Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(128)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(128)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(119)
dostępne
(101)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(35)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(75)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(120)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Camarda Sylwia
(13)
Montessori Maria (1870-1952)
(13)
Gordon Thomas (1918-2002)
(5)
Siara Olga
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Szuścik Urszula
(4)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Brańka Zofia
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Kielin Jacek
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Makowska Alicja
(2)
Plandowska Magdalena
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Święcicka Małgorzata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Bernet William
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Braun-Gałkowska Maria (1939- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Chaliburda Ireneusz
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chmielewska Kamila
(1)
Chwaluk Agnieszka
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Ciszewska Magdalena
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Czeczuk Anna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czuba Barbara Agnieszka
(1)
Danek Danuta (1938- )
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Debesse Maurice (1903-1992)
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmitruk Agnieszka
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Emeryk Andrzej
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Fidelus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gerrig Richard J. (1959- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena (1942- )
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górniak Krystyna (kultura fizyczna)
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Hart Archibald D. (1932- )
(1)
Hart-Weber Catherine (1957- )
(1)
Hołub Wojciech
(1)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jaczewski Andrzej (1929- )
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kendall Philip C
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Knopp Katarzyna A
(1)
Kocór Maria
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Kowalewska Barbara
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kurcz Ida (1930- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(1)
Lemish Dafna (1951- )
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(7)
20 - 29
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(40)
1901-2000
(11)
1945-1989
(6)
1918-1939
(5)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(128)
Holandia
(3)
Kiribati
(1)
Język
polski
(129)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Nauczyciele
(8)
Psycholodzy
(7)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Lekarze
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
DZIECKO
(54)
Dzieci
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(14)
MŁODZIEŻ
(13)
Metoda Montessori
(11)
RODZINA
(11)
Młodzież
(9)
AGRESYWNOŚĆ
(6)
Wychowanie
(6)
CHORZY w RODZINIE
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rodzice
(5)
UCZNIOWIE
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
NAUCZANIE
(4)
Psychologia
(4)
Psychoterapia
(4)
RODZICE
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
ZESPÓŁ ADHD
(4)
CHOROBY DZIECIĘCE
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(3)
DZIECKO CHORE
(3)
DZIECKO z ADHD
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
Nauczanie
(3)
PROGRAMY TELEWIZYJNE
(3)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(3)
Poznanie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
Stres
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(3)
ZACHOWANIE
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Fizjoterapia
(2)
Geometria
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Metody nauczania
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZEMOC w RODZINIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(2)
PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA
(2)
RODZINA NIEPEŁNA
(2)
ROZWÓD
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rozwód
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
SAMOTNOŚĆ
(2)
SPOSTRZEGANIE
(2)
Systemy rodzinne
(2)
TELEWIZJA
(2)
Trauma
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
UCZUCIA
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Algebra
(1)
Alienacja rodzicielska
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Arytmetyka
(1)
Atopowe zapalenie skóry
(1)
Bajkoterapia
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(1)
CYBERPRZEMOC
(1)
Chorzy na depresję
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
DIAGNOZA
(1)
DYSCYPLINA SZKOLNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO CHORE NA PADACZKĘ
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(2)
POLSKA
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(16)
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(10)
Podręcznik
(7)
Antologia
(5)
Monografia
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
LITERATURA DZIECIĘCA
(4)
PORADNIKI
(4)
Wykład
(3)
Raport z badań
(2)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(50)
Edukacja i pedagogika
(31)
Medycyna i zdrowie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(53)
młodzież
(17)
psychologia
(17)
rodzina
(15)
edukacja
(11)
metoda Montessori
(9)
rodzice
(9)
agresja
(8)
wychowanie
(8)
stres
(7)
rozwój dziecka
(6)
rozwój psychofizyczny
(6)
terapia
(6)
autyzm
(5)
rozwód
(5)
ADHD
(4)
depresja
(4)
integracja sensoryczna
(4)
literatura dziecięca
(4)
psychologia dziecka
(4)
rodzicielstwo
(4)
rozwój emocjonalny
(4)
rówieśnicy
(4)
samobójstwo
(4)
więź rodzinna
(4)
zaburzenia zachowania
(4)
dziecko niepełnosprawne
(3)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
książka
(3)
pomoc psychologiczna
(3)
przemoc
(3)
przemoc w rodzinie
(3)
psychoterapia
(3)
rozwój społeczny
(3)
szkoła
(3)
trudności szkolne
(3)
twórczość
(3)
uczeń
(3)
uzależnienie
(3)
zaburzenia lękowe
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zaburzenia rozwoju
(3)
zespół Aspergera
(3)
Internet
(2)
behawioryzm
(2)
czas wolny
(2)
czytelnictwo
(2)
diagnoza
(2)
dorastanie
(2)
dzieciństwo
(2)
dziecko autystyczne
(2)
dziecko krzywdzone
(2)
dziecko maltretowane
(2)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
embriologia
(2)
emocje
(2)
homoseksualizm
(2)
impulsywność
(2)
język
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
nauczyciele
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
niepowodzenia szkolne
(2)
pamięć
(2)
pedagogika
(2)
profilaktyka
(2)
przedszkole
(2)
przestępczość nieletnich
(2)
przetwarzanie informacji
(2)
przyswajanie języka
(2)
przywiązanie
(2)
psychologia kliniczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
rodzina niepełna
(2)
rozwój fizyczny
(2)
rozwój językowy
(2)
rozwój poznawczy
(2)
rozwój prenatalny
(2)
rozwój seksualny
(2)
samokontrola
(2)
samoocena
(2)
seksualność
(2)
sytuacja trudna
(2)
teoria Piageta
(2)
terapia pedagogiczna
(2)
uczenie się
(2)
więź emocjonalna
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
zaburzenia emocjonalne
(2)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(2)
zaburzenia psychiczne
(2)
zespół Downa
(2)
zespół nadpobudliwości psychoruchowej
(2)
AIDS
(1)
English language
(1)
HIV
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autorka przedstawiła kompleksowe badania związków przemocy ogólnej wobec dziecka w rodzinie oraz poszczególnych jej form z takimi czynnikami jak: płeć dziecka, struktura rodziny, liczba dzieci w rodzinie, warunki materialne i mieszkaniowe rodziny, wiek, wykształcenie, zatrudnienie i pożycie rodziców oraz dominacja w rodzinie. Badaniami autorka objęła również skalę występowania poszczególnych form przemocy w rodzinie w stosunku do dziecka oraz ich skutki; obiektywne i subiektywne determinanty środowiska rodzinnego wpływające na stosowanie przemocy wobec dziecka w rodzinie, czynniki zachowania się mające wpływ na społeczne nieprzystosowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce i zachowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7149.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8020.VI.12 [Czytelnia B], 8021.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawiła kompleksowe badania związków przemocy ogólnej wobec dziecka w rodzinie oraz poszczególnych jej form z takimi czynnikami jak: płeć dziecka, struktura rodziny, liczba dzieci w rodzinie, warunki materialne i mieszkaniowe rodziny, wiek, wykształcenie, zatrudnienie i pożycie rodziców oraz dominacja w rodzinie. Badaniami autorka objęła również skalę występowania poszczególnych form przemocy w rodzinie w stosunku do dziecka oraz ich skutki; obiektywne i subiektywne determinanty środowiska rodzinnego wpływające na stosowanie przemocy wobec dziecka w rodzinie, czynniki zachowania się mające wpływ na społeczne nieprzystosowanie uczniów oraz ich wyniki w nauce i zachowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7150.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8022.VI.12 [Czytelnia B], 8023.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 83-87 i bibliografie przy rozdziałach.
Książka jest zbiorem doświadczeń zawodowych i osobistych autorki. Opisuje w niej bowiem swoje doświadczenia, które zdobyła (i nadal zdobywa) jako matka niepełnosprawnego dziecka oraz jako terapeutka dzieci z głębokimi zaburzeniami w rozwoju. Jest to publikacja niezwykle cenna, gdyż większość książek dostępnych na rynku dotyczy zagadnień teoretycznych. Brakuje natomiast pozycji, która prosto, w zintegrowany sposób przekazywałaby podstawową wiedzę na temat wychowywania i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Niniejsza książka znakomicie wypełnia tę lukę. Zawiera bowiem krótkie wprowadzenie teoretyczne, po którym następuje zasadnicza część książki - proste i czytelne wskazówki, jak pomóc dzieciom nauczyć się wielu umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, oraz jasne procedury postępowania zweryfikowane w praktyce, a także postępowanie na wypadek problemów z zastosowaniem wskazanych procedur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21309.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21308.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma służyć osobom zajmującym się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dla dzieci sprawiających trudności wychowawcze, wynikające ze zdiagnozowanej u nich nadpobudliwości psychoruchowej. Książka zawieta program, który polega na udzielaniu pomocy dzieciom w nabywaniu umiejętności kontroli nad własną hiper aktywnością oraz poszukiwaniu akceptowanych społecznie sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego przy jednoczesnym wzmocnieniu poczucia własnej wartości i poprawieniu samooceny. Prezentuje informacje nt.: Podstawowych przyczyn powstania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci; Charakterystyki nadpobudliwości psychoruchowej; Celu i założeń programu oraz metodyki prowadzenia zajęć. Praca zawiera 10 scenariuszy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2557 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2556.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1451.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1450.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 16, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja jest próbą ukazania różnych uwarunkowań i kontekstów edukacji oraz rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz możliwości zabezpieczania dla nich pomocy i wsparcia. Praca zawiera teksty o zróżnicowanym charakterze oraz zakresie podejmowanej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18918.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wcześniejsze wydanie pod tytułem: Odruchy, uczenie i zachowanie : klucz do umysłu dziecka : nieinwazyjne metody rozwiązywania problemów związanych z uczeniem się i zachowaniem.
Bibliografia na stronach 215-221, netografia na stronie 11. Indeksy.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18584.III.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18583.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina wobec seksualności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta Pieńkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 179, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 161-176.
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie klimat kształtujący oddziaływania rodziców wobec rozwoju seksualnego własnego dziecka. Niepełnosprawność dziecka wprowadza do rodziny wiele różnorodnych stresorów na poziomie indywidualnym i systemowym, co sprawia, że seksualność własnego dziecka staje się tematem bardzo trudnym, wymagającym, a przez to niejednokrotnie zaniedbywanym i negowanym, po prostu zgubionym. Celem podjętych w publikacji rozważań było poszukiwanie kierunków wsparcia dla systemu rodzinnego będącego źródłem niewykorzystanych zasobów dla seksualności dziecka z niepełnosprawnością – systemu często potrzebującego zindywidualizowanego wsparcia społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20762.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20761.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Prawo)
Bibliografia na stronach 73-75, 120.
Publikacja w przystępny sposób przedstawia obowiązki, jakie ciążą na przedstawicielach grup roboczych/zespołów interdyscyplinarnych w przypadku stwierdzenia krzywdzenia dzieci. Początkowe rozdziały prezentują mechanizm bezpiecznego przywiązania i wpływ przemocy na reakcje związane ze stresem i powstaniem dziecięcej traumy rozwojowem. W kolejnych rozdziałach opisano nie tylko obowiązki wynikające z podejrzenia popełnienia przestępstwa, ale także podstawy i sposób kontaktu z sądem rodzinnym. Dodatkowym, nie mniej ważnym elementem opracowania jest przedstawienie sposobu pracy w ramach procedury Niebieskie Karty w sytuacjach, gdy uczestniczy w niej dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18086.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-293.
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19878.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą być konsekwencje, kiedy taka pomoc jest dla dziecka niedostępna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18424.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18423.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. Zawiera propozycje rozwiązań profilaktycznych i propozycje oddziaływań terapeutycznych oraz sposoby przeciwdziałania narkomanii nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18451.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18450.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu. Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21061.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21060.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The tunnel and the light : essential insights on living and dying.
„Życiodajna śmierć. O życiu, śmierci i życiu po śmierci” to pozycja szczególna, zawiera bowiem zapis zbioru wykładów wygłaszanych przez autorkę w Szwecji i Stanach Zjednoczonych. Podobnie jak inne książki Kübler-Ross, takie jak „Rozmowy o śmierci i umieraniu” czy „Lekcje życia”, ta również porusza czytelnika do głębi. Profesor Jacek Łuczak, pionier opieki hospicyjnej w Polsce, rekomendował tę książkę słowami: „Elisabeth Kübler-Ross uczy nas, jak rozmawiać, kontaktować się z osobami zbliżającymi się do śmierci i z ich bliskimi, jak poznać i zaspokajać ich potrzeby – uczy prawdy, miłości i szacunku w poznawaniu i wspomaganiu człowieka cierpiącego”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18546.II.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21856.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21855.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.390.II.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.391.II.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.389.II.2 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.388.II.2 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu w Białej Podlaskiej ; nr 28.)
Bibliografia, netografia na stronach 90-97.
W publikacji zostały przedstawione badania przeprowadzone w ramach projektu obejmujące analizę aktywnośi fizycznej dzieci w kontekście stopnia zaspokajania potrzeby ruchu. W publikacji uwzględniono również kontekst społeczny, czyli możliwości środowiska społecznego, edukacyjnego i domowego w zakresie zaspokojenia omawianych potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17818.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18914.XVIII.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej