsamości logopedii, w tym stosunku jej przedstawicieli do profilaktyki. Wiele zaprezentowanych w niej treści może być przydatnych także studentom logopedii oraz profesjonalistom dostrzegającym potrzebę stosowania profilaktyki w codziennej praktyce logopedycznej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22337.IV.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22336.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 449-476. Indeks.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15463.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst część tł. z niem. Streszcz. ang.
Bibliogr. przy rozdz.
Tom rozpraw autorów różnych pokoleń, reprezentowanych dyscyplin naukowych, a nawet narodowość doskonale oddaje nie tylko swoim klimatem twórczym, ale i zawartością merytoryczną istotę edukacji jako swoistego rodzaju podróży. To wgląd w przestrzeń ludzkiego życia, nieustającej pielgrzymki ku najwyższym wartościom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9615.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 289-309. Indeksy.
Zmieniająca się nieustannie struktura i sposób funkcjonowania społeczeństwa narzuciły nowy podział ról oraz konieczności i obowiązki; jednym z nich jest imperatyw całożyciowego uczenia, łączącego edukację formalną (sygnowaną kolejnymi zdobytymi świadectwami i zaświadczeniami) i nieformalną (polegającą prostym uczestnictwie w codziennym życiu). Nakaz (by nie rzec: przymus) nieustającej edukacji narzuca określony styl życia, daleki od mieszczańskiego spokoju naszych przodków. Paradoksalnie, nadążanie za wymogami naszych czasów staje się źródłem frustracji, w chwili, gdy życie, jakie w zamian otrzymujemy, nie odpowiada oczekiwaniom, wiązanym np. z poziomem uzyskanej edukacji – pozostaje to w sprzeczności z głoszonymi od wieków prawdami, zgodnie z którym jedynie społeczeństwo oświecone to społeczeństwo szczęśliwe; współczesny wyścig kompetencji i rodzące się na tym tle dramaty zdają się temu zaprzeczać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15434.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 5)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Opracowanie jako całość stanowi interesujący poznawczo materiał. Teksty tutaj zamieszczone napisane zostały na dobrym poziomie merytorycznym. Tom piąty, podobne jak i poprzednie wydania serii skierowany jest do szerokiego grona odbiorców: pedagogów społecznych, pracowników socjalnych, psychologów, socjologów, ale także studentów kierunków społecznych (zwłaszcza pedagogiki), pracy socjalnej oraz praktyków, w tym nauczycieli, wychowawców, terapeutów i rodziców. Warto więc do tej pozycji sięgać, gdyż stanowi ona kompendium wiedzy o różnorodnych sytuacjach i zjawiskach spostrzeganych jako zagrożenia człowieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20967.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Położna w systemie ochrony zdrowia w Polsce / Małgorzata Paszkowska. - Wydanie pierwsze, stan prawny na 1 września 2023. - Warszawa : Difin, 2023. - 240, [2] strony ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 231-238.
Książka przedstawia aktualny status oraz zasady wykonywania zawodu położnej w Polsce. Omówiono w niej kompetencje, prawa i obowiązki położnych, a także ich rolę w systemie ubezpieczenia zdrowotnego. Jest to jedyna monografia na ten temat na rynku wydawniczym. Publikacja w zamierzeniu autorki ma stanowić czytelne i przejrzyste kompendium podstawowej wiedzy o zawodzie w aspekcie prawnym i organizacyjnym dla każdej osoby wykonującej lub zamierzającej wykonywać zawód położnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18735.XVIII.1.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22961.XVIII.1.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22960.XVIII.1.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, netografia na stronach 203-219 i przy podrozdziałach.
Publikacja ta wskazuje na ogromną siłę terapii w podnoszeniu jakości życia tych którzy jej potrzebują. Terapeuci stają przed ogromnym wyzwaniem jest duże zapotrzebowanie na ich pracę jako osob, ktore wiedzą jak pomóc tym, którzy tego wsparcia potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18904.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania demograficzne od wielu dekad wskazują na systematycznie zwiększający się odsetek ludzi starych w globalnej liczbie mieszkańców świata. Wydłużające się życie sprawia, że mamy coraz więcej współobywateli w jesieni życia oraz coraz więcej lat do zagospodarowania - lat starości i emerytury. Z tego powodu zagadnienia związane ze starością przestają być problemem tej jednej grupy wiekowej, a stają się problemem globalnym. Jednakże zjawisko to ma nie tylko wymiar demograficzny. Współcześnie dominacja techniki, a zwłaszcza nowoczesnych technologii, w życiu gospodarczym, przemyśle, rozrywce oraz nauce, mnogość narzędzi informatycznych w każdej niemal dziedzinie gospodarki i życia zawodowego powoduje, że seniorzy są grupą najłatwiej i przez to najpowszechniej pomijaną oraz wykluczoną z działalności społecznej. Stąd stereotyp osoby starszej jako zacofanej, biernej i pełnej lęku o przyszłość jest nieustannie rozwijany ze względu na jej stopień jej „niedopasowania" do wymogów współczesności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17248.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17247.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16672.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono warunki dobrego zaplanowania całego procesu szkoleniowego oraz sprawnej i skutecznej jego realizacji. Poruszono problemy związane z identyfikacją i analizą potrzeb szkoleniowych. Opisano działania i narzędzia umożliwiające zaspokojenie tych potrzeb. Omówiono różne metody szkoleniowe pod kątem ich przydatności, uwzględniając specyfikę uczenia się osób dorosłych. Podkreślono znaczenie pracy grupowej, a także doboru miejsca i czasu szkolenia. Zwrócono uwagę na cele i sposoby oceny jego efektów oraz na pomiar jego skuteczności. Przedstawiono najważniejsze wymagania stawiane trenerom, od umiejętności których w dużej mierze zależą wyniki przedsięwzięcia szkoleniowego. Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych szkoleniowców. Skorzystają z niej zarówno osoby mające przygotowanie pedagogiczne, jak i te, które go nie mają. Będzie też z pewnością przydatna dla studentów, którzy przygotowują się do działalności trenerskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8749.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10222.V.6 [Czytelnia B], 10223.V.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej