Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(91)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(71)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(30)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(88)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Leśniewski Michał Adam
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Brdulak Halina
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(2)
Porter Michael E. 1947-
(2)
Teichmann Eufemia
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Flak Olaf
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Gogołkiewicz Marek
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janicka-Michalak Teresa
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jaroszewska-Brudnicka Renata
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kamiński Tadeusz (1931- )
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Korol Janusz
(1)
Kołodziejczak Anna
(1)
Krajewski Stefan (1941- )
(1)
Kruk Hanna
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Kusideł Ewa
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lichniak Irena
(1)
Maciejowski Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Meyer Beata
(1)
Miler Ryszard (ekonomia)
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Nawrot Łukasz
(1)
Niezgoda Dionizy
(1)
Nowacki Robert
(1)
Olifirowicz Marcin (1970- )
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pac Bohdan
(1)
Patkowski Paweł
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Reformat Beata
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Stanisława
(1)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sosnowski Michał
(1)
Sowa Krzysztof
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Szpon Jakub
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Wardin Dawid
(1)
Wasilik-Dusińska Anna
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wieczorek Jacek
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(92)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Język
polski
(91)
angielski
(3)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Handlowcy
(1)
Pracodawcy
(1)
Spedytorzy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(41)
INNOWACJE
(16)
Konkurencyjność
(12)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(10)
REGIONY (adm.)
(9)
POLSKA
(6)
TURYSTYKA
(6)
KONKURENCJA
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
MARKETING
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
ROLNICTWO
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
GLOBALIZACJA
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
Innowacje
(3)
KADRY
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Turystyka
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Globalizacja
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
Logistyka
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
USŁUGI
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ZNAKI TOWAROWE
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Aptekarstwo
(1)
Audyt
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Farmaceuci
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
Jakość usług
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Krajowy Plan Odbudowy
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NOWY PRODUKT
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Prawo farmaceutyczne
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(9)
2001-0
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
BAŁTYCKI, region
(1)
POLSKA
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Transport i logistyka
(4)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(41)
przedsiębiorstwo
(29)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(12)
innowacje
(11)
Polska
(8)
rozwój regionalny
(8)
turystyka
(8)
Unia Europejska
(7)
gospodarka
(7)
region
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
logistyka
(6)
innowacyjność
(5)
inwestycje zagraniczne
(5)
klaster
(5)
marka
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
outsourcing
(5)
przedsiębiorczość
(5)
strategia
(5)
zarządzanie
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
konkurencyjność gospodarki
(4)
marketing
(4)
przewaga konkurencyjna
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
franchising
(3)
globalizacja
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(3)
inwestycje
(3)
kompetencje
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
rolnictwo
(3)
zarządzanie relacjami
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
biznes
(2)
competition
(2)
ekorozwój
(2)
fuzja
(2)
gospodarstwo rolne
(2)
innowacyjność gospodarki
(2)
internacjonalizacja
(2)
jakość
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
konkurencja
(2)
konsument
(2)
kultura organizacyjna
(2)
management
(2)
offshoring
(2)
polityka regionalna
(2)
produkt turystyczny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przepływ kapitału
(2)
raport
(2)
rozwój
(2)
rynek pracy
(2)
rynek turystyczny
(2)
samorząd gminny
(2)
system logistyczny
(2)
turystyka kulturowa
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie kompetencjami
(2)
łańcuch dostaw
(2)
Agenda 21
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Model Rolnictwa
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Internet
(1)
Irlandia
(1)
Japonia
(1)
Korea Południowa
(1)
Lean Management
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Geografia Ekonomiczna
(1)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
agroturystyka
(1)
analiza SWOT
(1)
apteka
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
badania marketingowe
(1)
business
(1)
competitiveness
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
działalność gospodarcza
(1)
działalność innowacyjna
(1)
działalność pozarolnicza na wsi
(1)
działalność reklamowa
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 226-234.
Niniejsza publikacja ma stanowić materiał uzupełniający dla osób studiujących przedmiot: zarządzanie innowacjami. Materiał uzupełniający - to brzmi skromnie, ale jeśli którykolwiek autor, jakiegokolwiek podręcznika mającego za cel ułatwienie poznania i zrozumienia dowolnej, szybko rozwijającej się dziedziny wiedzy, a do takich należy zarządzanie, okaże dość realizmu, to będzie musiał przyznać, że prawie każdy tekst - poza pracami fundamentalnymi, omawiającymi zasady podstawowe, oraz teoretycznymi, ujmującymi rzecz modelowo, w momencie wydania staje się w pewnym stopniu nieaktualny; musi być więc uzupełniony o inne nowsze źródła informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3096 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3097.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4086.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-371.
Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez rozwój turystyki jest kluczem do bogacenia się przedsiębiorstw, samorządów i lokalnych społeczności. Dlatego niezbędne jest poznanie czynników wpływających na konkurencyjność regionów - analiza zasobów. Umożliwi to określenie sposobów zwiększania konkurencyjności regionów. Z pewnością do najważniejszych z nich należy wzrost przedsiębiorczości firm i samorządów działających w regionach turystycznych. Książka jest efektem badań ekspertów turystyki zaproszonych do uczestnictwa w Gremium Ekspertów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8972.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik akademicki zawierający najnowszą wiedzę na temat luki kompetencyjnej polskich przedsiębiorstw, pojawiającej się w warunkach konkurencji globalnej. Autorzy koncentrują uwagę na prawidłowym zdefiniowaniu pojęcia luki kompetencyjnej i sposobach jej identyfikacji w przedsiębiorstwie, na jej analizie w kontekście takich zjawisk organizacyjnych jak: innowacje, kultura organizacyjna, konkurencyjność, procesy uczenia się itp. oraz na metodach jej niwelowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5632.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7119.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Konkurencyjność Polskiej Gospodarki Żywnościowej w Warunkach Globalizacji i Integracji Europejskiej : program wieloletni 2011-2014 ; nr 68.)
Bibliogr. przy pracach.
Kolejny zeszyt z serii: Z badań nad rolnictwem spolecznie zrównoważonym, zawierający cztery artykuły dotyczące problematyki zrównoważonego rozwoju rolnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14640.XVII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 239-246.
Retrospektywna analiza i ocena zmian systemowych polskiej gospodarki koncentruje się na: • chronologicznym przedstawieniu procesu transformacji, zaczynając od zmian systemowych dokonywanych w latach 80. XX wieku (więc jeszcze w warunkach gospodarki centralnie planowanej) poprzez terapię szokową, cztery reformy w sferze budżetowej przeprowadzone w 1999 r., „dobrą zmianę" zapoczątkowaną w 2015 r. i jej kontynuację w postaci Krajowego Planu Odbudowy i Polskiego Ładu;• ocenie prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych (szybkie tempo i wielorakość metod prywatyzacji) i politycznej decyzji o likwidacji PGR-ów, a także na refleksjach dotyczących prywatyzacji oddolnej (założycielskiej) oraz reprywatyzacji;• analizie konkurencyjności i nowoczesności polskiej gospodarki ocenianej przez pryzmat jej innowacyjności (determinanty innowacyjności i ocena jej poziomu na tle krajów Unii Europejskiej);• ocenie społecznych skutków wprowadzanych zmian systemowych na sytuację na rynku pracy (rola instytucji rynku pracy i związków zawodowych, bezrobocie, opodatkowanie pracy, zróżnicowanie dochodów);• ocenie zasadności reakcji społeczeństwa na wprowadzane zmiany i próbie odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu na odczucia społeczne wpływa roszczeniowość społeczeństwa i jego niedojrzałość, utrudniająca dokonywanie niezbędnych reform, a w jakim niezdolność elit politycznych do prawidłowego formułowania celów, doboru środków ich realizacji i skutecznego działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22137.XI.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22136.XI.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: produkt turystyczny
Obecnie dynamicznie zmieniają się uwarunkowania działalności podmiotów turystycznych, gdyż zmieniają się potrze-by konsumentów, występuje ostra rywalizacja pomiędzy usługodawcami, pogłębiają się procesy globalizacji na rynku światowym. Dużego znaczenia nabierają problemy przewagi konkurencyjnej, sama konkurencyjność, jak też zasoby konkurencyjne. Nie ma też uniwersalnej teorii określającej pojęcie konkurencyjności," ani też zunifikowanych miar i narzędzi do jej mierzenia. Te pojęcia dotyczą za-równo poszczególnych podmiotów turystycznych, jak i całej branży turystycznej. Celem monografii jest stworzenie możliwości zaprezentowania wyników badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych, dotyczących konkurencyjności produktów różnych branż turystycznych. Monografia jest zbiorem ujęć teoretycznych, dotyczących przykładów rozwoju produktów turystycznych, jak też koncepcji analiz i badań zjawisk innowacyjnych oraz zachowań wobec konsumenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9926.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-[249].
Niniejsza monografia podejmuje próbę oceny wpływu środowiska przyrodniczego na rozwój regionalny. W tym celu Autorka przeprowadziła analizę zasobów i walorów przyrodniczych oraz możliwości ich gospodarczego wykorzystania przy założeniu, że są one czynnikami warunkującymi nie tylko rozwój regionów, ale i poziom ich konkurencyjności. Monografia umożliwi Czytelnikowi poznanie zarówno tematyki konkurencyjności regionów, jak i zagadnień związanych z gospodarczym wykorzystaniem środowiska przyrodniczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12874.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11470.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 52)
Niniejsza publikacja obejmuje artykuły naukowe, których idea związana jest z prezentacją zagadnień przestrzennych potencjału turystycznego. Ze względu na obszerny zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, w ramach publikacji wydzielono pięć głównych części dotyczących szczególnych aspektów potencjału turystycznego w ujęciu przestrzennym. Pierwsza z nich ma charakter ogólny i w sposób teoretyczny dotyczy podstawowych problemów potencjału turystyczne-go, druga przedstawia kwestie związane z regionalnym zróżnicowaniem potencjału turystycznego, kolejne dwie części koncentrują się wokół elementów strukturalnych potencjału turystycznego, takich jak walory turystyczne i infrastruktura turystyczna, ostatnia zaś część dotyczy aspektów ekologicznych potencjału turystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10801.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. również przy rozdz.
Książka przeznaczona dla studentów kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii, studiów menedżerskich, a także dla praktyków zatrudnionych w przedsiębiorstwach oraz konsultantów. Przedstawia metody budowy strategii konkurencji przedsiębiorstwa oparte na trwałych źródłach przewagi konkurencyjnej. W zakresie strategii wzrostu i rozwoju zaprezentowane są zasady wyboru i metody budowy takich strategii, jak: koncentracja, penetracja rynku, rozwój rynku, integracja pionowa, outsourcing oraz dywersyfikacja. Wiele uwagi poświęcono również zasadom tworzenia strategii umiędzynarodowienia oraz zewnętrznym metodom rozwoju związanym z nowymi warunkami działania przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3559 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3560.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem raportu jest dokonanie oceny konkurencyjności polskiej gospodarki na tle pozostałych krajów UE, a w szczególności w porównaniu z nowymi krajami członkowskimi Unii. Analizie i interpretacji poddane zostały wskaźniki oraz wyznaczniki zdolności oraz pozycji konkurencyjnej Polski, których ewolucja badana jest w okresie 1995-2005. Ocenie poddano również determinanty pozycji konkurencyjnej Polski. Analiza porównawcza prowadzona jest z uwzględnieniem aspektów ilościowych i jakościowych, co pozwala przewidzieć przyszłe trendy i wskazać obszary priorytetowe w polityce gospodarczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5385 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6687.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyspieszenie i zmiany natury globalizacji zmuszają do stawiania pytań o sens rozwoju regionalnego i lokalnego. Podstawowym wyzwaniem ekonomicznym wydaje się globalna integracja procesu innowacji, co każe zwrócić szczególną uwagę na logikę lokalizacji przedsiębiorstw, ściśle związaną z rozwojem konkretnego terytorium. Problemy te są przedmiotem rozważań i myślą przewodnią artykułów zebranych w tym tomie. Wszystkie były prezentowane i dyskutowane podczas zorganizowanej przez Zakład Ekonomiki Regionalnej i Ochrony Środowiska w maju 2003 roku konferencji poświęconej rozwojowi regionów w kontekście globalizacji i integracji europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3583 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4307.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-238.
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu zarządzania reklamą i jego wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstwa, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy tymi zagadnieniami. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach tego procesu: zjawiskach konkurencji i konkurencyjności, międzynarodowym kontekście prowadzenia działań reklamowych, przebiegu procesów reklamowych w przedsiębiorstwie oraz zagadnieniach postrzegania reklamy wśród jej odbiorców, spinając je odniesieniami do tendencji rozwojowych rynku reklamowego. Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone wskazanej problematyce, jak i praktycznie nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych na grupie 608 przedsiębiorstw, a dotyczących realizowanych w nich procesów zarządzania działalnością reklamową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11143.IX.17 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12135.IX.17 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne stały się istotnym elementem gospodarki niemal każdego kraju. Książka powstała przy współpracy Ministerstwa Gospodarki oraz UNCTAD. Głównym celem publikacji jest przybliżenie polskiemu czytelnikowi - w tym osobom stykającym się zawodowo z problematyką bezpośrednich inwestycji zagranicznych - najistotniejszych zagadnień dotyczących przepływów inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5060.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł.: Marka dla Polski. Na książce ISBN oryg.
Nasze gospodarstwo narodowe to ponad 3 miliony głównie małych i średnich przedsiębiorstw. Kilkaset tysięcy spośród nich ma szansę znaleźć swoje nisze na rynku europejskim, dziesiątki tysięcy na globalnym. Najbardziej pożyteczną formą pomocy państwa dla MSP jest wywołanie i utrwalenie silnego "efektu kraju pochodzenia", kiedy dobra reputacja i wyrazisty wizerunek marki kraju przenosi się na wszystko, co z niego pochodzi. Dobre zarządzanie procesem budowania marki kraju jest podobne do budowania tożsamości narodowej. Książka pokazuje, że "tożsamość konkurencyjna" jest najlepszą drogą do dobrej reputacji i silnej marki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14856.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-327.
W książce pokazano internacjonalizację i globalizację działalności gospodarczej z punktu widzenia strategii firm kraju goszczącego zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Jest to odmienne podejście od stosowanego dotychczas, które skupiało się na zachowaniach firm wchodzących na rynki zagraniczne w formie zagranicznych inwestycji bezpośrednich. Autory omówili teoretyczne aspekty ekspancji zagranicznych firm oraz strategie firm lokalnych w obliczu tej ekspansji, a następnie przedstawili wyniki badań empirycznych nad strategiami polskich firm wobec firm z zagranicy dokonujących ekspansji na polski rynek oraz praktyczne implikacje dla strategii firm, samorządu gospodarczego i polityki gospodarczej. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8803 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10276.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 236-243.
Aktywność gmin w procesie kształtowania konkurencyjności powoduje, że stają się one jednym z najważniejszych podmiotów wspomagających rozwój lokalny. W pracy szczegółowo zbadano problematykę konkurencyjności jednostek terytorialnych na przykładzie gmin wiejskich województwa lubelskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15716 [Magazyn 1], P.15705 [Magazyn 1], P.15722 [Magazyn 1], P.15706 [Magazyn 1], P.15712 [Magazyn 1], P.15718 [Magazyn 1], P.15713 [Magazyn 1], P.15708 [Magazyn 1], P.15707 [Magazyn 1], P.15723 [Magazyn 1], P.15728 [Magazyn 1], P.15725 [Magazyn 1], P.15710 [Magazyn 1], P.15721 [Magazyn 1], P.15704 [Magazyn 1], P.15729 [Magazyn 1], P.15727 [Magazyn 1], P.15711 [Magazyn 1], P.15715 [Magazyn 1], P.15719 [Magazyn 1], P.7998 [Magazyn 1], P.15701 [Magazyn 1], P.15703 [Magazyn 1], P.15726 [Magazyn 1], P.15709 [Magazyn 1], P.15720 [Magazyn 1], P.15700 [Magazyn 1], P.15724 [Magazyn 1], P.15702 [Magazyn 1], P.15717 [Magazyn 1], P.15714 [Magazyn 1] (31 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7996.XIII.3 [Wypożyczalnia C], P.7997.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9322.XIII.3 [Czytelnia C], 9323.XIII.3 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera charakterystykę modeli rolnictwa i struktury przestrzennej sposobów gospodarowania w ujęciu krajowym i regionalnym, z uwzględnieniem warunków i czynników decydujących o sposobach gospodarowania w rolnictwie, wynikających z transformacji gospodarczej i integracji z UE. Autor określa cechy regionalnej konkurencyjności rolnictwa, delimitacji regionów według zróżnicowania sposobów gospodarowania w rolnictwie, rysuje tendencje przyszłych zmian struktury przestrzennej sposobów gospodarowania rolnictwa w Polsce. Ważna jest odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku i z jaką dynamiką następują zmiany w strukturze przestrzennej obszarów wiejskich ze względu na sposoby gospodarowania w rolnictwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10805.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Przedsiębiorczość)
Na s. red. błędny ISBN: 938-83-88432-31-6.
Bibliogr. przy rozdz.
Celem niniejszej publikacji jest określenie warunków istotnych dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw. Autorzy poszczególnych rozdziałów swoje rozważania opierali bazując na analizie przedmiotu oraz na wynikach badań pierwotnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach województwa podkarpackiego w 2009 r. Na podstawie wyników badań, autorzy sformułowali wnioski i rekomendacje mające na celu wsparcie działań skierowanych na tworzenie sprzyjających warunków dla prowadzenia działalności innowacyjnej, które również zawarli w swoich rozważaniach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11873.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13053.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej