Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(799)
Forma i typ
Książki
(733)
Rejestracje audio i wideo
(57)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Programy komputerowe
(12)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(730)
dostępne
(299)
nieokreślona
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(103)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(203)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(740)
Autor
Dooley Jenny
(60)
Evans Virginia
(55)
Cruz Christopher sol
(34)
Herrera Mario
(34)
Mourão Sandie
(15)
Zemach Dorothy E
(12)
Simmons Naomi
(10)
Thornbury Scott
(10)
Ur Penny
(10)
Mann Malcolm
(9)
Taylore-Knowles Steve
(9)
Ellis Gail
(8)
Ellis Rod
(8)
Lloyd Charles
(8)
Medwell Claire
(8)
Musiol Mady
(8)
Richards Jack C. (1943- )
(8)
Villarroel Magaly
(8)
Wright Andrew
(8)
McCarthy Michael (1947- )
(7)
Mitchell H.Q
(7)
Chamot Anna Uhl
(6)
Dörnyei Zoltán
(6)
Gallego Pablo
(6)
Gibson Carolyn
(6)
Gray Elizabeth
(6)
Harmer Jeremy (1947- )
(6)
Willis Jane
(6)
Wilson Terry
(6)
Ansel Linnette
(5)
Brewster Jean
(5)
Broomhead Lisa
(5)
Doff Adrian
(5)
Dummett Paul
(5)
Edwards Lynda
(5)
Graham Carolyn
(5)
Jones Leo (1943- )
(5)
Nunan David
(5)
Puchta Herbert
(5)
Raczyńska Regina
(5)
Antonaros Suzanne
(4)
Beatty Ken
(4)
Broadbent Paul
(4)
Brown H. Douglas (1941- )
(4)
Chomacki Kate
(4)
Couri Lilika
(4)
Erocak Linnette Ansel
(4)
Glover David
(4)
Glover Penny
(4)
Green Catherine
(4)
Grundy Peter
(4)
Hill Robert
(4)
Larsen-Freeman Diane
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Lewis Gordon
(4)
Lightbown Patsy M
(4)
Martin Alex (1953- )
(4)
Miller Judy L
(4)
O'Malley J. Michael
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Rinvolucri Mario (1940- )
(4)
Ruddle Mary
(4)
Spada Nina
(4)
Tanner Rosie
(4)
Balcázar Abraham
(3)
Bates Chris
(3)
Bogucka Mariola
(3)
Bohlke David
(3)
Briggs David
(3)
Briseño José Luis
(3)
Gerngross Günter
(3)
Hogue Ann
(3)
Klippel Friederike
(3)
Küpper Lisa
(3)
Lansford Lewis
(3)
Lewis Michael
(3)
Littlewood William T
(3)
Lochowski Tessa
(3)
Long Michael H
(3)
Michałowski Bartosz
(3)
Nation I.S.P
(3)
Obee Bob
(3)
Olshtain Elite (1938- )
(3)
Oshima Alice
(3)
Parrott Martin
(3)
Perrault Charles
(3)
Perrett Jeanne
(3)
Phillips Diane
(3)
Renandya Willy A
(3)
Richardson Karen
(3)
Rumble Simon
(3)
Salaberri Sagrario
(3)
Sinclair Barbara
(3)
Steinbrich Piotr
(3)
Thornbury Scott (1950- )
(3)
Tomlinson Brian
(3)
Wajnryb Ruth
(3)
Williams Marion
(3)
Yeates Eunice
(3)
Allen Virginia French
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(341)
2000 - 2009
(283)
1990 - 1999
(143)
1980 - 1989
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(74)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(437)
Wielka Brytania
(219)
Kiribati
(56)
Stany Zjednoczone
(21)
Anglia
(19)
Nowy Jork (stan) (USA)
(15)
nieznany (us)
(14)
Kalifornia (USA)
(6)
Illinois (USA)
(2)
Maryland (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
nieznany (cdn)
(1)
nieznany (f)
(1)
Indie
(1)
Włochy
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
polski
(442)
angielski
(355)
Odbiorca
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(10)
Szkoły wyższe
(9)
B2 poziom biegłości językowej
(7)
C1 poziom biegłości językowej
(6)
C1 plus
(4)
Poziom podstawowy
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Nauczyciele języków
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(628)
Język angielski
(158)
Nauczanie języków obcych
(85)
Nauczanie
(82)
CZYTANIE
(27)
JĘZYKI
(21)
Nauczanie początkowe
(14)
JĘZYKOZNAWSTWO
(13)
Czytanie
(12)
Pisanie
(12)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
English language
(9)
Pomoce dydaktyczne
(8)
NAUCZANIE
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Metody nauczania
(6)
PRZYRODA
(6)
TESTY
(6)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(5)
Dzieci
(5)
EGZAMINY
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(5)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(4)
Kultura
(4)
MATEMATYKA
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Tutoring
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
Drama (pedagog.)
(3)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(3)
Gry edukacyjne
(3)
KOMPUTERY
(3)
LITERATURA ANGIELSKA
(3)
Language acquisition
(3)
MUZYKA
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(3)
PISANIE
(3)
RETORYKA
(3)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
Testy językowe
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
Dwujęzyczność
(2)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
JĘZYK POLSKI
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Językoznawstwo
(2)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(2)
Kształcenie
(2)
LEKSYKOLOGIA
(2)
LITERATURA
(2)
Language and languages
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauka czytania
(2)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(2)
PRZEKŁADY
(2)
PSYCHOLOGIA
(2)
Reading (Elementary)
(2)
SOCJOLINGWISTYKA
(2)
Second language acquisition
(2)
Technologia
(2)
Zastosowania multimediów w edukacji
(2)
Analiza dyskursu
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Bilingualism
(1)
Blended learning
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Children
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO z TRUDNOŚCIAMI w UCZENIU SIĘ
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
FILOLOGIA ANGIELSKA
(1)
FRAZEOLOGIA
(1)
Gramatyka
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
IDIOMY ANGIELSKIE
(1)
INTERNET
(1)
Idiomy
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Intercultural communication
(1)
Internet
(1)
JĘZYK
(1)
JĘZYK HISZPAŃSKI
(1)
Język
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Języka angielski
(1)
Języki angielski
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(57)
Podręcznik
(50)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(40)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(38)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(36)
OPOWIADANIE DZIECIĘCE ANGIELSKIE
(27)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(19)
Bajki i baśnie
(11)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(11)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(8)
ĆWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(8)
Monografia
(5)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(3)
LITERATURA
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Program edukacyjny
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Film edukacyjny
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
OPOWIADANIE MŁODZIEŻOWE ANGIELSKIE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PODRĘCZNIKI do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Problems, exercises
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(118)
Edukacja i pedagogika
(103)
Literaturoznawstwo
(11)
Kultura i sztuka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(455)
English language
(369)
ELT
(88)
writing
(87)
reading
(85)
EFL
(72)
pre-school education
(64)
primary school education
(61)
speaking
(61)
learning
(59)
grammar
(47)
listening
(47)
primary school
(43)
storytime
(42)
pupils
(41)
language
(36)
storytelling
(35)
study
(35)
foreign speakers
(34)
linguistics
(33)
English
(32)
study and teaching
(31)
teacher's book
(31)
second language acquisition
(27)
vocabulary
(27)
applied linguistics
(26)
ESL
(24)
SLA
(24)
children
(22)
song
(21)
education
(18)
language teaching
(18)
teaching approaches
(17)
intermediate level
(16)
learning strategies
(16)
teacher development
(16)
advanced level
(14)
methodology
(14)
teacher education
(14)
literacy
(13)
methods of teaching
(13)
language acquisition
(12)
language learning
(12)
resource book
(12)
rhetoric
(12)
teaching materials
(12)
young learners
(12)
cartoon
(11)
culture
(11)
elementary level
(11)
teacher
(11)
tests
(11)
FCE
(10)
education studies
(10)
pre-intermediate level
(10)
textbook
(10)
foreign language
(9)
lesson planning
(9)
story
(9)
drama
(8)
games
(8)
second language learning
(8)
B2
(7)
bilingualism
(7)
game
(7)
language skills
(7)
literature
(7)
reading comprehension
(7)
science
(7)
CAE
(6)
ability testing
(6)
communication
(6)
examination
(6)
exercises
(6)
handbook
(6)
language arts
(6)
photocopiable materials
(6)
reading skills
(6)
upper-intermediate level
(6)
workbook
(6)
CPE
(5)
Certificate of Proficiency
(5)
English grammar
(5)
Great Britain
(5)
classroom managment
(5)
discourse
(5)
efficiency linguistic
(5)
materials for teachers
(5)
play
(5)
pronunciation
(5)
research
(5)
second language
(5)
C1
(4)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(4)
United States
(4)
academic writing
(4)
basic level
(4)
classroom activities
(4)
conversation
(4)
język angielski
(4)
799 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(The Resourceful Teacher Series)
Teaching Chunks of Language is a motivating new resource book based on the fundamental assumptions of the so-called lexical (or ‘chunk teaching’) approach. Language as used by native speakers consists substantially of memorized multi-word chunks (e.g. by the way). For learners of a foreign language, knowledge of chunks is strongly associated with important aspects of proficiency such as oral fluency and naturalness of expression. The challenging question for foreign learners therefore is this: How can many chunks be committed to active, long-term memory?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15168.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
How to Study Modern Drama / Kenneth Pickering. - [Londyn] : Macmillan, [1991]. - 131 s. ; 22 cm.
"Studying Modern Drama" provides students with a careful, step-by-step approach to tackling the entire field of modern plays from Ibsen to Sarah Kane and Patrick Marber. With discussions of the characteristics of modern drama, conventions and language and structure, the book also introduces a workshop method of exploring texts. The book is ideal as both a self-help or as a course book for theatre and drama students and provides practical help on criticism, essay writing and examinations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 755 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book relates language testing practice to current views of communicative language teaching and testing. It builds on the theoretical background expounded in Bachman's Fundamental Considerations in Language Testing and examines the design, planning, and organization of tests. The book is divided into three sections which discuss 1) objectives and expectations, the context of language testing, and the abilities to be tested; 2) the process of test development, including blueprints, resources, operationalization, and scoring methods; and 3) ten examples which illustrate the principles discussed in Parts One and Two.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11276.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Index s. 244-258
Researching Pedagogic Tasks brings together a series of empirical studies into the use of pedagogical tasks for second language learning, with a view to better understanding the structure of tasks, their impact on students, and their use by teachers. The volume starts with an introduction to the background and key issues in the topic area and is then organised into three sections: the first section focuses on the language and learning of students on tasks the second on the use of tasks in the language classroom the third on the use of tasks for language testing Each section begins with a succinct section introduction, and the volume concludes with an afterword relating the theme of the volume to issues in curriculum development. The chapters include both experimental and qualitative approaches to the topic, some providing original accounts of specific studies, others offering overviews of linked series of studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8393.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9777.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Forma i typ
Słowo kluczowe: psychology SLA learner
Index s. 264-270
Research results over the past decades have consistently demonstrated that a key reason why many second language learners fail--while some learners do better with less effort--lies in various learner attributes such as personality traits, motivation, or language aptitude. In psychology, these attributes have traditionally been called "individual differences." The scope of individual learner differences is broad--ranging from creativity to learner styles and anxiety--yet there is no current, comprehensive, and unified volume that provides an overview of the considerable amount of research conducted on various language learner differences, until now.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8385.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9765.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: research questionnaire
Bibliogr. s.137-143. Indeks.
The book is motivated by very practical purposes, namely to help researchers to increase the efficiency of their questionnaires and to avoid possible pitfalls. Accordingly, special care has been taken to avoid unnecesary jargon, to make the text accessible, and to relate everything to real-life situations. Illustrated by concrete examples, the book offers a thorough but accessible overview of the theory of questionnaire design, and administration and processing, with a special view on second language research applications. The conclusion summarizes the main points of questionnaire theory in a straightforward checklist that offers an easy-to-use tool for researchers. Researchers and students in TESOL and second-language programs and applied linguistics, with secondary markets in other language research (e.g., child language) will find this book useful.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8384.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9764.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching Practice Handbook / Roger Gower, Diane Phillips, Steve Walters. - Oxford : Macmillan Education, 2014. - VIII, 215 pages : illustrations ; 25 cm.
(Macmillan Books for Teachers)
Teaching Practice is an essential reference for both EFL teachers and trainers on pre-service training courses. chapters systematically cover the main challenges for new teachers. It takes account of current methodology and is suitable for use on Cambridge CELTA courses. Contains basic guidelines and practical information to allow maximum learning from teaching practice sessions. Increases awareness of the classroom situation and covers basic classroom skills. Provides information on how to run a successful teaching practice course for teacher trainers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17975.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17974.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Gives you a thorough overview of theory and research relating to second-language reading. Includes practical suggestions for teaching reading in different contexts. Presents a variety of strategies for reading and teaching reading and discusses how to use them in appropriate contexts. Sets the skill of reading in a wider psychological and social context Can be used as a textbook or self-study text for trainee teachers or as a reference guide for practising teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7905.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A], 9196.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9195.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Photocopiable Resource Series)
This book offers 80 lessons with photocopiable worksheets devised to develop key thinking and language skills in young children. A selection of activities, organised in categories from basic to higher-order thinking skills, engage young learners in meaningful use of language while enhancing cognitive abilities trough real-life thinking tasks. All tasks carefully match both the cognitive and language level of the students and will create hours of fun and motivation for both teachers and learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14045.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index 353-365 s.
Problems with decoding, dyslexia, and language disorders have attracted more interest from researchers than have specific comprehension problems and have occupied more room in specialized journals. Normal reading comprehension has also been a favorite with researchers. However, scarce interest has been paid to subjects who have comprehension difficulties. This book is an attempt to remedy this situation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9812.XXIV.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
With "Texts and Lessons for Content-Area Reading", Harvey 'Smokey' Daniels and Nancy Steineke support content-area and language-arts teachers alike by pairing more than 75 short, kid-tested reproducible nonfiction texts with 33 simple, ready-to-go lessons that deepen comprehension and support effective collaboration. And we all know that comprehension and collaboration are just what the new Common Core State Standards call for (CCSS, 2010). In the same teacher-friendly, classroom-wise voices that made Subjects Matter and Content-Area Writing bestsellers, Daniels and Steineke prove that with the right materials and the right lessons, you can turn your kids into much better readers in your subject field by showing: how proficient readers think; how skillful collaborators act; how to use quick and engaging activities that add to, not steal from subject-matter learning. Each real-world text was chosen for its subject-area relevance, its interest to teens, and for its ôwow factorö-the texts most likely to engage kids in discussion and debate. Step-by-step lessons accompany each text, including: 23 Strategy Lessons that focus closely on at least one key comprehension strategy or collaboration skill that proficient learners use, and address the Common Core Standards for ELA ; 10 Text Set Lessons that directly align to commonly taught curricular topics and offer a deeper, longer engagement in the subjects and strategies at hand.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14560.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Benjamins Translations Library ISSN 0929-7316 ; V.54)
The main aim of this book is to provide teaching ideas that can be adapted to different learning environments and that can be used with different language combinations. The pedagogical approach and the activities, tasks and projects are based on Communicative, Humanistic and Socioconstructivist principles: the students are actively involved in their learning process by making decisions and interacting with each other in a classroom setting that is a discussion forum and hands-on workshop.Clear aims are specified for the activities, which move from the most rudimentary level of the word, to the more complicated issues of syntax and, finally, to those of cultural difference. Moreover, they attempt to synthesize various translation theories, not only those based on linguistics, but those derived from cultural studies as well. This volume will be of interest to translation teachers, to foreign language teachers who wish to include translation in their classes, to graduates and professional translators interested in becoming teachers, and also to administrators exploring the possibility of starting a new translation programme.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10084.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
"Psychology for Language Teachers" examines the field of educational psychology and considers various ways in which a deeper understanding of this discipline can help language teachers. The first part presents an overview of educational psychology, and discusses how different approaches to psychology have influenced language teaching methodology. Following this, four themes are identified: the learner, the teacher, the task and the learning context. Recent psychological developments in each of these domains are discussed and implications are drawn for language teaching. Areas considered include approaches to learning, motivation, the role of the individual, attribution, mediation, the teaching of thinking, the cognitive demands of tasks and the learning environment. Psychology for Language Teachers does not assume previous knowledge of psychology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 3065.XXIV.14 [Wypożyczalnia A]
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Psychology for Language Teachers examines the field of educational psychology and considers various ways in which a deeper understanding of this discipline can help language teachers. The first part presents an overview of educational psychology, and discusses how different approaches to psychology have influenced language teaching methodology. Following this, four themes are identified: the learner, the teacher, the task and the learning context. Recent psychological developments in each of these domains are discussed and implications are drawn for language teaching. Areas considered include approaches to learning, motivation, the role of the individual, attribution, mediation, the teaching of thinking, the cognitive demands of tasks and the learning environment. Psychology for Language Teachers does not assume previous knowledge of psychology.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3635.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
This book provides teachers with a better understanding of task-based learning and how it works, including how to incorporate tasks with textbook material.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7906.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9197.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Professional Perspectives / ed. Mike Burghall)
This book gives teachers a wide variety of drama activities, all of which have been designed to maximise student interaction. A range of different, true-to life situations are used, to generate meaningful communication, increase fluency and build up students' confidence.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7999.XXIV.14.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9325.XXIV.14.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Keys to Learning: Skills and Strategies for Newcomers, by Anna Uhl Chamot, Catharine W. Keatley, and Kristina Anstrom, provides middle and high school newcomers with the skills and strategies to make a great start in reading, writing, and grammar. Research-based and standards-driven, Keys to Learning gives newcomers step-by-step tools for developing their academic skills and becoming successful lifelong learners. Using a four-skills approach, students gain solid foundation in essential skills and strategies through authentic literature and informational readings. Keys to Learning builds skills and experiences needed to develop literacy and bring students up to speed for academic learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16061.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16060.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Upstream : advanced C1 : student's book / Virginia Evans, Lynda Edwards, Jenny Dooley. - 2nd impr. - Newbury : Express Publishing, 2010. - 252 s. : il. kolor. ; 30 cm + 2 płyty CD.
Do książki dołączony jest komplet 2 płyt CD o tej samej sygnaturze. Uzupełnieniem kompletu są: książka o sygn. 13609 XXIV CZYT. z kompletem 3 płyt o sygn. CD.316, książka o sygn. 13610 XXIV CZYT. oraz komplet 5 płyt o sygn. CD.315.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12899.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszystkie płyty z kompletu mają taką samą sygnaturę. Do książki dołączony jest komplet 3 płyt CD o sygn. CD.316. Uzupełnieniem kompletu są: książka o sygn. 12899 XXIV CZYT. (z 2 płytami CD o tej samej sygnaturze), książka o sygn. 13610 XXIV CZYT. oraz komplet 5 płyt o sygn. CD.315.
Nowe wydanie podręczników Upstream uwzględnia zmiany w egzaminach Cambridge ESOL, obowiązujące od 2008 roku. Zawiera materiał potrzebny do systematycznego doskonalenia wszystkich sprawności językowych umożliwiających skuteczne komunikowanie się w mowie i piśmie w stopniu odpowiednim dla każdego z poziomów. Podręczniki przeznaczone są dla uczących się na poziomach od średniozaawnsowanego (intermediate) do zaawansowanego (advanced) – studentów szkół wyższych oraz uczestników kursów językowych. Seria Upstream w nowoczesny sposób łączy aktywną naukę języka angielskiego z bogactwem tematów bliskich uczącym się oraz urozmaiconymi zadaniami. Kurs doskonale przygotowuje do egzaminów FCE i CAE. Materiał zawarty w każdym z podręczników oraz zeszytów ćwiczeń przewidziany jest do realizacji w trakcie 100-120 godzin lekcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13609.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W skład zestawu wchodzą książki o sygn. 14504 XXIV CZYT. (z płytą CD o tej samej sygn.), 14506 XXIV CZYT., 14507 XXIV CZYT. i komplet 3 płyt CD o sygn. CD.338.
Upstream Beginner A1+ to Intermediate B1+ are complete courses for learners studying English from Beginner to Intermediate levels. They aim at the development of all four skills through a variety of communicative tasks, while allowing for a flexibility of approach which make them suitable for all classes, including large or mixed-ability groups. The key language is regularly recycled, achieving active, holistic and humanistic learning. Their syllabi reflect the guidelines of the Council of Europe Framework. The workbook is in full colour and consists of ten units which compliment the theme and content of the corresponding units in the Student's Book. Each unit contains elements specifically designed to extand and consolidate learning through a wide variety of tasks. These are grouped in each unit as Vocabulary Practice, Reading, Listening, Speaking and Writing.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14505.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej