Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(62)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(62)
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(62)
Autor
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Miller Judy L
(4)
Beatty Ken
(3)
Bamford Julian
(2)
Cohen Robert
(2)
Cohen Robert F
(2)
Day Richard R
(2)
McGregor Tanny
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Struk Barbara
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
August Diane
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Calkins Lucy
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Cummins Sunday
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Driggs Colleen
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fountas Irene C
(1)
Gamble Nikki
(1)
Ganske Kathy
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greenall Simon
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hess Natalie
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Jones Leo (1943- ). Progress to proficiency
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Lemov Doug 1967-
(1)
Lukin Annabelle
(1)
Marsh Jackie
(1)
McCormack Rachel L
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Nuttall Christine
(1)
Oakhill Jane
(1)
Odo Denis Murphy
(1)
Pakenham Kenneth J
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Potts John (1924- )
(1)
Reedy David 1954-
(1)
Riley Jeni
(1)
Robb Laura
(1)
Schleppegrell Mary J
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Sedgwick Fred
(1)
Seravallo Jennifer
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Smith Lorraine C
(1)
Sobkowiak Włodzimierz (1955- )
(1)
Steineke Nancy
(1)
Stoller Fredrick L
(1)
Styles Morag
(1)
Styles Naomi
(1)
Swan Michael
(1)
Tennent Wayne
(1)
Tracey Diane H
(1)
Wallace Catherine
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Woolway Erica 1979-
(1)
Young Terrell A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(24)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(10)
Nowy Jork (stan) (USA)
(7)
nieznany (us)
(4)
Kiribati
(3)
Anglia
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Język
angielski
(34)
polski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(48)
CZYTANIE
(27)
Czytanie
(12)
Język angielski
(12)
Nauczanie języków obcych
(8)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
JĘZYKI
(4)
Nauczanie
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
English language
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
LITERATURA
(2)
Nauka czytania
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Bilingualism
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Language acquisition
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Pisanie
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading teachers
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Sprawność językowa
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Problems, exercises
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(4)
Słowo kluczowe
reading
(36)
English language
(28)
teaching
(16)
study and teaching
(12)
literacy
(9)
foreign speakers
(7)
reading comprehension
(7)
EFL
(6)
reading skills
(6)
learning
(5)
textbook
(5)
FCE
(4)
grammar
(4)
rhetoric
(4)
ELT
(3)
English
(3)
United States
(3)
academic reading
(3)
education
(3)
language
(3)
language arts
(3)
literature
(3)
writing
(3)
B2
(2)
CAE
(2)
applied linguistics
(2)
bilingualism
(2)
book
(2)
early childhood education
(2)
elementary level
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
second language acquisition
(2)
teaching approaches
(2)
use of English
(2)
word recognition
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
CPE
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
ESL
(1)
English literature
(1)
Great Britain
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
bilingual reader
(1)
case study
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
content area reading
(1)
criticism
(1)
czytanie
(1)
decoding
(1)
dyslexia
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational psychology
(1)
efficiency linguistic
(1)
exam practice
(1)
exercises
(1)
foreign language
(1)
group reading
(1)
history
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
kindergarten
(1)
language acquisition
(1)
language disorder
(1)
lesson plan
(1)
lesson planning
(1)
listening
(1)
methodology
(1)
metody nauczania
(1)
motywacja
(1)
native language
(1)
ortography
(1)
periodical
(1)
phonetics
(1)
phonolapsology
(1)
primary school
(1)
psycholinguistics
(1)
reading specialist
(1)
science
(1)
small groups
(1)
spelling
(1)
spoken English
(1)
teacher education
(1)
teacher's book
(1)
tests
(1)
text
(1)
theory
(1)
vocabulary
(1)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is a handbook for language teachers who would like to develop their own reading materials or who wish to enrich a reading course. It offers a classification and description of exercises aimed at developing different reading skills. While the book is designed primarily for teachers of English as a second language, the exercises are equally appropriate for the teaching of other foreign languages and much of the book is relevant to the teaching of first-language reading skills. The question-types range from the familiar (for example, multiple-choice and open questions) to highly original exercises which require the integration of different skills and an active, creative response from the student. It encourages teachers to introduce variety into the teaching of reading and offers them a great deal of resource material to draw on.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.134.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pilgrims Longman Resource Books)
Forma i typ
Słowo kluczowe: English language teaching reading
Index.
Are you about to start a new story with your junior class? Or are you planning to read newspaper articles with your adult students, or maybe a play or a poem? Whatever the text, "Headstarts" provides an original lead-in. The author draws on her teaching experience to show how an interesting lead-in to a text-based lesson can unlock a treasury of linguistic usage and stimulate students' curiosity and motivation to learn. The one hundred original pre-text activities are designed to improve students' learning abilities and strengthen their linguistic confidence. They should also help improve students' motivation and confidence by bringing the text to life. The book features activities for use with almost any text, from short articles and poems to full-length novels and plays and is suitable for all levels and abilities. Many activities include little or no preparation and use a "recipe" format.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11281.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Improve Your Skills)
Na okł.: Macmillan practice online available.
Prepares pupils to affectively use English language to complete tasks. Part of the Improve your Skills series which aims to develop the skills, language and test techniques required to achieve success, this book comes 'With key'.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16639.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Improve Your Skills)
Na okł.: Macmillan practice online available.
Prepares pupils to affectively use English language to complete tasks. Part of the Improve your Skills series which aims to develop the skills, language and test techniques required to achieve success in the FCE, this book comes 'With key' and MPO for further online practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21033.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16640.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching reading
A revised edition of Christine Nuttall's established text on the teaching of reading skills in a foreign language. It examines the skills required to read effectively and suggests classroom strategies for developing them. A new chapter on testing reading is provided by Charles Alderson.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1731.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reading / Catherine Wallace. - Oxford : Oxford University Press, 1999. - XI, 161 s. : ryc., tab. ; 25 cm.
(Language Teaching : A Scheme for Teacher Education)
This book places reading firmly in its social context, discussing what it means to be a reader in the modern world. It contains many innovative ideas on how to approach reading in the language classroom, and presents a variety of text-related exercises and activities. The final section invites teachers to explore the attitudes of their own learners as readers, and to design reading activities for them.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3631.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; nr 411)
Bibliogr. s. 217-230. Indeks.
Reading in the native and consequently in a foreign language is related not only to how well we know the language but also to a whole gamut such factors as language aptitude, reading motivation, reading strategies, learning styles, personality, reading anxiety, gender, attitude to reading, dyslexia, socio-economic status of the family or home environment. Fluent reading in a foreign language is connected with fluent native language reading and both depend on proficiency in a given language, but also on language talent, parent’s education and employment and – very important – access to the classic writings of Polish literature and the use of the Internet in order to get knowledge. Foreign text readers rely not only on the knowledge of the language but also on their general knowledge, experience and reading practices that are shaped by the world in which they live.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9807.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instant Lessons 3 : Advanced. - Harlow : Penguin English, 2001. - 139 s. : il. ; 30 cm.
(Penguin English Photocopiables)
Forma i typ
Słowo kluczowe: lesson plan grammar ELT teaching
*10 self-contained lessons on each language area -- reading, writing, grammar and vocabulary *Each lesson is designed to last around 55 minutes *Suitable for Advanced level students *Detailed teacher's notes with clear guidance on preparation, timing etc. *Practical layout with teacher's notes next to photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3979.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Bibliogr., index.
A tremendous timesaver for teachers, this indispensable book contains more than 200 word, picture, and letter sorts, ready to photocopy and use in K-3 classrooms. Provided are engaging categorization activities that span the stages of emergent, letter name, and within word pattern spelling. Also featured are decoding activities, assessment materials, tips from other teachers, recommended links to children's literature, and strategies for working with diverse students, including English-language learners and struggling older readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13927.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Index.
What are the ways in which young children learn to communicate? Collating their extensive experience of language and literacy in the early years, the contributors explore key aspects of this topic, linking practical ideas for early years settings and classrooms to relevant theory and research. This second edition is updated to take into account important developments in research, policy and practice, and now covers the 0-8 age range. It also addresses developments in new media and the impact this has upon literacy in young children, and offers chapters on new areas which have emerged in recent years, such as multimodality, media literacy, creative arts and literacy. Explored in the book are: the relationship between play and literacy; the role environmental print has in early literacy development; the language and literacy development of young bilinguals; ideas, suggestions and justifications for the use of poetry; a two-year research project, funded by Creative Partnerships; key issues relating to family literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14539.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: English language reading
Uzupełnieniem kompletu są 3 płyty CD o sygn. CD.304 lub CD.305.
"Read and Think", a four-level reading series, explores dynamic and contemporary issues set in articles, letters, plays, poems, speeches and stories. The main readings in each unit give two points of view on the same topic, leading to debate topics for students to discuss in class. The debate topics can also be used as a stepping stone to writing. Graphic support includes cartoons, charts, diagrams, illustrations, maps and photos. Students learn to read and think with purpose by following extensive reading strategies, language notes, exam strategies and culture notes. Special concepts boxes expand on core ideas within readings. To give students real-world background in subjects they encounter in their studies, topics cover a wide range of disciplines, including astronomy, criminology, economics, film studies, geography, history, literature, philosophy, political science, psychology, medicine, sociology and more.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12185.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13309.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Gatunek
Słowo kluczowe: English language reading
Uzupełnieniem kompletu są 3 płyty CD o sygn. CD.304 lub CD.305.
This "Teacher's Manual" provides you with all you need to get the most out of "Read and Think" - and the most out of your students. Background information on each topic provides extra information for classroom discussion. Answer keys make checking student's work easy. Summary notes for the reading passages help for quick preparation. Suggestions on how to use the grammar sections in class make for active grammar lessons. Ideas for how to use the debate activities as debates, discussions and writing assignements provide flexibility. In addition, teaching notes are included throughout the "Teacher's Manual" to provide tips on classroom management, optional activities and learning strategies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12184.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13308.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Intermediate- Advanced Timesaver)
(Classroom Photocopiable Timesavers)
A photocopiable collection of stimulating, topical reading texts which are specifically aimed at teenagers learning English. A wide variety of text types (from detailed articles to cartoons – all from recent issues of Mary Glasgow’s EFL Magazines) are accompanied by lots of excellent teaching ideas and tasks to help teachers exploit these texts to the full.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16074.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Making connections : a strategic approach to academic reading / Kenneth J. Pakenham. - 2nd ed., 17th print. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2010. - XIII, [1], 274 s. : ill., col. maps ; 26 cm.
Bibliogr. (s. 273-274), indeks.
The series carefully prepares students to read college-level texts. It teaches students the strategies and the vocabulary-building skills to help them grow in confidence and progress to higher levels of reading ability. "Making Connections High Intermediate" develops key reading skills and strategies such as recognizing patterns of organization, identifying classification systems, and understanding connections between ideas. It features high-interest topics including health, multiculturalism, language learning and the environment.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12181.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13305.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Beyond Initial Reading / John Potts. - London, New York : Routledge, 2012. - 115 s. ; 24 cm.
(Unwin Education Books ; 28)
(Routledge Library Editions. Education ; 117)
Bibliogr. p.108-110. Index.
This book sets out a clear and logical framework for the teaching of reading throughout different age groups, whereby systematic progression can be developed within a structured framework. A detailed set of recommendations are offered and are both illustrated and justified, for the teacher to examine and use. Much has been written about the importance of skilled and efficient reading and language usage in the early years of education, but all too few teachers are aware of the need for the development of reading skills in an ordered sequence with older children as well. Problems such as the motivation of the learner, the place of reading in a mass media age, the extent and classification of reading failure and the diagnosis of reading problems are examined, and the complexities of the linguistic background and of linguistic deprivation are covered thoroughly.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14523.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This accessible text provides an extensive survey of the major theories and models that influence reading instruction and research. Readers learn why theory matters in designing and implementing high-quality instruction; how to critically evaluate the assumptions and beliefs that guide their own work with students; and the benefits of approaching everyday teaching situations from multiple theoretical perspectives. Every chapter features classroom application activities and illuminating teaching vignettes. Of particular utility to graduate students, the book also addresses research applications, including descriptions of exemplary studies informed by each theoretical model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8390.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9773.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia Angielska / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8144 ; nr 45)
Bibliogr. s. 327-347. Indeks.
This is a book about how graded (leveled) readers written for American children and adolescents can be adapted to the needs of English-as-a-Foreign-Language (EFL) learners wishing to improve their pronunciation skills through reading. The adaptations discussed in this book focus on using the Phonetic Difficulty Index (PDI) to analyze the inherent graded text pronouncing difficulties as potentially error-inducing (phonolapsology). Such analysis leads to phonetically enhancing the text in many ways to make it an interactive resource, scaffolding the learning and acquisition of EFL pronunciation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15819.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Phonics for Dummies / Susan M. Greve - Indianapolis, IN : Wiley Publishing, 2007. - XXVI, 356 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Want to introduce your child to reading, or strengthen your child's reading skills? This fun and entertaining guide shows you how to use phonics as an easy and engaging path to reading. Phonics For Dummies contains tips on mastering letter sounds in reading, activities to engage your child's enthusiasm, and advice for making reading interesting and fun.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13936.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading reconsidered : a practical guide to rigorous literacy instruction / Doug Lemov, Colleen Driggs, Erica Woolway. - First Edition. - XXII, 416 pages : illustrations (some color) ; 24 cm + 1 computer optical disc (4 3/4 in.)
Includes index.
The world we are preparing our students to succeed in is one bound together by words and phrases. Our students learn their literature, history, math, science, or art via a firm foundation of strong reading skills. When we teach students to read with precision, rigor, and insight, we are truly handing over the key to the kingdom. Of all the subjects we teach reading is first among equals. Grounded in advice from effective classrooms nationwide, enhanced with more than 40 video clips, Reading Reconsidered takes you into the trenches with actionable guidance from real-life educators and instructional champions. The authors address the anxiety-inducing world of Common Core State Standards, distilling from those standards four key ideas that help hone teaching practices both generally and in preparation for assessments. This 'Core of the Core' comprises the first half of the book and instructs educators on how to teach students to: read harder texts, 'closely read' texts rigorously and intentionally, read nonfiction more effectively, and write more effectively in direct response to texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17403.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Language and literacy 3-7 : creative approaches to teaching / Jeni Riley. - Repr. - London ; Thousand Oaks, Calif. : Sage Publications, 2011. - VIII, 269 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. (s. [251]-262). Index.
Language and Literacy 3-7 is a practical guide which considers the research evidence that is needed to inform enlightened practice, and offers concrete suggestions and teaching approaches for early years settings and classrooms. This comprehensive book shows the 'what', the 'how' and the 'why' of innovative, creative practice for teaching language and literacy. The author examines how young children learn to use both spoken and written language, and shows how to assess, plan, offer learning opportunities and teach for the efective development of speaking, listening, reading and writing. Each chapter includes case studies, learnign and teaching suggestions and further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14547.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej