Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(155)
Forma i typ
Książki
(155)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(148)
dostępne
(127)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(48)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(82)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(148)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Justyna Marlena
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Baruk Jerzy
(3)
Borkowska Stanisława (1939- )
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Głowacka Maria Danuta
(3)
Justyna Stanisław
(3)
Kożusznik Barbara
(3)
Król Henryk
(3)
Mojs Ewa
(3)
Pawlak Zbigniew
(3)
Skowronek-Mielczarek Anna
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Bee Frances
(2)
Bee Roland
(2)
Bugdol Marek
(2)
Bukowska Urszula
(2)
Cascio Wayne F. (1946- )
(2)
Ciekanowski Zbigniew
(2)
Dolot Anna
(2)
Galicki Jan
(2)
Janowska Zdzisława (1940- )
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Jędrych Elżbieta
(2)
Kautsch Marcin
(2)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Kusio Tomasz
(2)
Leśniewski Michał Adam
(2)
Lipka Anna (ekonomia)
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
McGee Rita
(2)
Nowacki Robert
(2)
Oczkowska Renata
(2)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(2)
Szydło Robert (zarządzanie)
(2)
Ulrich David (1953- )
(2)
Wiśniewska Sylwia (ekonomia)
(2)
Zając Piotr (ekonomia)
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Adamska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Arhipova Nadežda Ivanovna
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Becker Brian E
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Białas Sylwia
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Bisaga Anna
(1)
Boudreau John W
(1)
Bramham John (1944- )
(1)
Brilman Jean (1939- )
(1)
Buchen Irving H. (1930- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buła Piotr
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Covey Stephen R. (1932- )
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
DeCenzo David A
(1)
Dołhasz Magdalena
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Eaton David
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Evans Christina
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fox Glen
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gick Alan
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Glinka Beata
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Huselid Mark A. (1961- )
(1)
Iwańska Katarzyna
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jagodziński Andrzej
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(155)
Język
polski
(155)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
KADRY
(76)
ZARZĄDZANIE
(40)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(37)
INNOWACJE
(8)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(8)
MOTYWACJA PRACY
(6)
SŁUŻBA ZDROWIA
(6)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(5)
ORGANIZACJA
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(4)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
OCENY PRACOWNIKÓW
(3)
ORGANIZACJE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
Zarządzanie
(3)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(2)
Kadry
(2)
MARKETING
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(2)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
SZKOLENIE ZAWODOWE
(2)
TURYSTYKA
(2)
USŁUGI
(2)
ZACHOWANIE
(2)
ZAWÓD
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
Administracja
(1)
BENCHMARKING
(1)
BIBLIOTEKARZE
(1)
BIURA PODRÓŻY
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
CONTROLLING
(1)
COVID-19
(1)
Decyzje
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FINANSE
(1)
Finansowanie
(1)
HOLDINGI
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KALKULACJA KOSZTÓW
(1)
KARIERA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONKURENCJA
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MENTORING
(1)
MIASTA
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja pracy
(1)
Niepewność
(1)
Nowoczesność
(1)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
PORADNIKI
(1)
PRACA
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO SPEDYCYJNE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
PRZYWÓDZTWO
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
RATOWNICTWO
(1)
ROZMOWA
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SATYSFAKCJA ZAWODOWA
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SPRAWIEDLIWOŚĆ
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
SZPITALE
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKO-POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ANGIELSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Służba zdrowia
(1)
UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI
(1)
Wolontariat
(1)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZARZĄDZANIE ZAUFANIEM
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ZDROWIE PUBLICZNE
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(27)
PODRĘCZNIKI
(14)
Podręcznik
(10)
Monografia
(6)
PORADNIKI
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
SŁOWNIKI POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie zasobami ludzkimi
(155)
zarządzanie
(37)
motywowanie pracowników
(33)
przedsiębiorstwo
(29)
zarządzanie wiedzą
(26)
wynagrodzenie
(21)
przywództwo
(20)
rekrutacja pracowników
(20)
organizacja
(19)
zarządzanie jakością
(18)
zarządzanie strategiczne
(18)
kultura organizacyjna
(16)
ocena pracowników
(16)
kapitał ludzki
(15)
rozwój zawodowy
(13)
zatrudnienie
(12)
szkolenie pracowników
(11)
innowacje
(10)
motywacja
(10)
finanse
(9)
kultura organizacji
(9)
menedżer
(9)
praca
(9)
kapitał intelektualny
(8)
komunikacja
(8)
komunikacja interpersonalna
(8)
konkurencyjność
(8)
negocjacje
(8)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(8)
struktura organizacyjna
(8)
konflikt
(7)
kontrola
(7)
marketing
(7)
ocenianie
(7)
outsourcing
(7)
planowanie
(7)
wartościowanie pracy
(7)
zarządzanie personelem
(7)
kierowanie
(6)
organizacja ucząca się
(6)
pracownik
(6)
reengineering
(6)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(6)
zarządzanie marketingowe
(6)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(6)
zarządzanie talentami
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
benchmarking
(5)
efektywność pracy
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
podejmowanie decyzji
(5)
satysfakcja zawodowa
(5)
szkolenie
(5)
służba zdrowia
(5)
zaangażowanie pracowników
(5)
zakład opieki zdrowotnej
(5)
zarządzanie czasem
(5)
zwolnienia pracowników
(5)
Polska
(4)
coaching
(4)
etyka biznesu
(4)
kadra kierownicza
(4)
kadry
(4)
kompetencje pracownicze
(4)
kompetencje zawodowe
(4)
praca zespołowa
(4)
strategia
(4)
stres
(4)
system opieki zdrowotnej
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
zarządzanie finansami
(4)
zespół pracowniczy
(4)
TQM
(3)
Unia Europejska
(3)
analiza strategiczna
(3)
bezrobocie
(3)
bhp
(3)
efektywność pracowników
(3)
finansowanie
(3)
fuzja
(3)
globalizacja
(3)
innowacyjność
(3)
jakość
(3)
kariera zawodowa
(3)
kompetencje
(3)
marka
(3)
organizacja wirtualna
(3)
otoczenie przedsiębiorstwa
(3)
planowanie karier
(3)
przedsiębiorczość
(3)
psychologia
(3)
selekcja
(3)
zarządzanie informacją
(3)
zarządzanie innowacjami
(3)
zarządzanie kryzysowe
(3)
zarządzanie ryzykiem
(3)
administracja publiczna
(2)
biznesplan
(2)
controlling
(2)
155 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Akademia Biznesu)
Zarządzanie zasobami ludzkimi jest działalnością praktyczną. Polega na rozwiązywaniu licznych problemów i wykonywaniu zadań, koniecznych do sprawnego funkcjonowania organizacji. Powinno umożliwić - według klasycznej definicji - efektywne współdziałanie części, aby mogły się one przyczynić do powodzenia całości. Jest to także działalność interdyscyplinarna. Aby osiągnąć w niej sukces, trzeba brać pod uwagę podstawowe konteksty, w których ta działalność przebiega, a więc prawo, psychologię, kulturę i etykę. Książka przybliża koncepcję zarządzania zasobami ludzkimi jako strategię i praktykę nabywania, wykorzystywania, udoskonalania oraz zachowywania ludzkich możliwości i umiejętności w organizacji lub przedsiębiorstwie, a także zwrócenie uwagi na gospodarcze i społeczne tło warunkujące działania w zakresie zarządzania ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2736.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN)
Bibliogr. s. 231-238.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne elementy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in. Francji, Anglii, Szwecji, czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w różnych obszarach kulturowych. Prosty język, przejrzysta struktura i zawarte przykłady sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest ona znakomitym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR, a także wszystkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14112.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Tyt. oryg.: Partnership HR : new norms for effective recruitment, performance, and training of today's workforce, 2007.
Indeks.
"Partnerski HR" to nowe ujęcie istoty działań z zakresu "human resources". To spojrzenie na pracę i pracowników w sposób przystosowany do realiów współczesnego świata, którego zmienność i płynność jeszcze nigdy nie były tak oczywiste. Wskazuje na konieczne przewartościowania, których dokonać powinni nie tylko zarządzający firmami, lecz także menedżerowie i szeregowi pracownicy. Zarządzanie zmianą i świadomość kierunku, w którym zmierza przedsiębiorstwo, to tylko dwa z wielu aspektów nowoczesnej firmy, na które kładzie nacisk nowoczesne HR, umożliwiające efektywne poruszanie się w rynkowej rzeczywistości. W książce zawarto wiele cennych rad dla specjalistów ds. HR, w tym odpowiedzi na pytania: jak przeprowadzić dobrą rekrutację, jak utrzymać najlepszych pracowników, jak ich oceniać, jak ich szkolić. Autor przekonująco wskazuje na konieczność uznania kapitału ludzkiego jako równego kapitałowi finansowemu. To ludzie bowiem i tkwiący w nich potencjał mają decydujący wpływ na to, czy praca będzie wykonana tak, jak należy, i czy wpłynie korzystnie na rozwój przedsiębiorstwa. Ich morale i zaangażowanie, otwartość i gotowość do współpracy określają jakość biznesowego wyniku, który pozwoli nie tylko przetrwać, lecz także śmiało patrzeć w przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13829.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14792.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-243.
W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing. Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy odpowiedzialni w firmach za zasoby ludzkie i zarządzanie jakością. Nowością oferowanej pracy jest rozdział, w którym przedstawiono zasady stosowania podejścia procesowego i idei klienta wewnętrznego (m.in. problemy typowania właścicieli procesów w różnych strukturach organizacyjnych) oraz te treści, które wyjaśniają związki między jakością wyrobów a wartościami organizacyjnymi (np. sprawiedliwością i zaufaniem). Autor korzysta z własnych doświadczeń zawodowych i pokazuje, jak można wykorzystać społeczny potencjał organizacji w celu doskonalenia jakości wyrobów. Ukazuje specyfikę szkolenia, rekrutacji, oceniania i motywowania pracowników w firmach, które są zorientowane na jakość wyrobów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11543 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11542.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12775.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi próbę odpowiedzi na wiele pytań i problemów, których rozwiązania oczekuje się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanych doradców pracy , którzy coraz częściej są zatrudniani w działach personalno-szkoleniowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4555.VII.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżerów Budowlanych)
Bibliogr. s. 179-182.
Podręcznik dotyczy problematyki niezwykle ważnej dla realizacji procesu budowlanego, a mianowicie HRM, czyli zarządzania zasobami ludzkimi w firmie, oraz współpracy z kontrahentami zewnętrznymi i klientami we wszystkich fazach projektu od uruchomienia budowy do ukończenia i przekazania obiektu w użytkowanie. W kolejnych rozdziałach autor omawia: rolę, uprawnienia i obowiązki stron uczestniczących w projektowaniu obiektów, struktur i administracji; obowiązki wykonawców robót budowlanych, relacje między zespołami wewnątrz i na zewnątrz firmy; strategie korporacyjne i planowanie zasobów kadrowych; zachowania w organizacji, kulturę i politykę HRM; zasady rekrutacji i selekcji kadr, kompetencje, umowy o pracę, systemy ocen i wynagrodzeń, wypowiedzenia i zwolnienia pracowników; przywództwo, morale, motywację, szkolenie i rozwój zawodowy; relacje pracownicze i branżowe. Zagadnienia poruszane w książce są osadzone w kontekście międzynarodowym, zwłaszcza w odniesieniu do praktyki i dyrektyw Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14252.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15070.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
XXI wiek w światowej nauce i praktyce zarządzania wprowadza wiele nowych koncepcji i metod zarządzania organizacjami. Narastająca niepewność otoczenia spowodowała konieczność radykalnej zmiany, zarówno w podejściu do tradycyjnego zarządzania, czyli jego filozofii określającej podstawowe cele i zasady działania menedżerów, jak i stosowanych metod i technik w tym zakresie. Wymienione powyżej wyzwania wymagają więc silnego powiązania nauki z praktyką zarządzania, by dostarczać nowych wzorców postępowania, norm, standardów, zasad, modeli, a także różnych pomysłów na zarządzanie. Nowa wiedza na jego temat może zagwarantować redukcję niepewności w gospodarce, które wynika z niestabilności otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21933.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik akademicki / Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Pojęcie zarządzania wiedzą zrobiło w ciągu ostatnich kilkunastu lat zawrotną karierę, ale jak dotąd w Polsce nie ukazał się podręcznik z tej dziedziny opracowany dla studentów. Celem tego podręcznika jest przedstawienie współczesnych koncepcji zarządzania wiedzą i pojęć z nim związanych. Stanowi on przegląd aktualnego stanu nauki w tej dziedzinie. Podręcznik skierowany przede wszystkim do studentów i praktyków biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10845.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administr acyjnymi. Omówiono problemy konkurencyjności i elastyczności w procesie zarządzania, instrumenty wspomagające zarządzanie, klastry j ako nową formę organizacji przedsiębiorstw, zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym zarządzanie zmianami personalnymi i kapitałem ludzk im oraz zasady, instrumenty i korzyści zarządzania ekologicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7403.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8383.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 145-148.
Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalne spojrzenie na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedź, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Poprzez przeprowadzone analizy i przedstawione przykłady autorzy starają się udowodnić tezę, że odpowiednie zarządzanie zasobami ludzkimi i wybór określonego modelu zarządzania zasobami ludzkimi przyczynia się do rozwoju firmy i pozwala stać się konkurencyjnym na rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11888 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11887.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13071.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Potrzeby współczesnego społeczeństwa są coraz bardziej złożone i wymagają wyrafinowanych metod i instrumentów wsparcia. Organizacje pozarządowe, podejmując starania, by sprostać tym wyzwaniom, poszukują takiego modelu rozwoju organizacji, który z jednej strony pozwoli im na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów, z drugiej zaś zagwarantuje im niezależność i skuteczność w realizacji przyjętej misji. Niniejsza monografia jest efektem badań Zespołu Badawczego ds. Zarządzania Organizacjami Non Profit działającego w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Stanowi odpowiedź na szereg współczesnych dylematów związanych z działalnością organizacji pozarządowych we współczesnych realiach trzeciego sektora, wskazując jednocześnie kierunki ich rozwoju w Polsce. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla praktyków zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych, a także wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych, w szczególności słuchaczy zainteresowanych działalnością organizacji non profit. Może również stanowić interesującą lekturę dla wszystkich osób poszukujących informacji na temat funkcjonowania organizacji pozarządowych i perspektyw ich rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23017.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23016.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-192.
Obecna rzeczywistość gospodarcza wymusza na przedsiębiorstwach konieczność współpracy w strategicznych, często bardzo kosztownych i ryzykownych obszarach działalności, takich jak np. badania i rozwój. Jednocześnie zadania delegowane na pracowników są coraz bardziej złożone, a wiedza i informacja są główną wartością organizacji, czego przykładem może być działalność firm consultingowych. Wszystkie te aspekty wymagają od przedsiębiorstw uwzględnienia tak ważnego czynnika, jakim jest zaufanie. Autorka wnikliwie analizuje takie aspekty zaufania w zarządzaniu, jak: zaufanie w teoriach zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania wiedzą oraz zarządzania kryzysem; zarządzanie i kreowanie zaufania w zarządzaniu przedsiębiorstwem; zaufanie w relacjach między współpracownikami, podwładnymi i przełożonymi; zaufanie między partnerami biznesowymi oraz między firmą i jej klientami. Teorie przedstawione w książce poparte są badaniami przeprowadzonymi na grupie polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12980.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14113.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Opracowanie przedstawiono w formie dialogów, scenariuszy, prezentacji procesów oraz studiów przypadków decyzyjnych i opisów sytuacyjnych: metody analizy dotychczasowego potencjału przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania wiedzą, projektowanie i akcelerację wdrożeń zarządzania wiedzą w organizacjach gospodarczych i pozagospodarczych. Książka składa się z części metodologicznej, opisu przypadków decyzyjnych oraz scenariuszy. Wiodącą ideą opracowania jest pokazanie i propagowanie stanu ciągłego uczenia się organizacji poprzez rozwiązywanie problemów zarządzania wiedzą przez pracowników i menedżerów. Przedstawione instrumenty zarządzania wiedzą adresowane są do kadry menedżerskiej i pracowniczej akceptującej nowe rozwiązania ze świata organizacji i zarządzania. Kolejną grupą adresatów są agenci, menedżerowie i pracownicy wiedzy swobodnie przemieszczający się w różnych sieciach gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10843.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi to działalność o charakterze regulacyjnym, ukierunkowana na efektywne pozyskiwanie i wykorzystanie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym. Analiza istoty, znaczenia i strategicznych aspektów międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi stanowi podstawę rozważań książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6330.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 435-453. Indeks.
W prezentowanej książce autor ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii firmy, jej struktury i kultury organizacyjnej oraz uwarunkowań zewnętrznych. W kolejnych rozdziałach przedstawia genezę i rozwój koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi, jej współczesne ujęcie oraz charakteryzuje główne obszary, takie jak planowanie zatrudnienia, kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia, kierowanie ludźmi, zarządzanie efektami pracy, ocenianie, wynagradzanie, rozwój kapitału ludzkiego, warunki i stosunki pracy oraz kierunki doskonalenia funkcji personalnej. Omawiając strategiczne i operacyjne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi, odwołuje się do rozwiązań ugruntowanych w teorii i praktyce. Jednocześnie podkreśla potrzebę innowacyjności, rozumianej jako gotowość do przekraczania granic w myśleniu i działaniu wyznaczonych przez praktyki ukształtowane w przeszłości. Autor zachęca do poszukiwania najlepszych sposobów tworzenia i dostarczania wartości w obszarze funkcji personalnej. Publikację wzbogacają przykłady zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na polskim rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4576.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4973.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Bibliogr. s. [219]-224.
Jednym z czynników warunkujących sukces procesów fuzji i przejęć jest sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi podczas łączenia się przedsiębiorstw. Temu właśnie zagadnieniu jest poświęcona publikacja, w której omówiono m.in. uwarunkowania kulturowe łączenia się przedsiębiorstw, komunikowanie się i zarządzanie stresem w procesach zmian organizacyjnych, zadania pracowników działów personalnych na wszystkich etapach przeprowadzania fuzji i przejęć oraz pomiar efektywności działań służb personalnych podczas fuzji i przejęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6348.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
"Książka traktuje o możliwościach poprawy i doskonalenia jakości znajdujących się w sferze zarządzania szkołą wyższą. (...) Niniejsza monografia wychodzi naprzeciw nowym nurtom i tendencjom życia akademickiego: naukowo-badawczego, dydaktycznego i kulturowego, uwzględniając kontekst otoczenia, w tym kontekst prawny, techniczno-technologiczny i społeczno-gospodarczy. Stanowi interesujące kompendium wiedzy o zagadnieniach, z jakimi mierzy się dziś lub zmierzy się w niedalekiej przyszłości szkolnictwo wyższe i poszczególne uczelnie. Jest również ciekawym materiałem informacyjno-instruktażowym dla środowiska akademickiego. (...) Praca uwzględnia założenia tak zwanej reformy bolońskiej, a ponadto eksponuje - jako jeden z warunków powodzenia misji - potrzebę zmiany kultury organizacyjnej uczelni oraz wartości wyznawanych przez ich pracowników". (Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Lisieckiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13061.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Książka zawiera opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem skuteczności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które mają korzystny wpływ na wyniki uzyskiwane przez firmę oraz podnoszą sprawność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i przez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. Podają wiele przykładów, głównie z polskiej praktyki gospodarczej, ukazujących sposób zastosowania danej techniki w rzeczywistych warunkach firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2777.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany podręcznik zawiera najbardziej elementarną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem niezbędną każdemu ekonomiście, niezależnie od ukończonego kierunku studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1351.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja to zbiór artykułów będących owocem wymiany doświadczeń bibliotekarzy – praktyków z wieloletnim stażem. Determinanty wyboru zawodu bibliotekarza, studia bibliotekoznawcze a realia pracy zawodowej, osobowość bibliotekarza, nowe wyzwania w zawodzie, zewnętrzny wizerunek pracownika nowoczesnej biblioteki, metody właściwej rekrutacji pracowników, ocena mierzalnych i niemierzalnych aspektów pracy bibliotekarzy, przyszłość bibliotekarstwa dziedzinowego to jedne z wielu tematów, jakimi zajęli się autorzy tekstów publikowanych w niniejszej monografii. Ufamy, że prezentowana publikacja stanie się inspiracją do rozwoju i działania szerszego kręgu bibliotekarzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11581.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej