Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(286)
Forma i typ
Książki
(279)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Programy komputerowe
(13)
Publikacje naukowe
(10)
Rejestracje audio i wideo
(7)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(256)
dostępne
(151)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(10)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(133)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(268)
Autor
Evans Virginia
(12)
Zemach Dorothy E
(12)
Dooley Jenny
(10)
Kotane L.V
(6)
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Chomacki Kate
(4)
Ellis Rod
(4)
Gray Elizabeth
(4)
Lansford Lewis
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Long Michael H
(3)
Mackey Alison
(3)
Makova M.N
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Richardson Karen
(3)
Thornbury Scott (1950- )
(3)
Uskova O.A
(3)
Yeates Eunice
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Cohen Robert F
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Doughty Catherine J
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Gass Susan M
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Green Catherine
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hart Claire
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Kisslinger Ellen
(2)
McKinnon Mark
(2)
Miller Judy L
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Oshima Alice
(2)
Philp Jenefer
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Sheils Colleen
(2)
Struk Barbara
(2)
Tanner Rosie
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Ur Penny
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Averbuh K. Â
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Ball Rhiannon
(1)
Barber Daniel
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Beatty Ken
(1)
Becker-Mrotzek Michael
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Bland Janice
(1)
Blatchford Peter
(1)
Bohlke David
(1)
Boyle Mike
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Annie
(1)
Broudy Daniel
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burgess Sally
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(178)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(103)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(74)
Wielka Brytania
(74)
Anglia
(51)
Nowy Jork (stan) (USA)
(31)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(6)
Massachusetts (USA)
(5)
Kiribati
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Wirginia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
nieznany (us)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
nieznany (d)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Indie
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
angielski
(202)
polski
(66)
rosyjski
(18)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(33)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(9)
C1 poziom biegłości językowej
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
C1 plus
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Poziom zaawansowany
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(213)
Język angielski
(109)
Nauczanie
(50)
JĘZYKOZNAWSTWO
(23)
Metody nauczania
(21)
Język rosyjski
(19)
Czytanie
(17)
Nauczanie początkowe
(17)
Pisanie
(15)
JĘZYK ANGIELSKI
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Język środowiskowy
(11)
Dwujęzyczność
(10)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Gramatyka
(7)
Językoznawstwo
(7)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
JĘZYKI
(6)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
Praca zespołowa
(5)
JĘZYK NIEMIECKI
(4)
Language and languages
(4)
Literatura
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
Second language acquisition
(3)
Słownictwo
(3)
Technologia
(3)
Testy językowe
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Badania naukowe
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Język
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Sprawność językowa
(2)
Strategie uczenia się
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Teoria nauczania
(2)
Ankieta
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
English language
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Idiomy
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Klasa szkolna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie korespondencyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Learning strategies
(1)
Lęk
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Mówienie
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka pisania
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(43)
Bajki i baśnie
(11)
Sprawdziany i testy
(6)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(259)
Edukacja i pedagogika
(196)
Literaturoznawstwo
(13)
Zarządzanie i marketing
(12)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(106)
teaching
(82)
study and teaching
(67)
English
(36)
learning
(36)
second language acquisition
(31)
writing
(25)
foreign speakers
(24)
reading
(23)
language
(20)
linguistics
(17)
русский язык
(17)
grammar
(16)
language learning
(14)
speaking
(14)
foreign language
(13)
storytelling
(12)
education
(11)
language teaching
(11)
learning strategies
(11)
pupils
(11)
storytime
(11)
бизнес
(11)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
FCE
(8)
group work
(8)
language skills
(8)
bilingualism
(7)
listening
(7)
motivation
(7)
study
(7)
textbook
(7)
vocabulary
(7)
ELT
(6)
rhetoric
(6)
teacher
(6)
teaching approaches
(6)
teaching materials
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
applied linguistics
(5)
classroom managment
(5)
język obcy
(5)
methodology
(5)
psychology
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
EFL
(4)
communication
(4)
communication skills
(4)
literacy
(4)
literature
(4)
methods of teaching
(4)
nauczanie języków obcych
(4)
research
(4)
research method
(4)
CLIL
(3)
CPE
(3)
ESL
(3)
English teacher
(3)
Japanese speakers
(3)
academic reading
(3)
academic writing
(3)
assessment
(3)
business English
(3)
children
(3)
dydaktyka
(3)
intermediate level
(3)
język rosyjski
(3)
reading comprehension
(3)
report writing
(3)
second language
(3)
special educational need
(3)
testing
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
English dictionary
(2)
Internet
(2)
SLA
(2)
advanced level
(2)
bilingual education
(2)
composition and exercises
(2)
computer-assisted instruction
(2)
cross-cultural perspective
(2)
czytanie
(2)
dictionary
(2)
digital technology
(2)
discourse
(2)
dyslexia
(2)
educational technology
(2)
elementary level
(2)
games
(2)
glottodydaktyka
(2)
język angielski
(2)
język polski
(2)
kompetencje językowe
(2)
language acquisition
(2)
language and languages
(2)
286 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9917.XXII.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Putting CLIL into practice / Phil Ball, Keith Kelly, John Clegg. - Oxford : Oxford University Press, 2015. - XIII, [3], 320 stron : ilustracje ; 26 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia strony 308-316. Indeks.
Putting CLIL into Practice offers a new methodological framework for the CLIL classroom, focusing on how to guide input and support output. Full of real-life examples and practical guidelines, the book provides support to both novice and experienced CLIL teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18521.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Handbook of Second Language Acquisition presents an integrated discussion of key, and sometimes controversial, issues in second language acquisition research. Discusses the biological and cognitive underpinnings of SLA, mechanisms, processes, and constraints on SLA, the level of ultimate attainment, research methods, and the status of SLA as a cognitive science. Includes contributions from twenty-seven of the world's leading scholars. Provides an invaluable resource for all students and scholars of human cognition, including those in linguistics, psychology, applied linguistics, ESL, foreign languages, and cognitive science.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19346.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19345.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Setting up the classroom is a fundamental part of a teacher’s job, as a well-planned, aesthetically pleasing environment encourages children to learn and helps with classroom management. However, knowing how to create this environment is not instinctive and teachers are given little guidance, yet are expected to create a stimulating environment that is conducive to learning. The task can often be daunting and time-consuming, and teachers don’t know where to begin. Classroom DIY provides teachers with the answer to these problems. A practical, step-by-step guide, written from firsthand experience, Classroom DIY will enable any primary teacher to make a spectacular job of setting up their room using any materials they have available. Guiding teachers through the process of setting up their space from planning to practice, this book includes advice on: laying out the room: what furniture to use and where best to position it organising areas for specific subjects, including maths, literacy, science and humanities how to create an inspiring classroom on a budget: recycling items for use in the classroom and the homemade approach how the learning environment can inspire and motivate pupils to learn, taking into account multiple intelligences and routines meeting the expectations of senior management teams. With ‘teachers’ tales’ from a range of individuals in different schools and case studies illustrating solutions to teachers’ specific problems with their classrooms, this book is must have for all newly qualified and practising teachers looking to inspire their pupils to learn through their classroom environment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17394.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second Language Research : methodology and design / Alison Mackey, Susan M. Gass. - New York, London : Routledge, cop. 2008. - XV, 405 s. : il. ; 23 cm.
Index s. 393-405
Specifically targeted towards the needs of a second language research audience, Second Language Research: Methodology and Design addresses basic issues related to research design, providing step-by-step instructions for how to carry out studies. This up-to-date text includes chapters that cover identifying research problems and questions; selecting elicitation measures; dealing with ethical issues related to data gathering; validity and reliability in research; research in second and foreign language classroom contexts; data description and coding; and data analysis. Also included is a chapter on the much needed and rarely addressed topic of writing up SLA research, giving concrete suggestions about preparing for publication. Principles of both qualitative and quantitative research are discussed in the context of design issues. Throughout the book, examples from applied linguistics, second language acquisition, and TESOL are provided. Helpful discussion and data-based skill-building exercises at the end of each chapter promote better understanding of the principles discussed. A glossary outlines the key terms in second language research. Second Language Research: Methodology and Design is an ideal textbook for introductory and advanced classes in second language research methods, as well as classes in related areas, for example, TESOL research methods.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8383.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9763.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Engaging language learners in contemporary classrooms / Sarah Mercer, Zoltán Dörnyei. - First published. - Cambridge ; New York ; Port Melbourne ; New Delhi ; Singapore : Cambridge University Press, 2020. - VII, [1], 194 strony ; 25 cm.
(Cambridge Professional Learning)
Bibliografia na stronach 163-186. Indeks.
This accessible book offers a fresh perspective on engagement, with an emphasis on how teachers can create the conditions for active engagement and the role learners can play in shaping the way they learn. Drawing on extensive theoretical knowledge, the book takes an applied approach, providing clear principles and practical strategies for teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20490.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The research-informed classroom)
Includes bibliographical references and index.
If you're not sure how phonics fits within your daily instruction, or crave a more effective process for teaching phonics, Heidi Anne Mesmer is here to help. In Letter Lessons and First Words, Heidi Anne provides a research-based vision of what lively, engaging phonics instruction can look like, along with practical, classroom-tested tools to make it happen in your classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20503.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This innovative book focuses on the relationships among self-regulated language learning strategies, students’ individual characteristics, and the diverse contexts in which learning occurs. It presents state-of-the-art, lively, readable chapters by well-known experts and new, promising scholars, who analyze learning strategy theory, research, assessment, and use. Written by a team of international contributors from Austria, Canada, Greece, Japan, New Zealand, Poland, Turkey, the UK and the USA, this volume provides theoretical insights on how strategic learning interacts with complex environments. It explores strategy choice and the fluidity and flexibility of learning strategies. Research-based but practical themes in the book include strategy-related teacher preparation; differentiated strategy instruction to meet the needs of diverse learners of different ages, cultures, and learning styles; and creative, visualization-based development of strategy awareness. Examining methodologies for strategy research and assessment, the volume explores narrative, decision-tree, scenario-based, and questionnaire-based research, as well as mixed-methods research and new assessment tools for young learners’ strategies. It presents research on strategies used for foreign/second language pronunciation, pragmatics, listening, reading, speaking, writing, and test-taking. By providing a wide range of examples of strategies in research and action in a number of countries, cultures, and educational settings, and by offering incisive section overviews and a detailed synthesis at the end, this book enables readers to develop a holistic understanding of language learning strategies. With additional online strategy materials available for downloading, Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics is invaluable to all those interested in helping language students learn more effectively.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21790.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20502.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book is a clear, comprehensive guide to research methods in second language use and bilingualism.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6833 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6279.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A], P.6832.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6183.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Writing essays : from paragraph to essay / Dorothy E. Zemach, Lisa A. Ghulldu. - London : Macmillan Education, 2011. - V, 107, [1] stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Macmillan Writing Series)
Na okładce: student book.
Writing Essays has been created for students who are preparing to study, or are already studying, in an academic environment and need to improve their writing skills. The course teaches learners how to order and link paragraphs into cohesive and coherent essays, and to create the various paragraph types that are used in writing assignments.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18515.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18514.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: writing
When starting to write assignments in English, students need to be able to find ideas for their writing and put them into sentences Logically organise their sentences into paragraphs; review and revise their paragraphs to make them even stronger. Writing in Paragraphs provides students with focus on particular aspects of paragraph writing, such as topics, style, and development; writing support to help them find, organise, and express their ideas; language support to help them with vocabulary, grammar, and punctuation; guidance on reviewing their own and their classmates' writing in order to make revisions ; structured, graded writing assignments at the end of each unit. Writing in Paragraphs takes students from sentence formation to paragraph writing through a process approach. This not only develops students' paragraph writing skills, but also encourages them to become independent and creative writers. There are peer review forms and a grammar reference section at the back of the book. Writing in Paragraphs includes a complete answer key and can be used in class or as a self-study book. It leads naturally into Academic Writing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18517.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18516.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Writing research papers : from essay to research paper / Dorothy E. Zemach, Daniel Broudy, Chris Vavlona. - First published 2011. - London : Macmillan Education, 2011. - V, 120, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Macmillan Writing Series)
Na okładce: student book.
Writing Research Papers is a new title in the successful Macmillan Writing Series. It introduces students to academic writing and shows them how to research an academic essay, cite references and put a paper together.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18519.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18518.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Self-Regulated Learning Guide introduces K-12 teachers to the basics of self-regulation. Highly practical and supported by cutting-edge research, this book offers a variety of techniques for seamlessly infusing self-regulated learning principles into the classroom and for nurturing students’ motivation to strategize, reflect, and succeed. Featuring clear explanations of the psychology of self-regulation, these nine chapters provide teachers with core concepts, realistic case scenarios, reflection activities, and more to apply SRL concepts to classroom activities with confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21805.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21804.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scaffolding Language, Scaffolding Learning : Teaching Second Language Learners in the Mainstream Classroom / Pauline Gibbons. - Second Edition - Portsmouth : Heinemann, copyright 2015. - IX, [1], 165 stron : ilustacje ; 24 cm.
The bestselling Scaffolding Language, Scaffolding Learning helped tens of thousands of mainstream elementary teachers ensure that their ELL learners became full members of the school community with the language and content skills they needed for success. In the highly anticipated Second Edition, Pauline Gibbons updates her classic text with a multitude of practical ideas for the classroom, supported by the latest research in the field of ESL. With clear directions and classroom tested strategies for supporting students’ academic progress, Gibbons shows how the teaching of language can be integrated seamlessly with the teaching of content, and how academic achievement can be boosted without sacrificing our own vision of education to the dictates of knee-jerk accountability. Rich examples of classroom discourse illustrate exactly how the scaffolding process works, while activities to facilitate conversation and higher-level thinking put the latest research on second language learning into action.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17703.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniques and Principles in Language Teaching / Diane Larsen-Freeman, Marti Anderson. - Third edition - Oxford : Oxford University Press, 2019. - XIX, 252, [1] stron. : rysunki ; 23 cm.
NEW discussion on the political dimensions of language teaching; NEW digital technology chapter; NEW extended coverage of content-based and task-based approaches.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17691.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Readers and writers in primary grades : a balanced and integrated approach : K-3 / Martha Combs. - Fourth Edition - Boston : Pearson, copyright 2010. - XVI, 560 pages : illustrations, forms, charts ; 26 cm.
Includes bibliographical references and index.
Readers and Writers in Primary Grades: A Balanced and Integrated Approach, K-3 uniquely focuses on the skills and practices reading teachers use to ensure that every child learns to read and write in the primary grades. Each chapter begins with brief but concrete explanations of the theory behind instruction and then thoroughly presents processes and procedures for integrating reading and writing it into daily classroom practice. A model of an integrated framework displayed at the opening of each chapter lays out for readers where reading components fit in a comprehensive reading program. Final chapters illustrate how to use three different instructional approaches--literature based whole/small group, basal reading/language arts program, and content area unit studies--for integrating reading and writing instruction for grades K-3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17695.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Teacher Series)
CLIL in Context is a comprehensive, practical guide to CLIL in different educational contexts. The authors provide tips on how to implement CLIL for majority language students in dual language programs, for minority and indigenous language students who are learning through a second language and for students learning an additional language in foreign language contexts. They provide plenty of real life examples and useful tools for working with the community, planning instruction, selecting materials and assessing student learning. All of this is supported by commentaries from educators and students around the world who have adopted a CLIL approach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20487.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on Reading / Esther Geva, Gloria Ramirez. - Oxford : Oxford University Press, copyright 2015. - XIV, 184 pages ; 24 cm.
(Oxford Key Concepts for the Language Classroom)
Includes bibliographical references (pages 129-140) and index.
Aims to help teachers develop a deep understanding of the multiple skills and factors involved in second language reading development for second or foreign language learners aged 5-18. Equips teachers with practical skills for the effective teaching and assessment of second language reading to students with different learning needs. Features key research studies on reading comprehension, considers examples from real classroom practice, and provides activities to help teachers relate the content and objectives to their own teaching context.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21416.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21415.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching practices that work)
Includes bibliographical references and index.
This indispensable book presents an accessible, research-driven approach to making content meaningful for English language learners. It enables teachers to put together a differentiated lesson on the run or dig further into proven teaching and learning strategies for non-native speakers. Keep this book on your desk and the sticky notes handy—you'll be marking page after page of useful, effective, and enjoyable additions to your teaching repertoire!—Kristine B. Heim, MA, ELL Teacher, Saint Paul (Minnesota) Public Schools “Standards based, practical, and flexible, this book provides tools for helping ELLs grow in critical areas of literacy. Teachers are guided to select exactly which lessons are most appropriate for the needs of their students and to determine the level of instruction: beginning, intermediate, or advanced. The 'Tech It Out' sections and many website links show how to take learning to the next level in a modern way. Teachers finally have a way to differentiate literacy skills so ELLs can actively participate with their peers. This is a 'must-have' book for every classroom teacher trying to help ELLs succeed! [Jacqueline Wells]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17700.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Task-based language teaching.)
Includes bibliographical references (pages 175-188) and index.
The book examines how task-based language teaching (TBLT) can be carried out with young beginner learners in a foreign language context. It addresses how TBLT can be introduced and implemented in a difficult instructional context where traditional teaching approaches are entrenched. The book reports a study that examined how TBLT can be made to work in such a context. The study compares the effectiveness of TBLT and the traditional “present-practice-produce” (PPP) approach for teaching English to young beginner learners in Japan. The TBLT researched in this study is unique as it employed input-based tasks rather than oral production tasks. The study shows that such tasks constitute an ideal means of inducting beginner learners into listening and processing English. It also shows that such tasks lead naturally to the learners trying to use the L2 in communication. It provides evidence to support the claim that TBLT promotes the kind of naturalistic interaction which is beneficial for the development of both interactional and linguistic competence. The book concludes with suggestions for how to implement TBLT in Japanese school contexts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17702.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej