Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(155)
Forma i typ
Książki
(155)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(148)
dostępne
(124)
wypożyczone
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(48)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(82)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(148)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Justyna Marlena
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Baruk Jerzy
(3)
Borkowska Stanisława (1939- )
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Głowacka Maria Danuta
(3)
Justyna Stanisław
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Król Henryk
(3)
Mojs Ewa
(3)
Pawlak Zbigniew
(3)
Skowronek-Mielczarek Anna
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Bee Frances
(2)
Bee Roland
(2)
Bugdol Marek
(2)
Bukowska Urszula
(2)
Cascio Wayne F. (1946- )
(2)
Ciekanowski Zbigniew
(2)
Dolot Anna
(2)
Galicki Jan
(2)
Janowska Zdzisława (1940- )
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Jędrych Elżbieta
(2)
Kautsch Marcin
(2)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Kusio Tomasz
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Lipka Anna (ekonomia)
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
McGee Rita
(2)
Nowacki Robert
(2)
Oczkowska Renata
(2)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(2)
Szydło Robert (zarządzanie)
(2)
Ulrich David (1953- )
(2)
Wiśniewska Sylwia (ekonomia)
(2)
Zając Piotr (ekonomia)
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Arhipova Nadežda Ivanovna
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Becker Brian E
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Białas Sylwia
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Bisaga Anna
(1)
Boudreau John W
(1)
Bramham John (1944- )
(1)
Brilman Jean (1939- )
(1)
Buchen Irving H. (1930- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buła Piotr
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Covey Stephen R. (1932- )
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
DeCenzo David A
(1)
Dołhasz Magdalena
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Eaton David
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Evans Christina
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fox Glen
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gick Alan
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Glinka Beata
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Huselid Mark A. (1961- )
(1)
Iwańska Katarzyna
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jagodziński Andrzej
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(155)
Język
polski
(155)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
KADRY
(76)
ZARZĄDZANIE
(40)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(37)
INNOWACJE
(8)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
MOTYWACJA PRACY
(6)
SŁUŻBA ZDROWIA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(5)
ORGANIZACJA
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(4)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
OCENY PRACOWNIKÓW
(3)
ORGANIZACJE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
Zarządzanie
(3)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(2)
Kadry
(2)
MARKETING
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(2)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(2)
TURYSTYKA
(2)
USŁUGI
(2)
ZACHOWANIE
(2)
ZAWÓD
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
Administracja
(1)
BENCHMARKING
(1)
BIBLIOTEKARZE
(1)
BIURA PODRÓŻY
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
CONTROLLING
(1)
COVID-19
(1)
Decyzje
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FINANSE
(1)
Finansowanie
(1)
HOLDINGI
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KALKULACJA KOSZTÓW
(1)
KARIERA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MENTORING
(1)
MIASTA
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja pracy
(1)
Niepewność
(1)
Nowoczesność
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACA
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
RATOWNICTWO
(1)
ROZMOWA
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SATYSFAKCJA ZAWODOWA
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SPRAWIEDLIWOŚĆ
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
SZPITALE
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKO-POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ANGIELSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Służba zdrowia
(1)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(1)
Wolontariat
(1)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZARZĄDZANIE ZAUFANIEM
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ZDROWIE PUBLICZNE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(27)
PODRĘCZNIKI
(14)
Podręcznik
(10)
Monografia
(6)
PORADNIKI
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
SŁOWNIKI POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
zarządzanie
(37)
motywowanie pracowników
(33)
przedsiębiorstwo
(29)
zarządzanie wiedzą
(26)
wynagrodzenie
(21)
przywództwo
(20)
rekrutacja pracowników
(20)
organizacja
(19)
zarządzanie jakością
(18)
zarządzanie strategiczne
(18)
kultura organizacyjna
(16)
ocena pracowników
(16)
kapitał ludzki
(15)
rozwój zawodowy
(13)
zatrudnienie
(12)
szkolenie pracowników
(11)
innowacje
(10)
motywacja
(10)
finanse
(9)
kultura organizacji
(9)
menedżer
(9)
praca
(9)
kapitał intelektualny
(8)
komunikacja
(8)
komunikacja interpersonalna
(8)
konkurencyjność
(8)
negocjacje
(8)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(8)
struktura organizacyjna
(8)
konflikt
(7)
kontrola
(7)
marketing
(7)
ocenianie
(7)
outsourcing
(7)
planowanie
(7)
wartościowanie pracy
(7)
zarządzanie personelem
(7)
kierowanie
(6)
organizacja ucząca się
(6)
pracownik
(6)
reengineering
(6)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(6)
zarządzanie marketingowe
(6)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(6)
zarządzanie talentami
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
benchmarking
(5)
efektywność pracy
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
podejmowanie decyzji
(5)
satysfakcja zawodowa
(5)
szkolenie
(5)
służba zdrowia
(5)
zaangażowanie pracowników
(5)
zakład opieki zdrowotnej
(5)
zarządzanie czasem
(5)
zwolnienia pracowników
(5)
Polska
(4)
coaching
(4)
etyka biznesu
(4)
kadra kierownicza
(4)
kadry
(4)
kompetencje pracownicze
(4)
kompetencje zawodowe
(4)
praca zespołowa
(4)
strategia
(4)
stres
(4)
system opieki zdrowotnej
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
zarządzanie finansami
(4)
zespół pracowniczy
(4)
TQM
(3)
Unia Europejska
(3)
analiza strategiczna
(3)
bezrobocie
(3)
bhp
(3)
efektywność pracowników
(3)
finansowanie
(3)
fuzja
(3)
globalizacja
(3)
innowacyjność
(3)
jakość
(3)
kariera zawodowa
(3)
kompetencje
(3)
marka
(3)
organizacja wirtualna
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
planowanie karier
(3)
przedsiębiorczość
(3)
psychologia
(3)
selekcja
(3)
zarządzanie informacją
(3)
zarządzanie innowacjami
(3)
zarządzanie kryzysowe
(3)
zarządzanie ryzykiem
(3)
administracja publiczna
(2)
biznesplan
(2)
controlling
(2)
155 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-218.
Celem pracy jest wskazanie na rolę i znaczenie sprawiedliwości w zarządzaniu organizacjami, a szczególnie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Pierwsza część publikacji dotyczy roli i znaczenia sprawiedliwości w wybranych procesach zarządzania zasobami ludzkimi. Autor zidentyfikował podstawowe związki i zależności występujące między sprawiedliwością a zaufaniem, satysfakcją, solidarnością, zaangażowaniem. Ukazał znaczenie sprawiedliwości w wybranych procesach zarządzania zasobami ludzkimi, takimi jak rekrutacja i selekcja, motywacja, wynagrodzenie, ocenianie pracowników, zwalnianie. W publikacji zostały omówione różne rodzaje sprawiedliwości w systemie awansów pracowniczych i w dyscyplinie pracy oraz podstawowe przyczyny i konsekwencje niesprawiedliwości. W drugiej części monografii została omówiona rola kierownictwa w utrzymaniu i doskonaleniu sprawiedliwości. W kolejnych rozdziałach Autor wskazał praktyczne możliwości kształtowania i utrzymywaniu sprawiedliwości przez kadrę kierowniczą oraz ukazał relację między wsparciem organizacyjnym, w tym menedżerskim, a sprawiedliwością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13719.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14717.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Wbrew powszechnemu przekonaniu wyniki działań dotyczących zasobów ludzkich można zmierzyć i określić ilościowo tak samo, jak czyni się to w wypadku każdej innej funkcji operacyjnej. Przedstawione w książce metody pomiaru łączą rachunkowość, finanse, zarządzanie i nauki behawioralne. Autor szczegółowo omawia: - związek kapitału intelektualnego z kalkulowaniem kosztów pracy, - przyczyny i pomiar kosztów fluktuacji oraz absencji pracowników, - metody szacowania kosztów i korzyści związanych z programami personalnymi, - rodzaje i sposoby oceny programów promocji zdrowia, -metody przeprowadzania analiz użyteczności, radzenia sobie z towarzyszącym im ryzykiem oraz sposoby maksymalizacji wpływu tych analiz na podejmowanie decyzji, - programy praca-życie (work-life programs), - związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy postawą pracownika, zadowoleniem klienta i zyskami przedsiębiorstwa. Przedstawione zagadnienia zilustrowane są licznymi przykładami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6324.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-209.
Od wielu lat akcentuje się potrzebę doskonalenia zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, a popularne koncepcje dotyczą kompetencji pracowników, kapitału ludzkiego, potencjału społecznego i zmuszają organizacje do ulepszania i monitorowania rozwiązań w zakresie podnoszenia jakości zarządzania zasobami ludzkimi. Współczesny trend ZZL w organizacjach rozwija się w kierunku przekształcania zasobów ludzkich w kapitał, od którego zależy wartość organizacji. Kapitałem tym są ludzie trwale związani z organizacją i jej misją, posiadający umiejętność wspólpracy oraz kreatywne postawy i odpowiednie kwalifikacje. Właśnie te zagadnienia porusza niniejsza publikacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15109.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 267-277.
Jedną z perspektyw współczesnego pojmowania bezpieczeństwa jest jego obecność w codziennej aktywności człowieka. Każdy ma prawo odczuwać stan równowagi w domu, w miejscu pracy czy wypoczynku, wszędzie tam, gdzie przebywa i funkcjonuje. Owo prawo i potrzeba zarazem, determinują konieczność pogłębiania wiedzy i zdobywania umiejętności tego, jak przeciwdziałać, i jak reagować na wszelkiego rodzaju zdarzenia destabilizujące ład psychiczny i fizyczny. Treść prezentowanej monografii ułatwia badaczom, studentom, organizatorom i pasjonatom dostęp do informacji, a zarazem pomaga w zrozumieniu aktualnych problemów, jakie występują w zarządzaniu kryzysowym, w ciągle zmieniającym się środowisku. Celem powstania prezentowanej pozycji jest chęć rozbudzenia w Czytelniku twórczej i aktywnej postawy, wobec potencjalnej czy rzeczywistej sytuacji kryzysowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17527 [Magazyn 1], P.17526 [Magazyn 1], P.17525 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18367.X.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18366.X.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasady skutecznego przywództwa / Stephen R. Covey ; tł. Konrad Pawłowski. - Wyd. 2 popr. (dodr.). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2008. - 346, [10] s. : il. ; 23 cm.
Tyt. oryg.: Principle-centered leadership.
Indeks.
Książka jest kontynuacją opracowanych przez Coveya "7 nawyków skutecznego działania", cieszących się niezwykłą popularnością także w Europie. Tym razem autor wyjaśnia, jaki powinien być i jakim zasadom hołdować przywódca, by jego kierowanie ludźmi przynosiło najlepsze efekty nie tylko w wymiarze zawodowym, ale i ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11417.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-[314].
Pracownicy są jednym z najważniejszych zasobów posiadanych przez firmę i od efektów ich pracy często zależy jej powodzenie. Dlatego coraz większe znaczenie mają zagadnienia związane z motywowaniem pracowników do efektywniejszej pracy. W tym praktycznym poradniku autorzy - wykorzystując swoje doświadczenia ze współpracy z polskimi i zagranicznymi przedsiębiorstwami - wyjaśnili najnowsze koncepcje motywowania, a następnie na konkretnych przykładach pokazali ich zastosowania w praktyce i wielość możliwości wykorzystania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2921 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1493.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Tyt. oryg.: Employee engagement, 2011.
Bibliogr. s. 407-409.
Książka zawiera zestaw 58 nowoczesnych narzędzi i sposbów podejścia do budowania zaangażowania pracowników. Zamieszczone w niej materiały w sposób kompleksowy przedstawiają proces budowania zaangażowania - począwszy od rozpoznania potrzeb danej organizacji, poprzez określenie strategii budowania zaangażowania i wdrażanie jej w życie, po stworzenie zaangażowanego przedsiębiorstwa, umiejącego rozwijać się i uczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13735.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia srony 435-453. Indeks.
Autor ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi całościowo w kontekście strategii firmy, jej struktury i kultury organizacyjnej oraz czynników zewnętrznych. W kolejnych rozdziałach przedstawia genezę i rozwój koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi, jej współczesne ujęcie oraz charakteryzuje główne obszary, takie jak: planowanie zatrudnienia, kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia, kierowanie ludźmi, ocenianie, wynagradzanie, rozwój kapitału ludzkiego oraz warunki i stosunki pracy. Dużym walorem opracowania jest wzbogacenie rozważań przykładami z praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na polskim rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2730.IX.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2920.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 257-259. Indeks.
Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomysłami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują sie tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie przez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13753.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 257-270.
W teorii jakości (kompleksowe zarządzanie jakością, TQM - Total Quality Management) problematyka zarządzania zasobami ludzkimi znajduje swoje uzasadnienie ze względu na rolę i znaczenie pracowników w kreowaniu rozwoju jakości i wartości produktów (wyrobów i usług) oraz wpływie na wyniki (finansowe i niefinansowe) osiągane przez przedsiębiorstwo. Doskonałość w zarządzaniu zasobami ludzkimi można rozpatrywać w ujęciu systemu, działań personalnych, struktury podsystemu personalnego czy relacji zachodzących pomiędzy podsystemem personalnym a pozostałymi elementami przedsiębiorstwa w ujęciu funkcjonalnym. Stopień dopasowania charakterystyk systemu zarządzania jakością oraz zatrudnionych pracowników do wykonywanych zadań i realizowanych działań stanowi odpowiedź na pytanie o zgodność potrzeb przedsiębiorstwa z wartością potencjału ludzkiego organizacji dla realizacji strategii. Książka wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym, bowiem kompleksowo łączy dwa obszary badawcze (…) systemowe zarządzanie jakością oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9935.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11571.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Biznesu)
Zarządzanie zasobami ludzkimi jest działalnością praktyczną. Polega na rozwiązywaniu licznych problemów i wykonywaniu zadań, koniecznych do sprawnego funkcjonowania organizacji. Powinno umożliwić - według klasycznej definicji - efektywne współdziałanie części, aby mogły się one przyczynić do powodzenia całości. Jest to także działalność interdyscyplinarna. Aby osiągnąć w niej sukces, trzeba brać pod uwagę podstawowe konteksty, w których ta działalność przebiega, a więc prawo, psychologię, kulturę i etykę. Książka przybliża koncepcję zarządzania zasobami ludzkimi jako strategię i praktykę nabywania, wykorzystywania, udoskonalania oraz zachowywania ludzkich możliwości i umiejętności w organizacji lub przedsiębiorstwie, a także zwrócenie uwagi na gospodarcze i społeczne tło warunkujące działania w zakresie zarządzania ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2736.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. 231-238.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne elementy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in. Francji, Anglii, Szwecji, czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w różnych obszarach kulturowych. Prosty język, przejrzysta struktura i zawarte przykłady sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest ona znakomitym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR, a także wszystkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14112.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Tyt. oryg.: Partnership HR : new norms for effective recruitment, performance, and training of today's workforce, 2007.
Indeks.
"Partnerski HR" to nowe ujęcie istoty działań z zakresu "human resources". To spojrzenie na pracę i pracowników w sposób przystosowany do realiów współczesnego świata, którego zmienność i płynność jeszcze nigdy nie były tak oczywiste. Wskazuje na konieczne przewartościowania, których dokonać powinni nie tylko zarządzający firmami, lecz także menedżerowie i szeregowi pracownicy. Zarządzanie zmianą i świadomość kierunku, w którym zmierza przedsiębiorstwo, to tylko dwa z wielu aspektów nowoczesnej firmy, na które kładzie nacisk nowoczesne HR, umożliwiające efektywne poruszanie się w rynkowej rzeczywistości. W książce zawarto wiele cennych rad dla specjalistów ds. HR, w tym odpowiedzi na pytania: jak przeprowadzić dobrą rekrutację, jak utrzymać najlepszych pracowników, jak ich oceniać, jak ich szkolić. Autor przekonująco wskazuje na konieczność uznania kapitału ludzkiego jako równego kapitałowi finansowemu. To ludzie bowiem i tkwiący w nich potencjał mają decydujący wpływ na to, czy praca będzie wykonana tak, jak należy, i czy wpłynie korzystnie na rozwój przedsiębiorstwa. Ich morale i zaangażowanie, otwartość i gotowość do współpracy określają jakość biznesowego wyniku, który pozwoli nie tylko przetrwać, lecz także śmiało patrzeć w przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13829.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14792.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-243.
W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing. Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem). Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11543 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11542.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12775.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi próbę odpowiedzi na wiele pytań i problemów, których rozwiązania oczekuje się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanych doradców pracy , którzy coraz częściej są zatrudniani w działach personalno-szkoleniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4555.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżerów Budowlanych)
Bibliogr. s. 179-182.
Podręcznik dotyczy problematyki niezwykle ważnej dla realizacji procesu budowlanego, a mianowicie HRM, czyli zarządzania zasobami ludzkimi w firmie, oraz współpracy z kontrahentami zewnętrznymi i klientami we wszystkich fazach projektu od uruchomienia budowy do ukończenia i przekazania obiektu w użytkowanie. W kolejnych rozdziałach autor omawia: rolę, uprawnienia i obowiązki stron uczestniczących w projektowaniu obiektów, struktur i administracji; obowiązki wykonawców robót budowlanych, relacje między zespołami wewnątrz i na zewnątrz firmy; strategie korporacyjne i planowanie zasobów kadrowych; zachowania w organizacji, kulturę i politykę HRM; zasady rekrutacji i selekcji kadr, kompetencje, umowy o pracę, systemy ocen i wynagrodzeń, wypowiedzenia i zwolnienia pracowników; przywództwo, morale, motywację, szkolenie i rozwój zawodowy; relacje pracownicze i branżowe. Zagadnienia poruszane w książce są osadzone w kontekście międzynarodowym, zwłaszcza w odniesieniu do praktyki i dyrektyw Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14252.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15070.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
XXI wiek w światowej nauce i praktyce zarządzania wprowadza wiele nowych koncepcji i metod zarządzania organizacjami. Narastająca niepewność otoczenia spowodowała konieczność radykalnej zmiany, zarówno w podejściu do tradycyjnego zarządzania, czyli jego filozofii określającej podstawowe cele i zasady działania menedżerów, jak i stosowanych metod i technik w tym zakresie. Wymienione powyżej wyzwania wymagają więc silnego powiązania nauki z praktyką zarządzania, by dostarczać nowych wzorców postępowania, norm, standardów, zasad, modeli, a także różnych pomysłów na zarządzanie. Nowa wiedza na jego temat może zagwarantować redukcję niepewności w gospodarce, które wynika z niestabilności otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21933.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik akademicki / Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Pojęcie zarządzania wiedzą zrobiło w ciągu ostatnich kilkunastu lat zawrotną karierę, ale jak dotąd w Polsce nie ukazał się podręcznik z tej dziedziny opracowany dla studentów. Celem tego podręcznika jest przedstawienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Stanowi on przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. Podręcznik skierowany przede wszystkim do studentów i praktyków biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10845.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administr acyjnymi. Omówiono problemy konkurencyjności i elastyczności w procesie zarządzania, instrumenty wspomagające zarządzanie, klastry j ako nową formę organizacji przedsiębiorstw, zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym zarządzanie zmianami personalnymi i kapitałem ludzk im oraz zasady, instrumenty i korzyści zarządzania ekologicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7403.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8383.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalne spojrzenie na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedź, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Poprzez przeprowadzone analizy i przedstawione przykłady autorzy starają się udowodnić tezę, że odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi i wybór określonego modelu zarządzania zasobami ludzkimi przyczynia się do rozwoju firmy i pozwala stać się konkurencyjnym na rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11888 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11887.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13071.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej