Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(87)
Forma i typ
Książki
(87)
Rejestracje audio i wideo
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(62)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(31)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(34)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(77)
Autor
Kielin Jacek
(6)
Knill Christopher
(6)
Bilska Maria
(3)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Klinik Anna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Czapiga Alina
(2)
Golanko Renata
(2)
Kisiel Bożena
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Piszczek Maria
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Strumińska Anna
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Aly Monika (1945 - )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Barczykowska Ewa
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Buczyńska Joanna (1972- )
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Cedro Andrzej
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Franczyk Anna
(1)
Górnicka Beata
(1)
Hagner-Derengowska Magdalena
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Kargulewicz Bartłomiej
(1)
Karásková Vlasta (1947- )
(1)
Knill Marianne
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kędra Agnieszka (nauki kultury fizycznej)
(1)
Lechta Viktor
(1)
Levitt Sophie
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Obuchowska Irena (1932- )
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Ploch Leszek
(1)
Przasnyska Marta
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sochocka Lucyna
(1)
Sołtan Jarosław
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Szluz Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Urban Andrzej
(1)
Vute Rajko
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(87)
Temat
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(55)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(24)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(10)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
REHABILITACJA (med.)
(9)
RODZINA
(9)
DOTYK
(8)
KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA
(8)
CHORZY w RODZINIE
(7)
DZIECKO
(6)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(6)
RODZICE
(6)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
HIPOTERAPIA
(2)
KOMPUTERY
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
METODA SHERBORNE
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NIEMOWLĘ
(2)
PORADNIKI
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Czytanie
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
GIMNASTYKA LECZNICZA
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Muzykoterapia
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Niepełnosprawni
(1)
OJCOSTWO
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PIELĘGNIARSTWO DZIECIĘCE
(1)
POMOCE TECHNICZNE dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
RODZINA ADOPCYJNA
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WADY ROZWOJOWE
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
Wychowanie religijne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZACHOWANIE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(1)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne
(17)
rodzina
(9)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
dzieci
(7)
wspomaganie rozwoju
(7)
wychowanie
(7)
rehabilitacja
(6)
dziecko autystyczne
(5)
niepełnosprawni
(5)
rodzicielstwo
(5)
terapia
(5)
edukacja
(4)
niepełnosprawność umysłowa
(4)
dziecko przewlekle chore
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
młodzież niepełnosprawna
(3)
nauczanie
(3)
niepełnosprawność
(3)
pedagodzy specjalni
(3)
rodzice
(3)
aktywność ruchowa
(2)
macierzyństwo
(2)
młodzież
(2)
psychologia
(2)
rozwój psychomotoryczny
(2)
socjalizacja
(2)
stymulacja sensoryczna
(2)
szkoła specjalna
(2)
terapia ruchowa
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wady wrodzone
(2)
wsparcie społeczne
(2)
zabawa
(2)
zaburzenia słuchu
(2)
zespół Downa
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Laban Rudolf
(1)
Międzynarodowa Klasyfikacja Praktyki Pielęgniarskiej
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Sherborne Weronika
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność twórcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
alkohol
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
badania prenatalne
(1)
badanie psychologiczne
(1)
bajka
(1)
baraszkowanie
(1)
biblioterapia
(1)
choroby przewlekłe
(1)
czas wolny
(1)
czytanie
(1)
czytelnictwo
(1)
depresja
(1)
diagnostyka prenatalna
(1)
diagnoza
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dotyk
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
gimnastyka twórcza
(1)
gimnazjum
(1)
homoseksualiści
(1)
instytucjonalne formy opieki
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja sensoryczna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
język migowy
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
komunikacja
(1)
konflikt
(1)
kreatywność
(1)
kryzys psychologiczny
(1)
kształcenie
(1)
kultura fizyczna
(1)
logopedia
(1)
ludzie starzy
(1)
masaż
(1)
metoda Ruchu Rozwijającego
(1)
metoda Weroniki Sherborne
(1)
metody terapeutyczne
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
nowotwór
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W pracy wyodrębniono trzy główne części: część I zatytułowana "Zagadnienia teoretyczne i ogólnometodyczne w edukacji terapii i rehabilitacji osób niepełnosprawnych" składa się z 10 tematów; część II pt. "Problemy integracyjnego wychowania, nauczania i rehabilitacji" zawiera opracowanie 11 tematów, część III, najobszerniejsza, pt. "Problemy metodyki indywidualnej pomocy terapeutycznego i edukacyjnego wsparcia" obejmuje 28 szczegółowych tematów. Książka zawiera interesujące opracowania, które wzbogacają w sposób istotny teorię pedagogiki specjalnej. Wdrożone do praktyki pedagogicznej mogą udoskonalić i zintensyfikować metodę pracy z niepełnosprawnymi, podnosząc efektywność ich rehabilitacji. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8862.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 65-67.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur. Ogromnym atutem jest zwięzły i klarowny język.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9066.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10656.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie jest drugim wydaniem, które zostało w wielu miejscach przeredagowane i uzupełnione nowszą literaturą oraz jednym nowym rozdziałem dotyczącym zespołu uzależnienia od alkoholu. Zawiera więc najświeższe wiadomości na temat spraw, które wydają się ważne dla pedagoga i psychologa, przy jednoczesnym ich dostosowaniu do obecnej praktyki i wymogów dydaktycznych. Żywię nadzieję, że ta nowa pozycja wydawnicza będzie pomocą dla tych wszystkich, którzy czują się odpowiedzialni za wychowanie młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3214.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1958.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace monograficzne)
Bibliogr. przy pracach.
Na książkę tę składają się teksty stanowiące efekt pracy zespołu. Prezentowany wybór zawiera zatem prace najnowsze, pisane specjalnie dla nauczycieli i studentów. Materiały zostały dobrane tak, aby przedstawić najważniejsze koncepcje i założenia teoretyczne współczesnej dydaktyki specjalnej. Podstawy programowe obowiązujące w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym określają zadania sprzyjające rozwojowi uczniów. Nauczyciele dostosowują je do potrzeb i możliwości dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Biorą oni pod uwagę zarówno czynniki zdrowotne, fizyczne, sensoryczne, środowiskowe, jak i inne, które są istotne w toku programowania zajęć. Integrowanie treści zaczyna się wcześniej, kiedy nauczyciel planuje pracę, pisząc swój tzw. rozkład materiału. Jednak właściwy żywy proces integrowania dokonuje się w toku pracy nauczyciela z uczniem. Skomplikowany z natury proces nauczania zintegrowanego ukazuje styczność dyscyplin, na których opiera się proces rewalidacji uczniów w okresie wczesnoszkolnym. Podkreślić tu trzeba kompetencje praktyków, którzy uczestnicząc w procesie edukacji dziecka przyczyniają się do podniesienia poziomu pracy nauczycieli i uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3305 [Magazyn 2], P.2114 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3304.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2112.IV.9 [Czytelnia B], P.2113.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawione w publikacji ćwiczenia można prowadzić z dziećmi zdrowymi i z dziećmi o niskim stopniu niepełnosprawności. Możne je z powodzeniem stosować w grupach zintegrowanych, zarówno w ramach szkolnego, jak i pozaszkolnego wychowania fizycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4896.XIX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5338.XIX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Treatment of cerebral palsy and motor delay.
Bibliogr. - Indeks.
reść poszczególnych rozdziałów stanowi profesjonalne, rzetelne omówienie mechanizmów rozwoju ruchowego dziecka, ich zaburzeń, sposobów leczenia oraz planowania metod terapeutycznych. W obecnym, znacznie zmienionym wydaniu autorka kontynuuje wypracowywanie zasad nauczania rozwoju czynności motorycznych. Duży nacisk kładzie na procedury usprawniające zwykłe czynności codzienne, które mogą poprawić jakość życia. Przedstawia usprawniające sposoby czynnego wypoczynku. Ustosunkowuje się także do alternatywnych i uzupełniających metod leczenia. W wydaniu tym dodano nowy rozdział poświęcony problemom starszych pacjentów z porażeniem mózgowym. Jest to kompendium wiedzy niezbędnej zarówno fizjoterapeutom, lekarzom zajmującym się tą problematyką, jak i rodzicom dzieci niepełnosprawnych, biorącym czynny udział w procesie rehabilitacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1297.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 981.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z zapisków 10 osób - psychologów praktyków - dokonanych podczas pracy z dziećmi w różnych placówkach pedagogicznych lub psychologicznych w całej Polsce. Autorzy dzielą się swoimi doświadczeniami - dobrymi i złymi, ale zawsze autentycznymi. Poszczególne rozdziały opatrzone są komentarzami doc. Hanny Olechnowicz, która równocześnie jest inspiratorką działań terapeutów - pod jej kierunkiem powstały programy terapeutyczne omawiane w książce. Praca jest świetną pomocą dla osób zajmujących się profesjonalnie dziećmi z zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2100 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3300 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2108.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2107.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja składa się z dwóch części. W części pierwszej, ogólnej cztery rozdziały stanowią wprowadzenie do zagadnień rehabilitacji dziecięcej. Przedstawiono w nich: prawidłowy rozwój psychomotoryczny niemowlęcia, pierwsze objawy alarmowe świadczące o nieprawidłowościach w rozwoju dziecka, ocenę wczesnego prognozowania zaburzeń rozwoju ruchowego przez zastosowanie globalnych wzorców ruchu metodą Prechtla oraz neurofizjologiczne metody fizjoterapii i pielęgnacji; szczególną sytuację dziecka z chorobą przewlekłą lub niepełnosprawnością; opis relacji zdrowych dzieci z przewlekle chorym lub niepełnosprawnym rodzeństwem oraz z rodzicami i rodziną oraz możliwości interwencji żywieniowej i postępowania żywieniowego tych dzieci. Część druga obejmuje pięć rozdziałów i zawiera oryginalne opracowania postępowania rehabilitacyjnego oraz opieki pielęgniarskiej nad chorym dzieckiem. Studium przypadku dotyczy: dziecka ze zdiagnozowaną niepełnosprawnością narządu ruchu w następstwie niedorozwoju kończyn, dziecka z rzadkim zespołem genetycznym IFAP, noworodka z cechami artrogrypozy oraz licznymi wadami wrodzonymi, dziecka z urazem czaszkowo-mózgowym, opieki nad wcześniakiem z ciąży mnogiej w aspekcie pielęgnacyjnym i rehabilitacyjnym z uwzględnieniem Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej - ICNP®. Publikacja jest skierowana jest do szerokiego grona profesjonalistów zawodowo związanych z rehabilitacją i opieką nad dzieckiem. Ze względu na swoją dużą wartość merytoryczną i praktyczną może zostać wykorzystana w nauczaniu metodą studium przypadku studentów kierunków pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia i dietetyka, a także w szkoleniu podyplomowym w dziedzinach pielęgniarstwa pediatrycznego, neonatologicznego i rodzinnego oraz przedstawicieli innych specjalności w zakresie problematyki pediatrycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17018.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17017.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik)
Książka skierowana przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców stykających się w swojej codziennej pracy z dziećmi specjalnej troski. Praca ta ma pomóc ludziom opiekującym się tymi dziećmi lepiej je zrozumieć i pokierować ich rozwojem. Autorzy nakreślili obraz dziecka obarczonego schorzeniem powodującym deformację narządu ruchu oraz obraz jego psychiki pozostający w bardzo ścisłym związku ze schorzeniem. Pozycja ta opisuje następujące jednostki chorobowe (przed zabiegiem operacyjnym i po zabiegu): – zespół Turnera –.zespół Klinefeltera – zespół Downa – mnogie wady wrodzone – artrogrypozę (wrodzona sztywność stawów, płodowe zbliznowacenie mięśni) – wrodzoną łamliwość kości (kostnienie niedoskonałe) – mózgowe porażenie dziecięce – przepuklinę oponowo-rdzeniową – postępującą dystrofię mięśni – strzałkowy zanik mięśni (choroba Charcot-Marie-Tooth) – dysplazję i wrodzone zwichnięcie stawu biodrowego – boczne skrzywienie kręgosłupa – akromegalię – nerwiakowłókniakowatość – wrodzoną stopę końsko-szprotawą – chorobę Pethersa (jałowa martwica głowy kości udowej) – chorobę Scheuermanna (jałowa martwica nasad przednich trzonów kręgów, kifoza młodzieńcza) – poprzeczne zapalenie rdzenia kręgowego – reumatoidalne zapalenie stawów u dzieci i młodzieży – uszkodzenia rdzenia kręgowego powodujące niedowłady i porażenia kończyn – amputacje kończyn – uszkodzenie splotu ramiennego – przykurcz niedokrwienny Volkmanna – uszkodzenia poiniekcyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4058 [Magazyn 1], P.4057 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3419.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3418.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik)
Bibliogr.
Książka napisana w oparciu o wyniki badań przeprowadzone przez autorkę wśród dzieci i młodzieży w wieku 7-20 lat. Część teoretyczna książki została poparta spostrzeżeniami autorki, przemyśleniami i długoletnim doświadczeniem. Głównym celem przyświecającym tej książce jest ukazanie całej prawdy o losach dziecka z dysfunkcją narządu ruchu. Pozycja skierowana jest do wszystkich, których te losy interesują, jak też do samych dzieci, które dotychczas nie znalazły jeszcze swojego miejsca w życiu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4059 [Magazyn 1], P.4060 [Magazyn 1], 3417 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3416.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka stanowi trzecie już opracowanie poświęcone rodzicielstwu. W 21 rozdziałach autorzy prezentują wieloaspektowe rozważania teoretyczne i wyniki badań nad rodzicielstwem w obliczu sytuacji trudnych, do których zaliczono niepełnosprawność i zaniedbanie. Zostały w niej poruszone zagadnienia dotyczące rodzicielstwa zdeterminowanego problemem niepełnosprawności lub choroby przewlekłej dziecka, które powodują, iż wykonywanie zadań rodzicielskich wymaga pokonania wielu przeszkód i ograniczeń. Ponadto omówiono problematykę rzeczywistych i potencjalnych rodzicielskich zaniedbań z perspektywy czynników wywołujących sytuacje trudne, powodujące zakłócenia w realizacji roli rodzicielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15224.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza książka napisana została zarówno z myślą o nauczycielach, jak i rodzicach. Celem jej jest ukazanie możliwości wykorzystania komputera jako narzędzia w procesie eliminowania zaburzeń rozwojowych, w tym funkcji wzroku, słuchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. W książce zaprezentowane zostały różne programy, które mogą być wykorzystane zarówno w pracy wyrównawczej z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, jak i dziećmi wykazującymi symptomy deficytów w obszarze sprawności intelektualnej. Książka ta jest również drogowskazem dla tych rodziców i wychowawców, którzy zechcą doskonalić rozwój twórczy swoich dzieci z wykorzystaniem jeszcze jednego, najbardziej nowoczesnego i wszechstronnego narzędzia jakim jest komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2261.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 337-354.
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej