Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(91)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(91)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Pliki i bazy danych
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(88)
dostępne
(72)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(30)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(43)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(88)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(4)
Leśniewski Michał Adam
(3)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Adamik Anna
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Brdulak Halina
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(2)
Porter Michael E. 1947-
(2)
Teichmann Eufemia
(2)
Wrzosek Anna
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Anholt Simon
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bisaga Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Flak Olaf
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Gogołkiewicz Marek
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Graczyk Andrzej (ekonomia)
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janicka-Michalak Teresa
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jaroszewska-Brudnicka Renata
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kamiński Tadeusz (1931- )
(1)
Korenik Stanisław
(1)
Korol Janusz
(1)
Kołodziejczak Anna
(1)
Krajewski Stefan (1941- )
(1)
Kruk Hanna
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Kusideł Ewa
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lichniak Irena
(1)
Maciejowski Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Meyer Beata
(1)
Miler Ryszard (ekonomia)
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Nawrot Łukasz
(1)
Niezgoda Dionizy
(1)
Nowacki Robert
(1)
Olifirowicz Marcin (1970- )
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pac Bohdan
(1)
Patkowski Paweł
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Pietrzak Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Reformat Beata
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rybak Mirosława
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowska Stanisława
(1)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sosnowski Michał
(1)
Sowa Krzysztof
(1)
Strużycki Marian
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szczuciński Przemysław
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Szpon Jakub
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Wardin Dawid
(1)
Wasilik-Dusińska Anna
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wieczorek Jacek
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(92)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Język
polski
(91)
angielski
(3)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Handlowcy
(1)
Pracodawcy
(1)
Spedytorzy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(41)
INNOWACJE
(16)
Konkurencyjność
(12)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(10)
REGIONY (adm.)
(9)
POLSKA
(6)
TURYSTYKA
(6)
KONKURENCJA
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
UNIA EUROPEJSKA
(5)
EKOROZWÓJ
(4)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
MARKETING
(4)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(4)
ROLNICTWO
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
GLOBALIZACJA
(3)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(3)
Innowacje
(3)
KADRY
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
Turystyka
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
Globalizacja
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(2)
Logistyka
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
POLITYKA REGIONALNA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PRZEMYSŁ
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
SAMORZĄD GMINNY
(2)
USŁUGI
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
ZNAKI TOWAROWE
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
AGROBIZNES
(1)
AGROTURYSTYKA
(1)
Aptekarstwo
(1)
Audyt
(1)
BIAŁORUŚ
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
Farmaceuci
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
GOSPODARSTWO ROLNE
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
Jakość usług
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Krajowy Plan Odbudowy
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
MIASTA
(1)
MONOPOLE
(1)
Marketing
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Mruk, Henryk
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NOWY PRODUKT
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Polityka gospodarcza
(1)
Polski Ład (program społeczno-gospodarczy)
(1)
Prawo farmaceutyczne
(1)
Prywatyzacja
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-
(9)
2001-0
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
BAŁTYCKI, region
(1)
POLSKA
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Gatunek
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(4)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Transport i logistyka
(4)
Językoznawstwo
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(41)
przedsiębiorstwo
(29)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(12)
innowacje
(11)
Polska
(8)
rozwój regionalny
(8)
turystyka
(8)
Unia Europejska
(7)
gospodarka
(7)
region
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
logistyka
(6)
innowacyjność
(5)
inwestycje zagraniczne
(5)
klaster
(5)
marka
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
outsourcing
(5)
przedsiębiorczość
(5)
strategia
(5)
zarządzanie
(5)
zarządzanie strategiczne
(5)
konkurencyjność gospodarki
(4)
marketing
(4)
przewaga konkurencyjna
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
franchising
(3)
globalizacja
(3)
gospodarka oparta na wiedzy
(3)
inwestycje
(3)
kompetencje
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
rolnictwo
(3)
zarządzanie relacjami
(3)
zarządzanie wiedzą
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
biznes
(2)
competition
(2)
ekorozwój
(2)
fuzja
(2)
gospodarstwo rolne
(2)
innowacyjność gospodarki
(2)
internacjonalizacja
(2)
jakość
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
konkurencja
(2)
konsument
(2)
kultura organizacyjna
(2)
management
(2)
offshoring
(2)
polityka regionalna
(2)
produkt turystyczny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przepływ kapitału
(2)
raport
(2)
rozwój
(2)
rynek pracy
(2)
rynek turystyczny
(2)
samorząd gminny
(2)
system logistyczny
(2)
turystyka kulturowa
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie kompetencjami
(2)
łańcuch dostaw
(2)
Agenda 21
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Europejski Model Rolnictwa
(1)
Finlandia
(1)
Hiszpania
(1)
Internet
(1)
Irlandia
(1)
Japonia
(1)
Korea Południowa
(1)
Lean Management
(1)
Meksyk
(1)
Niemcy
(1)
Nowa Geografia Ekonomiczna
(1)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
agroturystyka
(1)
analiza SWOT
(1)
apteka
(1)
atrakcyjność turystyczna
(1)
badania marketingowe
(1)
business
(1)
competitiveness
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
działalność gospodarcza
(1)
działalność innowacyjna
(1)
działalność pozarolnicza na wsi
(1)
działalność reklamowa
(1)
e-biznes
(1)
e-commerce
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
94 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa / Magdalena K. Gąsowska. - Warszawa : Difin, 2018. - 313 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 265-293.
Będące domeną logistyki zarządzanie strumieniami przepływów fizycznych i informacji w przedsiębiorstwie oraz między podmiotami gospodarującymi uczestniczącymi w dostarczaniu produktu do klienta w warunkach globalizacji i bezprecedensowego poziomu zmienności jest bardzo złożonym procesem, determinuje niezakłócone funkcjonowanie, wyniki działalności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw. W książce przedstawiono w szerokim zakresie problematykę logistyki w procesie budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano w niej logistyczny model, pozwalający osiągnąć odpowiedni poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu oraz wnioski z teoretycznych rozważań i prezentowanych badań empirycznych będące wkładem własnym autorki w rozwój nauk o zarządzaniu. Publikacja napisana została na podstawie studiów literatury z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansów w skali światowej, wyników badań wykonanych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów oraz własnych badań empirycznych przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20813.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20812.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wirtualna praca w łańcuchu dostaw / Sabina Wyrwich-Płotka. - Warszawa : Difin, 2018. - 177, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-174.
Praca w obszarze zarządzania łańcuchami dostaw stawia przed menadżerami stale nowe problemy i wyzwania. Menadżerowie łańcuchów dostaw poszukują coraz to lepszych rozwiązań w obszarze zarządzania nimi, aby zrealizować w sposób najbardziej korzystny założone cele. Cele te nie dotyczą jedynie korzyści uzyskiwanych przez wybrane przedsiębiorstwach, ale dotyczą całych łańcuchów dostaw, w obszarze wartości dla nich samych, dla klientów oraz z tytułu przewagi nad konkurencją. Rzadko w logistyce poruszana jest kwestia zasobów ludzkich, chociaż te niezbędne są w każdym rodzaju działalności. W łańcuchu dostaw mamy do czynienia z trzema rodzajami strumieni przepływów: informacyjnymi, rzeczowymi oraz finansowymi. Aby zarządzać tymi strumieniami niezbędni są ludzie, ze swoimi umiejętnościami, kwalifikacjami oraz wiedzą. W dobie szeroko pojętej globalizacji, również łańcuchy dostaw mają charakter globalny, co wiąże się z szeregiem problemów związanych w efektywnym zarządzaniem nimi. Naprzeciw takim wyzwaniom wychodzi koncepcja wirtualnej pracy. Jako koncepcja, która ogranicza dysonans czasu i przestrzeni w kontekście zarządzania łańcuchami dostaw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21695.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21605.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja jako jedna z pierwszych łączy trzy wątki kluczowe dla rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw i regionu ich funkcjonowania: specyfikę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, współpracę międzyorganizacyjną i regionalną płaszczyznę działania. Praca zawiera zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i odniesienia do praktyki regionalnej, a także szczegółowe wyniki dedykowanych pracy badań empirycznych. Przeprowadzone czynności badawcze i sformułowane na ich podstawie wnioski i rekomendacje poszerzają wiedzę czytelnika zarówno o możliwościach kształtowania konkurencyjności regionów, jak i rozwijających się na ich obszarze małych i średnich przedsiębiorstw. Istotne jest także, iż zwracają uwagę na kluczową rolę nawiązywania więzi współpracy międzyorganizacyjnej, a nawet publiczno-prawnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12118 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12117.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13246.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. 187-193.
Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja konkurencyjności polskich regionów na poziomie NUTS-2 wraz z jej dynamiką i zróżnicowaniem. W dorobku polskich badaczy znajduje się wiele opracowań z zakresu konkurencyjności regionów w przestrzeni europejskiej. Duża ich część ma jednak charakter opisowy z dominującą rolą ocen jakościowych. Zdecydowanie mniej jest natomiast analiz sensu stricto ilościowych, prowadzących do modelowania procesów w celu określenia ich stabilności i możliwości wykorzystania w przewidywaniach. Inaczej mówiąc, chodzi o poznanie struktury przyczynowej konkurencyjności regionalnej. Jest to pewne wyzwanie podjęte przez autorów. Schemat przyjętej sekwencji poznawczej można sprowadzić do określenia potencjału, następnie pozycji i w rezultacie wyznaczenia zakresu dynamiki: kierunku, poziomu ex ante, zróżnicowania i zbieżności. Metody wykorzystane do realizacji celu badawczego obejmują wielowymiarową analizę porównawczą, modelowanie równań strukturalnych, regresyjne analizy panelowe i przestrzenne oraz testy pozwalające identyfikować i weryfikować konwergencję regionalną. Ilościowe badania prawidłowości w gospodarce regionalnej można określić ekonometrią regionalną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16153.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16152.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14975.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15805.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-223, netogr. s. 225-226.
Opracowanie to nie wyczerpuje w pełni problematyki konkurencyjności, ale daje inne spojrzenie na poruszany problem. Inspiracją do napisania tej książki były badania naukowe prowadzone pod kierunkiem profesora Kazimierza Kucińskiego, gdzie autor współuczestniczył i współuczestniczy począwszy od 2008 roku. Badania autora książki dotyczą kulturowych uwarunkowań ekorozwoju przedsiębiorstw i urzędów gmin oraz konkurencyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11081.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12042.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-235. Indeks.
W książce Innowacje i konkurencyjność autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający przedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania procesów innowacyjnych. Książka przeznaczona jest dla teoretyków i praktyków ekonomii, kadry dydaktycznej wyższych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz studentów ekonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4590.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
Książka
W koszyku
Wymiary logistyki : ujęcie systemowe / redakcja naukowa Ryszard Miler, Marek Gogołkiewicz, Bohdan Pac. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wyższa Szkoła Bankowa ; Warszawa : CeDeWu, 2017. - 221 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 51)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Realia gospodarki opartej na aksjomatach otwartego rynku w sposób jednoznaczny pokazują, iż pomiędzy identyfikacją potrzeby wyposażenia człowieka (konsumenta) w określone dobra (produkty, usługi) a ich finalnym użytkowaniem rozciąga się obszar, na którym trzeba umożliwić zaprojektowanie i wyprodukowanie odpowiednich wyrobów oraz ich fizyczne dostarczenie do ostatecznego/końcowego użytkownika (klienta, nabywcy). Przekształcenie tej idei w realny proces dokonuje się za pomocą odpowiedniego zbioru środków powiązanych celowo w określoną całość systemową (wraz z logiką cybernetycznego układu o sprzężeniu zwrotnym, istniejącymi tam przepływami informacyjnymi i sterującymi). Oznacza to, że trzeba utworzyć odpowiedni system umożliwiający powstanie i zrealizowanie procesów tak rozumianego dostarczania. Obszar tych wieloaspektowych działań nazywamy logistyką, a system umożliwiający osiąganie tak sprecyzowanego celu może być ze względu na swe znaczenie nazwany systemem logistycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.140.IX.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
Na stronie tytułowej także tom 1029. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 455-472.
W pracy wykorzystano zwartą i czasopiśmienniczą literaturę przedmiotu zarówno polską, jak i zagraniczną, właściwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z badań, a także inne materiały źródłowe, w tym pozyskane drogą elektroniczną. Istotnym źródłem informacji w części empirycznej były wyniki własnych badań w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, które umożliwiły weryfikację wielu zaprezentowanych poglądów. Publikacja stanowi próbę kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zwłaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a także opartej na praktycznych doświadczeniach biznesowych oraz opracowanie własnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17799 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19146.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19145.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 92-97.
W podręczniku podjęto próbę systematyzacji i przedstawienia najważniejszych założeń teorii rozwoju regionalnego z pewnymi elementami periodyzacji. Autorzy kierowali się aspektem ekonomicznym, uważają bowiem, że tak jak wzrost i rozwój gospodarczy są podstawowymi kwestiami rozważanymi w głównym nurcie ekonomii, tak rozwój regionalny stanowi jego przełożenie na wymiar przestrzenny. W kolejnych rozdziałach omówiono ewolucję teorii lokalizacji i teorii rozwoju regionalnego, związki między lokalizacją działalności a konkurencyjnością regionu, przeprowadzono też ocenę ewolucji teorii rozwoju regionalnego i wskazano możliwe kierunki ich zmian. (źródło: http://ksiegarnia.ue.wroc.pl/)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11871.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13048.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia omawia całość wiedzy na temat konkurencyjności organizacji, od uogólnień teoretycznych do praktyki gospodarczej. Opracowanie podzielono na dwie części, z czego pierwsza zawiera treści z zakresu ekonomicznych aspektów konkurencyjności przedsiębiorstw (zarządzania finansami, kapitału ludzkiego, kapitału zagranicznego, czy też pomiaru efektywności działania), druga część przedstawia dywagacje dotyczące organizacyjnych aspektów związanych z konkurencyjnością organizacji, takie jak problematyka integracji i współpracy firm, nowoczesne koncepcje i metody zarządzania organizacją, jak również zagadnienia związane z innowacyjnością przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 73)
Marketing przyszłości wymaga zaangażowania się przedsiębiorstwa w proces interakcji z wieloma uczestnikami rynku, badaniu ich potrzeb i dostosowywaniu się do ich wymagań, budując pozytywny wizerunek firmy jako pewnego, wiarygodnego partnera. Niniejszy Zeszyt Naukowy jest próbą przybliżenia tej bardzo różnorodnej tematyki. Składa się z trzech głównych części: konsument jako uczestnik procesów rynkowych, konkurencyjność przedsiębiorstw na współczesnym rynku i przedsiębiorstwo na globalnym rynku. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12852.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 129-133.
Przedstawiona publikacja jest interesującym kompendium wiedzy z zakresu wybranych zagadnień ekonomiczno-społecznych powiązanych z innowacjami, przedsiębiorczością, analizą rynku, marketingiem, logistyką i informatyką. Istotnym atutem publikacji opisującej zjawiska innowacyjnej przedsiębiorczości jest jej przejrzystość, komunikatywność i duża liczba ilustracji, które uzupełniają tekst oraz wyjaśniają szereg opisanych procesów i zależności. Schematy i wykresy mają dużą wartość poznawczą i ułatwiają odbiór trudniejszych fragmentów opracowania. (pfor. zw. dr hab. inż. Grzegorz Spychalski)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11587 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11586.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12814.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 156-163.
W książce autorka prezentuje koncepcje teoretyczne dotyczące budowania potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw, tworzenia źródeł przewag konkurencyjnych oraz osiągania pożądanej pozycji konkurencyjnej na rynku zbytu. Na podstawie wyników badań empirycznych przedstawia oczekiwania i preferencje młodzieży odnośnie do stosowanych instrumentów konkurowania w kategorii produktów odzieżowych. Autorka podjęła próbę skonstruowania modelu kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw odzieżowych w segmencie młodych konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11517.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12750.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca niniejsza złożona z pięciu części analizuje wybrane aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw na jednolitym rynku europejskim. Analizie poddano warunki rozwoju przedsiębiorstw lubuskich, regionu położonego przy granicy ze "starą piętnastką". Zwrócono uwagę na istotę i znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wielką rolę w rywalizacji o rynek odgrywa sektor naukowo-badawczy, który swymi badaniami powinien z jednej strony odpowiadać na zapotrzebowanie rynku a z drugiej wyznaczać nowe standardy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8230.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podejmuje problematykę obejmującą opracowanie koncepcji zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami sektora publicznego. Zgodnie z kierunkiem rozwoju procesów globalnych w gospodarce światowej i modelowaniem przedsięwzięć związanych z wprowadzeniem do Unii Europejskiej przedsiębiorstwa te stoją wobec konieczności osiągnięcia konkurencyjności na rynkach światowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4405 [Magazyn 1], 4863 [Magazyn 2], 6227 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4862.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-268. Indeks.
Upowszechnienie się Internetu radykalnie zmienia oblicze współczesnego biznesu, a umiejętność wykorzystania możliwości, jakie stwarza to narzędzie, staje się dla wielu firm niezbędne do przetrwania na rynku. Autor książki przedstawia rolę technologii internetowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej. W sposób kompleksowy omawia zastosowanie Internetu w poszczególnych obszarach działalności firm - zarówno tych, które funkcjonują wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, jak i organizacji tradycyjnych, które chcą korzystać z sieci przy realizacji określonej funkcji. Książka całościowo ujmuje problematykę wykorzystania Internetu w działalności gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6347.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przez informację rynkową rozumie się wiadomość pochodzącą od nabywców lub konkurtentów oferty handlowej przedsiębiorstwa lub gospodarstwa występującego w roli sprzedawcy, która przyczynia się do zmniejszenia w nim nieokreśloności wyboru, działania lub oceny. Oznacza to zarazem, iż za podstawowy warunek osiągnięcia sukcesu oczekiwanego przez kierownictwo przedsiebiorstwa lub gospodarstwa uznaje się poprawny przekaz i adekwatne do potrzeb przetworzenie informacji rynkowej. W zaprezentowanych na konferencji referatach i wystąpieniach autorzy podjęli wiele wycinkowych zagadnień służacych lepszemu poznaniu rzeczywistości gospodarczej w oparciu o system informacji tworzonej przez posiadające osobowość prawną podmioty gospodarcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2373.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-241
Książka pokazuje główne bariery rozwojowe polskich przedsiębiorstw - brak możliwości finansowania rozwoju, brak dostępu do szkoleń i wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania, nadmierny fiskalizm państwa. Z badań przeprowadzonych przez autora wynika, że słaba kondycja i niska konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw wynika też z małej świadomości przedsiębiorców, niechęci do uczenia się, do współpracy z innymi przedsiębiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana książka może dostarczyć ciekawych przemyśleń polskim menedżerom, którzy chętnie narzekają na fiskalizm państwa i drogie kredyty, ale nie szukają przyczyn niepowodzeń biznesowych we własnych postawach i działaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10292.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Autor książki przedstawił specyfikę przedsiębiorczości i innowacyjności jednostek osadniczych, przedsiębiorcze i innowacyjne podejście w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami regionalnymi. W pracy zaprezentowano główne problemy funkcjonowania innowacyjnych miast i regionów, a także regionów wiedzy, które konkurują o dostęp do deficytowych czynników wzrostu. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorczości i innowacyjności jako koncepcji pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych. Czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących: genezy i warunków rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, czynników i źródeł konkurencyjności regionalnej, miejsca uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, koncepcji kształtowania się innowacyjnych miast i regionów, z udziałem instytucji badawczo rozwojowych, roli przedsiębiorstwa w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej, istoty Gospodarki Opartej na Wiedzy i systemów innowacji, jako mechanizmu wdrażania wiedzy do gospodarki, regionów wiedzy jako strategii rozwoju regionalnego, miasta innowacyjnego, jako strategii rozwoju regionalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13350.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14354.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej