Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(286)
Forma i typ
Książki
(279)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Programy komputerowe
(13)
Publikacje naukowe
(10)
Rejestracje audio i wideo
(7)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(256)
dostępne
(152)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(32)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(133)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(268)
Autor
Evans Virginia
(12)
Zemach Dorothy E
(12)
Dooley Jenny
(10)
Kotane L.V
(6)
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Chomacki Kate
(4)
Ellis Rod
(4)
Gray Elizabeth
(4)
Lansford Lewis
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Richards Jack C. (1943- )
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Long Michael H
(3)
Mackey Alison
(3)
Makova M.N
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Richardson Karen
(3)
Thornbury Scott (1950- )
(3)
Uskova O.A
(3)
Yeates Eunice
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Cohen Robert F
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Doughty Catherine J
(2)
Dörnyei Zoltán
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Gass Susan M
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Green Catherine
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hart Claire
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Kisslinger Ellen
(2)
McKinnon Mark
(2)
Miller Judy L
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Oshima Alice
(2)
Philp Jenefer
(2)
Platt Heidi
(2)
Platt John
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Sheils Colleen
(2)
Struk Barbara
(2)
Tanner Rosie
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Ur Penny
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Averbuh K. Â
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Ball Rhiannon
(1)
Barber Daniel
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Beatty Ken
(1)
Becker-Mrotzek Michael
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Bland Janice
(1)
Blatchford Peter
(1)
Bohlke David
(1)
Boyle Mike
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brady Kathryn
(1)
Brinton Donna M
(1)
Brock Annie
(1)
Broudy Daniel
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown Gillian (1937- )
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burgess Sally
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(178)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(21)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(103)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(74)
Wielka Brytania
(74)
Anglia
(51)
Nowy Jork (stan) (USA)
(31)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(6)
Massachusetts (USA)
(5)
Kiribati
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Wirginia (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
nieznany (us)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
nieznany (d)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Indie
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
angielski
(202)
polski
(66)
rosyjski
(18)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(33)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(9)
C1 poziom biegłości językowej
(8)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
C1 plus
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Poziom zaawansowany
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(213)
Język angielski
(109)
Nauczanie
(50)
JĘZYKOZNAWSTWO
(23)
Metody nauczania
(21)
Język rosyjski
(19)
Czytanie
(17)
Nauczanie początkowe
(17)
Pisanie
(15)
JĘZYK ANGIELSKI
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Język środowiskowy
(11)
Dwujęzyczność
(10)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Gramatyka
(7)
Językoznawstwo
(7)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
JĘZYKI
(6)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
Praca zespołowa
(5)
JĘZYK NIEMIECKI
(4)
Language and languages
(4)
Literatura
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
Second language acquisition
(3)
Słownictwo
(3)
Technologia
(3)
Testy językowe
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Badania naukowe
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Język
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
Metoda projektów
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Sprawność językowa
(2)
Strategie uczenia się
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Teoria nauczania
(2)
Ankieta
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
CAE (certyfikat językowy)
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
English language
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Idiomy
(1)
Independent study
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO KOGNITYWNE
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Klasa szkolna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie korespondencyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Learning strategies
(1)
Lęk
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Mówienie
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka pisania
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(43)
Bajki i baśnie
(11)
Sprawdziany i testy
(6)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
PODRĘCZNIKI
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(259)
Edukacja i pedagogika
(196)
Literaturoznawstwo
(13)
Zarządzanie i marketing
(12)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(106)
teaching
(82)
study and teaching
(67)
English
(36)
learning
(36)
second language acquisition
(31)
writing
(25)
foreign speakers
(24)
reading
(23)
language
(20)
linguistics
(17)
русский язык
(17)
grammar
(16)
language learning
(14)
speaking
(14)
foreign language
(13)
storytelling
(12)
education
(11)
language teaching
(11)
learning strategies
(11)
pupils
(11)
storytime
(11)
бизнес
(11)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
FCE
(8)
group work
(8)
language skills
(8)
bilingualism
(7)
listening
(7)
motivation
(7)
study
(7)
textbook
(7)
vocabulary
(7)
ELT
(6)
rhetoric
(6)
teacher
(6)
teaching approaches
(6)
teaching materials
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
applied linguistics
(5)
classroom managment
(5)
język obcy
(5)
methodology
(5)
psychology
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
EFL
(4)
communication
(4)
communication skills
(4)
literacy
(4)
literature
(4)
methods of teaching
(4)
nauczanie języków obcych
(4)
research
(4)
research method
(4)
CLIL
(3)
CPE
(3)
ESL
(3)
English teacher
(3)
Japanese speakers
(3)
academic reading
(3)
academic writing
(3)
assessment
(3)
business English
(3)
children
(3)
dydaktyka
(3)
intermediate level
(3)
język rosyjski
(3)
reading comprehension
(3)
report writing
(3)
second language
(3)
special educational need
(3)
testing
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
English dictionary
(2)
Internet
(2)
SLA
(2)
advanced level
(2)
bilingual education
(2)
composition and exercises
(2)
computer-assisted instruction
(2)
cross-cultural perspective
(2)
czytanie
(2)
dictionary
(2)
digital technology
(2)
discourse
(2)
dyslexia
(2)
educational technology
(2)
elementary level
(2)
games
(2)
glottodydaktyka
(2)
język angielski
(2)
język polski
(2)
kompetencje językowe
(2)
language acquisition
(2)
language and languages
(2)
286 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Introducing Second Language Acquisition / Muriel Saville-Troike and Karen Barto. - Third edition. - Cambridge : Cambridge Univeristy Press, 2017 - X, 232 strony : ilustracje ; 26 cm.
(Cambridge Introductions to Language and Linguistics)
Includes bibliographical references (pages 219-229) and index.
Providing a solid foundation in second language acquisition, this book has become the leading introduction to the subject for students of linguistics, psychology and education, and trainee language teachers. Now in its third edition, the textbook offers comprehensive coverage of fundamental concepts, including second language acquisition (SLA) in adults and children, in formal and informal learning contexts, and in diverse socio-cultural settings, and takes an interdisciplinary approach, encouraging students to consider SLA from linguistic, psychological and social perspectives. Each chapter contains a list of key terms, a summary, and a range of graded exercises suitable for self-testing and class discussion. The third edition has been revised throughout, and features new material on the practical aspects of teaching language, along with updated online resources, including new classroom activities to accompany each chapter, as well as updated references and further reading suggestions.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21526.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21525.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Learning English for Academic Purposes : LEAP : listening and speaking / Ken Beatty. - Second edition. - Montreal : Pearson, 2012. - VIII, 200 s. : il. ; 28 cm.
(Always Learning)
Uzupełnieniem kompletu jest komplet płyt o syg. CD.431
Learning English for Academic Purposes LEAP 2nd edition for English language learners preparing for study in Higher Education is now a two-book series focussing on key language skill development incorporating global issues material with academic content.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18256.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18255.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5957 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Innovative and evidence-based, this introduction to the main concepts and issues in language teaching uses a 'key questions' structure, enabling the reader to understand how these questions have been addressed by researchers previously, and how the findings inform language teaching practices. Grounded in research, theory and empirical evidence, the textbook provides students, practitioners and teachers with a complete introductory course in language teaching. Written in a clear and user-friendly style, and avoiding use of jargon, the book draws upon real-life teaching experiences and scenarios to provide practical advice. A glossary of key terms, questions for discussion and further reading suggestions are included. The book is perfectly suited to language teaching modules on English language, TESOL and applied linguistics courses.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21528.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21527.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
The collection of papers presented in the monograph covers an impres­ sively broad range of topics that possess one common denominator. It is language and communication in action, demonstrated in the tremendous and highly predictable richness of what is encompassed by means of a collective term linguolabourese (see Puppel 2017) , unfolding under the pressures of its highly diversified Environment. The latter concept can be, therefore, viewed both as a necessary 'fellow traveller' and irremovable background of language and communication and as a gigantic igniter responsible for generating an astounding diversity of linguistic and communicative behaviours.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18899.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Routledge education books)
Includes bibliographical references (p. 233-239) and index.
For the many categories of EFL teachers throughout the world, this book aims to examine the main principles which concern them. By drawing upon their experience the authors have indicated a modern and practical approach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17696.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book systematically explains the characteristics and purposes of various types of research, including terminology, and the typical steps of each type of research design.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5078 [Magazyn 1], P.6835 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7640.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6184.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Now in its fourth edition, this comprehensive, best-selling methodology resource gives both prospective and experienced ESL/ELT teachers the theoretical background and practical applications they need to decide which approaches, materials, and resources can and should be used in their classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21431.XXIV.14 [Czytelnia A], 15687.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
The Longman Academic Reading Series is a five-level series that prepares English language learners for academic work. The aim of the series is to make students more effective and confident readers by providing high-interest readings on academic subjects and by teaching them skills and strategies for effective reading, vocabulary building, note-taking, and critical thinking. The series also encourages students to discuss and write about the ideas they discovered in the readings, making them better speakers and writers of English as well.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18266.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18265.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
SLA Research and Language Teaching / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2014. - VIII, 280 s. : il. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book presents SLA research as a source of specifications for teachers to explore in their own classrooms. The author sees the four main roles of SLA researchers as developing relevant theories, conducting their own classroom research, making research accessible to teachers, and facilitating action research. Each chapter addresses a major issue in the field of SLA and language teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.15030.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15896.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book reviews research into second language acquisition and provides readers with a comprehensive review of the "state of the art" in this important area of applied linguistics. It examines the critical reactions to the different theories of second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15028.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15892.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ESL & Applied Linguistics Professional Series)
Includes bibliographical references (pages 261-277) and index.
Teaching English to Second Language Learners in Academic Contexts: Reading, Writing, Listening, and Speaking provides the fundamental knowledge that ESL and EFL teachers need to teach the four language skills. This foundational text, written by internationally renowned experts in the field, explains why skills-based teaching is at the heart of effective instruction in English for academic purposes (EAP) contexts. Each of the four main sections of the book helps readers understand how each skill—reading, writing, listening, and speaking—works and explains what research has to say about successful skill performance. Pedagogically focused chapters apply this information to principles for EAP curriculum design and to instructional activities and tasks adaptable in a wide range of language-learning contexts. Options for assessment and the role of digital technologies are considered for each skill, and essential information on integrated-skill instruction is provided. Moving from theory to practice, this teacher-friendly text is an essential resource for courses in TESOL programs, for in-service teacher-training seminars, and for practicing EAP teachers who want to upgrade their teaching abilities and knowledge bases.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20514.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 288-295) and index.
In this unique linguistics course-in-a-book, David and Yvonne Freeman explain essential linguistic concepts in a thorough, but manageable manner and show the connections between linguistic theory and classroom practice. They demonstrate that the greater a teacher's understanding of basic language structures and processes, the easier it is to make good decisions on tough topics like phonics, spelling, and grammar. They present: the basic concepts of linguistics in everyday language examples and activities that apply linguistics concepts to teaching reading, spelling, phonics, and grammar to all students, including English language learners end-of-chapter applications that link linguistic theory and classroom practice. Understand more about how language works, then use that knowledge to help your students learn. Turn prescriptive approaches into linguistic investigations. Get yourself and your students hooked on linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20492.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 146)
Includes bibliographical references and indexes.
This book presents the latest research on the role of strategy use and development in second and foreign language teaching and learning. It comprises a wide selection of studies which cover topics such as strategic training of young EFL learners, promoting critical thinking through video gaming, language learning strategies for languages other than English, and the contribution of language learning strategies to the development of the four language learning skills. It will equip scholars and practitioners with the knowledge to help them better appreciate how language learning strategies contribute to and are linked with language learning processes. The contributing authors share research from their various contexts, which range from primary to tertiary education, and discuss the need for fine-tuned strategy categorization, conscious self-regulation and proposed strategy instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20671.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20670.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Easy ESL Crossword Puzzles / Chris Gunn. - New York : McGraw Hill, cop. 2014. - 131 pages : illustrations ; 30 cm.
Studying English as a second language does not have to be boring! Easy ESL Crossword Puzzles gives you a deserved break from drill books and grammar primers. Offering plenty of ways to learn more than 3,000 English words, author Chris Gunn, founder of Lanternfish ESL, has created 110 themed crossword puzzles that will challenge and entertain you. Easy ESL Crossword Puzzles helps you Use context to learn word meanings Become familiar with collocations―two words that are often used together―and standard English phrases and sayings Understand word play such as rhyme, alliteration, and simile If you are a teacher looking to add some spark to your lessons or a student needing more practice, Easy ESL Crossword Puzzles is the perfect answer to making learning English an engaging experience!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17395.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
English for specific purposes / Keith Harding. - Oxford ; New York : Oxford University Press, 2007. - XIII, 170 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Resource Books fo Teachers)
Includes index.
Over 80 generic classroom activities. Needs analysis helps teachers design a course that covers what students need for their working environment. Adaptable activities are transferable across different vocations. Suitable for teachers, teacher trainers, and new teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21403.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive introduction to how people learn second languages (L2s), this textbook approaches the topic through five problems the L2 learner has to solve: 'breaking into' the L2; associating forms with meanings; learning sentence structure; learning phrasal and sentential meaning; and learning the use of the L2 in context. These problems are linked throughout to the L2 acquisition of lexis, morphology, syntax, semantics, phonetics/phonology and language-use in a reader-friendly way, using key studies to build a comprehensive picture of how L2s are learned. 'In a nutshell' summaries of chapter sections provide helpful signposts to the developing argument, whilst end-of-chapter activities encourage the reader to reflect on the ideas presented, analyse data and think creatively about the problems encountered. The roles of innate knowledge, input, and the age at which learning starts are also considered. This essential textbook will enable students to think objectively about language, and will be an asset to any introductory course on second language acquisition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21524.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21523.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks in Language and Linguistics)
Includes bibliographical references and index.
What is language and how can we investigate its acquisition by children or adults? What perspectives exist from which to view acquisition? What internal constraints and external factors shape acquisition? What are the properties of interlanguage systems? This comprehensive 31-chapter handbook is an authoritative survey of second language acquisition (SLA). Its multi-perspective synopsis on recent developments in SLA research provides significant contributions by established experts and widely recognized younger talent. It covers cutting-edge and emerging areas of enquiry not treated elsewhere in a single handbook, including third language acquisition, electronic communication, incomplete first language acquisition, alphabetic literacy and SLA, affect and the brain, discourse, and identity. Written to be accessible to newcomers as well as experienced scholars of SLA, the Handbook is organised into six thematic sections, each with an editor-written introduction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21812.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21811.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references.
Futures for English Studies brings together chapters by leading writers across the curriculum area of English to investigate how the component parts of English (literature, language, and creative writing) are located institutionally in higher education and to explore the interdisciplinary prospects of a subject which spans the humanities and social sciences. Through explorations of changing foci in a variety of contexts, the book examines the value and purpose of teaching and researching English language, literature and creative writing in the twenty-first century, both within Anglophone countries and the wider world. The contributors, all practicing educators and researchers in the field, bring a wide range of perspectives to the theme of the development of the discipline, and illustrate that the strengths of English Studies as an academic subject lie not only in its traditional breadth and depth, but also in a readiness to adapt, experiment, and engage with other subjects.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18067.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Focus on learning technologies / Nicky Hockly. - Oxford : Oxford University Press, 2016. - XII, 143 stron : illustrations ; 24 cm.
(Lightbrown & Spada. Oxford key concepts for the language classroom series)
Focus on Learning Technologies helps teachers understand the role of digital technologies in supporting language learning for second or foreign language learners aged 5–18. Drawing on research with school-age learners, the book equips teachers with the knowledge necessary to make effective and principled decisions about choosing and using learning technologies in their own language classes. The book provides an accessible overview of key research studies on learning technologies, considers examples from real classroom practice, and provides activities to help teachers relate the content to their own teaching contexts.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21411.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21410.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej